JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA
DIRECȚIA TEHNICĂ
SERVICIUL PROGRAME DEZVOLTARE
Deva, STR. Avram Iancu bl. H3 Mezanin
programe.dezvoltare@primariadeva.ro
Aprobat,
Primar,
Lucian Ioan RUS
TEMĂ DE PROIECTARE |
- INFORMAŢII GENERALE PRIVIND OBIECTIVUL DE INVESTIȚII PROPUS
- Denumirea obiectivului de investiții:
„Construire Depou 2 – Strada Depozitelor din Municipiul Deva”
- Ordonator principal de credite:
MUNICIPIUL DEVA
- Ordonator de credite secundar/terțiar:
-
- Beneficiarul investiției :
MUNICIPIUL DEVA
- DATE DE IDENTIFICARE A OBIECTIVULUI DE INVESTITII
2.1. Informaţii privind regimul juridic, economic şi tehnic al terenului şi/sau al construcţiei existente:
Conform Extrasului de Carte Funciară nr. 76161, terenul studiat aparține UAT Municipiul Deva, având numărul cadastral 76161 și suprafața totală de 29.458 mp.
Categoria de folosință este curți - construcții.
Conform HCL 548/2023 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, imobilul este situat în zona C.
Reglementări ale documentației de urbanism nr. 149/1998, faza P.U.G., aprobată cu H.C.L. NR. 223/1999, prelungit prin H.C.L. NR. 476/2023.
2.2. Particularităţi ale amplasamentului/amplasamentelor propus/propuse pentru realizarea obiectivelor de investiţii, după caz:
a) Descrierea succintă a amplasamentului/amplasamentelor propus/propuse:
Amplasamentul propus pentru realizarea obiectivului de investiție „Construire Depou 2 – Strada Depozitelor din Municipiul Deva”, se află în Municipiul Deva, în perimetrul intravilan, pe strada Depozitelor, terenul cu numărul cadastral 76161.
Terenul este în suprafață de 29.458 mp se află în Municipiul Deva proprietate domeniul public, având categoria de folosință: curți construcții.
Pe amplasamentul investiției se află următoarele construcții, conform extras CF nr. 76161:
C1 – Bază de producție, suprafața construită la sol 305 mp, suprafața construită desfășurată 915 mp, regim de înălțime P+1E+M;
C2 – Bază de producție – punct termic, suprafața construită la sol 46 mp, suprafața construită desfășurată 46 mp, regim de înălțime P;
C3 – Bază de producție - anexă, suprafața construită la sol 20 mp, suprafața construită desfășurată 20 mp, regim de înălțime P;
C4 – Bază de producție - magazie, suprafața construită la sol 47 mp, suprafața construită desfășurată 47 mp, regim de înălțime P;
C5 – Bază de producție - anexă, suprafața construită la sol 47 mp, suprafața construită desfășurată 47 mp, regim de înălțime P;
C6 – Bază de producție – platformă betonată, suprafața construită la sol 4677 mp, suprafața construită desfășurată 4677 mp, regim de înălțime P.
Totodată pe terenul înscris în extrasul de carte funciară nr. 76161 au fost realizate lucrări în cadrul proiectului ”Modernizarea sistemului de transport public local prin reabilitarea infrastructurii aferente”, pe o suprafață de cca. 14.202 mp, precum: traseu carosabil principal de legătură între clădiri pentru asigurarea accesul autobuzelor și autoutilitarelor speciale (pompieri); trasee secundare de legătură între traseul principal și accesul în clădirile funcționale; zonificări pentru echipamente edilitare: gospodarie de incendiu îngropată; cămine canalizare; post transformare; stații de încarcare în interiorul halei; instalații și echipamente spălătorie; sistem de supraveghere video a incintei; asigurarea unui acces controlat în incintă; clădire cu funcțiune administrativă: birouri, inclusiv dispecerat; clădire Depou pentru garare, încărcare electrică, spații pentru mentenanță – pentru vehiculele ecologice achiziționate în cadrul proiectului ”Modernizarea sistemului de transport public local prin achizitionarea de vehicule ecologice” finanțat prin Programul Operațional Regional Vest 2014-2020; clădire spălătorie. Construcțiile realizate în cadrul proiectului vor fi întabulate ulterior recepționării lucrărilor.
b) Relaţiile cu zone învecinate, accesuri existente şi/sau căi de acces posibile:
Amplasamentul studiat este poziționat în partea estică a Municipiului, relativ central astfel încât distribuirea autobuzelor pe traseu să se facă uniform și coerent la începerea programului de transport. Accesul se face dinspre Sud din strada Depozitelor nr. cad. 75445. Terenul este mărginit pe latura de S-V de un drum vicinal de acces. Pe laturile de N-V și respectiv S-E terenul se învecinează cu terenuri proprietate a persoanelor fizice sau juridice.
Adiacent terenului propus spre amenajare, pe latura din N-V este propus și un drum pentru accesul la zona de teren dinspre N-E ce va rămâne neamenajată.
c) Surse de poluare existente în zonă:
Nu este cazul.
d) Particularităţi de relief:
Terenul este relativ plat, nu sunt condiții deosebite de relief.
e) Nivel de echipare tehnico-edilitară al zonei şi posibilităţi de asigurare a utilităţilor:
Terenul este conectat la utilități, prin proiectul initial - ”Modernizarea sistemului de transport public local prin reabilitarea infrastructurii aferente” - se vor utiliza în principiu aceleași branșamente(sau stabilit prin ATR-electrice), fiind necesare lucrări de conectare la acestea.
f) Existenţa unor eventuale reţele edilitare în amplasament care ar necesita relocare/protejare, în măsura în care pot fi identificate:
Potrivit situației din teren se evidențiază existența unei rețele aeriene de alimentare cu energie electrică - stâlpi de joasă (sau medie) tensiune, amplasată la jumătatea distanței între drumul amenajat și corpul C1, este posibilă reamplasarea acestora.
Nu se cunoaște dacă există rețele subterane care trebuie deviate.
g) Posibile obligaţii de servitute:
Există un drum de servitute propus prin proiectul inițial.
h) Condiţionări constructive determinate de starea tehnică şi de sistemul constructiv al unor construcţii existente în amplasament, asupra cărora se vor face lucrări de intervenţii, după caz:
Pe teren există mai multe construcții, conform extras CF nr. 76161 - anexe, depozite, punct termic, platforme betonate, ale căror stare trebuie evaluată, și care pot fi păstrate sau desființate.
i) Reglementări urbanistice aplicabile zonei conform documentaţiilor de urbanism aprobate - plan urbanistic general/plan urbanistic zonal şi regulamentul local de urbanism aferent:
Se vor respecta condițiile din PUG Municipiul Deva.
j) Existenţa de monumente istorice/de arhitectură sau situri arheologice pe amplasament sau în zona imediat învecinată; existenţa condiţionărilor specifice în cazul existenţei unor zone protejate sau de protecţie:
Nu este cazul
- Descrierea succintă a obiectivului de investiţii propus din punct de vedere tehnic şi funcţional:
a) Destinaţie şi funcţiuni:
Investiția propusă are ca scop construirea unui depou – platformă acoperită de garare (copertină fixă) pentru autobuzele care vor fi achiziționate în cadrul proiectului “Achiziția mijloacelor de transport ecologice în Municipiul Deva” care a obținut finanțare în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027, Obiectivul specific 2.8 Promovarea mobilității urbane multimodale sustenabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, Intervenția regională 4.1 Mobilitate urbană sustenabilă, respectiv 10 autobuze electrice de 12 m, 10 stații de încărcăre lente, 4 stații rapide, precum și un post de transformare.
La nivelul Municipiului Deva gradul de acoperire al transportului public și structura traseelor existente sunt relativ satisfăcătoare, cu toate acestea, infrastructura aferentă a rămas în urmă față de tendințele actuale în materie de transport public în comun. Flota de transport a Societății de Transport Public Local Deva este compusă din 10 autobuze marca VOLVO - fabricate în anul 2010, ce au o normă de poluare de Euro 5, cu un număr de 92 de locuri - 33 scaune, ce se află într-o stare tehnică satisfăcătoare, 22 de autobuze KARSAN E JEST - fabricate în anul 2022, electrice, de 21 de locuri - 10 scaune, ce se află într-o stare tehnică foarte bună, 4 autobuze KARSAN E ATAK - fabricate în anul 2022, de 50 de locuri - 22 scaune, ce se află într-o stare tehnică foarte bună.
În vederea promovării tranziției către o energie curată și echitabilă, se dorește înlocuirea mijloacelor de transport în comun poluante, cu unele ecologice, precum și crearea infrastructurii de transport aferente.
b) Caracteristici, parametri și date tehnice specifice, preconizate
În cadrul obiectivului de investiții se propun următoarele:
1. Un nou depou (Depou 2) – platformă acoperită de garare (copertină fixă) prevăzut cu stații de încărcare, echipate cu tehnologie pentru încărcarea cu energie electrică a vehiculelor electrice. Utilizarea depoului propriu va conduce la obținerea unor servicii de transport public de calitate, in condițiile unor costuri reduse cu întreținerea si operarea mijloacelor de transport. Pentru amplasarea depoului 2 se vor studia variante de soluții, ținând cont de situația existentă în teren, inclusiv de amenajările realizate prin proiectul ”Modernizarea sistemului de transport public local prin reabilitarea infrastructurii aferente”.
Caracteristicile principale ale construcției vor fi apropiate de cele ale depoului 1, deja construit, urmărindu-se similaritatea limbajului volumetric - arhitectural, luând însă în considerare diferența de scara și funcțiune între cele două construcții:
- categoria C de importanta, clasa III de importanta, gradul II de rezistență la foc;
- Număr autobuze electrice : 10 autobuze electrice de 12 m;
- Regimul de înălțime – parter;
- Suprafața propusă = estimat 500-1000 mp - se va stabili ulterior;
- Stații de încărcare: 10 stații de încărcăre lente, 4 stații rapide;
- Post de transformare – stabilit prin ATR ;
- Depoul 2 va fi conformat în vederea asigurării condițiilor de securitate la incendiu și va fi echipat corespunzător, conform legislației în vigoare;
- Sistemul constructiv, închiderile - similar sau apropiat de cel al construcției depoului 1 (se pot lua în calcul și alte variante, cu condiția păstrării unității de imagine arhitecturală și a eficienței din punct de vedere economic);
- In principiu, se considera ca acest spațiu va fi utilizat doar pentru garare, interiorul nefiind în principiu compartimentat (se va lua în considerare dacă există necesitatea unor spatii tehnice, grupuri sanitare, vestiare, care să deservească doar acest spațiu);
- In acest spațiu nu se va realiza mentenanța autobuzelor, depozitarea de piese de schimb, etc.
- Se va amenaja pe platforma acoperită un canal pentru service auto adecvat autobuzelor din parcul auto al operatorului de transport (6m, 8m & 12m).
Depoul 2 va fi echipat cu următoarele :
- ü Alimentare cu energie electrică;
- Instalații de iluminat normal și de securitate;
- Instalații de forță/utilități;
- Tablouri electrice principale și secundare;
- Instalații electrice alimentare stații de încărcare auto;
- Instalații electrice pentru protecția împotriva tensiunilor accidentale la atingere;
- Instalație de priză de pământ și paratrăsnet;
- Instalație de curenți slabi - supraveghere video (conectate la zonele în care se realizează supravegherea specifică - în spațiile existente / proiectate), după caz voce-date, detecție la incendiu;
- Instalații electrice de iluminat exterior;
- Se va studia posibilitatea amplasării de panouri fotovoltaice pe copertină;
- Depoul 2 va fi echipat cu instalații sanitare, apă și canalizare se vor stabili la o fază ulterioară;
- In interior se va marca corespunzător traseul/spațiul de garare autobuzelor, cu asigurarea razei de giratie specifice.
2. Stații de încărcare autobuze ecologice – În interiorul depoului 2 se vor instala 10 stații de încărcăre lente, 4 stații rapide. Stațiile de încărcare vor trebui să asigure încărcarea completă a acumulatorilor din autobuz.
3. Împrejmuirea terenului/porți de acces - Incinta depou 2 va fi împrejmuită similar incintei depoului 1. Zona necesară a fi împrejmuită/ amplasarea unei cabine de paza/acces bariera, etc, se va defini după ce se stabilește soluția de amplasare a construcțiilor (dacă este necesar sau nu un acces suplimentar, modul de amplasare, etc).
4. Desființare totală sau parțială construcții anexă existente pe parcelă - Se presupune că celelalte construcții se vor desființa, pentru a elibera spațiul pentru realizarea de construcții noi și realizarea unui ansamblu coerent. Corpul C6 - platformă betonată - în funcție de starea ei va fi desființată sau păstrată total sau parțial.
Aceste construcții sau amenajări sunt:
corpul C2 - Sc 46 mp, parter, bază de producție - punct termic;
corpul C3 - Sc 20 mp, parter, bază de producție – anexă;
corpul C4 - Sc 47 mp, parter, bază de producție – magazie;
corpul C5 - Sc 47 mp, parter, bază de producție – anexă;
corpul C6 - Sc 4677 mp, bază de producție - platformă betonată.
5. Amenajare incintă - Se vor demarca platforme carosabile de manevre autobuze, alei pietonale, parcare pentru autoturisme, drumuri interioare principale si secundare, iluminat cu LED, supraveghere video, spatii verzi.
6. Alimentarea cu energie electrică - se va analiza soluția de racordare energie electrică la branșamentele existente/ va solicita ATR pentru instalare post trafo nou. In cadrul proiectului “Achiziția mijloacelor de transport ecologice în Municipiul Deva” s-a prevăzut achiziționarea unui post de transformare necesar alimentării stațiilor de încărcare.
7. Alimentarea cu apă - Există rețea de alimentare cu apă la teren.
8. Canalizarea - Exită rețea de canalizare la strada Depozitelor.
9. Gospodărie apă de incendiu cu rezervor de apă și stație de pompare - In principiu se va utiliza gospodăria de apa de incendiu propusă prin proiectul initial (gospodărie de apă de incendiu cu rezervor de apă și stație de pompare).
10. Telefonie: Este necesară racordarea la rețeaua propusă prin proiectul inițial.
11. Rețele de gaze naturale: Nu este necesară racordarea la rețeaua de gaze naturale.
12. Existența unor eventuale rețele edilitare în amplasament care ar necesita relocare/protejare, în măsura în care pot fi identificate - se evidențiază existența în teren a unei rețele aeriene de alimentare cu energie electrică - stâlpi de joasă (sau medie) tensiune - este posibilă reamplasarea acestora.
Nu se cunoaște dacă există rețele subterane care trebuie deviate.
c) Număr estimat de utilizatori:
- 20 de angajați
-10 de persoane (vizitatori zilnici).
d) Durata minimă de funcţionare, apreciată corespunzător destinaţiei/funcţiunilor propuse: 04:00-23:00.
e) Nevoi/solicitări funcţionale specifice:
Respectarea principiilor privind dezvoltarea durabilă, egalitatea de șanse, de gen și nediscriminarea.
Toate construcțiile și amenajările exterioare vor asigura protecția și confortul necesar utilizatorilor în concordanță cu exigențele acestora din punct de vedere al cerinței fundamentale de siguranță în exploatare, normativ NP68/2002, normativ NP 051-2013 și a STAS-urilor și a normativelor conexe în vigoare la această dată. Cerința de siguranță în exploatare presupune protecția utilizatorilor (inclusiv copii, persoane vârstnice și persoane cu dizabilități) în timpul exploatării și are în vedere următoarele condiții tehnice de performanță:
Siguranța circulației pietonale;
Siguranța circulației cu mijloace de transport mecanizate;
Siguranța cu privire la riscuri provenite din instalații;
Siguranța în timpul lucrărilor de întreținere;
Siguranța la intruziuni și efracții.
f) Corelarea soluţiilor tehnice cu condiţionările urbanistice, de protecţie a mediului şi a patrimoniului
- conform cerințelor tehnice impuse.
g) Stabilirea unor criterii clare în vederea soluţionării nevoii beneficiarului:
Documentația tehnico-economică la faza Studiu de Fezabilitate va fi elaborată în baza HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
Documentația se va prezenta în 3 exemplare originale, pe suport de hârtie (semnate, ștampilate) și un exemplar pe suport electronic (în format editabil/ pdf – fișiere cu posibilitatea de căutare în text/ dwg (sau echivalent) și în format 3D.
La elaborarea acestei documentaţii se vor respecta, de asemenea, toate reglementările tehnice și normativele specifice, aflate în vigoare.
2.4. Cadrul legislativ aplicabil şi impunerile ce rezultă din aplicarea acestuia:
- Hotărarea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismului, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism;
- Hotărârea nr. 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, a execuției lucrărilor şi a construcțiilor;
- Legea 319/2006 a securității și sănătății în muncă;
- H.G nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006;
- Legea 307/2006 (*republicată*) privind apărarea împotriva incendiilor;
- Ordinul 87/2010 pentru aprobarea Metodologiei de autorizare a persoanelor care efectuează lucrări în domeniul apărării împotriva incendiilor, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea 481/2004 (*republicată*) privind protectia civila;
- Legea 333/2003 (*republicată*) privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor;
- Ordin nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena și sănătate publică privind mediul de viață al populației;
- Legea nr. 448/2006 (*republicată*) privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;
- Normativ privind adaptarea clădirilor civile și spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, indicativ NP 051-2012 - Revizuire NP 051/2000;
- Standarde, norme, reglementari tehnice europene și naționale în vigoare privind proiectarea, aplicabile prezentului obiectiv.
Direcția tehnică Director executiv, Manuela STANCIU
| Serviciul Programe Dezvoltare Șef serviciu, Mariana CODRIN
|
| Consilier, Felicia DETEȘAN |