Autoritățile administrației publice locale au competențe și responsabilități în elaborarea și aprobarea bugetelor locale, în condiții de echilibru bugetar, la termenele și potrivit prevederilor Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare și ale Legii nr.368/2022 a bugetului de stat pe anul 2023.
Din punct de vedere al analizei tehnico-economice, fundamentarea bugetului local al municipiului Deva pe anul 2023 s-a efectuat având în vedere principiul echilibrului bugetar, dimensionarea cheltuielilor stabilindu-se în strictă corelare cu posibilitățile reale de încasare a veniturilor bugetare.
Prin adresa Agenției Naționale de Administrare Fiscală – Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Hunedoara – Activitatea de Trezorerie și contabilitate publică – Serviciul Sinteza și asistența elaborării și execuției bugetelor locale nr. HDG_STZ 23613/28.11.2023, înregistrată la registratura instituției sub nr. 23-129043-PDV/28.11.2023, s-a comunicat, în conformitate cu prevederile art.1 din Hotărârea Guvernului României nr. 1139/2023 privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2023, pentru finanțarea unor cheltuieli din învățământul preuniversitar, adresei Ministerului Finanțelor – Direcția generală de sinteză a politicilor bugetare nr.468154/27.11.2023 și Deciziei Șefului Administrației Județene a finanțelor publice Hunedoara nr. 4795/28.11.2023, aprobarea suplimentării sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru unitatea administrativ – teritorială Municipiul Deva, după cum urmează:
Indicator | Influențe cf. H.G. nr.1139/2023 (mii lei) |
-pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, sectoarelor și municipiului București pe anul 2023 (cod indicator 11.02.02.), pentru finanțarea drepturilor copiilor cu cerințe educaționale speciale integrați în învățământul de masă, potrivit Anexei nr. 2 la hotărârea menționată |
50,00
|
-pentru finanțarea învățământului particular și a celui confesional, acreditate pe anul 2023 (cod indicator 11.02.09.), potrivit Anexei nr.3 la hotărâre, total, din care pentru: |
34,00 |
-finanțare de bază, din care pentru: | 22,00 |
-salarii, sporuri, indemnizații și alte drepturi salariale în bani stabilite prin lege, precum și contribuțiile aferente acestora | 22,00 |
-drepturile copiilor cu cerințe educaționale speciale integrați în învățământul de masă | 12,00 |
Prin adresa Agenției Naționale de Administrare Fiscală – Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Hunedoara – Activitatea de Trezorerie și contabilitate publică – Serviciul Sinteza și asistența elaborării și execuției bugetelor locale nr. HDG_STZ 24152/06.12.2023, înregistrată la registratura instituției sub nr. 23-131921-PDV/06.12.2023, în conformitate cu prevederile art.1 din Hotărârea Guvernului României nr.1188/2023, privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2023, pentru finanţarea unor cheltuieli descentralizate pentru servicii sociale destinate persoanelor vârstnice şi persoanelor cu handicap, adresei Ministerului Finanțelor – Direcția generală de sinteză a politicilor bugetare nr. 468330/05.12.2023 și Deciziei Șefului administrației județene a finanțelor publice Hunedoara nr. 4833/06.12.2023, s-a comunicat suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, sectoarelor și municipiului București pe anul 2023 și repartizarea acesteia în trimestrul IV, cu suma de 600,00 mii lei, din care:
- unităților de îngrijire la domiciliu - 42,00 mii lei,
- drepturilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizațiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav – 558,00 mii lei.
Prin adresa Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara nr.4944/29.11.2023, înregistrată la registratura instituției sub nr. 23-131380-PDV/05.12.2023, s-a comunicat împărțirea pe unități de învățământ a drepturilor elevilor cu CES conform H.G. nr.1139/28.11.2023.
În data de 11.08.2023, între Municipiul Deva și Administrația Fondului pentru Mediu s-a semnat contractul de delegare nr.62/M/GES/05.07.2023, înregistrat la registratura instituției sub nr. 23-83749-PDV/11.08.2023, având ca obiect alocarea sumei de 2.400,00 mii lei, pentru casarea radierea din circulație și radierea din evidențele fiscale a unui număr de 1.000 autovehicule uzate, în vederea acordării către beneficiari a stimulentelor pentru casare beneficiarilor în condițiile Ghidului de finanțare.
Potrivit prevederilor art.3 alin.(1) al contractului menționat mai sus s-a transmis către Administrația Fondului pentru Mediu, la data de 11.08.2023, cererea de virament pentru suma de 2.400.000,00 lei.
În data de 16.10.2023 s-a semnat actul adițional nr.1 la contractul de finanțare menționat anterior, în sensul modificării art.5 litera ”d”, resepectiv ”să asigure implementarea și monitorizarea Programului pe raza teritorială cu diligența necesară și cu eficiența, în conformitate cu prezentul contract, prevederile ghidului, precum și legislația în vigoare și cu standardele de mediu aplicabile.”
Prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr. 296/2023, ulterior modificată prin Hotărârea nr. 416/17.10.2023 s-a aprobat Procedura internă pentru participarea persoanelor fizice din municipiul Deva la ”Programul privind casarea autovehiculelor uzate”.
La data de 29.11.2023, Administrația Fondului pentru Mediu a virat U.A.T. Municipiul Deva, în contul IBAN de Trezorerie RO85TREZ36621430220XXXXX, deschis la Trezoreria municipiului Deva suma de 669.600 lei, pentru un număr de 279 de beneficiari care s-au înscris pe platforma pusă la dispoziție de AFM.
Ținând cont de cele menționate mai sus, se impune majorarea prevederilor bugetare, la partea de venituri, cod indicator 43.02.20. ”Alte subvenții primite de la administrația centrală pentru finanțarea unor activități” cu suma de 669,60 mii lei și concomitent, la partea de cheltuieli, la cap.74.02.”Protecția mediului”, subcapitol 74.50.00.”Protecția mediului”, titlul 55 ”Alte transferuri”, art./alin. 55.01.84. ”Sume reprezentând stimulentul pentru casarea autovehiculelor uzate” cu aceeași sumă. În același sens, se impune virarea de credite bugetare în cadrul aceluiași capitol, prin diminuarea subcapitolului 74.05.01.”Salubritate” cu suma de 180,00 mii lei și suplimentarea subcapitolului 74.50.00. ”Protecția mediului”, titlul 55 ”Alte transferuri”, art./alin. 55.01.84. ”Sume reprezentând stimulentul pentru casarea autovehiculelor uzate” cu aceeași sumă.
Ținând cont de:
- adresa Grădiniței cu Program Prelungit nr.7 Deva nr. 3183/27.11.2023, înregistrată la registratura instituției sub nr. 23-128209-PDV/27.11.2023, prin intermediul căreia se solicită suplimentarea bugetului de venituri și cheltuieli, la bugetului instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii, la partea de venituri, cod indicator 33.10.05.”Taxe și alte venituri în învățământ” cu suma de 57,30 mii lei și concomitent la partea de cheltuieli, la capitolul 65.10.”Învățământ”, subcapitol 65.50.00.”Alte cheltuieli în domeniul învățământului”, titlul 20 ”Bunuri și servicii”, art./alin. 20.03.01.”Hrană pentru oameni” cu suma de 57,30 mii lei;
- adresa Grădiniței cu Program Prelungit nr.7 Deva nr. 3214/06.12.2023, înregistrată la registratura instituției sub nr. 23-131490-PDV/06.12.2023, prin intermediul căreia se solicită virarea de credite bugetare în cadrul cap. 65.02.”Învățământ”, subcapitol 65.02.03.01.”Învățământ preșcolar”, titlul 20 ”Bunuri și servicii”, prin diminuarea art/alin. 20.01.03.”Încălzit, iluminat și forță motrică” cu suma de 1,30 mii lei și majorarea art./alin. 20.01.04.”Apă, canal și salubritate” cu suma de 1,30 mii lei;
- adresa Liceului Tehnologic ”Grigore Moisil” Deva nr.3695/27.11.2023, înregistrată la registratura instituției sub nr. 23-128439-PDV/27.11.2023, prin intermediul căreia se solicită suplimentarea bugetului de venituri și cheltuieli, la bugetului instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii, la partea de venituri, cu suma de 16,00 lei, la cod indicator 33.10.05.”Taxe și alte venituri în învățământ” cu suma de 19,50 mii lei și diminuarea la cod indicator 33.10.14. ”Contribuția elevilor și studenților pentru internate, cămine și cantine” cu suma de 3,50 mii lei și concomitent la partea de cheltuieli la capitolul 65.10.”Învățământ”, titlul 20 ”Bunuri și servicii”, art./alin. 20.01.30.”Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare” cu suma de 8,80 mii lei și la titlul 55 ”Alte transferuri”, art./alin. 55.01.18.”Alte transferuri curente interne” cu suma de 7,20 mii lei;
- adresa Liceului de Arte ”Sigismund Toduță” Deva nr. 6810/04.12.2023, înregistrată la registratura instituției sub nr. 23-130582-PDV/04.12.2023, prin intermediul căreia se solicită virarea de credite bugetare la bugetul instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii în cadrul capitolului 65.10.”Învățământ”, subcapitol 65.50.00.”Alte cheltuieli în domeniul învățământului”, titlul 20 ”Bunuri și servicii”, prin diminuarea art./alin. 20.01.03.”Încălzit, iluminat și forță motrică” cu suma de 4,00 mii lei și suplimentarea art./alin. 20.01.04.”Apă, canal și salubritate”;
- adresa Liceului de Arte ”Sigismund Toduță” Deva nr. 6838/05.12.2023, înregistrată la registratura instituției sub nr. 23-131155-PDV/05.12.2023, prin intermediul căreia se solicită virarea de credite bugetare la bugetul instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii în cadrul capitolului 65.02.”Învățământ”, subcapitol 65.04.02.”Învățământ secundar superior”, titlul 20 ”Bunuri și servicii”, prin diminuarea art./alin. 20.01.03.”Încălzit, iluminat și forță motrică” cu suma de 68,00 mii lei și suplimentarea art./alin. 20.01.30. ”Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare cu aceeași sumă;
- adresa Colegiului Național Pedagogic ”Regina Maria” Deva nr.5837/06.12.2023, înregsitrată la registratura instituției sub nr. 23-131743-PDV/06.12.2023, prin intermediul căreia se solicită suplimentarea bugetului de venituri și cheltuieli, la bugetului instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii, la partea de venituri, cod indicator 37.10.01.”Donații și sponsorizări”, cu suma de 5,50 mii lei și concomitent la partea de cheltuieli, la capitolul 65.10.”Învățământ”, subcapitol 65.50.00.”Alte cheltuieli în domeniul învățământului”, titlul 20 ”Bunuri și servicii”, art./alin. 20.30.30.”Alte cheltuieli cu bunuri și servicii” cu aceeași sumă;
- adresa Școlii Primare ”Samuel” nr.1376/065.12.2023, înregistrată la registratura instituției sub nr. 23-131799-PDV/06.12.2023, prin intermediul căreia se comunică împărțirea sumelor pe cele două forme de învățământ, respectiv preșcolar și primar, ca urmare a alocării sumelor din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului prevăzut în bugetul de stat pe anul 2023 prin H.G. nr. 1139/2023;
- adresa Colegiului Național ”Decebal” Deva nr.6961/06.12.2023, înregistrată la registratura instituției sub nr. 23-132139-PDV/06.12.2023, prin intermediul căreia se solicită suplimentarea bugetului de cheltuieli la cap.65.02. ”Învățământ”, subcapitol 65.04.02.”Învățământ secundar superior”, titlul 20 ”Bunuri și servicii” cu suma de 40,00 mii lei, la art./alin. 20.01.04.”Apă, canal, salubritate” cu suma de 9,23 mii lei și la art./alin. 20.05.30.”Alte obiecte de inventar” cu suma de 30,77 mii lei;
- adresa Colegiului Național ”Decebal” Deva nr.6962/06.12.2023, înregistrată la registratura instituției sub nr. 23-132141-PDV/06.12.2023, prin intermediul căreia se solicită suplimentarea bugetului de venituri și cheltuieli, la bugetului instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii, la partea de venituri, la cod indicator 33.10.05.”Taxe și alte venituri în învățământ” cu suma de 11,12 mii lei și la cod indicator 33.10.14. ”Contribuția elevilor și studenților pentru internate, cămine și cantine” cu suma de 60,92 mii lei, și concomitent la partea de cheltuieli la capitolul 65.10.”Învățământ”, titlul 20 ”Bunuri și servicii”, art./alin.20.03.01.”Hrană pentru oameni” cu suma de 72,04 mii lei;
Prin adresa A.D.I. Aqua Prest Hunedoara înregistrată la registratura instituției sub nr. 23-121285-PDV/13.11.2023 se transmite solicitarea APA PROD S.A. Deva în vederea asigurării contribuției aferente aplicației de plată nr.16862/03.11.2023, conform HCL nr.246/2022, privind aprobarea cofinanțării proiectului ”Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Hunedoara, în perioada 2014-2020;
Bugetul general al municipiului Deva pe anul 2023 se majorează cu suma de 1.641,44 mii lei, astfel:
- Veniturile bugetului general sunt în sumă de 631.199,64 mii lei și cuprind:
- bugetul local al municipiului Deva, în sumă de: 604.141,49 mii lei,
- bugetul creditelor interne în sumă de: 20.121,85 mii lei,
- bugetul fondurilor externe nerambursabile în sumă de 439,92 mii lei,
- bugetul instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii, în sumă de 6.496,38 mii lei.
- Cheltuielile bugetului general sunt în sumă de 681.652,71 mii lei și cuprind:
- bugetul local al municipiului Deva, în sumă de: 653.956,37 mii lei,
- bugetul creditelor interne sunt în sumă de: 20.121,85 mii lei,
- bugetul fondurilor externe nerambursabile în sumă de 439,92 mii lei;
- bugetul instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii, în sumă de 7.134,57 mii lei.
3.Excedentul bugetului general este în sumă de 50.453,07 mii lei, din care:
- Excedentul bugetului local, în sumă de 49.814,88 mii lei,
- Excedentul bugetul instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii, în sumă de 638,19 mii lei.
Raportat la cele enunțate mai sus și ținând cont de analiza efectuată asupra execuției bugetare, la data de 06.12.2023, la partea de venituri și cheltuieli, la bugetul local, se produc următoarele modificări:
Denumire indicator | Cod indicator | Buget precedent | Influențe | Buget rectificat |
TOTAL VENITURI (00.02+00.15+00.16+00.17+45.02+46.02+48.02) | 000102 | 602,650.89 | 1,490.60 | 604,141.49 |
VENITURI PROPRII (00.02-11.02-37.02+00.15) | 4990 | 230,704.12 | 137.00 | 230,841.12 |
I. VENITURI CURENTE(cod 00.03+00.12) | 0002 | 264,049.02 | 764.00 | 264,813.02 |
A. VENITURI FISCALE(cod 00.04+00.09+00.10+00.11) | 0003 | 237,651.43 | 764.00 | 238,415.43 |
A1. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT SI CASTIGURI DIN CAPITAL(cod 00.05+00.06+00.07) | 0004 | 171,599.95 | 80.00 | 171,679.95 |
A1.2. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT, SI CASTIGURI DIN CAPITAL DE LA PERSOANE FIZICE(cod 03.02+04.02) | 0006 | 171,599.95 | 80.00 | 171,679.95 |
Impozit pe venit(cod 03.02.17+03.02.18) | 0302 | 1,014.81 | 80.00 | 1,094.81 |
Impozit pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul persoal | 030218 | 1,014.81 | 80.00 | 1,094.81 |
A4. IMPOZITE SI TAXE PE BUNURI SI SERVICII (cod 11.02+12.02+15.02+16.02) | 0010 | 43,090.13 | 684.00 | 43,774.13 |
Sume defalcate din TVA (cod 11.02.01+ 11.02.02 +11.02.05+ 11.02.06+ 11.02.09) | 1102 | 34,095.15 | 684.00 | 34,779.15 |
Sume defalcate din TVA pentru finantarea chelt.descentraliz.la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor si Municipiul Bucuresti | 110202 | 29,620.15 | 650.00 | 30,270.15 |
Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale | 110206 | 3,485.00 | 0.00 | 3,485.00 |
Sume defalcate din taxa pe valoare adaugata ptr finanatarea invatamanetului particular sau confesional acreditat | 110209 | 990.00 | 34.00 | 1,024.00 |
II. VENITURI DIN CAPITAL(cod 39.02) | 0015 | 787.51 | 57.00 | 844.51 |
Venituri din valorificarea unor bunuri(cod 39.02.01+39.02.03+39.02.04+39.02.07+39.02.10) | 3902 | 787.51 | 57.00 | 844.51 |
Venituri din valorificarea unor bunuri ale institutiilor publice | 390201 | 12.62 | 0.00 | 12.62 |
Venituri din vanzarea locuintelor construite din fondurile statului | 390203 | 161.51 | 0.00 | 161.51 |
Venituri din vanzarea unor bunuri apartinand domeniului privat | 390207 | 554.45 | 57.00 | 611.45 |
Depozite speciale pentru constructia de locuinte | 390210 | 58.93 | 0.00 | 58.93 |
IV. SUBVENTII (cod 00.18) | 0017 | 154,903.29 | 669.60 | 155,572.89 |
SUBVENTII DE LA ALTE NIVELE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE(cod 42.02+43.02) | 0018 | 154,903.29 | 669.60 | 155,572.89 |
Subventii de la alte administratii (cod 430201+430204+430207+430208+430220+430221+430223+4430224+430230+430231+430234) | 4302 | 235.20 | 669.60 | 904.80 |
Alte subventii primite de la administratia centrala pentru finantarea unor activitati | 430220 | 0.00 | 669.60 | 669.60 |
Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori | 48020202 | 911.34 | 0.00 | 911.34 |
TOTAL CHELTUIELI | 5002 | 652,465.77 | 1,490.60 | 653,956.37 |
CHELTUIELI CURENTE | 02.01 | 581,821.40 | 1,490.60 | 583,312.00 |
TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 02.10 | 86,875.51 | 42.00 | 86,917.51 |
Cheltuieli salariale in bani (cod 10.01.01 la 10.01.16+10.01.30) | 02.1001 | 82,594.27 | 42.00 | 82,636.27 |
Salarii de baza | 02.100101 | 64,425.81 | 42.00 | 64,467.81 |
TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 02.20 | 95,096.79 | 80.00 | 95,176.79 |
Bunuri si servicii (cod 20.01.01 la 20.01.09+20.01.30) | 02.2001 | 66,751.72 | 49.23 | 66,800.95 |
Furnituri de birou | 02.200101 | 835.70 | 0.00 | 835.70 |
Materiale pentru curatenie | 02.200102 | 620.54 | 0.00 | 620.54 |
Incalzit, Iluminat si forta motrica | 02.200103 | 17,416.86 | -69.30 | 17,347.56 |
Apa, canal si salubritate | 02.200104 | 30,461.79 | 10.53 | 30,472.32 |
Alte bunuri si servicii pentru intretinere si functionare | 02.200130 | 11,600.89 | 108.00 | 11,708.89 |
Bunuri de natura obiectelor de inventar (cod 20.05.01 la 20.05.03+20.05.30) | 02.2005 | 2,581.10 | 30.77 | 2,611.87 |
Uniforme si echipament | 02.200501 | 679.38 | 0.00 | 679.38 |
Lenjerie si accesorii de pat | 02.200503 | 7.00 | 0.00 | 7.00 |
Alte obiecte de inventar | 02.200530 | 1,894.72 | 30.77 | 1,925.49 |
TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 02.55 | 2,552.00 | 760.60 | 3,312.60 |
A. Transferuri interne(55.01.18+55.01.63+55.01.65) | 02.5501 | 2,552.00 | 760.60 | 3,312.60 |
Programe ISPA | 02.550109 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Alte transferuri curente interne | 02.550118 | 1,180.00 | 0.00 | 1,180.00 |
Transferuri din bugetul local catre asociatiile de dezvoltare intercomunitara | 02.550142 | 10.00 | 57.00 | 67.00 |
Finantarea invatamantului particular sau confesional acreditat | 02.550163 | 990.00 | 34.00 | 1,024.00 |
Sume reprezentand contributia unitatilor administrativ-teritoriale la Fondul IID | 02.550165 | 192.00 | 0.00 | 192.00 |
Sume reprezentand stimulentul pentru casarea autovehiculelor uzate | 02.550184 | 180.00 | 669.60 | 849.60 |
TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA | 02.57 | 16,120.04 | 608.00 | 16,728.04 |
Ajutoare sociale (cod 57.02.01 la 57.02.05) | 02.5702 | 16,120.04 | 608.00 | 16,728.04 |
Ajutoare sociale in numerar | 02.570201 | 16,092.89 | 608.00 | 16,700.89 |
Partea a II-a APARARE, ORDINE PUBLICA SI SIGURANTA NATIONALA | 5902 | 9,115.52 | 40.00 | 9,155.52 |
CAP. Ordine publica si siguranta nationala | 6102 | 9,115.52 | 40.00 | 9,155.52 |
CHELTUIELI CURENTE | 6102.01 | 8,772.87 | 40.00 | 8,812.87 |
TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 6102.20 | 893.24 | 40.00 | 933.24 |
Bunuri si servicii (cod 20.01.01 la 20.01.09+20.01.30) | 6102.2001 | 590.24 | 40.00 | 630.24 |
Incalzit, Iluminat si forta motrica | 6102.200103 | 60.00 | 0.00 | 60.00 |
Alte bunuri si servicii pentru intretinere si functionare | 6102.200130 | 530.24 | 40.00 | 570.24 |
Alte active fixe | 6102.710130 | 342.65 | 0.00 | 342.65 |
Din total capitol 6102: |
| 9,115.52 | 40.00 | 9,155.52 |
Ordine publica | 610203 | 8,089.00 | 0.00 | 8,089.00 |
Politie comunitara | 61020304 | 8,089.00 | 0.00 | 8,089.00 |
Protectie civila si protectia contra incendiilor (protectie civila nonmilitara) | 610205 | 508.24 | 40.00 | 548.24 |
Alte cheltuieli in domeniul ordinii publice si sigurantei nationale | 610250 | 518.28 | 0.00 | 518.28 |
Partea a III-a CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE | 6302 | 297,191.09 | 724.00 | 297,915.09 |
CAP. Invatamant | 6502 | 153,183.93 | 124.00 | 153,307.93 |
CHELTUIELI CURENTE | 6502.01 | 146,682.05 | 124.00 | 146,806.05 |
TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 6502.20 | 12,590.88 | 40.00 | 12,630.88 |
Bunuri si servicii (cod 20.01.01 la 20.01.09+20.01.30) | 6502.2001 | 9,520.96 | 9.23 | 9,530.19 |
Furnituri de birou | 6502.200101 | 96.80 | 0.00 | 96.80 |
Materiale pentru curatenie | 6502.200102 | 275.72 | 0.00 | 275.72 |
Incalzit, Iluminat si forta motrica | 6502.200103 | 4,628.23 | -69.30 | 4,558.93 |
Apa, canal si salubritate | 6502.200104 | 1,590.21 | 10.53 | 1,600.74 |
Carburanti si lubrefiantix | 6502.200105 | 107.90 | 0.00 | 107.90 |
Piese de schimb | 6502.200106 | 45.39 | 0.00 | 45.39 |
Transport | 6502.200107 | 439.50 | 0.00 | 439.50 |
Posta, telecomunicatii, radio, tv, internet | 6502.200108 | 262.66 | 0.00 | 262.66 |
Materiale si prestari de servicii cu caracter functional | 6502.200109 | 330.08 | 0.00 | 330.08 |
Alte bunuri si servicii pentru intretinere si functionare | 6502.200130 | 1,744.47 | 68.00 | 1,812.47 |
Reparatii curente | 6502.2002 | 1,272.19 | 0.00 | 1,272.19 |
Medicamente si materiale sanitare(cod 20.04.01 la 20.04.04) | 6502.2004 | 6.45 | 0.00 | 6.45 |
Medicamente | 6502.200401 | 6.45 | 0.00 | 6.45 |
Bunuri de natura obiectelor de inventar (cod 20.05.01 la 20.05.03+20.05.30) | 6502.2005 | 1,251.98 | 30.77 | 1,282.75 |
Uniforme si echipament | 6502.200501 | 28.10 | 0.00 | 28.10 |
Lenjerie si accesorii de pat | 6502.200503 | 7.00 | 0.00 | 7.00 |
Alte obiecte de inventar | 6502.200530 | 1,216.88 | 30.77 | 1,247.65 |
TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 6502.55 | 1,120.00 | 34.00 | 1,154.00 |
A. Transferuri interne(55.01.18+55.01.63+55.01.65) | 6502.5501 | 1,120.00 | 34.00 | 1,154.00 |
Alte transferuri curente interne | 6502.550118 | 130.00 | 0.00 | 130.00 |
Finantarea invatamantului particular sau confesional acreditat | 6502.550163 | 990.00 | 34.00 | 1,024.00 |
TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA | 6502.57 | 952.04 | 50.00 | 1,002.04 |
Ajutoare sociale (cod 57.02.01 la 57.02.05) | 6502.5702 | 952.04 | 50.00 | 1,002.04 |
Ajutoare sociale in numerar | 6502.570201 | 939.89 | 50.00 | 989.89 |
Din total capitol 6502: |
| 153,183.93 | 124.00 | 153,307.93 |
Invatamant prescolar si primar | 650203 | 2,857.60 | 49.00 | 2,906.60 |
Invatamant prescolar | 65020301 | 1,575.05 | 32.00 | 1,607.05 |
Invatamant primar | 65020302 | 1,282.55 | 17.00 | 1,299.55 |
Invatamant secundar | 650204 | 14,429.51 | 75.00 | 14,504.51 |
Invatamant secundar inferior | 65020401 | 1,112.56 | 10.00 | 1,122.56 |
Invatamant secundar superior | 65020402 | 13,316.95 | 65.00 | 13,381.95 |
CAP. Asigurari si asistenta sociala | 6802 | 74,766.81 | 600.00 | 75,366.81 |
CHELTUIELI CURENTE | 6802.01 | 71,465.05 | 600.00 | 72,065.05 |
TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 6802.10 | 18,868.00 | 42.00 | 18,910.00 |
Cheltuieli salariale in bani (cod 10.01.01 la 10.01.16+10.01.30) | 6802.1001 | 17,987.00 | 42.00 | 18,029.00 |
Salarii de baza | 6802.100101 | 15,415.00 | 42.00 | 15,457.00 |
TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA | 6802.57 | 15,168.00 | 558.00 | 15,726.00 |
Ajutoare sociale (cod 57.02.01 la 57.02.05) | 6802.5702 | 15,168.00 | 558.00 | 15,726.00 |
Ajutoare sociale in numerar | 6802.570201 | 15,153.00 | 558.00 | 15,711.00 |
Din total capitol 6802: |
| 74,766.81 | 600.00 | 75,366.81 |
Asistenta sociala in caz de boli si invaliditati | 680205 | 23,706.00 | 600.00 | 24,306.00 |
Asistenta sociala in caz de invaliditate | 68020502 | 23,706.00 | 600.00 | 24,306.00 |
Partea a IV-a SERVICII SI DEZVOLTARE PUBLICA, LOCUINTE, MEDIU SI APE | 6902 | 168,483.61 | 726.60 | 169,210.21 |
CAP. Protectia mediului | 7402 | 41,269.25 | 726.60 | 41,995.85 |
CHELTUIELI CURENTE | 7402.01 | 41,229.25 | 726.60 | 41,955.85 |
TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 7402.20 | 27,495.58 | 0.00 | 27,495.58 |
Bunuri si servicii (cod 20.01.01 la 20.01.09+20.01.30) | 7402.2001 | 27,495.58 | 0.00 | 27,495.58 |
Apa, canal si salubritate | 7402.200104 | 26,415.58 | 0.00 | 26,415.58 |
Alte bunuri si servicii pentru intretinere si functionare | 7402.200130 | 1,080.00 | 0.00 | 1,080.00 |
TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 7402.55 | 382.00 | 726.60 | 1,108.60 |
A. Transferuri interne(55.01.18+55.01.63+55.01.65) | 7402.5501 | 382.00 | 726.60 | 1,108.60 |
Programe ISPA | 7402.550109 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Transferuri din bugetul local catre asociatiile de dezvoltare intercomunitara | 7402.550142 | 10.00 | 57.00 | 67.00 |
Sume reprezentand contributia unitatilor administrativ-teritoriale la Fondul IID | 7402.550165 | 192.00 | 0.00 | 192.00 |
Sume reprezentand stimulentul pentru casarea autovehiculelor uzate | 7402.550184 | 180.00 | 669.60 | 849.60 |
Din total capitol 7402: |
| 41,269.25 | 726.60 | 41,995.85 |
Salubritate si gestiunea deseurilor | 740205 | 23,811.54 | -180.00 | 23,631.54 |
Salubritate | 74020501 | 23,811.54 | -180.00 | 23,631.54 |
Canalizarea si tratarea apelor reziduale | 740206 | 4,066.04 | 57.00 | 4,123.04 |
Alte servicii in domeniul protectiei mediului | 740250 | 13,391.67 | 849.60 | 14,241.27 |
DEFICIT | 9902 | 49,814.88 | 0.00 | 49,814.88 |
Totodată se produc modificări la BUGETUL AUTOFINANŢATELOR, atât la partea de venituri, cât și la partea de cheltuieli, astfel:
Denumire indicator | Cod indicator | Buget precedent | Influențe | Buget rectificat |
TOTAL VENITURI (cod00.02+00.15+00.16+00.17+45.10+46.10+48.10) | 000110 | 6,345.54 | 150.84 | 6,496.38 |
I. VENITURI CURENTE (cod 00.03+00.12) |
| 6,345.54 | 150.84 | 6,496.38 |
C. VENITURI NEFISCALE (cod 00.13+00.14) | 0012 | 6,345.54 | 150.84 | 6,496.38 |
C1. VENITURI DIN PROPRIETATE(cod 30.10+31.10) | 0013 | 31.80 | 0.00 | 31.80 |
Venituri din proprietate(cod 30.10.05+30.10.08+30.10.09+30.10.50) | 3010 | 31.80 | 0.00 | 31.80 |
Venituri din concesiuni si inchirieri | 301005 | 31.80 | 0.00 | 31.80 |
Alte venituri din concesiuni si inchirieri de catre instit publ | 30100530 | 31.80 | 0.00 | 31.80 |
C2. VANZARI DE BUNURI SI SERVICII(33.10+34.10+35.10+36.10+37.10) | 0014 | 6,313.74 | 150.84 | 6,464.58 |
Venituri din prestari de servicii si alte activitati (cod 331005+331008+331013+331014+331016+331017+331019+331021+331030 la 331032+331050) | 3310 | 6,224.29 | 145.34 | 6,369.63 |
Taxe si alte venituri in invatamant | 331005 | 2,443.96 | 87.92 | 2,531.88 |
Contributia elevilor si studentilor pentru internate, camine si cantine | 331014 | 2,670.06 | 57.42 | 2,727.48 |
Alte venituri din prestari de servicii si alte activitati | 331050 | 1,110.27 | 0.00 | 1,110.27 |
Amenzi, penalitati si confiscari(cod 35.10.50) | 3510 | 15.00 | 0.00 | 15.00 |
Alte amenzi, penalitati si confiscari | 351050 | 15.00 | 0.00 | 15.00 |
Diverse venituri(cod 36.10.04+36.10.50) | 3610 | 60.70 | 0.00 | 60.70 |
Alte venituri | 361050 | 60.70 | 0.00 | 60.70 |
Transferuri voluntare, altele decat subventiile(cod 37.10.01+37.10.03+37.10.50) | 3710 | 13.75 | 5.50 | 19.25 |
Donatii si sponsorizari | 371001 | 13.75 | 5.50 | 19.25 |
Varsaminte din sectiunea de functionare ptr finantarea sectiunii de dezvoltare a bugetului local | 371003 | -46.60 | 0.00 | -46.60 |
Varsaminte din sectiunea de functionare | 371004 | 46.60 | 0.00 | 46.60 |
TOTAL CHELTUIELI (cod 50.10+59.10+63.10+69.10+79.10) | 5010 | 6,983.73 | 150.84 | 7,134.57 |
CHELTUIELI CURENTE | 10.01 | 6,937.13 | 150.84 | 7,087.97 |
TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL | 10.10 | 647.00 | 0.00 | 647.00 |
Cheltuieli salariale in bani (cod 10.01.01 la 10.01.16+10.01.30) | 10.1001 | 630.00 | 0.00 | 630.00 |
Fond aferent platii cu ora | 10.100111 | 627.40 | 0.00 | 627.40 |
Drepturi de delegare | 10.100113 | 2.60 | 0.00 | 2.60 |
Contributii (cod 10.03.01 la 10.03.08) | 10.1003 | 17.00 | 0.00 | 17.00 |
Contributia asiguratorie pentru munca | 10.100307 | 17.00 | 0.00 | 17.00 |
TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 10.20 | 5,909.63 | 143.64 | 6,053.27 |
Bunuri si servicii (cod 20.01.01 la 20.01.09+20.01.30) | 10.2001 | 1,969.25 | 8.80 | 1,978.05 |
Furnituri de birou | 10.200101 | 13.75 | 0.00 | 13.75 |
Materiale pentru curatenie | 10.200102 | 38.00 | 0.00 | 38.00 |
Incalzit, Iluminat si forta motrica | 10.200103 | 730.03 | -4.00 | 726.03 |
Apa, canal si salubritate | 10.200104 | 619.11 | 4.00 | 623.11 |
Alte bunuri si servicii pentru intretinere si functionare | 10.200130 | 232.15 | 8.80 | 240.95 |
Reparatii curente | 10.2002 | 156.27 | 0.00 | 156.27 |
Hrana (cod 20.03.01+20.03.02) | 10.2003 | 3,188.51 | 129.34 | 3,317.85 |
Hrana pentru oameni | 10.200301 | 3,188.51 | 129.34 | 3,317.85 |
Alte cheltuieli (cod 20.30.01 la 20.30.04+20.30.06+20.30.07+20.30.09+20.30.30) | 10.2030 | 274.80 | 5.50 | 280.30 |
Alte cheltuieli cu bunuri si servicii | 10.203030 | 264.80 | 5.50 | 270.30 |
TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 10.55 | 270.20 | 7.20 | 277.40 |
A. Transferuri interne(55.01.18+55.01.63+55.01.65) | 10.5501 | 270.20 | 7.20 | 277.40 |
Alte transferuri curente interne | 10.550118 | 270.20 | 7.20 | 277.40 |
Partea a III-a CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE | 6310 | 6,983.73 | 150.84 | 7,134.57 |
CAP. Invatamant | 6510 | 5,810.76 | 150.84 | 5,961.60 |
CHELTUIELI CURENTE | 6510.01 | 5,764.16 | 150.84 | 5,915.00 |
TITLUL II BUNURI SI SERVICII | 6510.20 | 4,846.96 | 143.64 | 4,990.60 |
Bunuri si servicii (cod 20.01.01 la 20.01.09+20.01.30) | 6510.2001 | 942.95 | 8.80 | 951.75 |
Furnituri de birou | 6510.200101 | 13.75 | 0.00 | 13.75 |
Materiale pentru curatenie | 6510.200102 | 38.00 | 0.00 | 38.00 |
Incalzit, Iluminat si forta motrica | 6510.200103 | 269.43 | -4.00 | 265.43 |
Apa, canal si salubritate | 6510.200104 | 89.11 | 4.00 | 93.11 |
Alte bunuri si servicii pentru intretinere si functionare | 6510.200130 | 232.15 | 8.80 | 240.95 |
Reparatii curente | 6510.2002 | 156.27 | 0.00 | 156.27 |
Hrana (cod 20.03.01+20.03.02) | 6510.2003 | 3,188.51 | 129.34 | 3,317.85 |
Hrana pentru oameni | 6510.200301 | 3,188.51 | 129.34 | 3,317.85 |
Alte cheltuieli (cod 20.30.01 la 20.30.04+20.30.06+20.30.07+20.30.09+20.30.30) | 6510.2030 | 265.93 | 5.50 | 271.43 |
Alte cheltuieli cu bunuri si servicii | 6510.203030 | 255.93 | 5.50 | 261.43 |
TITLUL VII ALTE TRANSFERURI | 6510.55 | 270.20 | 7.20 | 277.40 |
A. Transferuri interne(55.01.18+55.01.63+55.01.65) | 6510.5501 | 270.20 | 7.20 | 277.40 |
Alte transferuri curente interne | 6510.550118 | 270.20 | 7.20 | 277.40 |
Din total capitol 65: |
| 5,810.76 | 150.84 | 5,961.60 |
Alte cheltuieli in domeniul invatamantului | 651050 | 5,810.76 | 150.84 | 5,961.60 |
Partea a VII-a REZERVE, EXCEDENT / DEFICIT | 9610 | -638.19 | 0.00 | -638.19 |
EXCEDENT | 9810 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
DEFICIT | 9910 | 638.19 | 0.00 | 638.19 |
Din punct de vedere economic sunt incidente şi aplicabile prevederile art.19 din Legea finanțelor publice nr.273/2006, cu modificările și completările ulterioare, potrivit cărora:
” Aprobarea şi rectificarea bugetelor
(1) Bugetele locale şi celelalte bugete prevăzute la art. 1 alin. (2) se aprobă astfel:
a) bugetele locale, bugetele împrumuturilor externe şi interne şi bugetele fondurilor externe nerambursabile, de către consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor, judeţelor şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz;
b) bugetele instituţiilor publice, de către consiliile prevăzute la lit. a), în funcţie de subordonarea acestora.
(2) Pe parcursul exerciţiului bugetar, autorităţile deliberative pot aproba rectificarea bugetelor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b), în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a legii de rectificare a bugetului de stat, precum şi ca urmare a unor propuneri fundamentate ale ordonatorilor principali de credite. Rectificărilor bugetelor locale li se vor aplica aceleaşi proceduri ca şi aprobării iniţiale a acestora, cu exceptia termenelor din calendarul bugetar.”
Au fost respectate prevederile Ordinului Ministrului Finanțelor Publice nr.1954/2005 pentru aprobarea Clasificatiei indicatorilor privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare.
Au fost respectate prevederile Legii nr.368/2022 a bugetului de stat pe anul 2023.
Din punct de vedere economic proiectul de hotărâre îndeplineşte condiţiile legale pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării Consiliului local.
Reținând prevederile Hotărârii Consiliului local al municipiului Deva nr.46/01.02.2023, privind aprobarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Municipiului Deva pe anul 2023 și a estimărilor pentru anii 2024-2026;
Luând act de:
- Hotărârea Guvernului nr.1139/2023, privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2023, pentru finanţarea unor cheltuieli din învăţământul preuniversitar,
- Hotărârea Guvernului nr.1188/2023, privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2023, pentru finanţarea unor cheltuieli descentralizate pentru servicii sociale destinate persoanelor vârstnice şi persoanelor cu handicap,
În considerarea prevederilor art.5 alin. (2), art. 19 alin.(2), ale art.20 alin.(1) litera c), art.29 și art. 49 alin.(5), alin.(6) și alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare și ale Legii nr.368/2022 a bugetului de stat pe anul 2023;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin.(2) lit.b), alin.(4) lit.a), ale art.139 alin. (3) lit. a) şi art. 196 alin.1 litera a) din Ordonanţa de urgentă nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, apreciem că proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului general al Municipiului Deva pe anul 2023 poate fi supus dezbaterii și aprobării Consiliului local al municipiului Deva.
Direcţia juridică și administrație publică locală Director executiv Direcția economică
Oana Diana Mura Claudia Maria Stoica