Nr. 124 / 26.03.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind darea în folosință gratuită a imobilului în suprafață de 30,21 mp, din suprafața totală de 305 mp, înscris în CF nr.61047-C1-U61, nr. cadastral 61047-C1-U61, situat în municipiul Deva, str. Avram Iancu, bl.H1, sc.B, parter, județul Hunedoara, către Episcopia Devei și Hunedoarei

Inițiator proiect

Lucian Ioan RUS

Primarul municipiului

Hotărâre

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al municipiului Deva

Municipiul Deva

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 124 din 26.03.2025

privind darea în folosință gratuită a imobilului în suprafață de 30,21 mp, din suprafața totală de 305 mp, înscris în CF nr.61047-C1-U61, nr. cadastral 61047-C1-U61, situat în municipiul Deva, str. Avram Iancu, bl.H1, sc.B, parter, județul Hunedoara, către Episcopia Devei și Hunedoarei

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

Art.551 poz.9, art.553, art.555, art.874-875, art.2146-2157 din Legea nr.287/2009, privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

Art.8 alin.1 din Legea nr.489/2006, privind libertatea religioasă și regimul general al cultelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

Art.108 lit.”d”, art.129 alin.2 lit.“c”, alin.6 lit.”b”, art.349 – art.353, art.362 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Ținând cont de:

Cererea înregistrată la Primăria municipiului Deva, prin care Episcopia Devei și Hunedoarei solicită darea în folosință gratuită a imobilului în suprafață de 30,21 mp, din suprafața totală de 305 mp, înscris în CF nr.61047-C1-U61, nr. cadastral 61047-C1-U61, situat în municipiul Deva, str. Avram Iancu, bl.H1, sc.B, în vederea folosirii acesteia de către Episcopia Devei și Hunedoarei ca și spațiu pentru desfășurarea unor activități specifice,

Luând act de:

Proiectul de hotărâre nr.136/2025, Referatul de aprobare nr.136/2025 prezentat de Primarul municipiului Deva, domnul Lucian Ioan Rus, din care reiese necesitatea și oportunitatea adoptării unei hotărâri privind darea în folosință gratuită a imobilului în suprafață de 30,21 mp, din suprafața totală de 305 mp,  înscris în CF nr.61047-C1-U61, nr. cadastral 61047-C1-U61, situat în municipiul Deva, str. Avram Iancu, bl.H1, sc.B, parter, județul Hunedoara, către Episcopia Devei și Hunedoarei,

Raportul Serviciului administrarea domeniului public și privat nr.28968/18.03.2025,

Avizul Comisiei pentru administraţie publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi a libertăţilor cetăţenilor, agricultură nr.205/110815/25.03.2025, precum și de avizul Comisiei de organizare şi dezvoltare urbanistică, administrarea domeniului public şi privat al municipiului, realizarea lucrărilor publice, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură nr.141/110817/25.03.2025,

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. g) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului deva

întrunit în ședință ordinară, adoptă prezenta hotărâre.

Art.1. - Aprobă darea în folosință gratuită a imobilului cu datele de identificare prevăzute în Anexa nr.1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, în suprafață de 30,21 mp, din suprafața totală de 305 mp, înscris în CF nr. 61047-C1-U61, nr. cadastral 61047-C1-U61, situat în municipiul Deva, str. Avram Iancu, bl.H1, sc.B, parter, județul Hunedoara, către Episcopia Devei și Hunedoarei.

Art.2. - Aprobă contractul de comodat încheiat între Municipiul Deva și Episcopia Devei și Hunedoarei, conform Anexei nr.2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.3. - Predarea imobilului menționat la art.1 din prezenta hotărâre se face în baza  procesului verbal de predare – primire, parte integrantă din contractul de comodat.

Art.4. - Durata contractului de comodat încheiat între Municipiul Deva și Episcopia Devei și Hunedoarei este de 10 ani începând cu data încheierii și semnării acestuia, cu posibilitate de prelungire printr-un act adițional cu acordul ambelor părți.

Art.5. - Se împuternicește Primarul municipiului Deva să semneze contractul de comodat încheiat cu Episcopia Devei și Hunedoarei.                                                              

Art.6. - Prezenta poate fi atacată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările și completările ulterioare. 

Art.7. - Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se împuterniceşte Serviciul administrarea domeniului public şi privat din cadrul Direcției administrarea domeniului public și privat.

Art.8.  -  Prezenta hotărâre se comunică:

- Instituţiei Prefectului judeţului Hunedoara;

- Primarului municipiului Deva;

- Serviciului financiar, contabilitate;

- Serviciului administrarea domeniului public şi privat;

- Episcopiei Devei și Hunedoarei.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Florin-Marin ILIEȘ

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI DEVA,

Florina-Doris VISIRIN

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 124 / 26.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 11
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 21
2 Numărul consilierilor locali în funcție 20
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 19
4 Numărul voturilor „PENTRU” 19
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 1
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 124 / 26.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 26.03.2025
2 Comunicarea către primar 31.03.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 08.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 31.03.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu