Nr. 16 / 13.02.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind alegerea președintelui și a potențialului președinte de ședință pentru ședințele lunii martie 2025

Inițiator proiect

Cornel NANU

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

1 Martie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Prahova

Consiliul Local al comunei Cornu

Comuna Cornu

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 16 din 13.02.2025

privind alegerea președintelui și a potențialului președinte de ședință pentru ședințele lunii martie 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

a) art. 120 alin. (1), art. 121 alin. (1) și alin. (2) din Constituția României, republicată,

b) art.3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;

c) art.2 alin.(2), art.41 alin.(5), art.50 alin.(4), art.58, art.59, art.61, art.62  și art.70 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d) art. 123 alin. (1) și alin. (4), art. 129 alin. (1) și alin. (2) lit. a), art. 138 alin. (6) alin. (8)-(10) alin. (14) și alin. (16), art. 139 alin. (5), alin. (11) și alin. (12), art. 140 alin. (1) și alin. (2), art. art. 233 alin. (2), art. 234, art. 235, art. 236 și art. 240 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Ținând cont de:

prevederile art. 9 și art. 10 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al comunei Cornu aprobat prin Hotărârea Consiliului local nr.36 din 23 iunie 2022,

Luând act de:

a) referatul de aprobare al primarului comunei Cornu, în calitatea sa de iniţiator, înregistrat sub nr.1605/6.02.2025;

b) raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Cornu, înregistrat sub nr. 1606/6.02.2025;

c) avizul Comisiei de specialitate nr. 3 a Consiliului Local, comisia pentru administraţie publică locală, juridică, disciplină, ordine şi linişte publică,

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei cornu

întrunit în a 7-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

 

Art. 1. - (1) Se alege ca președinte de ședință pentru ședințele lunii martie 2025, domnul consilier local Nicolae SAVU.

(2) Se alege ca potențial președinte de ședință pentru pentru ședințele lunii martie 2025, domnul consilier local Nicolae TUDOR.

(3) În cazul în care președintele de ședință lipsește, potențialul președinte de ședință conduce ședința respectivă și exercită atribuțiile prevăzute de lege pentru președintele de ședință.

(4) În cazul în care nu vor fi convocate ședințe de consiliu în luna martie, mandatele consilierilor desemnați la alin.(1) și (2) se prelungesc și pentru ședințele lunii aprilie 2025.

 Art. 2. - Președintele de ședință exercită următoarele atribuții principale:

a) conduce ședințele Consiliului Local; 

b) supune votului consilierilor locali proiectele de hotărâri și anunță rezultatul votării, cu precizarea voturilor „pentru”, a celor „împotrivă” și a „abținerilor” numărate și evidențiate de secretarul general al comunei în procesul-verbal al ședinței; 

c) semnează procesul-verbal al ședinței; 

d) asigură menținerea ordinii, în condițiile regulamentului de organizare a consiliului local; 

e) supune votului consilierilor locali orice problemă care intră în competența de soluționare a consiliului local; 

f) aplică, dacă este cazul, sancțiunile prevăzute la art. 233 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ sau propune Consiliului Local aplicarea unor asemenea sancțiuni, după caz; 

g) îndeplinește alte atribuții prevăzute de lege, de Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Local sau alte însărcinări date de către Consiliul Local.

Art.3. – Prezenta hotărâre se comunică în termenul prevăzut de lege, primarului comunei Cornu, prefectului județului Prahova și se publică în Monitorul Oficial al comunei Cornu pe pagina de internet  www.primariacornu.ro

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Nicoleta STOIAN

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI CORNU,

Daniela IANCU

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 16 / 13.02.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 12
4 Numărul voturilor „PENTRU” 12
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 1
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 16 / 13.02.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 13.02.2025
2 Comunicarea către primar 14.02.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 26.02.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 19.02.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează 14.02.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 01.03.2025