Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 25 / 20.04.2022
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind aprobarea solicitării de preluare temporară, din administrarea Consiliului județean Prahova în administrarea Consiliului local al comunei Cornu, a unui bun imobil teren în suprafață de 2526 m.p din drumul județean DJ 205G, proprietate publică a județului Prahova, în vederea realizării obiectivului de investiții “Consolidare teren punct Cimitir pe strada Carol I, comuna Cornu, județul Prahova“

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 1

  • Comisia 3

Raportul compartimentelor de resort

Raport buget, finanțe, împrumuturi

Forma inițiatorului

România

România

Județul Prahova

Consiliul Local al comunei Cornu

Comuna Cornu

Proiect de hotărâre

Nr. 25 din 20.04.2022

privind aprobarea solicitării de preluare temporară, din administrarea Consiliului județean Prahova în administrarea Consiliului local al comunei Cornu, a unui bun imobil teren în suprafață de 2526 m.p din drumul județean DJ 205G, proprietate publică a județului Prahova, în vederea realizării obiectivului de investiții “Consolidare teren punct Cimitir pe strada Carol I, comuna Cornu, județul Prahova“

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art.87 alin.(5), art.89 (8), art.108, art.129 alin.(1), alin.(2) lit.b), c), d) și e) coroborate cu alin.(4) lit.d), alin.(6) lit.c), alin.(7) lit.m) și, respectiv cu cele ale alin.(9) lit.c),  raportate la cele ale art.155 alin.(1) lit.d) și alin.(5) lit.c), precum și cele ale art.297 lit. a) şi art. 298-301 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  2. prevederile art.867-870 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată cu modificările și completările ulterioare;
  3. prevederile art. 7 alin.(1) și art. 22, art.22¹ alin. (3) și alin. (4)  din Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 
  4. art. 35, alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,

Ținând cont de:

  1. notificarea Companiei Națională de Investiții C.N.I.- S.A. înregistrată la Primăria comunei Cornu sub nr.1109/10.02.2022, prin care se comunică documentele necesare promovării investiției în următoarea etapă de finanțare, inclusiv un acord prealabil cu Consiliul Județean Prahova pentru lucrările ce se vor desfășura pe DJ 205G;
  2.  adresa Consiliului Județean Prahova înregistrată la Primăria comunei Cornu sub nr.2316/21.03.2022, prin care se comunică acordul Consiliului Județean Prahova pentru realizarea demersurilor necesare de către Comuna Cornu în vederea demarării obiectivului de investiții “Consolidare teren punct Cimitir pe strada Carol I, comuna Cornu, județul Prahova“ la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, prin Compania Națională de Investiții S.A.;

c) Anexa nr.1 la Hotărârea Guvernului nr.1359/2001 privind atestarea domeniului public al județului Prahova, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Prahova, cu modificările și completările ulterioare;

d) Hotărârea Consiliului Local nr.21/24.03.2020 privind atestarea apartenenței la domeniul privat al comunei Cornu a unor suprafețe de teren, în vederea înscrierii în cartea funciară;

e) Hotărârea Consiliului Local nr. 80 din data 23.11.2021, prin care se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Consolidare teren punct Cimitir pe strada Carol I, comuna Cornu, județul Prahova “,

Luând act de:

a) referatul de aprobare al primarului comunei Cornu, iniţiator, înregistrat sub nr. 3524/19.04.2022;

b) raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Cornu, înregistrat sub nr. 3543/20.04.2022;

c) avizul Comisiei de specialitate nr. 1 a Consiliului Local, comisia pentru dezvoltare economică-socială, buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat, amenajarea teritoriului şi urbanism, agricultură, protecţia mediului, turism, gospodărire comunală, servicii publice, societăţi comerciale, cooperare interinstituţională pe plan intern şi extern;

d) avizul Comisiei de specialitate nr. 3 a Consiliului Local, comisia pentru administraţie publică locală, juridică, disciplină, ordine şi linişte publică,

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. g) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei cornu

adoptă prezenta hotărâre.

Art.1 (1)- Se aprobă solicitarea de preluare temporară, din administrarea Consiliului județean Prahova în administrarea Consiliului local al comunei Cornu, a unui bun imobil teren în suprafață de 2526 m.p. din suprafață totală de 36.144 m.p. din drumul județean DJ 205G, având număr cadastral 23706, proprietate publică a județului Prahova, aflat în administrarea Consiliului Județean Prahova.

             (2) Datele de identificare a bunului:

a) Drumul Județean 205G are o lungime de aproximativ 2,950 km, începe din intersecția cu DJ101R  și se termină la intersecția cu strada Toamnei.

b) sectorul de drum analizat este amplasat pe Strada Carol I (DJ205G) de pe raza localității Cornu, satul Cornu de Jos, se desfășoară pe o lungime de aproximativ 209 m, fiind cuprins între  următoarele coordonate: început tronson - intersecție cu străzile Malul Vadului și Florilor,   Nord (Y)= 406020.28; Est (X)= 555540.06 și sfârșit tronson Nord (Y)= 405827.55; Est (X)= 555605.60.

c)tronsonul de drum  209 m.l. propus pentru consolidare se află între pozițiile km 1+658÷1+867.

             (3) Destinația bunului: preluarea temporară a sectorului de drum județean DJ 205G din administrarea Consiliului județean Prahova în administrarea Consiliului local al comunei Cornu se face în vederea realizării obiectivului de investiții  “Consolidare teren punct Cimitir pe strada Carol I, comuna Cornu, județul Prahova “, finanțat de către Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației, prin Compania Națională de Investiții S.A.

Art.2.- Transmiterea/preluarea temporară a dreptului de administrare se realizează prin protocol încheiat între Consiliul Județean Prahova și Consiliului Local al comunei Cornu, în termenul prevăzut prin actul de transmitere în administrare.

Art.3.- Comuna Cornu, prin Consiliul local, se obligă:

a)să nu modifice traseul bunului și să nu impună restricții de circulație fără acordul administratorului inițial al drumului;

b)să respecte normele de proiectare și de execuție cel puțin pentru categoria drumului care a fost preluat;

c)să aibă acordul prealabil de la administratorul inițial al drumului privind proiectul pentru reabilitare sau modernizare;

d)să inițieze măsuri pentru actualizarea anexelor la Hotărârea Guvernului nr.540/2000, cu modificările și completările uterioare;

e)să realizeze, cu avizul administratorului inițial al drumului, autorizarea amplasamentelor și/sau acceselor la zona drumului;

f)să nu modifice încadrarea drumului din punct de vedere al capacității portante, fără acordul administratorului inițial al drumului;

g)să prezinte, odată cu propunerea de preluare a drumului, calendarul de execuție a lucrărilor și obligațiile în vederea realizării.

Art.4.- Se împuternicește Primarul comunei Cornu, domnul Nanu Cornel, să semneze Protocolul de predare-primire în administrare.

Art.5. - Prezenta hotărâre se comunică în termenul prevăzut de lege, primarului comunei Cornu, președintelui Consiliului Județean Prahova, prefectului județului Prahova și se aduce la cunoştinţă publică prin afişare la Monitorul Oficial al comunei Cornu pe site-ul  www.primariacornu.ro

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI CORNU

Cornel NANU

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI CORNU

Daniela IANCU

Rezultate voturi