ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
Serviciul Unitatea Municipală pentru
Monitorizarea Serviciilor Comunitare de Utilităţi Publice
RAPORT
privind aprobarea Actului Adițional nr.11 la Contractul privind atribuirea directă a gestiunii serviciului de transport public local de persoane efectuat prin curse regulate în municipiul Deva și localitățile aparținătoare nr.32518 din data de 21 aprilie 2020, cu modificările și completările ulterioare.
Serviciul public de transport local face parte din serviciile comunitare de utilităţi publice, asigurând satisfacerea cu prioritate a nevoilor de deplasare ale populatiei, ale personalului instituțiilor publice și ale operatorilor economici pe teritoriul unităților administrativ-teritoriale.
Potrivit Legii nr.92/2007 privind serviciile publice de transport persoane în unităţile administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare, Consiliile locale au obligația asigurării, organizării, reglementării, coordonării și controlării modului de prestare a serviciilor publice de transport desfăşurat pe raza administrativ-teritorială a acestora.
Prin adresa cu nr. 33686 din data de 26.03.2024, Societatea Transport Public Local Deva, urmare a cererilor adresate de către cetățenii municipiului Deva direct societății, ne solicită includerea în itinerariul traseelor nr.4 „Orizont -Complex Comercial” și 5 „Gară -Complex Comercial” a stației „Kaufland”, informând de asemenea privind existența acesteia urmare a amenajării anterioare de către managementul Kaufland, respectiv în ceea ce privește asigurarea condițiilor tehnice de acces în stație, dat fiind configurația zonelor de acces Kaufland-Altex existente în teren.
Includerea stației „Kaufland” va reconfigura traseele nr.4 și 5, după cum urmează:
- TRASEUL 4 „Orizont -Complex Comercial”
LUNGIMEA TRASEULUI | TRASEUL 4 | CAPACITATE (nr. locuri) | INTERVALUL DE SUCCEDARE | PLECĂRI DE LA CAPETELE DE TRASEU | |||
Luni-Vineri | Sâmbăta | Duminica | PRIMA | ULTIMA | |||
9,2 km. | Tur: Orizont – A.N.L.– Eminescu(Blocuri Mintia) 2 – Balcescu 1 – Balcescu 2 – Sala Sporturi 1– Giratoriu Kaufland- Kaufland- Depozitelor- Zarandului- Service Tir - Giratoriu Zarandului- Complex Comercial | - un autobuz tip urban
| 08.30-21.30 | 08.30-21.30 | 08.30-21.30 | 08.30 | 21.30 |
60’ | 60’ | 60’ | |||||
Necesar vehicule de transport : - 1(unu)autobuz tip urban cu minim 25 locuri pe scaune. | |||||||
- TRASEUL 5 „Gară - Complex Comercial”
LUNGIMEA TRASEULUI | TRASEUL 5 | CAPACITATE (nr. locuri) | INTERVALUL DE SUCCEDARE
| PLECĂRI DE LA CAPETELE DE TRASEU | |||||||
PRIMA | ULTIMA | ||||||||||
8,4 km. | Tur : Gara1 – Opera – Casa Pensii – Liceul Auto-Dorobanți – Service Tir - Giratoriu Zarandului- Complex Comercial | - un autobuz tip urban
| Luni-Vineri | Sâmbăta | Duminica |
|
| ||||
05.30 | 08.00- 21.00 | 22.15 | 07.00- 21.00 | 22.15 | 07.00- 21.00 | 22.15 | 05.30 | 22.15 | |||
* | 60’ | * | 60’ | * | 60’ | * | |||||
Necesar vehicule de transport : - 1(unu)autobuz tip urban cu minim 25 locuri pe scaune. | |||||||||||
Prin raportare la avizul Consiliului Concurenței cu nr. 112141 din 14.11.2022 din care rezultă următorul calcul al compensației pentru prestarea serviciului de transport public,
A. Anexa 17 – Estimarea anuală a compensației – AVIZAT
Calculul compensației pentru prestarea serviciilor de transport public
Lei fără TVA
Anul | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
(Km) Număr total de vehicul*kilometru | 630.924 | 681.790 | 692.936 | 692.936 | 692.936 |
(c unitar) Cost unitar per kilometru | 7,81 | 7,81 | 9,39 | 9.56 | 9.75 |
(I) (Ch) Cost Total ((Km) x (c unitar)) | 4.927.516 | 5.324.780 | 6.506.670 | 6.624.468 | 6.756.126 |
(II) (Pr) Profit rezonabil | 194.637 | 158.129 | 247.253 | 251.730 | 256.733 |
(III) (V) Venituri din servicii de transport | 1.956.000 | 1.956.000 | 2.075.120 | 2.135.560 | 2.197.814 |
(C) COMPENSAȚIE ANUALĂ (I+II-III)* | 3.166.153 | 3.526.909 | 5.428.633 | 4.740.638 | 4.815.045 |
(D) Din care, Diferența de Tarif cuvenită Operatorului* | 2.089.680 | 2.089.680 | 2.152.370 | 2.216.942 | 2.283.450 |
TOTAL BUGET MĂSURĂ AVIZAT (C)/ 5 ani = 21 677 378 lei
și
B. Anexa 17 – Estimarea anuală a compensației – EXISTENT
(prin introducere trasee 3b și 6b, conform A.A.10/H.C.L.507/2023)
Calculul compensației pentru prestarea serviciilor de transport public
Lei fără TVA
Anul | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
(Km) Număr total de vehicul*kilometru | 630.924 | 681.790 | 692.936 | 701.369 | 709.991 |
(c unitar) Cost unitar per kilometru | 7,81 | 7,81 | 9,39 | 9.56 | 9.75 |
(I) (Ch) Cost Total ((Km) x (c unitar)) | 4.927.516 | 5.324.780 | 6.506.670 | 6.705.088 | 6.922.412 |
(II) (Pr) Profit rezonabil | 194.637 | 158.129 | 247.253 | 251.730 | 256.733 |
(III) (V) Venituri din servicii de transport | 1.956.000 | 1.956.000 | 2.075.120 | 2.135.560 | 2.197.814 |
(C) COMPENSAȚIE ANUALĂ (I+II-III)* | 3.166.153 | 3.526.909 | 5.428.633 | 4.821.258 | 4.981.331 |
(D) Din care, Diferența de Tarif cuvenită Operatorului* | 2.089.680 | 2.089.680 | 2.152.370 | 2.216.942 | 2.283.450 |
TOTAL BUGET MĂSURĂ (C)/ 5 ani = 21 924 284 lei
respectiv
C. Anexa 17 – Estimarea anuală a compensației – PROPUS
(prin prelungire trasee 4 și 5 începând cu anul 5 de contract)
Calculul compensației pentru prestarea serviciilor de transport public
Lei fără TVA
Anul | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
(Km) Număr total de vehicul*kilometru | 630.924 | 681.790 | 692.936 | 701.369 | 720.955 |
(c unitar) Cost unitar per kilometru | 7,81 | 7,81 | 9,39 | 9.56 | 9.75 |
(I) (Ch) Cost Total ((Km) x (c unitar)) | 4.927.516 | 5.324.780 | 6.506.670 | 6.705.088 | 7.029.311 |
(II) (Pr) Profit rezonabil | 194.637 | 158.129 | 247.253 | 251.730 | 256.733 |
(III) (V) Venituri din servicii de transport | 1.956.000 | 1.956.000 | 2.075.120 | 2.135.560 | 2.197.814 |
(C) COMPENSAȚIE ANUALĂ (I+II-III)* | 3.166.153 | 3.526.909 | 5.428.633 | 4.821.258 | 5.088.230 |
(D) Din care, Diferența de Tarif cuvenită Operatorului* | 2.089.680 | 2.089.680 | 2.152.370 | 2.216.942 | 2.283.450 |
TOTAL BUGET MĂSURĂ (C)/ 5 ani = 22 031 183 lei
rezultă
o creștere a bugetului măsurii de aproximativ 2%, determinată de diferența dintre compesațiile anuale prezentate in tabelele A. și C., nefiind necesar obținerea unui nou aviz, cu referire la prevederile art.15 alin.(1) din Ordonanța de Urgentă nr. 77/2014, cu modificările și completările ulterioare, privind procedurile naționale in domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, potrivit caruia ”Modificările actelor normative sau administrative care implementează ajutoare de stat sau de minimis, care pot afecta evaluarea compatibilităţii măsurii de ajutor, prin referire la durată, instrument de acordare, condiţii de eligibilitate şi de acordare, majorarea bugetului măsurii sau a numărului de beneficiari cu mai mult de 20%, se realizează cu avizul Consiliului Concurenţei”.
NOTĂ:
- Traseele nr. 4 și și 5 atât în structura inițială cât și în cea propusă de către Societatea Transport Public Local Deva vor funcționa doar până la implementarea noului sistem de transport public local, sistem în cadrul căruia necesitatea de deplasare a cetățenilor pentru această destinație va fi asigurată prin intermediul traseelor nr. 2, 5 și 8.
În considerarea adresei Societății Transport Public Local Deva cu nr. 33686 din data de 26.03.2024;
În baza Capitolului 13 – „Drepturile și obligațiile operatorului”, pct.13.11.29 din Contractul privind atribuirea directă a gestiunii serviciului de transport public local de persoane efectuat prin curse regulate în municipiul Deva și localitățile aparținătoare nr.32518 din data de 21 aprilie 2020;
Ținând cont de prevederile art.1 alin.(4) lit.l), art. 16 alin.(1), art. 17 alin.(1) lit.c și alin. (2), art.18 alin.(1), lit.d), art.20 alin.(6), art.21 alin.(1) lit.a), și ale art.27 din Legea 92/2007 privind serviciile publice de transport persoane în unităţile administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art.92 alin.(1) și alin.(2) lit.b), art. 129 alin.(1), alin.(2) lit.d), alin.(7) lit.n), art.139 alin.(3) lit.g) si art.196 alin.(1) lit.a) din Ordonanța de urgentă nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Supunem atenției comisiilor de specialitate şi plenului Consiliului local proiectul de hotărâre privind aprobarea Actului adițional nr.11 la Contractul privind atribuirea directă a gestiunii serviciului de transport public local de persoane efectuat prin curse regulate în municipiul Deva și localitățile aparținătoare nr.32518 din data de 21 aprilie 2020.
DIRECȚIA ECONOMICĂ DIRECȚIA ADMINISTRARE DOMENIU PUBLIC și PRIVAT
Director executiv, Director executiv,
Claudia STOICA Lăcrămioara-Suzana PETRUȚESC-BOARU
DIRECȚIA JURIDICĂ și A.P.L.
Director executiv,
Oana MURA
Șef serviciu U.M.M.S.C.U.P., Întocmit,
Larisa STOICA Serviciul U.M.M.S.C.U.P.,
Gheorghe MIHAI