ANEXĂ la proiectul de hotărâre nr. 120 din 13.03.2025

Anexa la HCL Nr.___/2025

 

    PROTOCOL DE PREDARE – PRIMIRE

a valorii investiției rezultate prin finalizarea proiectului “Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe D - b-dul Iuliu Maniu din municipiul Deva”, cod SMIS 120716, către Asociația de proprietari nr.99, bloc D

 

Nr._____/____ 2025

 

 

Protocol de predare-primire încheiat cu ocazia predării valorii investiției rezultate prin finalizarea proiectului “Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe D - b-dul Iuliu Maniu din municipiul Deva”, cod SMIS 120716, către Asociația de proprietari nr.99, bloc D și a bunului aferent, între U.A.T. municipiul  DEVA, în calitate de predător,

 

și Asociația  de proprietari  nr. 99, bloc D,  în calitate de primitor,

 

La data de 15.06.2016 Asociația de proprietari nr.99, bloc D, a încheiat cu Unitatea administrativ teritorială municipiul Deva, Contractul în vederea depunerii și derulării proiectului privind creșterea performanțelor rezidențiale, înregistrat sub nr.23165. 

Potrivit obiectului contractului, Asociația încredințează U.A.T. municipiul Deva să stabilească și să efectueze măsuri și acțiuni care se impun pentru pregătirea, contractarea și implementarea unui proiect pentru creșterea performanței energetice a blocului de locuințe D - b-dul Iuliu Maniu din municipiul Deva în condițiile și cu respectarea prevederilor Ghidului solicitantului pentru Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 3 - Sprijinirea   tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 3.1 - Sprijinirea eficienţei energetice, a gestionării inteligente a energiei şi a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice, şi în sectorul locuințelor – Operațiunea A- Clădiri rezidențiale. 

În conformitate cu prevederile art.2 alin.2 din Contractul nr.23165/15.06.2016, cu modificările și completările ulterioare, contractul își păstrează valabilitatea pe perioada de implementare a proiectului până la recuperarea de către U.A.T. de la Asociația de proprietari a sumelor din proiect ce revin acesteia din urmă, conform clauzelor contractuale, respectiv până la expirarea termenului de 5 ani de la finalizarea implementării proiectului și transmiterea în administrare a investiției. 

În altă ordine de idei, art.7 alin.3 din capitolul IV - Mecanismul de recuperare a sumelor avansate de  către U.A.T. municipiul Deva pentru asigurarea cotei de contribuție proprie a Asociației de proprietari la cheltuielile de reabilitare termică - din contractul amintit mai sus reglementează modul de calcul al contribuției Asociației de proprietari nr.99, pentru blocul D , b-dul Iuliu Maniu, astfel:

- 25% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E (cheltuieli eligibile) și 25% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E (cheltuieli neeligibile) corespunzătoare apartamentelor cu destinație de locuință (inclusiv apartamentelor declarate la ONRC ca sedii sociale de firmă, care nu desfășoară activitate economică, cu destinație de locuință), aflate în proprietatea persoanelor fizice, 

- 100% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E (cheltuieli eligibile) și 100% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E (cheltuieli neeligibile) corespunzătoare apartamentelor cu destinația locuință (inclusiv apartamentelor declarate la ONRC ca sedii sociale de firmă, care nu desfășoară activitate economică, cu destinație locuință), aflate în proprietatea persoanelor juridice, a solicitantului sau a autorităților și instituțiilor publice, 

- 100% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E (cheltuieli eligibile) și 100% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E (cheltuieli neeligibile) corespunzătoare apartamentelor cu destinație de spații comerciale sau spații cu altă destinație decât cea de locuință, aflate în proprietatea persoanelor fizice, a persoanelor juridice, a solicitantului sau a autorităților și instituțiilor publice.

Sumele avansate de către U.A.T. municipiul Deva pentru asigurarea cotei de contribuție proprie a Asociației de proprietari nr.99, pentru blocul D – b-dul Iuliu Maniu la cheltuielile de reabilitare termică se recuperează în conformitate cu prevederile Hotărârii Consiliului local nr.139/2016, cu modificările și completările ulterioare, privind instituirea taxei de reabilitare termică.

La data de 18.04.2019, UAT municipiul Deva, în calitate de beneficiar al finanțării, a semnat Contractul de finanțare nr.4203, cu modificările și completările ulterioare, cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Organismul Intermediar Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii Vest, având ca obiect acordarea finanțării nerambursabile de către AM, după caz OI, pentru implementarea Proiectului “Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe D – b-dul Iuliu Maniu din municipiul Deva”, Cod SMIS 120716. 

Valoarea totală a contractului de finanțare este de 3.015.129,14 lei.

Conform Contractului de finanțare perioada de implementare a proiectului a fost cuprinsă între data de 01.06.2016 și 31.12.2023, perioada care a cuprins perioada de pregătire a documentelor proiectului în vederea solicitării finanțării, scrierea, depunerea și evaluarea cererii de finanțare precum și perioada de implementare a proiectului după semnarea contractului de finanțare. Activitățile proiectului au fost încheiate la data de 31.12.2023.

Lucrările aferente proiectului “Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe D – b-dul Iuliu Maniu din municipiul Deva”, au fost executate în baza Autorizației de construire nr. 290, eliberată de Primăria municipiului Deva la data de 08.12.2021.

Prin Procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr.136580/18.12.2023 a fost admisă recepția la terminarea lucrărilor pentru obiectivul “Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe D – b-dul Iuliu Maniu din municipiul Deva”, cod SMIS 120716, valoarea finală a lucrărilor executate, fără echipamente este de 2.170.285,66 lei fără TVA, respectiv 2.582.639,94 lei cu TVA.

Valoarea totală  a cheltuielilor aferente C+M+E este de 2.851.933,87 lei cu TVA.

Contribuția Asociației de proprietari nr.99 pentru blocul D, b-dul Iuliu Maniu este de 763.435,62 lei cu TVA distribuită astfel:

25% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E (cheltuieli eligibile) și 25% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E (cheltuieli neeligibile) corespunzătoare apartamentelor cu destinație de locuință (inclusiv apartamentelor declarate la ONRC ca sedii sociale de firmă, care nu desfășoară activitate economică, cu destinație de locuință), aflate în proprietatea persoanelor fizice, respectiv în sumă de 696.166,06 lei cu TVA,

100% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E (cheltuieli eligibile) și 100% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E (cheltuieli neeligibile) corespunzătoare apartamentelor cu destinație de spații comerciale sau spații cu altă destinație decât cea de locuință, aflate în proprietatea persoanelor fizice, a persoanelor juridice, a solicitantului sau a autorităților și instituțiilor publice, respectiv suma de 67.269,56 lei cu TVA, revine  apartamentelor nr.1, 2 și 3, care la data semnării contractului de finanțare aveau destinația de spații comerciale,

- cota de contribuție proprie a Asociației de proprietari nr.99 la cheltuielile de reabilitare termică, pentru spațiile cu destinația de locuință/rezidențiale, proprietari persoane fizice, în sumă de 696.166,06 lei cu TVA se achită în termen de 7 ani cu începere din anul fiscal următor celui în care s-a efectuat transferul către Asociația de proprietari, a valorii investiției, rezultate prin finalizarea proiectului,

- cota de contribuție proprie a Asociației de proprietari la cheltuielile de reabilitare termică, pentru spațiile cu altă destinație decât cea de locuință/nerezidențialeproprietari persoane fizice, respectiv persoane juridice, în sumă de 67.269,56 lei cu TVA, revine apartamentelor nr.1, 2 și 3  care la data semnării contractului de finanțare aveau destinația de spații comerciale, se achită în termen de 4 ani cu începere din anul fiscal următor celui în care s-a efectuat transferul către Asociația de proprietari, a valorii investiției, rezultate prin finalizarea proiectului. 

Reținând prevederile:

- punctului 2.13., lit.”b” din Anexa la Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr.24/2012, pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare ale instituțiilor publice la 31 decembrie 2011, 

- art.6 din Legea nr.82/1991, a contabilității, republicată, cu modificările și completările ulterioare, potrivit cărora ”orice operațiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ, iar documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat, precum şi a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz”,

- Ordinului Ministrului Finanțelor Publice nr.1917/2005, pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice şi instrucțiunile de aplicare a acestuia, cu modificările și completările ulterioare,

- art.3 lit.”q” din Contractul nr.23165/15.06.2016, cu modificările și completările ulterioare, încheiat între Asociația de proprietari nr.99, bloc D și UAT municipiul Deva, potrivit cărora obligația U.A.T. municipiul Deva este de a transfera Asociației bunurile, echipamentele sau instalațiile achiziționate prin proiect,

Se predă valoarea totală a proiectului “Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe D – b-dul Iuliu Maniu din municipiul Deva”, cod SMIS 120716, către Asociația de proprietari nr.99, bloc D, în cuantum total de 3.028.691,47. lei, TVA inclus, după cum urmează:

-                      placă permanentă 80*50, cu valoare de inventar 415,31 lei, TVA inclus;

-                      valoare investiție constând în creșterea eficienței energetice a blocului de locuit în sumă de 3.028.276,16 lei, TVA inclus.

Concomitent, Serviciul Financiar, Contabilitate, din partea municipiului Deva va proceda la scăderea din evidențele financiar-contabile a valorilor enunțate mai sus, prin efectuarea notei contabile:

658

"Alte cheltuieli operaţionale"

=

231

"Active fixe corporale în curs de execuţie"

                                                             =30302.00.”Materiale de natura obiectelor de inventar în folosință”

 

    Am predat,                                                                       Am primit,

Municipiul DEVA                              Asociația de proprietari nr.99, bloc D, b-dul Iuliu Maniu

                                                                                      Președinte Asociație,

 

         Primar,                                                                      

 Lucian Ioan RUS                                                               

 

 

 Direcția Economică                                   

Claudia Maria STOICA                                                      

                                                                                                       

 

    Manager financiar

     Luminița RADU

                                         Deva, la _________  2025

 

             Inițiator,                                                                      Avizează pentru legalitate,

              Primar,                                                                Secretar general al Municipiului Deva

     Lucian-Ioan RUS                                                                        Florina- Doris Visirin