ANEXĂ la proiectul de hotărâre nr. 8 din 31.01.2024

                                                                                                                                                                                     Anexa la HCL nr.8 din data 2024

Descrierea tehnica a investitiei – preluare din DALI/SF

Strazile care fac obiectul acestui proiect sunt:

  1. Localitatea Bunești – L = 2.080 m
  2. Ø  Strada 1 – 239 m
  3. Ø  Strada 2 – 478 m
  4. Ø  Strada 3 – 242 m
  5. Ø  Strada 3 ramura – 59 m
  6. Ø  Strada 4 – 599 m
  7. Ø  Strada 5 – 251 m
  8. Ø  Strada 6 – 212 m
  9. Localitatea Roades – L = 382 m
  10. Strada Margaretelor – 382 m

Lungimea totală a a străzilor propuse pentru modernizare este de 2.462 m.

  1. Localitatea Bunesti
  2. Strada 1 - porneşte din DN13 şi se termină la intersecția cu DJ104L
  3. Strada 2 - porneşte din DN13 şi se termină la intersecția cu DJ104L
  4. Strada 3 - porneşte din DN13 şi se termină la intersecția cu strada 4
  5. Strada 3,ramura - porneşte din Strada 3 şi se termină la marginea localitatii
  6. Strada 4 - porneşte din DN13 şi se termină la intersecția cu strada 2
  7. Strada 5 - porneşte din DJ104L şi se termină la marginea localitatii
  8. Strada 6 - porneşte din DJ104L şi se termină la marginea localitatii
  9. Localitatea Roades
  10. Strada Margaretelor - porneşte  din drumul comunal DC 29  şi se termină la marginea localitatii

Străzile propuse pentru modernizare urmează actualul traseu al străzilor, terenul fiind de utilitate publică, nefiind necesare exproprieri.

În mediul rural, străzile constituie ruta de transport cea mai importantă, însă calitatea şi, în general, dezvoltarea acestora şi a traficului este încă departe de a îndeplini standardele europene.

Conform Ordinului M.T. nr. 50/1998, strazile se încadrează în strazi principale si secundare.

Viteza de bază (de proiectare) este de 25 km/h, conform clasei tehnice   şi regiune de deal, respectiv 20-40 km/h în condiţiile de mediu adiacente impuse în localitate, conform AND 582-2002, si imposibilitatea proiectari unei viteze mai mari datorita proprietatilor private si a terenurilor agricole, amenajarea unor curbe este restrictionata datorita exproprierilor.

S-a adoptat ca soluție tehnică de modernizare, profilul transversal tip pentru categoria strazilor principale si secundare, respectiv cu două benzi și cu o bandă de circulatie.

Conform Ordinului M.T. nr. 50/1998, strazile se încadrează în strazi principale si secundare, iar conf. Ordinului M.L.P.A.T. nr. 31 din 30 octombrie 1995, în funcţie de punctajul calculat a rezultat că această lucrare se încadrează în categoria de importanţă „C".

  • •      Strazile se vor amenaja cu următorul profil transversal:
    1. Lățime platformă: 
  • variabil 3,00 – 6,50 m + supralărgirile în curbe;
    1. lăţime carosabil:  
  • variabil 3,00 – 5,50 m + supralărgirile în curbe;
    1. acostamente:      
  • 2 x variabil - (0.0 - 0,75)  m;
    1. numărul benzilor carosabile:               - 1, 2;
    2. panta transversală carosabil:               - 2,50 %;
    3. panta transversală acostament:       - 4,00 %;

 

Necesitatea si oportunitatea realizarii investitiei „MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE DIN LOCALITĂȚILE BUNEȘTI ȘI ROADEȘ, COMUNA BUNEȘTI, JUDEȚUL BRAȘOV" este justificata de:

- prin modernizarea acestor strazi, in zona, se favorizeaza o crestere a activitatilor economice din domeniile: comerciale, turism, servicii si de productie; 

- se va asigura o legatura rutiera permanenta si in conditii bune cu Drumul National DN13 (E60), Drumul Județean DJ104L și Drumul Comunal DC29

- se va asigura un trafic rutier in conditii crescute de siguranta si confort pentru locuitorii comunei, care conform ultimului recensamant din anul 2011 masura o populatie de 2.357 locuitori;

- se asigura posibilitatea de acces, in conditii optime, a mijloacelor de interventie rapida in caz de nevoie (pompieri, salvare, politia, etc.) si a mijloacelor auto pentru transportul scolar si public;

- stimularea unor activitati productive ce duc la ridicarea standardului material si spiritual al locuitorilor, care sa conduca la stabilizarea populatiei in aceasta zona, cu toate consecintele benefice ale acesteia;

- realizarea acestei investitii este impusa de necesitatea rezolvarii circulatiei rutiere si pietonale in conditii de confort optim si de siguranta circulatiei;

- un alt factor important este dat de cresterea continua a traficului rutier, de starea de viabilitate inrautatita din cauza denivelarilor si a gropilor existente in drum ;

            - ameliorarea calitatii mediului si diminuarea surselor de poluare, prin realizarea unei suprafete ce reduce poluarea sonora, poluarea aerului;

- ameliorarea conditiilor igienico-sanitare ale locuitorilor si a activitatilor productive desfasurate.

Din perspectiva criteriilor de selectie specificate in Ghidul solicitantului aferent intervenției DR-28 - Crearea /modernizarea infrastructurii rutiere de bază din spațiul rural finantata prin FEADR, necesitatea si oportunitatea investitiei este determinata de urmatoarele principii:

 1. Principiul populației deservite ;

 2. Principiul asigurării accesului la căi rutiere principale sau alte căi de transport

 3. Principiul rolului multiplu

          Principiul populației deservite

Proiecte care deservesc cât mai mulți locuitori

În vederea explicării importanței proiectului din perspectiva criteriului proiectelor care deservesc direct cat mai multi locuitori din cadrul comunei, vom prezenta in cele ce urmeaza lungimile de drum implicate:

Nr. crt.

Denumire drum

Lungime 

(m)

  1.  

Strada 1 – localitatea Bunești

239

  1.  

Strada 2 – localitatea Bunești

478

  1.  

Strada 3 – localitatea Bunești

242

  1.  

Strada 3 ramura – localitatea Bunești

59

  1.  

Strada 4 – localitatea Bunești

599

  1.  

Strada 5 – localitatea Bunești

251

  1.  

Strada 6 – localitatea Bunești

212

  1.  

Strada Margaretelor – localitatea Roadeș

382

TOTAL

2.462

Pod pe strada 4 la km 0+280, localitatea Bunești, peste pârâul Scroafa

Pod pe Strada 2 la km 0+050, localitatea Bunești, peste pârâul Scroafa

Pod pe Strada 5 la km 0+005, localitatea Bunești, peste pârâul Valea Lacului

Pod pe strada Margaretelor la km 0+060, localitatea Roadeș, peste pârâul Scroafa

   Astfel rezulta o lungime totala de 2.462 m de drumuri propuse spre modernizare prin prezentul proiect.

In baza acestor informatii, punctajul rezultat pentru proiecte care deservesc direct cati mai multi locuitori din cadrul comunei este:

 

unde:

Ld – Lungimea drumului propus prin proiect

Lcom – Lungimea totală a drumurilor de interes local de la nivelul solicitantului

respectiv:

  = 

Punctajul obtinut in urma calculului criteriului pentru proiecte care deservesc direct cat mai multi locuitori din cadrul comunei este de 3,734 puncte.

  1. Populație care nu a mai fost deservită prin PNDR pentru același tip de investiție (același tip de infrastructură)

UAT COMUNA Bunești nu a mai beneficiat de acest tip de investiție de finanțare în cadrul PNDR 2007-2013 și/sau 2014-2020.

Astfel, punctajul obținut pentru acest criteriu este de 20 de puncte.

Drumuri cu o structură rutieră nemodernizată

Prin prezentul proiect se propune modernizarea unor drumuri de interes local cu o structură rutieră de pământ sau piatră, care reprezintă un procent de minim 70% din lungimea totală a drumurilor propuse prin proiect.

Din totalul de 2.462 m de drum propuși spre modernizare prin prezentul proiect, există 20 m de drum care este asfaltat. Astfel, peste 99,19 % din drumurile de interes local propuse spre modernizare prin prezentul proiect sunt cu o structură rutieră de pământ sau piatră .

Astfel, punctajul obținut pentru acest criteriu este de 15 de puncte.

  1. Principiul asigurării accesului la căi rutiere principale sau alte căi de transport
    1. Investiții în infrastructura de drumuri care asigură legătură cu diferite categorii de căi rutiere
  2. ·       Acces la drumuri naționale:

Intersecția cu DN 13 (E60) este asigurată prin modernizarea străzilor: Strada 1, Strada 2, Strada 3, Strada 4 

La acest criteriu se vor obține 8 puncte.

  • ·       Acces la drumuri județene:

Intersecția cu DJ 104L este asigurată prin modernizarea străzilor: Strada 1, Strada 2, Strada 5, Strada 6

La acest criteriu se vor obține 7 puncte.

  • ·       Acces la drumuri comunale:

Intersecția cu DC 29  este asigurată prin modernizarea străzii Margaretelor

La acest criteriu se vor obține 5 puncte.

Conform criteriilor de punctaj din Ghidul Solicitantului, potrivit principiului asigurării accesului la căi rutiere principale sau alte căi de transport se obtine un punctaj de 20 puncte din totalul de 20 de puncte posibile.

  1. Princpiul rolului multiplu
    1. Proiecte care prevăd căi de acces cu rol multiplu
  2. ·       Proiecte care asigură accesibilizarea școlilor / grădinițelor / creșelor / unități medicale

Nr. crt.

Școli / grădinițe / creșe / unități medicale

Adresa

Drum de acces modernizat prin proiect 

  1.  

Școala din localitatea Bunești

Str. Mihai Eminescu nr.23

Strada 1

  1.  

Grădiniță localitatea Bunești

Str. Mihai Eminescu nr.9

Strada 1

La acest criteriu se vor obține 5 puncte.

  • Proiecte care asigură accesibilizarea unui număr de minimum 2 agenți economici

Nr. crt

Denumire agent economic

Adresa

Activitatea desfășurată

Drum de acces modernizat prin proiect

  1.  

PFA Tudorița Stanciu

Str. Teofil Moraru nr. 10

Magazin mixt

Strada 2

  1.  

Haus Rether - Transylvanian Guesthouse in Bunești

Str. Teofil Moraru nr. 21

Pensiune turistică

Strada 2

  1.  

SC Criadi Adiță SRL

Str. Teofil Moraru nr. 25

Magazin mixt

Strada 4

La acest criteriu se vor obține 5 puncte.

  • ·       Proiecte care asigură accesibilizarea sediilor primăriilor / unităților de cult

 

Nr. crt.

Primărie/ unitate de cult

Adresa

Drum de acces modernizat prin proiect

  1.  

Biserica Evanghelică localitatea Bunești

Str. Mihai Eminescu nr.21

Strada 1

  1.  

Cămin cultural localitatea Bunești

Str. Andrei Mureșanu nr. 19

Strada 4

  1.  

Biserica adventistă 

Str. Teofil Moraru nr. 7

Strada 2

  1.  

Cimitirul 2

Str. Ion Creangă

Strada 5

La acest criteriu se vor obține 5 puncte.

Conform criteriilor de punctaj din Ghidul Solicitantului, potrivit principiului rolului multiplu - proiecte care prevăd căi de acces cu rol multiplu, se obține un punctaj de 15 puncte din totalul de 15 puncte posibile.

  1.  Proiecte care se execută pe tronsoane unde există rețele de apă/apă uzată executate
  • Rețele de apă și de apă uzată
  • Rețele de apă sau apă uzată

Lungimea totală a drumurilor propuse prin proiect este de 2,462 km modernizați, dintre care 2,08 km prezintă infrastructură de apă și apă uzată, 0,382 km prezintă doar un tip de infrastructură (apă).

Astfel, punctajul obtinut  este : 2,08/2,462x5+0,382/2,462x3=4,22+0,46=4,68 puncte

Prin urmare, analizand toate criteriile de selecție, investiția propus va obține un punctaj total de 78,414 puncte din 100 posibile.

Indicatorii tehnico – economici ai investitiei sunt :

( preluarea indicatorilor din DALI )

 

Lei

(fără TVA)

TVA

Lei

(cu TVA)

TOTAL GENERAL

8,849,454.59

1,665,903.37

10,515,357.96

din care C+M 

7,412,920.42

1,408,454.88

8,821,375.30

Strazile care fac obiectul acestui proiect sunt:

  1. Localitatea Bunești – L = 2.080 m
  2. Localitatea Roades – L = 382 m

Lungimea totală a a străzilor propuse pentru modernizare este de 2.462 m.

Sistem rutier

Localitatea Bunesti:  strada 2; strada 3; strada 3,ramura; strada 4; strada 5; strada 6;

Localitatea Roades: strada Margaretelor (km 0+020-km 0+382)

Parte carosabilă:

  • 4 cm strat de uzura BA16 – AND  605/2016
  • 6 cm strat de legătură BAD 22.4 – AND  605/2016
  • 15 cm strat de   baza din agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic rutier cu Rc < 3 N/mm2
  • 30 cm strat de fundație din balast
  • 10 cm strat din nisip cu rol anticapilar

Acostamente:

  • 25 cm material drenant;

Localitatea Roades: strada Margaretelor (km 0+000-km 0+020)

Parte carosabilă:

  • 4 cm strat de uzura BA16 – AND  605/2016
  • sistem rutier existent, reparatii

Trotuare

Parte carosabilă:

  • 6 cm pavaj din pavele autoblocante
  • 4 cm nisip conform STAS 6400
  • 10 cm agregat natural (balast)

Localitatea Bunesti: strada 1;

Parte carosabilă:

  • 16-22 cm piatra naturala sortata cu minim o fata debitata
  • 5 cm nisip conform STAS 6400
  • 10 cm macadam conform STAS 179
  • 30 cm piatra sparta;
  • 20 cm agregat natural (balast nisipos) 
  • geotextil

Trotuare

Parte carosabilă:

  • 12-16 cm pavaj din piatra naturala sortata
  • 4 cm nisip conform STAS 6400
  • 10 cm agregat natural (balast)

Podurile care fac obiectul acestui proiect sunt:

  • Pod pe strada 4 la km 0+280, localitatea Bunești, peste pârâul Scroafa - lucrari de reparatii si reabilitari la podul existent 
  • Pod pe Strada 2 la km 0+050, localitatea Bunești, peste pârâul Scroafa – pod nou din beton armat
  • Pod pe Strada 5 la km 0+005, localitatea Bunești, peste pârâul Valea Lacului – pod nou din beton armat
  • Pod pe strada Margaretelor la km 0+060, localitatea Roadeș, peste pârâul Scroafa - lucrari de reparatii si reabilitari la podul existent

 

 

                       INIȚIATOR,                                               AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE,

                          PRIMAR,                                                          p. SECRETAR GENERAL

                    Mircea PĂLĂȘAN                                                    Gheorghe-Dan SPĂTARU