Nr. 61 / 30.04.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea demarării acțiunilor necesare pentru redeschiderea fondului de carte și modernizarea activității Bibliotecii comunale Bârnova și constituire comisii de lucru evaluarea fondului de carte și evaluarea financiar-contabilă

Hotărâre

România

România

Județul Iași

Consiliul Local al comunei Bârnova

Comuna Bârnova

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 61 din 30.04.2025

privind aprobarea demarării acțiunilor necesare pentru redeschiderea fondului de carte și modernizarea activității Bibliotecii comunale Bârnova și constituire comisii de lucru evaluarea fondului de carte și evaluarea financiar-contabilă

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

- Legea nr. 273/2006 – Legea finantelor publice locale cu modificarile si completarile ulterioare;

-Legea nr.500/2002 – privind finantele publice;

-Legea Bugetului de Stat nr. 9/10.02.2025, pentru anul 2025;

- art. 2 şi 6 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică;

-Legea nr. 544/2001, privind liberul acces la informatii de interes public; 

-Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; 

-Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, cu modificările și completările ulterioare;

-129 alin. (1), alin. (2) lit. d) şi alin. (7) lit. g), art. 139 alin. (1), art.196 alin.(1) lit. a) din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările ulterioare;

- Constituția României, republicată;

-art. 1 lit. e), art. 2 alin. (2), art. 23 lit. d) și art. 33 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 

-Ordinul Ministerului Culturii nr. 2069/1998 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a bibliotecilor publice;  

-Ordinul Ministerului Culturii nr. 2062/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evidenţa, gestionarea şi inventarierea documentelor specifice bibliotecilor publice;

Ținând cont de:

a) Încheierea nr. 2190/16.10.2024 propunțată în dosarul 34128/245/2024 de către Judecătoria Iași, privind validarea mandatelor consilierilor locali declarați aleși pentru Consiliul local al comunei Bârnova, județul Iasi rectificată prin Încheierea cu nr. 2307 din 25.10.2024;

b) Încheierea nr. 2402/05.11.2024 propunțată în dosarul 36805/245/2024 de către Judecătoria Iași, privind validarea mandatului consilierului local ce intră în componența Consiliul local al comunei Bârnova, județul Iasi, înscris pe lista supleanților;

c) Ordinul Prefectului Județului Iasi nr. 556 din 29.10.2024, privind constatarea ca legal constituit a Consiliului local al comunei Bârnova, județul Iasi începând cu data de 28.10.2024;

d) prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local comunei Bârnova, județul Iasi, aprobat prin Hotărârea cu nr. 121 din 16.10.2020, modificat prin Hotărârea Consiliului Local Bârnova cu nr. 5 din 27.01.2021 și cu nr. 56 din 26.04.2024; 

e) Hotărârea Consiliului Local Bârnova cu nr. 11 din 12.02.2024 privind aprobarea bugetului local de venituri si cheltuieli pentru anul 2024, respectiv bugetul de venituri proprii si subventii previzionat pentru anii 2025-2027;

Luând act de:

  1. referatul de aprobare înregistrat cu nr. 9512 din 22.04.2025;
  2. raportul compartimentului de resort înregistrat cu nr. 9702 din 24.04.2025 ;
  3. proiectul de hotărâre cu nr. 63 din  24.04.2025;
  4. avizele consultative ale comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local Bârnova înregistrate cu nr. _____, _______ și ______ din 30.04.2025;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei bârnova

întrunit în a 6-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

       Art. 1. Se aprobă inițierea demersurilor pentru reorganizarea fondului de carte și modernizarea activității Bibliotecii Comunale Bârnova.

      Art. 2. Se constituie comisia de lucru în vederea constatării și verificării evidențelor din Registrul de Mișcare a Fondurilor (RMF) și Registrul Inventar, după cum urmează: 

Președinte: Șoșu Georgeta-Iuliana, consilier local la Consiliul Local Bârnova;

Membri: Acatrinei Florin, consilier local la Consiliul Local Bârnova; 

Ivan Ana-Simona, referent financiar contabil la Primăria comunei Bârnova;

Dăscălescu Aurora, bibliotecar la Primăria comunei Bârnova; 

Iliescu Oana-Maria, consilier primar la Primăria comunei Bârnova.

Secretariatul comisiei va fi asigurat de către dna Ivan Ana-Simona, referent financiar contabil la Primăria comunei Bârnova.

      Art. 3. Se constituie comisia de lucru în vederea evaluării financiar-contabile, după cum urmează: 

Președinte: Șoșu Georgeta-Iuliana, consilier local la Consiliul Local Bârnova;

Membri: Acatrinei Florin, consilier local la Consiliul Local Bârnova; 

Ivan Ana-Simona, referent financiar contabil la Primăria comunei Bârnova;

Dăscălescu Aurora, bibliotecar la Primăria comunei Bârnova; 

Iliescu Oana-Maria, consilier primar la Primăria comunei Bârnova.

Secretariatul comisiei va fi asigurat de către dna Ivan Ana-Simona, referent financiar contabil la Primăria comunei Bârnova.

      Art. 4. Stabilirea atribuțiilor comisiei menționate la art. 2 al prezentei, după cum urmează:

●   evaluarea fizică a volumelor existente;

●   identificarea cărților infestate, acțiune coroborată cu rapoartele întocmite analizele de laborator emise de Universitatea pentru Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași, referitoare la infestarea fondului de carte;

●   redactarea unui raport de observație, în baza căruia Comisia II poate iniția demersurile financiar-contabile de scoatere din patrimoniu.

      Art. 5. Stabilirea atribuțiilor comisiei menționate la art. 3 al prezentei, după cum urmează:

  1. corelarea fondului de carte cu evidența contabilă;
  2. constatarea valorii bunurilor propuse pentru casare;
  3. verificarea concordanței cu fondul scriptic împreună cu evidența contabilă a U.A.T.;
  4. elaborarea documentelor justificative din punct de vedere contabil;
  5. redactarea unui raport contabil aferent casării.

      Art. 6. Comisiile prevăzute la art. 2 și art. 3 au obligația de a include în rapoartele întocmite analizele de laborator emise de Universitatea pentru Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași, referitoare la infestarea fondului de carte.

    Art. 7. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se va ocupa d-nul primar al comunei Bârnova, d-nul Balan Mihai şi compartimentele de specialitate din cadrul Primăriei comunei Bârnova. 

      Art. 8. Copii de pe prezenta hotărâre se vor comunica: Primarului Comunei Bârnova, pentru luarea la cunoştinţă şi ducerea la îndeplinire, Instituţiei Prefectului judeţului Iaşi, pentru controlul legalităţii acesteia; persoanelor nominalizate pentru luare la cunoştinţă şi ducere la îndeplinire; altor persoane fizice sau juridice interesate, autorităţi sau instituţii publice, toate prin grija secretarului general al Comunei Bârnova în termen de cel mult 10 zile de la data adoptării prezentei. 


PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Constantin-Lucian RUSU

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI BÂRNOVA,

Radu-Daniel DIMA

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 61 / 30.04.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 8
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 15
2 Numărul consilierilor locali în funcție 15
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 15
4 Numărul voturilor „PENTRU” 14
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 1
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 61 / 30.04.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 30.04.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 15.05.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 06.05.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 13.05.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu