ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMARUL
REFERAT DE APROBARE
la proiectul de hotărâre pentru modificarea organigramei și statului de funcții
pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva
Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției .
Conform art.129 din Codul administrativ, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției.
Pe parcursul desfășurării activității pot interveni numeroase situații în care să fie necesară modificarea componenței diferitelor structuri organizatorice și în acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă.
- Având în vedere numărul mare de proiecte finanțate din fonduri europene gestionate de Serviciul programe dezvoltare,
Pentru eficientizarea activității Compartimentului evidență financiară proiecte, la solicitarea conducerii Direcției tehnice din care face parte serviciul mai sus menționat propun preluarea postului de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA din cadrul Biroului programe dezvoltare al Serviciului programe dezvoltare din Direcția tehnică a aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva, ocupat de doamna Groza Ancuța, în cadrul Compartimentului evidență financiară proiecte din același serviciu, fapt ce va modifica în mod corespunzător organigrama și statul de funcții ale instituției .
Preluarea postului se face ținând cont de pregătirea de specialitate în domeniul economic a doamnei Groza Ancuța, angajată în funcția de Inspector de specialitate grad IA în cadrul Biroului programe dezvoltare, cu acordul scris al titularului.
- În prezent, în cadrul ”Compartimentului autorizații și recepții, banca de date urbane ” din „Serviciul urbanism” al Direcției urbanism este VACANT un post de Referent, clasa II, grad profesional superior.
La solicitarea conducerii Direcției urbanism înregistrată la Primăria municipiului Deva sub numărul 62983/14.06.2023, pentru buna funcționare a compartimentului și rezolvarea competentă a actelor propun transformarea postului vacant de Referent, clasa II, grad profesional superior (studii superioare de scurtă durată) din ”Compartimentul autorizații și recepții, banca de date urbană” din „Serviciul urbanism” al ”Direcției urbanism” în Consilier, clasa I, grad profesional superior (studii superioare de licență), funcție publică de execuție dintr-o clasă superioară .
Menționez că numărul total de posturi din Direcția urbanism rămâne neschimbat.
- În prezent, în cadrul ”Biroului ridicări vehicule” din „Serviciul administrativ, parc auto” este VACANT un post de Inspector de specialitate, grad IA.
La solicitarea Șefului Biroului ridicări vehicule, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub nr.65.141/20.06.2023, pentru a asigura desfășurarea în bune condiții a activităților din cadrul biroului, propun transformarea postului de execuție vacant, în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA în Inspector de specialitate, grad I.
- Pentru a pune în concordanță volumul de muncă al unui compartiment funcțional cu numărul de personal, la solicitarea motivată a conducătorilor compartimentelor respective sau la solicitarea motivată a funcționarului public în cauză, este necesară mutarea temporară sau definitivă a funcționarilor publici, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat.
Mutarea reprezintă o modalitate de modificare a raportului de serviciu al cărui temei legal se regăsește în art.507 din Codul administrativ și care conduce la modificarea organigramei și a statului de funcții .
Văzând adresa conducerii ”Direcției Poliția locală” nr.61.425/2023, pentru eficientizarea activității compartimentelor funcționale ale acestei direcții, propun mutarea definitivă, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat de funcționarul public, a unui post de Polițist local, clasa III, grad profesional asistent din cadrul ”Compartimentului ordine și liniște publică” al ”Serviciul ordine și liniște publică, paza bunurilor” în cadrul ”Compartimentului fluidizare trafic rutier” al ”Serviciului circulație pe drumurile publice .
Mutarea definitivă a postului se face la cererea titularului, în condițiile în care în prezent funcționarul public este mutat temporar în aceeași structură până la data de 30 iunie 2023
În temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.“a”, alin.3 lit.“c”, art.139 alin.1, art.409 din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Supun atenției comisiilor de specialitate şi plenului Consiliului local, proiectul de hotărâre pentru modificarea organigramei și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva.
PRIMAR,
Nicolae – Florin Oancea