ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMARUL
REFERAT DE APROBARE
la proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva
Primarul municipiului Deva
Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției.
Conform art. 129 din Codul administrativ, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției.
Pe parcursul desfășurării activității pot interveni numeroase situații în care să fie necesară modificarea componenței diferitelor structuri organizatorice și în acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă.
- Promovarea în grad profesional este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei funcţii publice de execuţie de grad profesional imediat superior celui deţinut de funcţionarul public, prin concurs sau examen organizat de către instituţiile publice, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public ca urmare a promovării concursului sau examenului.
Având în vedere că în data de 8 octombrie 2024 s-a desfășurat proba scrisă la examenul de promovare în grad profesional a funcționarilor publici în urma căruia 7 (șapte) funcționari publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva au fost declarați ”ADMIS”,
Potrivit prevederilor art.478 alin.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, promovarea în grad profesional este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei funcții publice de execuție de grad profesional imediat superior celui deținut de funcționarul public, propun transformarea următoarelor posturi:
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Compartimentului centrul de informare a cetățenilor din Direcția juridică, administrație publică locală se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional superior;
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Compartimentului informatică din Serviciul informatică, bancă de date al Direcției economice se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional superior;
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Serviciului administrarea domeniului public și privat din Direcția administrarea domeniului public și privat se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional superior;
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului constatare persoane fizice din Direcția impozite și taxe locale se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional principal;
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Serviciului recuperare impozite și taxe locale din Direcția impozite și taxe locale se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional superior;
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Compartimentului administrare unități de învățământ se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional superior;
- postul de Polițist local, clasa III, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului fluidizare trafic rutier al Serviciului circulație pe drumurile publice din Direcția Poliția Locală se transformă în Polițist local, clasa III, grad profesional principal.
Transformarea acestor posturi vor modifica în mod corespunzător statul de funcții al instituției.
Toate aceste operațiuni referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în conformitate cu art.409 din Codul Administrativ, respectiv:
”(1) Autorităţile şi instituţiile publice comunică Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în termen de 10 zile lucrătoare de la dispunerea măsurii prin act administrativ, orice modificare intervenită în situaţia funcţionarilor publici şi a funcţiilor publice.”
- Ținând cont de adresa Direcției impozite și taxe locale nr.114355/15.11.2024 propun modificarea punctului E – ”Direcția impozite și taxe locale” din Regulamentul de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al primarului, conform Anexei nr.2 la proiectul de hotărâre.
În temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.“a”, alin.3 lit.“c”, art.139 alin.1, art.409, art.478 alin.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Supun atenției comisiilor de specialitate și plenului Consiliului local proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva.
PRIMAR,
Lucian Ioan RUS