România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Serviciul programe de dezvoltare

ROMÂNIA                                                                            

JUDEŢUL HUNEDOARA                                                                                        

MUNICIPIUL DEVA 

DIRECŢIA TEHNICĂ                                                                      

SERVICIUL PROGRAME DEZVOLTARE

 

RAPORT

la proiectul de hotărâre privind aprobarea noii durate și a cheltuielilor estimate legate de proiectul „Regenerarea fizică, economică și socială a comunității marginalizate Zona Streiului și crearea unui centru de zi pentru servicii de asistență comunitară”, cod SMIS 125415, în vederea finalizării activităților și asigurării funcționalității sale, în scopul asigurării finalizării integrale a acestuia din fonduri proprii

 

Serviciul Programe Dezvoltare din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare prezentat de Primarul municipiului Deva, domnul Nicolae Florin Oancea din care reiese necesitatea și oportunitatea adoptării unei hotărâri privind aprobarea noii durate și a cheltuielilor estimate legate de proiectul „Regenerarea fizică, economică și socială a comunității marginalizate Zona Streiului și crearea unui centru de zi pentru servicii de asistență comunitară”, cod SMIS 125415, în vederea finalizării activităților și asigurării funcționalității sale, în scopul asigurării finalizării integrale a acestuia din fonduri proprii, supune atenției următoarele:

In data de 30.12.2019 s-a semnat Contractul de finanțare nr. 5022 între Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Regional 2014-2020, Organismul Intermediar Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii Vest și Parteneriatul dintre Unitatea administrativ-teritorială Municipiul Deva (Lider) și Direcția de Asistență Socială Deva (Partener) în calitate de Beneficiar.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4.3 – Oferirea de sprijin pentru regenerarea fizică, economică și socială a comunităților defavorizate din regiunile urbane și rurale.

Prin Hotărârea Consiliului local nr.114/2019 privind aprobarea cererii de finanțare și a cheltuielilor aferente, în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare și selecție pentru proiectul ,,Regenerarea fizică, economică și socială a comunității marginalizate Zona Streiului și crearea unui centru de zi pentru servicii de asistență comunitară", cod SMIS 125415, cu modificările ulterioare, a fost aprobat proiectul și cheltuielile aferente.

În vederea finalizării integrale, proiectul a fost inclus în Lista proiectelor Programul Operațional Regional 2014-2020 propuse pentru etapizare prin Programul Operațional Incluziune și Demnitate Socială. 

Prin adresa ADR Vest nr.41499/21.12.2023, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub nr.138688/295/21.12.2023 AMPOR – Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene ne-a comunicat că proiectul nostru nu a fost inclus în Lista proiectelor pentru etapizare din Programul Operațional Incluziune și Demnitate Socială care pot fi preluate la finanțare prin mecanismul etapizării și ne solicită ca până la data de 22.12.2023 să solicităm prelungirea și încadrarea acestui proiect la categoria proiectelor nefinalizate.

Valoarea estimată necesară finalizării integrale a proiectului „Regenerarea fizică, economică și socială a comunității marginalizate Zona Streiului și crearea unui centru de zi pentru servicii de asistență comunitară”, cod SMIS 125415, până la data de 31.12.2024, este  în cuantum de 35.407.227,21 lei, cu TVA și se va introduce în bugetul general al Municipiului Deva pe anul 2024. 

În data de 22.02.2023 a fost încheiat contractul de lucrări nr. 19926 între Municipiul Deva și S.C. CONSTRUCȚII ERBAȘU S.A. Perioada de execuție a lucrărilor stabilită de proiectant prin documentația tehnico-economică Proiect tehnic este de 12 luni. În data de 06.03.2023 Municipiul Deva, prin Supervizorul S.C. CONCEPTUAL CONSTRUCT STUDY S.R.L. a dat Ordinul administrativ de începere a lucrărilor. 

Cauzele care au determinat întârzieri în implementarea proiectului sunt:

  • Procedurile de achiziție ale contractului de lucrări, a serviciilor de asistență tehnică din partea proiectantului și a serviciilor de dirigenție de șantier au fost întârziate din cauza proiectantului care a predat documentațiile tehnico-economice faza Proiect tehnic cu întârziere de 155 zile față de termenul stabilit, drept pentru care Municipiul Deva a facturat și încasat de la proiectant penalități de 0,1%/zi întârziere și pe de altă parte de starea generată de pandemia COVID 19;
  •  În perioada de execuție a lucrărilor au fost necesare adaptări ale proiectului tehnic la realitatea din teren (schimbări ale pozițiilor și/sau dimensiunilor unor lucrări, lucrări de deviere a utilităților descoperite pe amplasamentul investiției, alimentare cu apă, energie electrică, conducte de gaz,  renunțări, lucrări suplimentare necesare atingerii rezultatelor și indicatorilor de performanță stabiliți prin contractul de lucrări), modificări transpuse în Dispoziții de șantier care au fost aprobate de Beneficiar și aduse la cunoștința finanțatorului și care au generat un ritm mai lent în execuția lucrărilor.

Având în vedere aceste aspecte, la această dată lucrările sunt realizate în proporție de 7,24%.

Prin Instrucțiunea nr.207/31.10.2023 a Autorității de Management Programul Operațional Regional 2014-2020, au fost stabilite acțiunile AM/OI de pregătire în vederea închiderii Programului Operațional Regional 2014-2020, pentru proiectele care au fost incluse în Lista proiectelor nefinalizate respectiv Lista proiectelor etapizate.

         Luând în considerare faptul că s-au făcut toate demersurile necesare în vederea implementării proiectului, dar finalizarea acestuia nu se va realiza până la 31.12.2023, este necesară adoptarea unei hotărâri privind aprobarea noii durate și a cheltuielilor estimate legate de proiectul ,,Regenerarea fizică, economică și socială a comunității marginalizate Zona Streiului și crearea unui centru de zi pentru servicii de asistență comunitară", cod SMIS 125415, în vederea finalizării activităților și asigurării funcționalității sale, în scopul asigurării finalizării integrale a acestuia din fonduri proprii.

            În temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.“b” și “d”, alin.4 lit.“a”, alin.7 lit.”k”, alin.14, al art.139 alin 3 lit.”a” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, 

            Supunem atenției comisiilor de specialitate și plenului Consiliului local, proiectul de hotărâre privind aprobarea noii durate și a cheltuielilor estimate legate de proiectul „Regenerarea fizică, economică și socială a comunității marginalizate Zona Streiului și crearea unui centru de zi pentru servicii de asistență comunitară”, cod SMIS 125415, în vederea finalizării activităților și asigurării funcționalității sale, în scopul asigurării finalizării integrale a acestuia din fonduri proprii.

 

Direcția juridică și administrație publică locală                                                                                          Direcția economică

                  Director executiv                                                                                                                         Director executiv

                     Oana MURA                                                                                                                                  Claudia Maria STOICA

 

                             Direcția tehnică                                                                                                                         Serviciul programe dezvoltare

  Director executiv                                                                                                                                     Șef serviciu

              Manuela STANCIU                                                                                                                             Mariana CODRIN

 

Șef birou programe dezvoltare                                                                Manager proiect                       

         Claudia PĂTRU                                                                               Camelia ROȘCA                     

 

              Manager financiar

              Luminița RADU