ANEXA NR. 1 la proiectul de hotărâre nr. 40 din 04.09.2024

TEMA DE PROIECTARE 

„CLUB EDUCATIV CREATIV PENTRU TINERII DIN SATUL FĂUREI, COMUNA BĂNEASA”


 

 

CUPRINS

1.           INFORMAȚII GENERALE PRIVIND OBIECTIVUL DE INVESTIȚIE3

1.1.       DENUMIREA OBIECTIVULUI DE INVESTIȚII 3

1.2.       ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE/INVESTITOR3

1.3.       ORDONATOR DE CREDITE (SECUNDAR/TERȚIAR) 3

1.4.       BENEFICIARUL INVESTIȚIEI 3

1.5.       ELABORATORUL TEMEI DE PROIECTARE3

2.           DATE DE IDENTIFICARE A OBIECTIVULUI DE INVESTIȚII 4

2.1.       Informații privind regimul juridic, economic și tehnic al terenului și/sau al construcției existente, documentație cadastrală4

2.2.       Particularități ale amplasamentului/amplasamentelor propus/propuse pentru realizarea obiectivului de investiții, după caz 4

2.3.       Descrierea succintă a obiectivului de investiții propus din punct de vedere tehnic si funcțional 6

2.4.       Cadrul legislativ aplicabil și impuneri ce rezultă din aplicarea acestuia12

 

 
 

 

  1. INFORMAȚII GENERALE PRIVIND OBIECTIVUL DE INVESTIȚIE

    1. DENUMIREA OBIECTIVULUI DE INVESTIȚII

    2. „CLUB EDUCATIV CREATIV PENTRU TINERII DIN SATUL FĂUREI, COMUNA BĂNEASA”

    3. ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE/INVESTITOR

UNITATEA TERITORIAL ADMINISTRATIVĂ COMUNA BĂNEASA

  1. ORDONATOR DE CREDITE (SECUNDAR/TERȚIAR)

Nu este cazul.

  1. BENEFICIARUL INVESTIȚIEI

UNITATEA TERITORIAL ADMINISTRATIVĂ COMUNA BĂNEASA

str. Trandafirilor nr. 101, Băneasa, Constanța, 907035 ROMÂNIA

e-mail: secretariat@primaria-baneasa.ro

web: https://primaria-baneasa.ro/

  1. ELABORATORUL TEMEI DE PROIECTARE

UNITATEA TERITORIAL ADMINISTRATIVĂ COMUNA BĂNEASA

str. Trandafirilor nr. 101, Băneasa, Constanța, 907035 ROMÂNIA

e-mail: secretariat@primaria-baneasa.ro

web: https://primaria-baneasa.ro/
 

  1. DATE DE IDENTIFICARE A OBIECTIVULUI DE INVESTIȚII

    1. Informații privind regimul juridic, economic și tehnic al terenului și/sau al construcției existente, documentație cadastrală

Conform Certificatului de Urbanism nr. 12 / 17.05.2024, terenul este situat în intravilanul UAT Băneasa.

Terenul face parte din domeniul public al UAT Băneasa, conform HCL nr. 83/18.09.2017.

Terenul cu N.C 102380si C.F. 102380, este inregistrat in categoria de folosinta curti-constructii cu destinatia actuala pentru constructii locuinte, social-culturale si administrative.

Terenul nu prezintă interdicție temporară sau definitivă.

Regimul tehnic: terenul are o suprafață de 6290 mp din masuratori (6290 mp din acte), și are acces la drum comunal (DC38).

Terenul este ocupat de o constructie: Cladire Camin Cultural, sat Faurei  com. Baneasa, jud Constanta avand N.C. 102380.

Cladirea Camin Cultural regim de construire P din Sat Faurei are suparfata construita conform extras CF : 505,28mp.,cladire corp C1

Precizați existența unor utilități: cladirea este deservitra de utilitatile existente in zona.

În urma prezentării documentației privind obiectivul în cauza sunt în curs de emitere următoarele avize, conform prevederilor Certificatului de Urbanism:

  • actul administrativ al autorității competente pentru protecția mediului;
    1. Particularități ale amplasamentului/amplasamentelor propus/propuse pentru realizarea obiectivului de investiții, după caz

    2. Descrierea succintă a amplasamentului/amplasamentelor propus (e) (localizare, suprafața terenului, dimensiuni în plan):

Terenul este localizat în cadrul UAT Băneasa, județul Constanța, în zona având următorii vecini:

  • Nord: Cimitir Musulman;
  • Sud: Proprietate privata;
  • Est: drum comunal (DC38);
  • Vest: Pasune.

BILANȚ TERITORIAL:

Suprafață teren: 6290mp din masuratori / 6290 mp din acte

Suprafață construită existentă clădire C1 cladire camin cultural : 505,28. mp.

 

 

Conform Certificatului de Urbanim emis de Primaria Comunei Băneasa, terenul are suprafața de 6290 mp, având următoarele caracteristici: regim de înălțime minim P, POT maxim permis 35%, și este racordat la rețeaua de energie electrică. Terenul are categoria curți constructii cu destinația actuală pentru construcții locuințe, social-culturale și administrative

  1. Relațiile cu zonele învecinate, accesuri existente și /sau căi de acces posibile

 

Conform certificatului de urbanism nr. 12 din 17.05.2024 si a PUG comuna Baneasa, terenul este amplasat in intravilanul sat Faurei,Comuna Baneasa si inclus in domeniul public al comunei Baneasa, administrat de Consiliul Local Baneasa, conform HCL nr. 83/18.09.2017

Terenul cu N.C. 102380. si C.F. 102380., este inregistrat in categoria de folosinta curti-constructii cu destinatia actuala pentru constructii locuinte, social-culturale si administrative.

Terenul este ocupat de o constructie: Camin Cultural sat Faurei, com. Baneasa, jud Constanta avand N.C. 102380.-C1 si C.F. 102380.-C1.

Terenul are asigurate urmatoarele accese:

  • latura E – Drum comunal (DC38);
    1. Surse de poluare existente in zonă:
    2. Particularități de relief
    3. Nivel de echipare tehnico - edilitară a zonei și posibilități de asigurare a utilităților
    4. Existenta unor eventuale rețele edilitare în amplasament care ar necesita relocare protejare în măsura în care pot fi identificate
    5. Posibile obligații de servitute
    6. Condiționări constructive determinate de starea tehnică și de sistemul constructiv al unor construcții existente în amplasamente, asupra cărora se vor face lucrări de intervenții, după caz:
    7. Reglementări urbanistice aplicabile zonei conform documentațiilor de urbanism aprobate – plan urbanistic general/plan urbanistic zonal si regulamentul local de urbanism aferent

Din punct de vedere urbanistic nu există nicio interdicție pentru construirea obiectivului în cauză. Utilizarea pentru construcții a terenului în cauză se va face cu respectarea prevederilor Legii nr.50/1991, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii 18/1991, cu modificările si completările ulterioare.

Se vor avea în vedere prevederile HG 930 din 11 august 2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul și  mărimea zonelor de protecție sanitară și hidrogeologică act emis de Guvernul României.

  1. Existența de monumente istorice /de arhitectură sau situri arheologice pe amplasament sau in zona imediat învecinată; existența condiționărilor specifice în cazul existenței unor zone protejate

Nu este cazul.

  1. Descrierea succintă a obiectivului de investiții propus din punct de vedere tehnic si funcțional

  2. destinație și funcțiuni

Cladirea avand functiunea Camin Cultural sat Faurei com Baneasa are regimul de inaltime Parter nu este racordata la utilitatile edilitare existentein zona: alimentare cu energie, alimentare cu apa,.

Cladirea Camin Cultural regim de inaltime  Parter din Baneasa a fost construita în anul 2017, fiind compusa dintr-un corp de clădire necesar desfășurării activităților administrative esentiale pentru administratia publica: functii sociale camin cultural, urbanism, cadastru, stare civila etc.

Cladirea Camin Cultural regim de inaltime  Parter   sat Faurei comuna Baneasa are suparfata construita conform extras CF : 505,28. mp in punct de vedere funcțional, clădirea cuprinde:

-        Parter: 4 camere

Constructia are o forma dreptunghiulara, avand o structura in cadre din beton armat si zidarie confiata.

Fundațiile pereților exteriori se vor dezveli până la adâncimea de cca. 155 cm și se vor tencui cu mortar bogat în ciment pentru a crea un strat suport rigid necesar dispunerii izolației hidrofuge.

După tencuire fundațiile exterioare se vor izola hidrofug și se vor termoizola cu polistiren extrudat în grosime de 10 cm.

Alegerea tipului potrivit de fundatii pentru sistemul structural ales. Solutia optima este fundatia de tip izolat rigida iar sistemul structural ales este cel in cadre din beton armat in zona interioara si cadre din lemn in zona exterioara.

Ca si deficiente le exterirul cladirii au mai fost identificate urmatoarele degradari

În urma inspecției pe teren s-au constatat urmatoarele deficiente majore cu influență negativă privind siguranța exploatării și performanțele energetice:

         - din punct de vedere arhitectural, clădirea se află într-un stadiu de execuție nefinalizată, având finalizată parțial structura de rezistență, placa pe sol și câțiva pereți exteriori din BCA. Restul elementelor precum învelitoarea, pereții interiori, tâmpăria, planșeul superior fiind inexistente;

         - placa pe sol este realizată din beton armat de 10 cm grosime și nu este termoizolată;

    Studiul geotehnic a fost realizat de S.C. Geotech Dobrogea S.R.L. În urma executiei forajului geotehnic F1 s-a identificat următoarea succesiune litologică:

Litologia terenului poate fi urmărită în fişele de foraj, ce au fost numerotate cu nr. 1...3.

Se evidenţiază astfel faptul că în această zonă terenul prezintă următoarea succesiune litologică :

-        în  suprafaţă, se întâlnește un strat de umplutură și pământ cu o grosime maxima de 2,25 m;

-        până la adâncimea de 6,00 m, unde s-a oprit executarea forajului cel mai adânc, urmează un strat de loess galben (grupa B)

 

Suprastructura:

  Suprastructura este realizată din cadre din beton armat cu stâlpi de 35x40 cm și grinzi cu secțiunea de 25x45 cm și 30x60 cm.

Execuția lucrărilor a fost încheiată în zona axului A, acolo trebuie realizată grinda transversală și stâlpii din beton armat.

Structura de rezistenta a clădirilor nu va fi afectată de modificarile propuse.

Din punct de vedere arhitectural se desprind următoarele concluzii:

Din punct de vedere funcţional, construcția care avea ca destinație inițială Cămin Cultural, are în prezent un singur spațiu nefinalizat, conținut de trei pereți, aferent Tronsonului I:

 

Corp clădire C1 cu destinația inițială de Cămin Cultural

Cod    Denumire spațiu     Suprafața (mp)

P01    Incintă în fază de execuție 207.47

Peretii exteriori sunt realizati din zidarie de 25 cm grosime, fără termoizolație. Tâmplăria nu există.

Din punct de vedere arhitectural, construcția existentă prevăzută în proiectul inițial este ridicată în proporție de 80%. Trebuie finalizate lucrările de suprastructură, finisajele și elementele de închidere

- Pentru Tronsonul existent se vor pastra fundatiile alcatuite din talpa de fundare si elevatie din beton armat. Pentru Tronsonul propus se vor realiza fundatii de tip fundatii izolate rigde alcatuite din bloc din beton simplu C12/15 si cuzinet din beton armat C25/30.;

- Suprastructura este realizată din cadre din beton armat cu stâlpi de 35x40 cm și grinzi cu secțiunea de 25x45 cm și 30x60 cm;

 

 

Nota : Lucrarile propuse sunt de mica anvergura. Incarcarile suplimentare propuse nu depasesc 1% din masa totala a constructiei.

Avand in vedere incarcarile mici (sub 1% din masa totala a constructiei) se poate aprecia faptul ca interventiile propuse nu vor afecta structura de rezistenta existenta, gradul de asigurare seismica al acesteia conservandu-se.

Clasa de risc seismic RsIV –   In aceasta categorie se gasesc constructiile la care raspunsul seismic asteptat sub efectul cutremurului de proiectare, corespunzator starii limita ultime, este similar celui asteptat pentru constructiile proiectate pe baza documentelor si normativelor de proiectare.

 

    • din punct de vedere funcțional, clădirea va cuprinde:

Arii utile parter clădire - propus:

 

P.01

Galerie cu Expoziții de Artă Școlară

132.74 

pard. C1/B_FL-s1

P.03

Cinema educativ/Teatru

52.57

pard. C1/B_FL-s1

P.04

Atelier Muzica

46.97 

pard. C1/B_FL-s1

P.05

Atelier dans

50.29

pard. C1/B_FL-s1

P.06

Atelier pictură

50.51 

pard. C1/B_FL-s1

P.07

Hol

10.08

pard. C1/B_FL-s1

P.08

G.S. D

5.73 

pard. gresie

P.09

G.S. P.

8.65

pard. gresie

P.10

Hol

4.34 

pard. gresie

P.11

G.S. B

10.44

pard. gresie

P.12

G.S. F

15.43 

pard. gresie

P.13

Depozitare

5.44

pard. gresie

P.14

Birou administrator

9.31 

pard. C1/B_FL-s1

P.15

CT

12.33

pard. gresie

TOTAL PARTER PROPUS:

414.81 m²

 

 

  1. caracteristici, parametri și date tehnice specifice, preconizate

Soluțiile de intervenție, pentru Corp C1- „CLUB EDUCATIV CREATIV PENTRU TINERII DIN SATUL FĂUREI, COMUNA BĂNEASA”:

  1. Se aplică soluțiile de eficientizare energetică, pentru că acestea aduc o influență minimă asupra structurii de rezistență a clădirii.
  2. Dacă sunt necesare echipamente noi ce produc vibrații se vor monta la nivelul solului.
  3. Se vor inlocui elemenete deteriorate ale sarpantei, iar invelitoare se va inlocui in totalitate;
  4. Se vor repara toate fisurile si crapaturile aparute in cladire ;
  5. Refacerea sistemului de colectare a apelor pluviale si evacuarea acestuia ;
  6. Se reface trotuarul de garda si va hidroizola zona de contact a soclului cu trotuarul de garda ;

 

Lucrări de reabilitare termică a elementelor clădirii- masuri de creștere a eficienței energetice:

 

  • Izolarea termică a fațadelor – partea opacă;
  • Izolarea termică a fațadelor – partea vitrată;
  • Termoizolarea planșeului peste ultimul nivel;
  • Termoizolarea planșeului de placa cota + 0.00(planseu peste sol si peste subsol);
  • Asigurarea unui nivel ridicat de etanșeitate la aer a clădirii;
  • Modernizarea instalatiilor sanitare (retea canalizare menajera, apa pluviala, preluare condens, etc) ;
  • Asigurarea sistemului de producere a energiei termice;
  • Lucrări de reabilitare/modernizare a instalațiilor de iluminat în clădiri;
  • Lucrări de instalare a sistemelor de ventilare mecanică pentru asigurarea calității aerului interior;
  • Instalarea unor sisteme de producere a  energiei utilizând surse regenerabile;

 

Lucrări conexe care contribuie la implementarea proiectului pentru care se solicită finanțare și care nu conduc la creșterea eficientei energetice, dar includ lucrări de intervenție/activități aferente investiției de bază:

  • Repararea șarpantei și a învelitorii;
  • Demontarea și remontarea instalațiilor și echipamentelor montate aparent pe fațadă
  • Refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenție;
  • Repararea trotuarelor de protecție în scopul eliminării infiltrațiilor la infrastructura clădirii;
  • Repararea/ înlocuirea sistemului de colectare a apelor meteorice’
  • Accesibilitate pentru persoanele cu dizabilităţi

 

  1. Nivelul de echipare, de finisare și de dotare, exigențe tehnice ale construcției în conformitate cu cerințele funcționale stabilite prin reglementări tehnice, de patrimoniu și de mediu în vigoare

In cadrul proiectului va urmări următoarele obiective de mediu care stau la baza principiului DNSH (Regulamentul (UE) 2020/852 (”Regulamentul privind taxonomia”), art. 9):

            a) atenuarea schimbărilor climatice; 

            b) adaptarea la schimbările climatice; 

            c) utilizarea durabilă și protecția resurselor de apă și a celor marine; 

            d) tranziția către o economie circulară; 

            e) prevenirea și controlul poluării; 

            f) protecția și refacerea biodiversității și a ecosistemelor.

Tipurile de activități/acțiuni previzionate pentru sectorul clădirilor publice se referă la:

•        Reabilitarea termică a elementelor de construcție;

•        Instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei din surse regenerabile cu excepţia biomasei (ex. panouri solare, pompe de căldură);

•        Sisteme de management energetic integrat al clădirilor (BMS) în vederea monitorizării și menținerii indicatorilor privind consumurile și emisiile;

•        Reabilitarea şi/sau modernizarea sistemelor electrice/de iluminat (exclusiv ca investitie auxiliară lucrărilor destinate îmbunătățirii eficienței energetice a clădirii; nu se consideră eligibil proiect independent care are ca obiectiv reabilitarea sistemelor electrice/de iluminat);

•        Audit energetic ex-ante/post intervenție.

În ceea ce privește acțiunile auxiliare, în cadrul prezentului apel avem următoarele tipuri de activități:

•        Măsuri de consolidare/reabilitare a elementelor de construcție; 

•        Activități care contribuie la îmbunătățirea performanței energetice (ex. reabilitare lift, realizare lucrări de branșare/rebranșare la sistemul centralizat de producere și furnizare a energiei termice; 

•        Orice alte activități care contribuie la realizarea obiectivelor proiectului și/sau care includ lucrări de intervenție aferente investiției de bază (în sensul funcționalității pentru eficiența energetică, necesităților de a asigura accesibilitatea inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, sănătatea sau siguranța clădirii).

Obiectele investiției:

• Izolare termică fațadă – parte opacă cu placi de vata bazaltica in grosime de 15 cm, izolare termica a socului cu placi de polistiren extrudat ignifugat min. XPS300 in grosime de 12 cm.

• Izolarea termică a planșeului către pod/mansarda cu vata bazaltica/minerala ignifugat in grosime de 25 cm acoperita cu folie antipraf.

• Izolarea termică a planșeului peste sol (cota 0.00) cu polistiren extrudat in grosime de 5 cm.

• Izolarea termică a planșeului peste subsolul partial  (cota 0.00) cu izolatie termica vata minerala in grosime de 10 cm.

    

    • Modernizare instalație de încălzire prin cresterea randamentului instalatiei termice si de

preparare a apei calde de consum prin intermediul pompelor de caldura hibride;

    • Modernizare instalație de iluminat interior înlocuind corpurile existente cu corpuri dotate cu surse tip LED, inclusiv refacerea instalatiei electrice.

    • Introducere sistem de ventilare a spațiilor - sisteme de ventilare mecanica cu recuperare de caldura centralizate/descentralizate;

    • Inlocuirea sarpantei si a invelitorii;

    • Reparatia soclurilor (inclusiv izolare termica a socului cu placi de polistiren extrudat ignifugat min. XPS300 in grosime de 12 cm);

    • Refacerea trotuarelor si etanseitatea dintre ele si cladire;

• Refacerea accesului secundar, scari si rampa acces pentru persoanele cu dizabilitati;

• Aesibilitate pentru persoanele cu dizabilităţi:

Obiectivul de investitii al prezentului proiect – Obiectivele investiției constau în finalizarea lucrărilor începute în anul 2017 și completarea funcțiunilor astfel încât locuitorii satului Făurei să poată beneficia de un Club Educativ Creativ cu toate dotările necesare acestuia.

Efectul pozitiv previzionat prin realizarea obiectivului de investiții este:

-        îmbunătățirea calității condițiilor în care se desfașoară activitatea clădirii de învățământ;

-        salvarea tronsonului de clădire existent prin finalizarea lucrărilor;

-        creșterea gradului de satisfacție al utilizatorilor;

-        asigurarea condițiilor de securitate la incendiu și securitate fizică;

-        îndeplinirea criteriilor de independență și eficiență energetică în conformitate cu legislația în vigoare;

-        îmbunătățirea la nivelul comunei a confortului tinerilor;

-        îmbunătățirea calității vieții prin susținerea culturii și implicarea locuitorilor comunei în activități creative;

-        revitalizarea localității prin valorificarea terenului și amplasarea unui Club Educativ Creativ;

         Impactul negativ previzionat în cazul nerealizării obiectivului de investiții:

-        pierderi din punct de vedere financiar în proiectare și execuție prin nevalorificarea tronsonului de clădire existent, fapt care conduce la degradarea acestuia în timp;

-        locuitorii satului Făurei nu ar mai beneficia de un spațiu care are un impact pozitiv socio-cultural, care susține dezvoltarea tinerilor. 

         Considerând situația actuală, se impune valorificarea construcției existente prin finalizarea și extinderea sa, implementând măsuri care țin de utilizarea sistemelor alternative, cât mai eficiente din punct de vedere energetic.

         - aplicarea izolației termice pe anvelopa construcției existente, termoizolarea elementelor de închidere propuse, asigurarea sistemelor de scurgerea apelor, trotuare de protecție și orice elemente care închid spațiul climatizat al clădirii;

         - introducerea instalațiilor pentru încălzire (referindu-ne la preparare, distribuție si utilizarea agentului termic), a instalațiilor de climatizare, precum și achiziționarea și instalarea echipamentelor aferente;

-        utilizarea surselor regenerabile de energie;

-        utilizarea corpurilor de iluminat eficiente energetic si cu durata mare de viata, tehnologie LED, cu respectarea normelor si reglementarilor tehnice;

-        optimizarea calității aerului interior prin ventilație mecanică, care să contribuie la starea de sănătate a utilizatorilor în spațiile în care își desfășoară activitatea;

  1. Număr estimat de utilizatori

Se estimează un număr de 50 persoane.

Durata minimă de funcționare apreciată corespunzător destinației/funcțiunilor propuse:

Nu este cazul

  1. Nevoi/solicitări funcționale specifice:

Nu este cazul.

  1. Corelarea soluțiilor tehnice cu condiționările urbanistice, de protecție a mediului și a patrimoniului

Problemele cu care se confruntă mediul rural în ceea ce privește gestionarea serviciilor administratiei publice  au un impact major asupra societății, asupra sănătății populației și calității vieții cu implicații asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii populaţiei.

Obiectivul principal este îmbunătăţirea serviciilor socio-culturale prin crearea unui Club educativ recreativ, cu implicații asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii populaţiei:

Obiectivele generale sunt:

- imbunatatirea activităţilor de administratia publica in conditii normale pentru toate categoriile de cetateni;

- stimularea interesului pentru de administratia publica si activitatile specifice;

- creşterea nivelului de educaţie, de socializare şi a stării de sănătate;

- ridicarea standardului de viaţă al locuitorilor ;

- posibilitatea desfăşurării activităţilor de administratia publica în corelare cu programele naţionale;

- creşterea numărului de persoane care beneficiaza de sistemul de administratia publica;

- reducerea consumului de combustibil convenţional utilizat la prepararea agentului termic pentru încălzire;

- reducerea cheltuielilor cu încălzirea spațiilor pe perioada de iarnă;

- utilizarea surselor neconvenţionale de energie atât pentru producerea energiei electrice cât și pentru apă caldă și încălzire;

- ameliorarea aspectului urbanistic al localităţii;

- regândirea funcţiunilor pentru desfăşurarea activităţilor specifice conform normativelor in vigoare;

- soluţii moderne si materiale de calitate pentru rezolvarea degradărilor nestructurale;

Ca urmare, este necesară  implemetarea proiectul de investiții „CLUB EDUCATIV CREATIV PENTRU TINERII DIN SATUL FĂUREI, COMUNA BĂNEASA”Soluția propusă respectă toate cerințele și condiționalitățile prevăzute de legislația aplicabilă în România.

  1. Stabilirea unor criterii clare in vederea soluționării nevoii beneficiarului

Soluția propusă pentru implementarea „CLUB EDUCATIV CREATIV PENTRU TINERII DIN SATUL

FĂUREI, COMUNA BĂNEASA” urmareste implementarea lucrărilor de reabilitare termică a elementelor clădirii - masuri de creștere a eficienței energetice si implementarea lucrărilor conexe care contribuie la implementarea proiectului pentru care se solicită finanțare și care nu conduc la creșterea eficientei energetice, dar includ lucrări de intervenție/activități aferente investiției de bază.

  1. Cadrul legislativ aplicabil și impuneri ce rezultă din aplicarea acestuia

Documentația va fi întocmită în conformitate cu prevederile următoarelor prescripții în vigoare, și nu numai:

Regulamentul (UE) 2020/2.094 al Consiliului din 14 decembrie 2020 de instituire a unui instrument de redresare al Uniunii Europene pentru a sprijini redresarea în urma crizei provocate de COVID-19

         - Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență,

         - OUG nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență,

         - HG nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2021

         - OUG nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 109/2021,

         - HG nr. 477/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, cu modificările și completările ulterioare.

Deasemenea, următoarele legi, hotărâri, norme și normative au fost avute în vedere:

•        Legea Nr. 273/2016 privind finantele publice locale cu modificarile completarile ulterioare;

•        H.G. nr. 907 /2016 privind etapele de elaborare si continutul cadru al documentatiei tehnico-economice aferente;

•        Legea Nr. 98/2016 privind achizitiile publice;

•        Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul;

•        Ordinul nr. 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legi nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul si de elaborare si actualizare a documentatiilor de urbanism;

•        H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea regulamentului general de urbanism;

•        Legea 294/2003 privind modificarea si completarea legii 137 /1995 privind proteția mediului;

•        H.G. nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii;

•        Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, modificata;

•        Legea nr.163/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii;

•        Legea nr. 50 /1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii;

•        Ordinul nr. 3454/2019 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si locuintei nr. 839 /2009;

•        NP 068-2002 - Normativ privind proiectarea cladirilor civile din punct de vedere al cerintei de siguranta in exploatare;

•        NP 063-2002 - Normativ privind criteriile de performanta specifice rampelor si scarilor pentru circulatia pietonala in constructii;

•        NP 051-2012 - Normativ privind adaptarea cladirilor civile si a spatiului urban aferent la exigentele persoanelor cu handicap;

•        NP 010-1997 - Normativ privind proiectarea, realizarea si exploatarea constructiilor pentru scoli si licee;

•        NP 065-2002 - Normativ privind proiectarea salilor de sport (unitatea functionala de baza) din punct de vedere al cerintelor Legii 10/1995;

•        NP 066-2002 - Normativ privind proiectarea terenurilor sportive si stadioanelor (unitatea functionala de baza) din punct de vedere al cerintelor Legii nr. 10/1995;

•        H.G. nr. 447 /2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de elaborare si continutul hartilor de risc natural la alunecari de teren si inundatii;

•        P 118-1999 - Normativ privind siguranta la foc a constructiilor;

•        Ordinul nr. 27 /N/1999 pentru aprobarea reglementarii tehnice Normativ de siguranta la foc a constructiilor, indicativ P 118-99, modificat si completat;

•        Legea 307 /2006 privind apararea impotriva incendiilor;

•        ORDIN 129/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice privind avizarea si autorizarea de securitate la incendiu si protectie civila;

•        Ordinul nr. 189 /2013 pentru aprobarea reglementarii tehnice Normativ privind adaptarea cladirilor civile si spatiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, indicativ NP 051 - 2012 - Revizuire NP 051/2000;

•        ORDIN nr. 992 din 24 iunie 2014 pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind proiectarea, executia si exploatarea invelitorilor acoperisurilor in panta la cladiri, indicativ NP 069 - 2014";

•        STAS 6131/1979 - Inaltimi de siguranta si alcatuirea parapetelor;

•        STAS 3302/2 - Pantele invelitorii;

•        Legea nr. 265/2006 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2005 privind protectia mediului;

•        Ordinul nr. 119/2014 art. 17). 18) si 19 privind parametrii de suprafata, volum, amplasare in raport cu punctele cardinale cat si materialele folosite in cadrul obiectivului propus;

•        Ordinul nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei Ordinului Ministerului Sanatatii pentru aprobarea Normelor de igiena privind modul de viata a populatiei.

•        Programul finantator: INTERREG VI-A Romania Bulgaria 2021-2027 Prioritatea 3 "O Regiune Educată" Obiectivul Specific 4.2 "Îmbunătățirea accesului egal la servicii incluzive și de calitate în educație, formare și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea unei infrastructuri accesibile, inclusiv prin promovarea rezilienței pentru educația și formarea la distanță și online".

         Prezenta listă nu este restrictivă. Se ia în considerare întotdeauna ultima ediție a actului normativ.

         Vor fi luate în considerare soluții în conformitate cu prevederile celor mai recente normative din domeniu, care garantează îndeplinirea tuturor cerințelor privind funcționarea, securitatea și fiabilitatea lucrărilor proiectate.

 

 

Aprob,

Beneficiar

UAT Comuna BĂNEASA

 

 

            Colis Paul 

Întocmit,

ARHITECT SEF,                         INSPECTOR,

ROSCULET CRISTIAN LUCAS   DOROIMAN DANIEL