ANEXA NR. 2 la proiectul de hotărâre nr. 286 din 19.06.2023

 

 

                                                                 

 

 

CONTRACT DE COMODAT 

 

NR.______________ /____________

 

 

 

 

                I. PĂRȚIILE CONTRACTANTE 


       Municipiul Deva, având sediul în Deva, Piața Unirii nr.4,Județul Hunedoara,telefon 0254213435, fax 0254226176, email primar@primariadeva.ro, având cod fiscal 4374393, reprezentată prin Primar, domnul Nicolae-Florin Oanceadenumit în continuare, COMODANT 

și

      Direcția de Asistență Socială Deva, aflată în subordinea Consiliului local al municipiului Deva, având sediul în Deva str. I.L.Caragiale, nr.4, Județul Hunedoara, telefon: 0254/218030, fax: 0254/218030, având cod fiscal 15326502, reprezentată prin Director Executiv Alex – Cosmin Jurjadenumit în continuare COMODATAR,

au convenit încheierea prezentului contract în baza Hotărârii Consiliului local al municipiului Deva nr. ___________/__________

            II. OBIECTUL CONTRACTULUI 

            Art.1   Cedarea de către comodant, cu titlu gratuit, a dreptului de folosință asupra  următoarele spații din incinta Pieței Agroalimentare Centrale, situată în municipiul Deva, str.Ion Creangă, nr.5, județul Hunedoara, spații ce vor fi folosite cu destinația de: Administrative  ( depozitare ).

  • Spațiul nr.11, în suprafață de 40 mp, zona Etaj cu destinația de spațiu administrativ (depozitare);
  • Spațiul nr.13, în suprafață de 40 mp, zona Etaj, cu destinația spațiu administrativ  (depozitare).              

            Art.2  Spațiile menționate la art.1 se vor preda de către comodant, comodatarului pe bază de proces verbal de predare- primire, parte integrantă din prezentul contract de comodat.

            III. DURATA CONTRACTULUI

            Art.3 Durata contractului este de 3 ani  începând cu  data de                        , până la data de __________, cu posibilitatea de prelungire cu acordul ambelor părti, printr-un act adițional.

            Art.4 Cu cel puțin 3 luni înaintea expirării duratei din contract, comodatarul are obligația să solicite, în scris comodantului prezentarea punctului de vedere cu privire la încetarea contractului de comodat sau, după caz, a prelungirii acestuia.

            IV. DREPTURI ȘI OBLIGAȚII

            Art.5   Drepturile comodantului:

            - să ceară rezilierea contractului, în cazul în care comodatarul nu-și respectă obligațiile prevăzute în prezentul contract;

            Art.6  Drepturile comodatarului

            - să i se asigure de către comodant folosința bunului pe toată durata contractului;    

            Art.7 Obligațiile comodantului:

      a) să predea comodatarului bunurile ce fac obiectul contractului în stare de folosință;

      b)  să asigure utilitățiile și serviciile aferente spațiilor date în folosință (energie electrică, apă). 

      c) să nu îl tulbure pe comodatar în exercițiul drepturilor ce derivă din prezentul contract;

      d) să notifice comodatarului apariția oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor acestuia;

      e) să controleze bunurile încredințate comodatarului și starea acestora, ori de câte ori acest lucru este necesar;

      f) să solicite încetarea folosinței gratuite și restituirea bunului, atunci când interesul public legitim o impune.

            Art.8  Obligațiile comodatarului:

a) să conserve imobilul și să se îngrijească de el ca un bun proprietar;
b) să folosească imobilul conform destinației sale, cea de  spații administrative (depozitare)

c) să  achite cheltuielile cu energia electrică conform citirilor contorului propriu al spațiilor, la tarifele furnizorului de energie electrică, să-le plătească la termenele aferente;

d) să mențină curățenia, întreținerea și să efectueze reparațiile curente necesare în  spațiile date în folosință;      
e) să predea comodantului spațiile la data expirării termenului pentru care s-a încheiat contractul, în cazul în care acesta nu se va mai prelungi prin act adițional;

f) să suporte riscul deteriorării bunurilor în cazul întrebuințării acestora în mod necorespunzător; 

g) să respecte normele în vigoare privind prevenirea și stingerea incendiilor, inclusiv prin instruirea corespunzătoare a celor care își desfasoară activitatea în spațiile pe care le au în folosință și care fac obiectul prezentului contract;

h) să nu modifice spațiile în parte ori în integralitatea lor;

i) să permită accesul persoanelor împuternicite de comodant, ori de căte ori acest lucru este necesar, pentru a controla spațiile   încredințate și starea acestora;

j) să prezinte, anual, Consiliului local al municipiului Deva, rapoarte privind activitatea de utilitate publică desfășurată, gradul de implementare la nivelul colectivității, precum și prognoze și strategii pentru perioada următoare.

k) la încetarea folosinței gratuite să restituie spațiile în starea în care le-a primit, libere de orice sarcini;

l) să nu transmită  spațiile primite în folosință gratuită nici oneros nici cu titlu gratuit unei alte persoane;

m) are obligația de a informa Consiliul local al municipiului Deva cu privire la orice tulburare adusă dreptului de proprietate publică, precum și de existența unor cauze sau iminența producerii unor evenimente de natură să conducă la imposibilitatea exploatării bunului.  

V.  ÎNCETAREA CONTRACTULUI

Art.Prezentul contract își încetează efectele în următoarele cazuri:

a) la expirarea duratei pentru care a fost încheiat contractul,  cu excepția când părțile prelungesc de comun acord durata contractului de comodat;

b)   înainte de termenul stipulat la art.3, prin acordul părților contractante;

c) când interesul local o impune, prin denunțare unilaterală de către comodant, situație în care contractul încetează de drept, cu inștiințarea comodatarului cu 15 zile înainte,

d) prin reziliere, în cazul nerespectării obligațiilor contractuale de către comodatar;  

e) prin renunțarea comodatarului la dreptul său, situație în care acesta este obligat să anunțe comodantului intenția sa cu cel puțin 30 de zile înainte;            

f)  prin pierirea sau avarierea spațiului de așa manieră încât acesta nu mai poate fi întrebuințat conform destinației;

g) în caz de forță majoră așa cum este definită de legea română.      

VI.  FORȚA MAJORĂ

Art.10  Forța majoră este constatată de o autoritate competentă;

Art.11 Forța majoră exonerează părțile contractante de îndeplinire a obligațiilor asumate prin prezentul contract, pe perioada în care aceasta acționează;

Art.12 Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acțiune a forței majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părților până la apariția acesteia;

Art.13 Partea contractantă care invocă forța majoră are obligația de a notifica celeilalte părți, imediat și în mod complet, producerea acesteia și de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziție în vederea limitării consecințelor;

Art.14 Dacă forța majoră acționează sau se estimează că va acționa o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părți să poată pretinde celeilalte daune-interese.

VII.  SOLUȚIONAREA LITIGIILOR              

Art.15 Părțile au convenit ca toate neînțelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea și încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă.

Art.16 În cazul în care rezolvarea eventualelor litigii nu este posibilă pe cale amiabilă, părțile se vor adresa instanțelor judecătorești.

 VIII.  MODALITĂȚI DE ANGAJARE A RĂSPUNDERII ȘI SANCȚIUNI.

Art.17 . Constituie contravenţii dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni:

a) încălcarea prevederilor art. 8 lit. b ), lit.h), lit. i), lit.j), lit.k);

b) încălcarea prevederilor art. 8 lit.l).

(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 15.000 lei, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

(3) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) lit. b) se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

 IX.  CLAUZE FINALE

Art.18 Modificarea prezentului contract se face doar cu acordul părților contractante, prin act adițional.

Art.19.   Orice act adițional la acest contract de comodat va fi semnat de ambele părți, în caz contrar acesta fiind nul și neavenit.

Art. 20 Prezentul contract, împreună cu procesul verbal de predare – primire a  spațiilor care face parte integrantă din cuprinsul său, reprezintă voința părților și înlătură orice altă înțelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui. 

Art. 21 Nerespectarea obligațiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părți, în mod culpabil și repetat dă dreptul părții lezate de a pretinde plata de daune-interese.

Prezentul Contract s-a încheiat în 3 exemplare, din care 2 pentru  comodant și 1 exemplar pentru  comodatar.

 

    COMODANT,                                                                               COMODATAR,

 

     Municipiul Deva,                                                     

   

         Primar,

 

Șef   Serviciu  A.D.P.P.,                                                                      

      

Control   Financiar Preventiv,

                                    

Consilier   Juridic,                                                                                   

                                                                                                   

               Întocmit,                                                                                                                                         

                                           

 

 

 

 

 

 

 

                                         

                                                                                          Deva, ______________2023

 

 

 

 

                 INIȚIATOR,                                                                                                                        AVIZEAZĂ,

                     Primar,                                                                                                                     Secretar general,

            Nicolae-Florin Oancea                                                                                               Florina - Doris Visirin

 

 

 

 

 

                                                   

PROCES – VERBAL

de predare- primire a spațiilor din incinta Pieței Agroalimentare  Centrale , situată în municipiul Deva, str. Ion Creangă, nr.5, județul Hunedoara

            

 

Încheiat la data de __________________între: 

     

            Municipiul Deva, având sediul în Deva, Piața Unirii nr.4,Județul Hunedoara,telefon 0254213435, fax 0254226176, email primar@primariadeva.ro, având cod fiscal 4374393, reprezentată prin Primar, domnul Nicolae-Florin Oancea, denumit în continuare, COMODANT 

și

                   Direcția de Asistență Socială Deva, aflată în subordinea Consiliului local al municipiului Deva, având sediul în Deva str. I.L.Caragiale, nr.4, Județul Hunedoara, telefon: 0254/218030, fax: 0254/218030, având cod fiscal 15326502, reprezentată prin Director Executiv Alex – Cosmin Jurjadenumit în continuare COMODATAR,

 

la sediul din Deva, str. Ion Creangă, nr.5, județul Hunedoara , 

în baza Hotărârii Consiliului local al municipiului Deva nr.__________

 

Municipiul Deva predă cu titlu gratuit către Direcția de asistență socială Deva, subordonată Consiliului local al municipiului Deva dreptul de folosință gratuită asupra  următoarele spații din incinta Pieței Agroalimentare Centrale, situată în municipiul Deva, str.Ion Creangă, nr.5, județul Hunedoara, spații ce vor fi folosite cu destinația de: spații administrative (depozitare)

  • Spațiul nr.11, în suprafață de 40 mp, zona Etaj cu destinația de spațiu administrativ (depozitare);
  • Spațiul nr.13, în suprafață de 40 mp, zona Etaj, cu destinația spațiu administrativ            (depozitare).

                               

 

            Starea în care se predau și se primesc spațiile se prezintă astfel :

 

1.      pereţi ,   dușumele , tavan , uși , ferestre (tencuieli, zugrăveli, vopsitorii etc.)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

2.      Starea instalaţiilor electrice  ( prizele , întrerupătoarele, tablourile electrice,etc. ) 

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3.    Starea instalaţiilor de încălzire ( radiatoare, convertoare, conducte etc.) 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

4.    Alte constatări  și bunuri neprevăzute mai sus :

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   inex inițial contoare alimentare energie electrică spații : 

  • spațiul nr.11, Etaj_______________________ kw.
  • spațiul nr.13, Etaj_______________________ kw.
  •  

Prezentul Proces- verbal  s-a încheiat în 3 exemplare, din care 2 pentru  comodant și 1 exemplar pentru  comodatar.

 

 

      COMODANT,                                                                             COMODATAR,

 

Șef   Serviciu  A.D.P.P.,          

                         

Control   Financiar Preventiv,

                                                                                                      

Consilier   Juridic,      

                                                                     

               Întocmit,                                                                                                                                                                                                                                                                                             

              

                                                                 Deva, ______________2023

 

                 INIȚIATOR,                                                                           AVIZEAZĂ,

                      Primar,                                                                             Secretar general,

      Nicolae-Florin Oancea                                                                Florina Doris -Visirin