Nr. 3 / 31.01.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea Planului de acțiuni și lucrări de interes local pentru persoanele apte de muncă, din familiile beneficiare de venit minim de incluziune, pentru anul 2025

Hotărâre

România

România

Județul Tulcea

Consiliul Local al comunei Dăeni

Comuna Dăeni

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 3 din 31.01.2025

privind aprobarea Planului de acțiuni și lucrări de interes local pentru persoanele apte de muncă, din familiile beneficiare de venit minim de incluziune, pentru anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art.1, art.2, art.3, art.59, art.60, art.61 din Legea 196/2016 privind venitul minim de incluziune;
  2. Hotărârea Guvernului nr.1154/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.196/2016 privind venitul minim de incluziune, modificată și completată de H.G. nr.507/2023;
  3. art.129 alin. (2) lit. d), alin.(7) lit. b) din Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de:

  1. referatul de aprobare al Primarului comunei Dăeni, înregistrat sub nr. 06/08.01.2025;
  2. raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, înregistrat sub nr. 24/09.01.2025;
  3. avizele comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local al comunei Dăeni;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei dăeni

întrunit în a 4-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 - Se aprobă Planul de acțiuni și lucrări de interes local pentru persoanele apte de muncă, din familiile beneficiare de ajutor de incluziune, pentru anul 2025, de la nivelul Primăriei comunei Dăeni, județul Tulcea, conform Anexei nr.1, parte din prezenta hotărâre.

Art. 2 - Planul de acțiuni și lucrări de interes local se aplică numai beneficiarilor de ajutor de incluziune, apți de muncă în condițiile legii și care sunt obligați lunar la prestarea lor, făcând excepție persoana aptă de muncă ce se află în una dintre următoarele situații:

 a) asigură creșterea și îngrijirea unuia sau mai multor copii în vârstă de până la 7 ani, în situația în care, pe raza teritorială a localității în care își au domiciliul/reședința persoana aptă de muncă cu copiii aflați în întreținere, nu există servicii sociale sau educaționale care asigură servicii de supraveghere și educație pe timpul zilei;
b) asigură creșterea și îngrijirea unuia sau mai multor copii în vârstă de până la 12 ani, respectiv 16 ani în cazul copiilor din familia monoparentală, în situația în care, pe raza teritorială a localității în care își au domiciliul/reședința persoana aptă de muncă cu copiii aflați în întreținere, nu există servicii sociale de tip centre de zi care asigură servicii de supraveghere și educație pe timpul zilei și/sau servicii de tip afterschool;
c) asigură creșterea și îngrijirea, potrivit legii, a unuia sau mai multor copii în vârstă de până la 18 ani, dacă acesta/aceștia este/sunt încadrat/încadrați în grad de handicap/dizabilitate grav/ă sau accentuat/ă dovedit prin certificat eliberat în condițiile legii;
d) asigură îngrijirea uneia sau mai multor persoane cu handicap/dizabilitate grav/gravă care nu beneficiază de asistent personal, în condițiile legii;

e) asigură îngrijirea uneia sau mai multor persoane vârstnice dependente, astfel cum sunt definite în art. 1 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.886/2000 pentru aprobarea Grilei naționale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, care nu beneficiază de îngrijitor la domiciliu, în condițiile legii;
f) urmează forma de organizare a învățământului preuniversitar, respectiv învățământ cu frecvență, prevăzută de Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
g) participă la un program de pregătire/reconversie profesională;
 h) este încadrată în muncă.

Art. 3 - Persoanele beneficiare de ajutor de incluziune, care prestează acțiuni și lucrări de interes local vor fi instruite din punct de vedere al normelor de tehnică a securității muncii.

Art. 4 - Se împuternicește Viceprimarul comunei Dăeni și persoana cu atribuții privind asistența socială, pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

Art.5 - Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, Primarului comunei Dăeni, Viceprimarului comunei Dăeni, Instituției Prefectului Județul Tulcea, beneficiarilor de ajutor de incluziune  Compartimentului asistență socială și se aduce la cunoștință publică prin publicarea în Monitorul Oficial al Comunei Dăeni, în format electronic, la pagina de internet www.comuna-daeni.ro, în subeticheta ,,HOTĂRÂRIILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE”.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Florin POPA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI DĂENI,

Mihaela IVAN

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 3 / 31.01.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 6
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 11
2 Numărul consilierilor locali în funcție 11
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 11
4 Numărul voturilor „PENTRU” 11
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 3 / 31.01.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 31.01.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 13.02.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 07.02.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 13.03.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu