CUPRINS 1. INFORMAȚII GENERALE PRIVIND OBIECTIVUL DE INVESTIȚIE. 3 1.1. DENUMIREA OBIECTIVULUI DE INVESTIȚII 3 1.2. ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE/INVESTITOR. 3 1.3. ORDONATOR DE CREDITE (SECUNDAR/TERȚIAR) 3 1.4. BENEFICIARUL INVESTIȚIEI 3 1.5. ELABORATORUL TEMEI DE PROIECTARE. 3 2. DATE DE IDENTIFICARE A OBIECTIVULUI DE INVESTIȚII 4 2.4. Cadrul legislativ aplicabil și impuneri ce rezultă din aplicarea acestuia. 13
PROGRAM PRIVIND CRESTEREA EFICIENTEI ENERGETICE A CLADIRII SEDIU PRIMARIA BANEASA, JUD. CONSTANTA
UNITATEA TERITORIAL ADMINISTRATIVĂ COMUNA BĂNEASA
Nu este cazul.
UNITATEA TERITORIAL ADMINISTRATIVĂ COMUNA BĂNEASA str. Trandafirilor nr. 101, Băneasa, Constanța, 907035 ROMÂNIA e-mail: secretariat@primaria-baneasa.ro web: https://primaria-baneasa.ro/
UNITATEA TERITORIAL ADMINISTRATIVĂ COMUNA BĂNEASA str. Trandafirilor nr. 101, Băneasa, Constanța, 907035 ROMÂNIA e-mail: secretariat@primaria-baneasa.ro web: https://primaria-baneasa.ro/
Conform Certificatului de Urbanism nr. 29 / 18.09.2023, terenul este situat în intravilanul UAT Băneasa. Terenul face parte din domeniul public al UAT Băneasa, conform HCL nr. 66/31.08.2009. Terenul cu N.C. 100684 si C.F. 100684, este inregistrat in categoria de folosinta curti-constructii cu destinatia actuala pentru constructii locuinte, social-culturale si administrative. Terenul nu prezintă interdicție temporară sau definitivă. Regimul tehnic: terenul are o suprafață de 1903 mp din msuratori (1940mp din acte), și are acces la drum de exploatare agricolă. Terenul este ocupat de o constructie: Cladirea Primariei com. Baneasa, jud Constanta avand N.C. 100684-C1 si C.F. 100684-C1. Cladirea Primariei Sp+P+E din Baneasa are suparfata construita conform extras CF : 503 mp / conform masuratori executate in teren 502.50 mp si aria desfasurata conform extras CF: 888 mp / conform masuratori executate in teren 895.50 mp (1035.50 mp cu subsol tehnic). Precizați existența unor utilități: cladirea este deservitra de utilitatile existente in zona. În urma prezentării documentației privind obiectivul în cauza sunt în curs de emitere următoarele avize, conform prevederilor Certificatului de Urbanism:
Terenul este localizat în cadrul UAT Băneasa, județul Constanța, în zona având următorii vecini:
BILANȚ TERITORIAL: Suprafață teren: 1903 mp din masuratori / 1940 mp din acte Suprafață construită existentă clădire C1 primarie: 503. mp (conform extras CF). Suprafață construită existentă clădire C1 primarie: 502,50 mp (conform măsurători). Suprafață construită desfășurată existentă clădire C1 primarie: 888,90 mp (conform extras CF). Suprafață construită desfășurată existentă clădire C1 primarie: 895,90 mp (conform măsurători) / 1035,00(cu subsol).
Suprafață construită propusă clădire C1 primarie: 518.60 mp(dupa aplicarea termizolatiei la fatade). Suprafață construită desfășurată propusă clădire C1 primarie: 927,00 mp / 1072 mp cu subsol tehnic (dupa aplicarea termizolatiei la fatade). Regim de înălțime: Sp+P+1E POT existent: 26,40% CUT existent: 0,470 POT propus: 27,22% CUT propus: 0,487
Conform certificatului de urbanism nr. 29 din 18.09.2023 si a PUG comuna Baneasa, terenul este amplsat in intravilanul comunei Baneasa si inclus in domeniul public al comunei Baneasa, administrat de Consiliul Local Baneasa, conform HCL nr. 66/31.08.2009. Terenul cu N.C. 100684 si C.F. 100684, este inregistrat in categoria de folosinta curti-constructii cu destinatia actuala pentru constructii locuinte, social-culturale si administrative. Terenul este ocupat de o constructie: Cladirea Primariei com. Baneasa, jud Constanta avand N.C. 100684-C1 si C.F. 100684-C1. Terenul are asigurate urmatoarele accese:
Din punct de vedere urbanistic nu există nicio interdicție pentru construirea obiectivului în cauză. Utilizarea pentru construcții a terenului în cauză se va face cu respectarea prevederilor Legii nr.50/1991, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii 18/1991, cu modificările si completările ulterioare. Se vor avea în vedere prevederile HG 930 din 11 august 2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul și mărimea zonelor de protecție sanitară și hidrogeologică act emis de Guvernul României.
Nu este cazul.
Cladirea avand functiunea Primaria com Baneasa are regimul de inaltime S(partial)+Parter+1Etaj si este racordata la utilitatile edilitare existentein zona: alimentare cu energie lectrica, alimentare cu apa, telefonie. Cladirea Primariei Sp+P+E din Baneasa a fost construita în anul 1940, fiind compusa dintr-un corp de clădire necesar desfășurării activităților administrative esentiale pentru administratia publica: functii administrative primarie, urbanism, cadastru, stare civila etc. Cladirea Primariei Sp+P+E din Baneasa are suparfata construita conform extras CF : 503 mp / conform masuratori executate in teren 502.50 mp si aria desfasurata conform extras CF: 888 mp / conform masuratori executate in teren 895.50 mp (1035.50 mp cu subsol tehnic). Din punct de vedere funcțional, clădirea cuprinde: - Subsol tehnic: camera tehnica, hol+ casa scarii, 3 spatii arhiva; - Parter: 12 birouri, 1 sala de sedinte, 5 holuri, casa scarii, 3 spatii arhiva, grup sanitar; - Etaj: 11 birouri, 1 sala de consiliu, 2 holuri, casa scarii, 1 grup sanitar; Constructia are o forma dreptunghiulara, avand o structura in cadre din beton armat si zidarie confiata. Fundatia pe zona subsolului se afla la cca. -0.55m fata de pardoseala subsolului (cca. -3.65m fata de CTA) iar fundatia exterioara (zona fara subsol) se afla la cota cca. -3.20 fata de cota terenului ameneajat. Fundatiile sunt din beton, cu latimea de cca. 0.40 m si se prezinta in stare buna, fara urme de exfoliere si faramitare. Acoperisul cladirii este tip sarpanta si prezinta degradari la elementele structurale din lemn, la pazie si sageac precum si la sistemul de scurgere a a apleor pluviale, fiind necesareinterventii urgente. Ca si deficiente le exterirul cladirii au mai fost identificate urmatoarele degradari - degradari prin fisuri in zona parapetilor; - degradari ale socului prin decopertari ale tencuilelior precum; - degradari ale tencuielilor exterioare de pe fatade prin desprinderi si mucegai cauzate de infiltratiile de apa; - infiltratii favorizate de deficientele trotuarului perimetral de garda, precum necontinuitate, deterioarare si lipsa etansarii dintre trotuar si cladire; - terenul natural perimetral cladirii este denivelat si descopera pe alocuri soclul cladirii. La interiorul cladirii se pot observa degradari ale tencuielilor la pereti cauzate de trecerea timpului si mucegai • din punct de vedere al structurii de rezistență, conform expertizei tehnice întocmite de S.C. VENTOR Grup Consulting S.R.L. prin Iosif Cristiana-Florentina si expert tehnic ing. Apostol Zefir, clădirea sediului primariei are urmatoarele caracteristici: Infrastructura: Infrastructura este alcatuita din fundatii tip continuu din beton armat cu latimea de 40cm. Acest tip de fundatie asigura rigiditatea necesara pentru a transmite la teren actiunile suprastructurii in mod uniform, lucru care este confirmat si de faptul nu s-au constat tasari diferentiate sau deformatii remanente. De asemenea fundatiile se prezinta intr-o stare buna fara urme de exfoliere si faramitare. Cota de fundare din zona subsolului se gaseste la -3.65m fata de cota terenului amenajat. Constructia prezinta un soclu inalt de 70 cm, acesta prezentand degradari din cauza neprotejarii corespunzatoare in timp. Suprastructura: Din punct de vedere al geometriei, structura de rezistenta este considerabil regulata in plan. Inaltimea de nivel a parterului si a etajului este de 3.55m. Cladirea prezinta un pod inalt, ce are cota maxima la coama de 11.13m Structura de rezistenta a cladirii este realizata din stalpi si grinzi din beton armat la interior, iar pe contur, cladirea prezinta pereti de zidarie confinata cu stalpisori si centuri. Zidaria este realizata din caramizi pline presate (tip C.P.P.) tesute intre ele. Planseele constructiei sunt realizate din beton armat si au grosimea de aprozxmativ 10-13cm Scara interioara cat si cea exteriooara sunt realizate din beton armat. Acoperisul este realizat in 4 ape, structura de sustinere fiind de tip sarpanta din lemn ecarisat din rasinoase pe scaune cu invelitoarea din tigla ceramica. Peretii de compartimentare interiori sunt realizati din zidarie si au grosimea de 25cm. Descrierea starii fizice a constructiei - Fundatiile nu sunt vizibile insa dupa studierea aspectului soclului, fundatiile avut un comportament corespunzator in “laboratorul natural” al cutremurelor incasate. Nu s-au identificat fisuri asociate tasarilor diferentiate datorate situatiilor de cutremur ( exista fisuri datorate infiltratiilor apei meteorice, dar acestea se vor inspecta la momentul decopertarii). Acest fapt confirma ideea ca terenul de sub fundatii este consolidat si ca fundatiile s-au comportat bine. Dar exista degradari la nivelul tencuielilor aparute in urma infiltratiilor de apa, din cauza lipsei hidroizolatiei si a termoizolatiei la nivelul infrastructurii; -Suprastructura constructiei se prezinta intr-o stare buna din punct de vedere structural. Din inspectiile in situ, nu s-au putut oberva degradari la nivel structural sau fisuri inclinate; -Exteriorul constructiei este finisat doar cu tencuiala si prezinta degradari prin desprinderi si infiltratii din cauza lipsei unui sistem de colectare a apei meteorice (jgheaburi si burlane).; -Trotuarul de garda este incomplete in anumite zone si nu prezinta etansietate fata de cladire; -Lipsa sistemului de colectare a apei meteorice a condus si la degradarea paziei si a sageacului acoperisului; -Structura de rezistenta acoperisului prezinta elemente degradate.
Nota : Lucrarile propuse sunt de mica anvergura. Incarcarile suplimentare propuse nu depasesc 1% din masa totala a constructiei. Avand in vedere incarcarile mici (sub 1% din masa totala a constructiei) se poate aprecia faptul ca interventiile propuse nu vor afecta structura de rezistenta existenta, gradul de asigurare seismica al acesteia conservandu-se. Clasa de risc seismic RsIV – In aceasta categorie se gasesc constructiile la care raspunsul seismic asteptat sub efectul cutremurului de proiectare, corespunzator starii limita ultime, este similar celui asteptat pentru constructiile proiectate pe baza documentelor si normativelor de proiectare.
• din punct de vedere funcțional, clădirea va cuprinde: - Subsol tehnic: camera tehnica, hol+ casa scarii, 3 spatii arhiva; - Parter: 12 birouri, 1 sala de sedinte, 5 holuri, casa scarii, 2 spatii arhiva, grup sanitar(ce include si grupul santitar pentru persoanele cu dizabilitati); - Etaj: 11 birouri, 1 sala de consiliu, 2 holuri, casa scarii, 1 grup sanitar; • din punct de vedere al finisajelor exterioare, clădirea prezintă tencuială decorativa texturată culoare crem și elemente decor culoare alba. Tâmplăria este din profile PVC cu geam termoizolant. Învelitoarea este din placi ondulate tip fibrociment pe șarpantă din lemn; • din punct de vedere al finisajelor interioare, acestea sunt: placare ceramica gresie pe holuri, scări și la grupurile sanitare, din parchet din lemn la sala de consiliu si in sala de sedinte și birouri. Pereții sunt în general finisați cu vopsea lavabilă, iar la grupurile sanitare pereții sunt placați cu faianță, tavanele sunt finisate cu vopsea lavabilă; • din punct de vedere al instalațiilor interioare, clădirea prezintă următoarele: Instalația de încălzire interioară este alcătuită din centrala termica , instalația de distribuție și radiatoare din oțel, vechi. Există instalații de producere a apei calde, partial anumite incaperi sunt deservite de instalații de climatizare sau ventilare a spațiilor existente. Iluminatul artificial al spațiilor interioare este realizat cu corpuri de iluminat cu surse fluorescente. Apele uzate provenite de la obiectele sanitare existente din interiorul clădirii sunt colectate prin intermediul coloanelor și sunt preluate și direcționate către rețeaua de canalizare publică. Grupurile sanitare sunt echipate cu vas de closet și lavoar. • Apele meteorice care provin din ploi sau din topirea zăpezilor de pe acoperișul clădirii sunt evacuate printr-un sistem de colectare (jgheaburi și burlane) aflat intr-o starea proastă din cauza căruia s-au produs infiltrații și degradări la nivelul pereților și soclului. Clădirea a beneficiat de câteva lucrări de modernizare anterioare, cum ar fi înlocuirea tâmplăriei din lemn cu tâmplărie din PVC cu geam termoizolant, dar care nu satisface cerințele minime actuale referitoare la performanța energetică. De asemenea, au fost realizate lucrări de refacere a finisajelor interioare la unele spații ( grupuri sanitare, unele săli de clasă, cancelarie, birouri).
Soluțiile de intervenție, pentru Corp C1- Primarie Baneasa:
Lucrări de reabilitare termică a elementelor clădirii- masuri de creștere a eficienței energetice:
Lucrări conexe care contribuie la implementarea proiectului pentru care se solicită finanțare și care nu conduc la creșterea eficientei energetice, dar includ lucrări de intervenție/activități aferente investiției de bază:
In cadrul proiectului va urmări următoarele obiective de mediu care stau la baza principiului DNSH (Regulamentul (UE) 2020/852 (”Regulamentul privind taxonomia”), art. 9): a) atenuarea schimbărilor climatice; b) adaptarea la schimbările climatice; c) utilizarea durabilă și protecția resurselor de apă și a celor marine; d) tranziția către o economie circulară; e) prevenirea și controlul poluării; f) protecția și refacerea biodiversității și a ecosistemelor. Tipurile de activități/acțiuni previzionate pentru sectorul clădirilor publice se referă la: • Reabilitarea termică a elementelor de construcție; • Instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei din surse regenerabile cu excepţia biomasei (ex. panouri solare, pompe de căldură); • Sisteme de management energetic integrat al clădirilor (BMS) în vederea monitorizării și menținerii indicatorilor privind consumurile și emisiile; • Reabilitarea şi/sau modernizarea sistemelor electrice/de iluminat (exclusiv ca investitie auxiliară lucrărilor destinate îmbunătățirii eficienței energetice a clădirii; nu se consideră eligibil proiect independent care are ca obiectiv reabilitarea sistemelor electrice/de iluminat); • Audit energetic ex-ante/post intervenție. În ceea ce privește acțiunile auxiliare, în cadrul prezentului apel avem următoarele tipuri de activități: • Măsuri de consolidare/reabilitare a elementelor de construcție; • Activități care contribuie la îmbunătățirea performanței energetice (ex. reabilitare lift, realizare lucrări de branșare/rebranșare la sistemul centralizat de producere și furnizare a energiei termice; • Orice alte activități care contribuie la realizarea obiectivelor proiectului și/sau care includ lucrări de intervenție aferente investiției de bază (în sensul funcționalității pentru eficiența energetică, necesităților de a asigura accesibilitatea inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, sănătatea sau siguranța clădirii). Obiectele investiției: • Izolare termică fațadă – parte opacă cu placi de vata bazaltica in grosime de 15 cm, izolare termica a socului cu placi de polistiren extrudat ignifugat min. XPS300 in grosime de 12 cm. • Izolarea termică a planșeului către pod/mansarda cu vata bazaltica/minerala ignifugat in grosime de 25 cm acoperita cu folie antipraf. • Izolarea termică a planșeului peste sol (cota 0.00) cu polistiren extrudat in grosime de 5 cm. • Izolarea termică a planșeului peste subsolul partial (cota 0.00) cu izolatie termica vata minerala in grosime de 10 cm. • Înlocuirea integrală a tâmplăriei exterioare cu tamplarie performantă energetic, cu rame dinAL/PVC și vitraj cu 3 foi de geam low-e, inclusiv reparații și finisaje interioare locale și etanșarea acesteia împotriva infiltrațiilor de apă/ aer rece. • Modernizare instalație de încălzire prin cresterea randamentului instalatiei termice si de preparare a apei calde de consum prin intermediul pompelor de caldura hibride; • Modernizare instalație de iluminat interior înlocuind corpurile existente cu corpuri dotate cu surse tip LED, inclusiv refacerea instalatiei electrice. • Introducere sistem de ventilare a spațiilor - sisteme de ventilare mecanica cu recuperare de caldura centralizate/descentralizate; • Inlocuirea sarpantei si a invelitorii; • Reparatia soclurilor (inclusiv izolare termica a socului cu placi de polistiren extrudat ignifugat min. XPS300 in grosime de 12 cm); • Refacerea trotuarelor si etanseitatea dintre ele si cladire; • Refacerea accesului secundar, scari si rampa acces pentru persoanele cu dizabilitati; • Aesibilitate pentru persoanele cu dizabilităţi: Obiectivul de investitii al prezentului proiect – sediul Primariei comunei Baneasa, are o rampa de acces pentru persoanele cu dizabilitati, indeplinind normele Ordonantei de Urgenta nr. 102/1999 actualizata. In cadrul lucrarilor ce urmeaza a fi realizate in proiect, va fi reamenajata rampa de acces, inclusiv cu finisaj andiderapant, cu o latime de minim 1,2 m(utila) si 1.50 m totala, cu balustrada de 1 m, scara de acces are 7 trepe incadrandu-se in limita de maxim 10 trepte. De asemenea, golurile de usa vor avea minim 0.80 cm astfel incat persoanele in scaun rulant sa aiba acces. Totodata, in spatiul de parcare de pe lângă clădirea Primariei Baneasa, vor fi adaptate, rezervate şi semnalizate prin semn internaţional cel puţin 4% din numărul total al locurilor de parcare, dar nu mai puţin de două locuri, pentru parcarea gratuită a mijloacelor de transport pentru persoane cu handicap. Cel putin un grup sanitar va fi adaptat nevoilor utilizatorilor de fotolii rulante. Pavaj tactil va fi montat la intrarea in sediul Primariei si aleea de acces catre sediul Primariei va fi libera (ex.fara mobilier urban). • Echiparea cu instalatie de detectare si senalizare si alamare incendii conform normativului P118/3-2015/2018; • Aplicare de tencuiala decorativa si elemente decor pe peretii exteriori dupa aplicarea termoizolatiei exterioare; • Demontarea instalatiilor si erchipamentelor montate aparent pe fatadele cladirii, precum si montarea/remontarea acestora dupa efectuarea lucrarilor de interventie descrise mai sus; • Reparatia tuturor fisurilor si crapaturilor; • Inainte de termoizolarea fatadelor se indeparta tencuiala de pe acestea. Se vor remedia toate fisurile de pe fatada si se va monta sistemul de termoizolare; Pentru reparea fisurilor din peretii de zidarie se procedeaza astfel : - Toti peretii care prezinta fisuri se vor repara prin injectarea fisurilor cu lapte de ciment si camasuirea locala a acestorua cu bare de otel tip BST500C - Barele de otel se introduc in rosturile zidariei adancite 3-4cm, curatate cu jet cu aer si apa si tratate cu emulsie de aracet si lapte de ciment - Dupa montarea barelor din otel, acestea se acopera cu morat bicomponent si apoi se aplica tencuieli obisnuite (barele se fixeaaza la interax de 3-4 asize) • Introducere surse regenerabile de energie - Implementarea echipamentelor de producere energie din surse regenerabile: - Panouri fotovoltaice; - Sistem hibrid pompa de caldura prin prevederea de prevederea sistemelor de climatizare centralizata (incalzire / racire cu pompe de caldura).
Se estimează un număr de 36 persoane angajate din cadrul UAT Băneasa, județul Constanța ce vor deservii toti locuitorii UAT Baneasa.
Nu este cazul
Nu este cazul.
Problemele cu care se confruntă mediul rural în ceea ce privește gestionarea serviciilor administratiei publice au un impact major asupra societății, asupra sănătății populației și calității vieții cu implicații asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii populaţiei. Obiectivul principal este îmbunătăţirea serviciilor administratiei publice - primarie, cu implicații asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii populaţiei: Obiectivele generale sunt: - imbunatatirea activităţilor de administratia publica in conditii normale pentru toate categoriile de cetateni; - stimularea interesului pentru de administratia publica si activitatile specifice; - creşterea nivelului de educaţie, de socializare şi a stării de sănătate; - ridicarea standardului de viaţă al locuitorilor ; - posibilitatea desfăşurării activităţilor de administratia publica în corelare cu programele naţionale; - creşterea numărului de persoane care beneficiaza de sistemul de administratia publica; - reducerea consumului de combustibil convenţional utilizat la prepararea agentului termic pentru încălzire; - reducerea cheltuielilor cu încălzirea spațiilor pe perioada de iarnă; - utilizarea surselor neconvenţionale de energie atât pentru producerea energiei electrice cât și pentru apă caldă și încălzire; - ameliorarea aspectului urbanistic al localităţii; - regândirea funcţiunilor pentru desfăşurarea activităţilor specifice conform normativelor in vigoare; - soluţii moderne si materiale de calitate pentru rezolvarea degradărilor nestructurale; Ca urmare, este necesară implemetarea proiectul de investiții “ PROGRAM PRIVIND CRESTEREA EFICIENTEI ENERGETICE A CLADIRII, SEDIU PRIMARIA BANEASA, COMUNA BANEASA, JUDEȚUL CONSTANTA”. Soluția propusă respectă toate cerințele și condiționalitățile prevăzute de legislația aplicabilă în România.
Soluția propusă pentru implementarea „PROGRAM PRIVIND CRESTEREA EFICIENTEI ENERGETICE A CLADIRII SEDIU PRIMARIA BANEASA, JUD. CONSTANTA” urmareste implementarea lucrărilor de reabilitare termică a elementelor clădirii - masuri de creștere a eficienței energetice si implementarea lucrărilor conexe care contribuie la implementarea proiectului pentru care se solicită finanțare și care nu conduc la creșterea eficientei energetice, dar includ lucrări de intervenție/activități aferente investiției de bază.
Documentația va fi întocmită în conformitate cu prevederile următoarelor prescripții în vigoare, și nu numai: • GHID DE FINANȚARE Programul Regional Sud-Est 2021-2027 privind creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice, conform Ghidul Solicitantului – Condiții specifice de accesare a fondurilor în cadrul apelului de proiecte Apel PRSE/2.1/B/1/2023; • Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, actualizată; • Legea nr. 50 din 29 iulie 1991 (**republicată**)(*actualizată*) privind autorizarea executării lucrărilor de construcții. • Legea nr. 372/2005 privind performanța energetică a clădirilor, cu modificările și completările ulterioare; • Legea 325/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 29/2000 privind reabilitarea termică a fondului construit existent și stimularea economisirii energiei termice. • Legea 101/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 372/2005 privind performanța energetică a clădirilor; • Normativ de siguranță la foc a construcțiilor, indicativ P 118-1999 • SR EN 13499: 2004 – Produse termoizolante pentru clădiri. Sisteme compozite de izolare termică la exterior pe bază de polistiren expandat. Specificație; • SR EN 13500: 2004 - Produse termoizolante pentru clădiri. Sisteme compozite de izolare termică la exterior pe bază de vată minerală. Specificație; • SR EN 14351-1+A1:2010 – Ferestre și uși. Standard de produs, caracteristici de performanță; • SR 1907-1/2014 - Instalații de încălzire. Necesarul de căldură de calcul. Prescripții de calcul; • SR EN 13501-1+A1:2010 - Clasificare la foc a produselor și elementelor de construcție. • HOTĂRÂRE Nr. 395/2016 din 2 iunie 2016, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice. • H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice. • H.G. nr. 925/1995 – Regulamentul de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a execuției lucrărilor si a construcțiilor; • HG nr. 343/2017 - modificarea HG nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora. • Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor; • Legea nr. 319/2006 privind securitatea si sănătatea în munca, inclusiv Hotărârea Guvernului României nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006; • Legea nr. 13/2007 privind energia electrica; • Legea nr. 137/1995 privind protecția mediului; • Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protecția persoanelor; • Legea nr. 608/2001, cu modificările ulterioare privind evaluarea conformității produselor; • HGR nr. 766/21.11.1997 pentru aprobarea unor reglementari privind calitatea în construcții; • Regulamentul privind controlul de stat al calității în construcții, aprobat prin H.G.R. nr. 272/1994; • Regulamentul de recepție a lucrărilor de construcții si instalații aferente acestora, aprobat prin H.G.R. nr. 273/1994; • STAS 1478-90 – Alimentarea cu apă la constructii civile și industriale; • STAS 1795-87 – Canalizări interioare; • STAS 1846/1-2006 – Canalizări exterioare. Prescripții de proiectare. Partea 1: Determinarea debitelor de ape uzate de canalizare; • STAS 1846/2-2007 – Canalizări exterioare. Prescripții de proiectare. Partea 2: Determinarea debitelor de ape meteorice; • I 9-2015 – Normativ pentru proiectarea și execuția instalațiilor sanitare; • SR 1343-1-2006 Determinarea cantitatilor de apa potabila pentru localitati urbane si rurale; • NTE 007/08/00-Normativ pentru proiectarea si execuția rețelelor de cabluri electrice • Norme generale de apărare împotriva incendiilor, aprobate prin Ordin MAI nr.163/28.02.2007; • I7-2011- Normativ pentru proiectarea, executarea si exploatarea instalațiilor electrice aferente clădirilor • Indicativ P118/3 – 2015 - Normativul privind securitatea la incendiu a construcțiilor. Partea a III-a - Instalații de detectare, semnalizare și avertizare incendiu; • P118/99 - Normativ de siguranță la foc a construcțiilor.. • PE121 – Instrucțiuni pentru proiectarea și executarea instalațiilor de legare la pământ. • C 56-2002 – Normativ pentru verificarea calității lucrărilor de construcții și de instalații aferente. • STAS 552 - Doze de aparat și ramificație. • SR EN 60947-2,3,4,5,6,7 – Aparataj de joasa tensiune. • STAS 8779 - Cabluri de semnalizare cu izolație și manta din PVC; • STAS 8822 - Cabluri de energie flexibile si foarte flexibile cu izolație si manta din PVC pentru tensiuni nominale până la 750V. • STAS 11054 - Aparate electrice și electronice. Clase de protecție împotriva electrocutării. • STAS 12604/4,5 - Protecția împotriva electrocutărilor. Instalații electrice fixe. Prescripții. • SR 1907/1 - Instalații de încălzire. Calculul necesarului de căldură. Prescripții de calcul. • STAS 6648/1 – Calculul aporturilor de căldură din exterior. Prescripții fundamentale. • STAS 6648/2 – Instalații de ventilare si climatizare. Parametrii climatici exteriori. • I13-2015 - Normativ pentru proiectarea si executarea instalațiilor de încălzire centrala. • I5-2010 - Normativ pentru proiectarea, executarea si exploatarea instalațiilor de ventilare si climatizare. • C 56-2002 - Normativ pentru verificarea calității lucrărilor de construcții si instalații aferente. • Legea nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă .
Prezenta listă nu este restrictivă. Se ia în considerare întotdeauna ultima ediție a actului normativ. Vor fi luate în considerare soluții în conformitate cu prevederile celor mai recente normative din domeniu, care garantează îndeplinirea tuturor cerințelor privind funcționarea, securitatea și fiabilitatea lucrărilor proiectate.
|
| PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SIMINEANU IONUȚ | Contrasemnează pentru legalitate, SECRETAR GENERAL AL COMUNEI, NICOLAE LUCICA |