Art. 1. Se aprobă proiectul bugetului local pe anul 2025, în următoarea structură : TOTAL VENITURI = 7.740,00 mii lei din care - venituri proprii, din care : = 2.750,00 mii lei - impozit pe clădiri = 305,00 mii lei - impozit pe terenuri = 645,00 mii lei - taxe asupra mijloacelor de transport = 505,00 mii lei - venituri din proprietate = 290,00 mii lei - venituri din concesiuni şi închirieri = 150,00 mii lei - venituri din prestari servicii = 710,00 mii lei - alte venituri din taxe administrative = 20,00 mii lei - venituri din amenzi şi alte sancţiuni = 90,00 mii lei - alte venituri proprii = 35,00 mii lei - impozit pe venit din transf. prop. imobiliare = 24,00 mii lei - cote defalcate din impozitul pe venit = 1.929,00 mii lei - sume alocate din cote def. din impozit pe venit pt. echilibrare = 0,00 mii lei - sume alocate de consiliul judeţean pentru echilibrare = 400,00 mii lei - sume defalcate din TVA , din care : = 1237,00 mii lei - sume pt. chelt.mat. prev. de art. 104, alin. 2, lit. B = 175,00 mii lei - drepturile asistentilor prsonali ai pers. cu hand. grav = 611,00 mii lei - sume def din TVA pt. drepturile CES integr. Inv. masa = 51,00 mii lei - sume def din TVA pt. drumuri = 200,00 mii lei -- sume def. din TVA pt. echilibrare = 200,00 mii lei -sume din excedent folosit pentru fin. chelt. Sect. dezvoltare = 1.400,00 mii lei TOTAL CHELTUIELI = 7.740,00 mii lei din care: - autorităţi publice - cheltuieli de personal = 1.420,00 mii lei - cheltuieli materiale = 1.490,00 mii lei - cheltuieli de capital = 1.450,00 mii lei Total autorităţi publice = 4.360,00 mii lei - alte servicii publice generale - cheltuieli materiale = 30,00 mii lei Total servicii publice generale = 30,00 mii lei
- protectie civila - chelt. materiale = 50,00 mii lei Total protectie civila = 50,00 mii lei - invatamant - cheltuieli materiale = 479.00 mii lei - asistenta sociala = 51,00 mii lei Total învăţământ = 530,00 mii lei
- cultură - cheltuieli de personal = 85,00 mii lei - cheltuieli materiale = 213,00 mii lei - cheltuieli de capital = 50,00 mii lei Total cultură = 348,00 mii lei
- asistenţă socială - salarii asistenti personali= 582,00 mii lei - ajutor social = 270,00 mii lei Total asistenţă socială = 852,00 mii lei
- servicii şi dezvoltare publică - cheltuieli materiale = 340,00 mii lei Total servicii şi dezv. publică = 340,00 mii lei
- protectia mediului - cheltuieli de personal = 240,00 mii lei - cheltuieli materiale = 380,00 mii lei Total protectia mediului = 620,00 mii lei
- agricultura si silvicultura - chelt. materiale = 110,00 mii lei -proiecte europene = 160 ,00 mii lei Total agricultura si silvicultura = 270,00 mii lei
- transporturi şi comunicatii - cheltuieli materiale 140,00 mii lei - cheltuieli de capital = 200,00 mii lei Total transporturi şi comunicaţii = 340,00 mii lei
|
Hotărârea Consiliului Local
Nr. 16
/
18.03.2025
Caracter normativ HOTĂRÂRE
privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025
Inițiator proiect
Gheorghe-Marius STOIAN
Primarul comunei
Proiect de hotărâre:
Proiect Nr. 16 / 2025Stare
Hotărâre
adoptată
Hotărâre
România
Județul Timiș
Consiliul Local al comunei Birda
HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL
Nr. 16 din 18.03.2025
privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025
Analizând temeiurile juridice, respectiv:
- Legea nr.9/10.02.2025, a bugetului de stat pe anul 2025,
- Legea 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare
- Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare
Ținând cont de:
- adresele nr. 328/28.02.2025 si nr. 1429/10.03.2025 ale Directiei Generale Regionale a Finantelor publice Timis, adrese prin care au fost comunicate sumele repartizate bugetului local al comunei Birda, pentru anul 2025;
- referat de aprobare cu nr. 944/10.03.2025 al Primarului comunei Birda d-l Stoian Ghe. Marius ,
- raport de specialitate intocmit de d-na Anghel Codruța. Consilier grad profesional asistent – comp. buget finante
Avizat favorabil de :
- - Comisia economica, administratie, juridică, pentru relatii si cooperare interna si externa
- - Comisia de protectie sociala, cultura, invatamant, tinerert si sport, dialog in relatia cu cetatenii
- - Comisia de urbanism, amenajarea teritoriului , patrimoniu public si privat, lucrari publice, protectia mediului si gospodarire comunală
Luând act de:
- art.129. alin. (4) lit “.a „din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Consiliul local al comunei birda
întrunit în a 5-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,
Deian-Călin MURGEA
CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:
SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI BIRDA,
Daniel-Cornel MOISĂ
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 16 / 18.03.2025 |
|||
|---|---|---|---|
| PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ | Vot prin ridicarea mâinii individual | ||
| HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV | |||
| 0 | Hotărâre care se adoptă cu votul: majorității simple a consilierilor locali prezenți |
Voturi necesare | 6 |
| 1 | Numărul consilierilor locali, potrivit legii | 11 | |
| 2 | Numărul consilierilor locali în funcție | 11 | |
| 3 | Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii | 11 | |
| 4 | Numărul voturilor „PENTRU” | 11 | |
| 5 | Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” | Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. | 0 |
| 6 | Numărul voturilor „ABȚINERE” | 0 | |
| 7 | Numărul consilierilor locali care absentează motivat | 0 | |
| 8 | Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat | 0 | |
| 9 | Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot | 0 | |
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 16 / 18.03.2025 |
||
|---|---|---|
| Nr. crt. |
OPERAȚIUNI EFECTUATE | Data |
| 0 | 1 | 2 |
| 1 | Adoptarea hotărârii | 18.03.2025 |
| 2 | Comunicarea către primar | |
| 3 | Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii | 31.03.2025 |
| 4 | Comunicarea către prefectul județului | 25.03.2025 |
| 5 | Aducerea la cunoștință publică | 01.04.2025 |
| 6 | Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu | |