România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Serviciul programe de dezvoltare

ROMÂNIA                                                                            

JUDEŢUL HUNEDOARA                                                                                        

MUNICIPIUL DEVA 

DIRECŢIA TEHNICA                                                                      

SERVICIUL PROGRAME DEZVOLTARE

 

 

 

RAPORT

la proiectul de hotărâre privind aprobarea noii durate și a cheltuielilor estimate legate de a proiectului “Modernizarea sistemului de transport public local prin achiziționarea de vehicule ecologice” - cod SMIS 127218, în vederea finalizării activităților și asigurării funcționalității acestora, în scopul asigurării finalizării integrale din fonduri proprii

 

 

Serviciul Programe Dezvoltare din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare la proiectul de hotărâre privind aprobarea noii durate și a cheltuielilor estimate legate de a proiectului “Modernizarea sistemului de transport public local prin achiziționarea de vehicule ecologice” - cod SMIS 127218, în vederea finalizării activităților și asigurării funcționalității acestora, în scopul asigurării finalizării integrale din fonduri proprii, iniţiat de Primarul municipiului Deva, domnul Nicolae-Florin Oancea, supune atenţiei următoarele:

Prin Hotărârea Consiliului local nr.519/2018, cu modificările și completările ulterioare, s-a aprobat Studiu de oportunitate și indicatorii tehnico-economici pentru investitia “Modernizarea sistemului de transport public local prin achiziționarea de vehicule ecologice”,   cod SMIS 127218.

Prin Hotărârea Consiliului local nr.116/2019, cu modificările si completările ulterioare s-a aprobat cererea de finanțare și cheltuielile aferente proiectului “Modernizarea sistemului de transport public local prin achiziționarea de vehicule ecologice”,   cod SMIS 127218. 

În data de 03.07.2019 s-a semnat Contractul de finanțare nr.4478 între Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Regional 2014-2020, Organismul Intermediar Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii Vest și Unitatea adiministrativ-teritorială Municipiul Deva, privind proiectul  “Modernizarea sistemului de transport public local prin achiziționarea de vehicule ecologice”,  cod SMIS 127218 , Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4.E – Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare.

În cadrul procesului de implementare a proiectului și în conformitate cu clauzele contractuale au fost încheiate toate contractele de achiziție, inclusiv contractul de furnizare autobuze electrice și stații de încărcare. În data de 03.11.2021 s-a încheiat contractul de furnizare nr.7303, având ca obiect furnizarea de autobuze electrice și stații de încărcare în cadrul proiectului “Modernizarea sistemului de transport public local prin achiziționarea de vehicule ecologice” – cod SMIS 127218.

Ordinul de începere a furnizării produselor s-a emis începând cu data de 17.11.2021, perioada de livrare fiind de 10 luni, prelungită ulterior, la solicitarea furnizorului pentru o perioadă de 16 luni, motivat de dificultățile întâmpinate în aprovizionarea cu materiale și echipamente din cauza crizelor apărute la nivel european, respectiv Criza economică post-COVID 19, Criza energiei și Criza datorată conflictului militar din Ucraina, care au afectat piața economică din întreaga Uniune Europeană.

Având în vedere aceste aspecte, furnizorul a finalizat livrarea produselor în perioada contractată, la o locație provizorie pusă la dispoziție de beneficiar. În vederea integrării celor două proiecte complementare este necesară prelungirea perioadei de implementare a proiectului.

 Prin Instrucțiunea nr.207/31.10.2023 a Autorității de Management Programul Operațional Regional 2014-2020, au fost stabilite acțiunile AM/OI de pregătire în vederea închiderii Programului Operațional Regional 2014-2020, pentru proiectele care au fost incluse în Lista proiectelor nefinalizate respectiv Lista proiectelor etapizate.

Luând în considerare faptul că s-au făcut toate demersurile necesare în vederea implementării proiectului, dar finalizarea acestuia nu se va realiza până la 31.12.2023, este necesară adoptarea unei hotărâri în vederea finalizării contractului de finanțare pentru proiectul “Modernizarea sistemului de transport public local prin achiziționarea de vehicule ecologice”,   cod SMIS 127218  și aprobarea cheltuielilor necesare finalizării acestuia.

Valoarea estimată, la data prezentei, necesară finalizării integrale a proiectului “Modernizarea sistemului de transport public local prin achiziționarea de vehicule ecologice”,  cod SMIS 127218, până la data de 31.12.2024 este în cuantum de 268.360,82 lei cu TVA, și se va introduce în bugetul general al municipiului Deva pe anul 2024.

În temeiul prevederilor Ordonanței de urgență nr.36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, cu modificările și completările ulterioare, ale Instrucțiunii nr.207/31.10.2023 a Autorității de Management Programul Operațional Regional 2014-2020 privind acțiunile AM/OI de pregătire în vederea închiderii Programului Operațional Regional 2014-2020 și ale Ordinului nr.4008/23.10.2023 emis de Ministrul investițiilor și proiectelor europene privind modificarea Anexei 10.8 ”Model orientativ contract de finanțare” la Ghidul solicitantului, Condiții generale pentru accesarea fondurilor în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale și administrației publice nr. 1021/2015,

În conformitate cu prevederile art.129 alin.2 lit.“b”, alin.4 lit.”a”, alin.14 şi ale art.139 alin.3 lit.”a” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

          Supunem atenţiei comisiilor de specialitate şi plenului Consiliului local, proiectul de hotărâre privind aprobarea noii durate și a cheltuielilor estimate legate de proiectul “Modernizarea sistemului de transport public local prin achiziționarea de vehicule ecologice”,  cod SMIS 127218, în vederea finalizării activităților și asigurării funcționalității sale, în scopul asigurării finalizării integrale a acestuia din fonduri proprii.

 

 

Direcţia juridică și administrație publică locală       Direcția economică                    Direcția Tehnică

Director executiv,                                                          Director executiv,                      Director executiv,                                                                                                 

   Oana MURA                                                              Claudia Maria STOICA                    Manuela STANCIU                                                                                    

                                                                         

 

 

 

Șef Serviciu programe dezvoltare,                                                      Șef Birou programe dezvoltare,

          Mariana CODRIN                                                                                        Claudia PĂTRU

 

 

 

 

 

Manager financiar                                                                                           Manager proiect,                                  Mădălina JORZA                                                                                                             Felicia DETEȘAN