ANEXA NR. 2 la proiectul de hotărâre nr. 140 din 18.03.2025

                                                                                                                                            

                                                                                                                                            

CONTRACT

pentru acordarea de servicii sociale

 

Părțile contractante:

 

1. Direcția de Asistență Socială, instituție publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al municipiului Deva, în calitate de furnizor de servicii sociale, cu sediul în Deva, str. I. L. Caragiale, nr.4,  județul Hunedoara, codul de înregistrare fiscală 15326502,  certificatul de acreditare seria AF nr. 005428/21.12.2018, reprezentat de _________________, având funcția de Director Executiv;

și

2._____________________________________________(numele beneficiarului de servicii sociale), denumit în continuare beneficiar, cu domiciliul/reședința în localitatea _______________________,

str. ________________________ nr. _____, bl. ______, sc._____, ap._____, județul ____________, codul numeric personal ________________________, posesor al B.I./C.I. seria ____ nr. _________, eliberat/eliberată de către ________________________ la data de ______________, valabil până la data de __________________, reprezentat prin domnul/doamna ___________________________, domiciliat/domiciliată în localitatea ______________, str.____________________________nr. ___, bl.____, sc._____, județul _____________________, posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria _____ nr.__________, eliberat/eliberată la data de______________ de către __________________, conform ___________________________ nr._________ data______________ .

(se va menționa actul care atestă calitatea de reprezentant).

 

Având în vedere:

- dispoziția privind stabilirea dreptului la servicii sociale ca măsură de asistență socială nr.________;

- planul de intervenție nr.__________________________;

- dispoziția privind aprobarea cererii de admitere în cadrul serviciului social nr.____________;

- fișa de evaluare sociomedicală nr.___________________________, convin asupra următoarelor:

 

1. Definiții:

1.1. contractul pentru acordarea de servicii sociale - actul juridic încheiat între o persoană fizică sau juridică, publică ori privată, acreditată conform legii să acorde servicii sociale, denumită furnizor de servicii sociale și o persoană fizică aflată în situație de risc sau de dificultate socială, denumită beneficiar de servicii sociale, care exprimă acordul de voință al acestora în vederea acordării de servicii sociale;

1.2. furnizor de servicii sociale - persoană fizică sau juridică, publică ori privată, acreditată conform legii în vederea acordării de servicii sociale, prevăzută la art. 11 din Ordonanță Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobată prin Legea nr. 515/2003, cu modificările și completările ulterioare;

1.3. beneficiar de servicii sociale - persoană aflată în situație de risc și de dificultate socială, împreună cu familia acesteia, care necesită servicii sociale, conform planului de intervenție revizuit în urmă evaluării complexe;

1.4. servicii sociale - ansamblu de măsuri și acțiuni realizate pentru a răspunde nevoilor sociale indivi-duale, familiale sau de grup, în vederea prevenirii și depășirii unor situații de dificultate, vulnerabilita-te sau de dependență pentru prezervarea autonomiei și protecției persoanei, pentru prevenirea margi-nalizării și excluziunii sociale, pentru promovarea incluziunii sociale și în scopul creșterii calității vieții, definite în condițiile prevăzute de Ordonanță Guvernului nr. 68/2003, cu modificări și comple-tări aprobată prin Legea nr. 515/2003, cu modificările și completările ulterioare;

1.5. reevaluarea situației beneficiarului de servicii sociale - activitatea obligatorie a furnizorului de servicii sociale de a evalua situația beneficiarului de servicii sociale după acordarea de servicii sociale pe o anumită perioadă;

1.6. revizuirea sau completarea planului individualizat de asistență și îngrijire - modificarea sau completarea adusă planului individualizat pe baza rezultatelor reevaluării situației beneficiarului de servicii sociale;

1.7. contribuția beneficiarului de servicii sociale - cota-parte din costul total al serviciului/serviciilor acordat/ acordate de furnizorul de servicii sociale, în funcție de tipul serviciului și de situația materială a beneficiarului de servicii sociale, și care poate fi în bani, în servicii sau în natură;

1.8. obligațiile beneficiarului de servicii sociale - totalitatea îndatoririlor pe care beneficiarul de servi-cii sociale și le asumă prin contract și pe care le va îndeplini valorificându-și maximal potențialul psiho-fizic;

1.9. standarde minimale de calitate - ansamblul de cerințe privind cadrul organizatoric și material, resursele umane și financiare în vederea atingerii nivelului de performanță obligatoriu pentru toți furnizorii de servicii sociale specializate, aprobate în condițiile legii;

1.10. modificări de drept ale contractului de acordare de servicii sociale - modificările aduse contrac-telor de acordare de servicii sociale în mod independent de voință părților, în temeiul prevederilor unui act normativ;

1.11. forță majoră - eveniment mai presus de controlul părților, care nu se datorează greșelii sau vinii acestora, care nu putea fi prevăzut în momentul încheierii contractului și care face imposibilă executarea și, respectiv, îndeplinirea acestuia;

1.12. evaluarea inițială - activitatea de identificare/determinare a naturii cauzelor, a stării actuale de dezvoltare și de integrare socială a beneficiarului de servicii sociale, precum și a prognosticului acestora, efectuată prin utilizarea de metode și tehnici specifice profesiilor sociale, de către furnizorul de servicii sociale. Scopurile evaluării sunt cunoașterea și înțelegerea problemelor cu care se confrun-tă beneficiarul de servicii sociale și identificarea măsurilor inițiale pentru elaborarea planului inițial de măsuri;

1.13. planul individualizat de asistență și îngrijire - ansamblul de măsuri și servicii adecvate și indi-vidualizate potrivit nevoilor sociale identificate că urmare a efectuării evaluării complexe, cuprinzând programarea serviciilor sociale, personalul responsabil și procedurile de acordare a serviciilor sociale;

1.14. evaluarea complexă - activitatea de investigare și analiză a stării actuale de dezvoltare și de integrare socială a beneficiarului de servicii sociale, a cauzelor care au generat și care întrețin situația de dificultate în care acesta se află, precum și a prognosticului acestora, utilizându-se instrumente și tehnici standardizate specifice domeniilor: asistență socială, psihologic, educațional, medical, juridic.

 

2. Obiectul contractului

2.1. Obiectul contractului îl constituie acordarea de servicii sociale de îngrijiri la domiciliu, conform planul individualizat de asistență și îngrijire, anexă la prezentul contractul, având ca scop prevenirea, limitarea sau înlăturarea efectelor temporare ori permanente ale unor situații care pot afecta viața și independența persoanei vârstnice sau pot genera riscul de excluziune socială, creșterea calității vieții, precum și prevenirea instituționalizării acestora.

 

3. Costurile serviciilor sociale acordate și contribuția beneficiarului de servicii sociale

3.1. Costul total pe lună al serviciilor sociale prevăzute la pct. 2 este de: _________________ lei/lună.

3.2. Costul pe lună pentru fiecare serviciu social acordat este după cum urmează:

  • pentru serviciile sociale prevăzute cu acordul părților în anexa la contract, costul pe lună este de ________________

3.3. Contribuția beneficiarului pentru serviciile sociale primite este după cum urmează:

  • pentru serviciile sociale contribuția este stabilită în urmă procesului de evaluare complexă și este în valoare de______________(în bani).

3.4. Contribuția beneficiarului de servicii sociale nu va influența acordarea serviciilor sociale și nu va îngreuna posibilitatea acestuia de a ieși din starea de dificultate.

3.5. Pentru serviciile sociale acordate în luna precedentă, beneficiarul datorează contribuția prevăzută în nota de plată întocmită pană la data de 15 a lunii următoare. 

3.6. Termenul de plată al contribuției este de 10 zile de la data comunicării notei de plată.

 

4. Durata contractului

4.1. Durata contractului este de la data de___________________ până la data de ________________; 

4.2. Durata contractului poate fi prelungită cu acordul părților și numai după evaluarea rezultatelor serviciilor acordate beneficiarului de servicii sociale și, după caz, revizuirea planului individualizat de asistență și îngrijire.

 

5. Etapele procesului de acordare a serviciilor sociale:

5.1. implementarea măsurilor prevăzute în planul de intervenție și în planul individualizat de asistență socială;

5.2.  reevaluarea periodică a situației beneficiarului de servicii sociale;

5.3. revizuirea planului individualizat de asistență socială  în vederea adaptării serviciilor sociale la nevoile beneficiarului.

 

6. Drepturile furnizorului de servicii sociale:

6.1. de a verifica veridicitatea informațiilor primite de la beneficiarul de servicii sociale și familiile acestora, ori de câte ori se impune;

6.2. de a înceta/suspenda acordarea serviciilor sociale către beneficiar în cazul în care constată că acesta i-a furnizat informații eronate;

6.3. de a utiliza, în condițiile legii, date denominalizate în scopul întocmirii de statistici pentru dezvoltarea serviciilor sociale.

 

7. Obligațiile furnizorului de servicii sociale:

7.1. să respecte drepturile și libertățile fundamentale ale beneficiarului în acordarea serviciilor sociale, precum și drepturile beneficiarului de servicii sociale, rezultate din prezentul contract, fără a-l discrimina în vreun fel;

7.2. să acorde servicii sociale prevăzute în planul individualizat de asistență socială, cu respectarea acestuia și a standardelor minime de calitate a serviciilor sociale;

7.3. să depună toate diligențele pentru a asigura beneficiarul de continuitatea serviciilor sociale furnizate, în cazurile de încetare a prezentului contract prevăzute la pct. 12.1 lit. d) și pct. 13.1 lit. a) și d); asigurarea continuității serviciilor sociale se va realiza și prin subcontractare și cesiune de servicii sociale;

7.4. să fie receptiv și să țină cont de toate eforturile beneficiarului de servicii sociale în îndeplinirea obligațiilor contractuale și să considere că beneficiarul și-a îndeplinit obligațiile contractuale în măsură în care a depus toate eforturile;

7.5. să informeze beneficiarul de servicii sociale asupra:

  • conținutului serviciilor sociale și condițiilor de acordare a acestora;
  • oportunității acordării altor servicii sociale;
  • listei la nivel local cuprinzând furnizorii acreditați să acorde servicii sociale;
  • oricărei modificări de drept a contractului;

7.6. să reevalueze periodic situația beneficiarului de servicii sociale, și, după caz, să completeze și/sau să revizuiască planul individualizat de asistență și îngrijire exclusiv în interesul acestuia;

7.7. să respecte, conform legii, confidențialitatea datelor și informațiilor referitoare la beneficiarul de servicii sociale;

7.8. să ia în considerare dorințele și recomandările obiective ale beneficiarului cu privire la acordarea serviciilor sociale;

7.9. să utilizeze contribuția beneficiarului de servicii sociale exclusiv pentru acoperirea cheltuielilor legate de acordarea serviciilor sociale;

7.10. de a informa serviciul public de asistență în a cărui rază teritorială locuiește beneficiarul asupra nevoilor identificate și serviciilor sociale propuse a fi acordate.

 

8. Drepturile beneficiarului

8.1. În procesul de acordare a serviciilor sociale prevăzute la pct. 2, furnizorul de servicii sociale va respecta drepturile și libertățile fundamentale ale beneficiarului de servicii sociale, fără discriminare pe baza de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanță personală ori socială.

8.2. Beneficiarul are următoarele drepturi contractuale:

  1. de a primi servicii sociale prevăzute în planul individualizat de asistență socială;
  2. de a i se asigura continuitatea serviciilor sociale atât timp cât se mențin condițiile care au generat situația de dificultate;
  3. de a refuza, în condiții obiective, primirea serviciilor sociale;
  4. de a fi informat, în timp util și în termeni accesibili, asupra:

- drepturilor sociale, măsurilor legale de protecție și asupra situațiilor de risc;

- modificărilor intervenite în acordarea serviciilor sociale;

- oportunității acordării altor servicii sociale;

- listei la nivel local cuprinzând furnizorii acreditați să acorde servicii sociale;

- situațiile de risc care pot apărea pe parcursul derulării serviciilor;

  1. de a participa la evaluarea serviciilor sociale primite și la luarea deciziilor privind intervenția socială care i se aplică, putând alege variante de intervenție, dacă ele există;
  2. dreptul de a avea acces la propriul dosar;
  3. de a-și exprima nemulțumirea cu privire la acordarea serviciilor sociale;
  4. să li se asigure păstrarea confidențialității asupra informațiilor furnizate și primite;
  5. să li se garanteze respectarea demnității și a vieții private.
  6. să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială;
  7. să fie protejați împotriva riscului de abuz și neglijare;
  8. să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exerciţiu;
  9. să li se comunice drepturile și obligațiile în calitate de beneficiari ai serviciilor sociale acordate;
  10. să li se respecte toate drepturile speciale în situaţia în care sunt persoane cu dizabilităţi.

 

9. Obligațiile beneficiarului:

9.1. să participe activ în procesul de furnizare a serviciilor sociale și la reevaluarea și revizuirea planului individualizat de asistență și îngrijire;

9.2. să furnizeze informații corecte cu privire la identitatea și situația familială, medicală, economică și socială și să permită furnizorului de servicii sociale verificarea veridicității acestora;

9.3. să respecte termenele și clauzele stabilite în cadrul planului individualizat de asistență socială;

9.4. să contribuie la plata costurilor serviciilor sociale primite cu o cotă-parte din costul total al serviciului/serviciilor acordat/acordate de furnizor, conform pct. 3.3 și 3.4, în raport cu vârsta și cu situația lor materială;

9.5. să comunice, în scris, orice modificare intervenită în legătură cu situația sa personală pe parcursul acordării serviciilor sociale în termen de maxim 5 zile calendaristice de la apariția acesteia;

9.6. să completeze, anual, declarația privind inexistența unui document autetic care să cuprindă clauza de întreținere a benefciarului;

9.7. să participe, în raport cu vârsta, situaţia de dependenţă etc., la procesul de furnizare a serviciilor sociale;

9.8. să participe la procesul de evaluare/reevaluare, precum și la cel de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică;

9.9. să permită verificarea datelor de către D.A.S. Deva, în bazele de date la care are acces;

9.10. de a informa serviciul public de asistență în a cărui rază teritorială locuiește asupra modificărilor în ceea ce privește situația locativă a acestuia;

9.11. să respecte prevederile prezentului contract.

 

10. Soluționarea reclamațiilor

10.1. Beneficiarul are dreptul de a formula verbal și/sau în scris reclamații cu privire la acordarea serviciilor sociale.

10.2. Reclamațiile pot fi adresate furnizorului de servicii sociale direct sau prin intermediul oricărei persoane din cadrul echipei de implementare a planului individualizat.

10.3. Furnizorul de servicii sociale are obligația de a analiza conținutul reclamațiilor, consultând atât beneficiarul de servicii sociale, cât și specialiștii implicați în implementarea planului individualizat de asistență și îngrijire și de a formula răspuns în termen de maximum 10 zile de la primirea reclamației.

10.4. Dacă beneficiarul de servicii sociale nu este mulțumit de soluționarea reclamației, acesta se poate adresa în scris Comisiei de mediere socială de la nivelul județului, care va clarifica prin dialog divergențele dintre părți sau, după caz, instanței de judecată competențe.

11. Litigii

11.1. Litigiile născute în legătură cu încheierea, executarea, modificarea și încetarea ori alte pretenții decurgând din prezentul contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluționare pe cale amiabilă.

11.2. Dacă după 15 zile de la începerea acestor proceduri neoficiale furnizorul de servicii sociale și beneficiarul de servicii sociale nu reușesc să rezolve în mod amiabil o divergență contractuală, fiecare poate solicită Comisiei de mediere socială mijlocirea soluționării divergențelor sau se poate adresa instanțelor judecătorești competențe.

 

12. Rezilierea contractului

12.1. Constituie motiv de reziliere a prezentului contract următoarele:

  1. refuzul obiectiv al beneficiarului de servicii sociale de a mai primi serviciile sociale, exprimat în mod direct sau prin reprezentant;
  2. în cazul în care beneficiarul are un comportament inadecvat față de personalul specializat al furnizorului de servicii sociale;
  3. încălcarea de către furnizorul de servicii sociale a prevederilor legale cu privire la serviciile sociale, dacă este invocată de beneficiarul de servicii sociale;
  4. retragerea licenței de funcționare sau a acreditării furnizorului de servicii sociale;
  5. limitarea domeniului de activitate pentru care furnizorul de servicii sociale a fost acreditat, în măsura în care este afectată acordarea serviciilor către beneficiarul de servicii sociale;
  6. schimbarea obiectului de activitate al furnizorului de servicii sociale, în măsura în care este afectată acordarea serviciilor către beneficiarul de servicii sociale;
  7. nerespectarea culpabilă a obligațiilor contractuale de către beneficiar;
  8. nerespectarea culpabilă a obligațiilor contractuale sau/și executarea cu întârziere și/sau neexe-cutarea obligațiilor contractuale de către furnizorul de servicii sociale, prin personalul specia-lizat.

 

13. Încetarea/suspendarea contractului

13.1. Constituie motiv de încetare a prezentului contract următoarele:

  1. expirarea duratei pentru care a fost încheiat contractul;
  2. acordul părților privind încetarea contractului;
  3. scopul contractului a fost atins;
  4. forță majoră, dacă este invocată;
  5. la solicitarea beneficiarului sau a reprezentantului legal al acestuia;
  6. decesul beneficiarului;
  7. prin internarea beneficiarului într-o unitate medicală sau socială mai mult de 180 zile calenda-ristice;
  8. în situația în care beneficiarul care locuiește singur în mod uzual, găzduiește alte persoane în locuința sa pe o perioadă mai lungă de 60 zile.
  9. dacă beneficiarul a fost încadrat în grad de handicap grav cu asistent personal/cu însoțitor sau beneficiază de indemnizație pentru însoțitor;
  10. schimbarea domiciliului beneficiarului în altă localitate;
  11. încheierea de către beneficiar a unui contract de întreținere/contract de vânzare-cumpărare cu clauză  de întreținere a locuinței sale sau orice alt act juridic cu clauză de întreținere, pe perioa-da valabilității contractului de acordare a serviciilor sociale;
  12. beneficiarul este instituționalizat în cadrul unui centru de asistență și îngrijire;
  13. în alte situații prevăzute de legislație.

 

      13.2. Constituie motiv de suspendare a prezentului contract următoarele:

  1. la solicitarea beneficiarului sau a reprezentantului legal al acestuia;
  2. în cazul internării într-o unitate medicală sau socială pe o perioadă mai mare de 7 zile calenda-ristice, dar nu mai mare de 180 de zile calendaristice;
  3. schimbarea temporară a domiciliului beneficiarului în altă localitate, pentru o perioadă care nu depășește 180 de zile calendaristice;
  4. în situația în care beneficiarul care locuiește singur în mod uzual, găzduiește alte persoane în locuința sa pe o perioadă mai lungă de 5 zile.

 

 

14. Dispoziții finale

14.1. Părțile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii prezentului contract, de a conveni modifi-carea clauzelor acestuia prin act adițional numai în cazul apariției unor circumstanțe care lezează interesele legitime ale acestora și care nu au putut fi prevăzute la dată încheierii prezentului contract.

14.2. Prevederile prezentului contract se vor completa cu prevederile legislației în vigoare în dome-niu.

14.3. Limba care guvernează prezentul contract este limba română.

14.4. Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.

14.5. Furnizorul de servicii sociale realizează monitorizarea și evaluarea serviciilor sociale acordate.

 

Prezentul contract de furnizare a serviciilor sociale a fost încheiat la sediul furnizorului de servicii sociale în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

 

 

    `      Furnizorul de servicii sociale,

                                            DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ DEVA

                                  

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Nume, prenume

Semnătură _____________

 

 

DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT

Nume, prenume

Semnătură _____________

BENEFICIARUL DE SERVICII SOCIALE

Nume, prenume

Semnătură _____________

 

 

ȘEF SERVICIU,

Nume, prenume

Semnătură _____________

 

 

 

CONSILIER JURIDIC

Nume, prenume

Semnătură _____________

 

 

 

ASISTENT SOCIAL

Nume, prenume

Semnătură _____________

 

INSPECTOR DE SPECIALITATE

Nume, prenume

Semnătură _____________

 

 

 

 

                                                   

                                                                                                                                                 Deva, _____________ 2025

 

 

 

 

                                                                                                            Inițiator,                                                                                                 Avizează,

                                                                                                             Primar,                                                                                           Secretar general

                                                                                                         Lucian Ioan Rus                                                                            Florina-Doris VISIRIN

 



                                                            

PLAN INDIVIDUALIZAT DE ÎNGRIJIRE ŞI ASISTENŢĂ

anexă la Contractul de acordare servicii sociale nr.___________/______________________,

încheiat între furnizorul de servicii sociale şi persoana beneficiară

 

1. Furnizorul de servicii sociale (datele de identificare din registrul unic de evidenţă a furnizorilor de servicii sociale):

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Serviciul social (datele de identificare din registrul unic de evidenţă a furnizorilor de servicii sociale):

a) Denumire:_____________________________________________________________________

b) Cod serviciu social conform Nomenclatorului serviciilor sociale:___________________________

c) Adresa:________________________________________________________________________

d) Managerul/Responsabilul de caz:___________________________________________________

 

3. Servicii sociale complementare (după caz):

a) Denumire:_____________________________________________________________________

b) Cod serviciu social conform Nomenclatorului serviciilor sociale:___________________________

c) Adresa:________________________________________________________________________

 

4. Persoana vârstnică:

a) CNP ____________________________________

b) Numele şi prenumele:____________________________________________________________

c) Adresa: _______________________________________________________________________

d) Gradul de dependenţă: ____________________________________________________________

e) Contract de servicii sociale nr.___________/___________________ încheiat între furnizorul de servicii sociale şi persoana beneficiară;

f) Alocaţie de servicii sociale ____________lei, aprobată prin Dispoziţia primarului/directorului general nr.__________/_____________(dacă este cazul);

g) Contract de servicii sociale încheiat între autoritatea administraţiei publice locale şi furnizorul de servicii sociale, în baza prevederilor art. 141 alin. (3) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare

 

5. Reprezentantul legal (dacă este cazul) _______________________________________________

persoana desemnată, potrivit prevederilor art. 178 şi 2009 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a reprezenta interesele unei persoane vârstnice

 

6. Susţinător legal (dacă este cazul)_________________________________________________

persoana care are obligaţia legală de întreţinere aşa cum este prevăzută la art. 516 din Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

 

7. Îngrijitor informal (dacă este cazul)_________________________________________________ 

 

8. Numele medicului de familie______________________________________________________

 

9. Obiectivele implementării PIAS___________________________________________________

________________________________________________________________________________

(în funcţie de resursele şi punctele forte ale beneficiarului, modul în care doreşte să trăiască, planurile sale de viitor, dorinţele şi preferinţele sale)

 

 

10. Activităţi/Programe:

 

 

Activităţi

Program / Frecvenţă

Responsabil/

Persoane implicate*

Observații

10.1. ASISTENȚĂ ȘI ÎNGRIJIRE

A. ACTIVITĂȚI DE BAZĂ ALE VIEȚII ZILNICE

Igienă corporală - Toaletă generală

☐ ajutor la îmbrăcare/dezbrăcare;

☐ schimbat lenjerie de corp, pat;

☐ spălat pe cap și corp;

☐ igienizare cadă înainte și după folosire;

☐ ajutor la satisfacerea unor nevoi fiziologice;

☐ igiena eliminărilor;

☐ spălarea unor părți ale corpului, dinților, protezei (pen-

     tru persoanele aflate în imposibilitatea efectuării aces-

     tor operații).

 

 

 

Hrănire și hidratare:

☐ alimentarea propriu-zisă a persoanei aflate în imposibi-

     litatea satisfacerii acestei nevoi;

☐ pregătirea alimentelor pentru beneficiarul care se poată 

     hrăni singur;

☐ așezarea și servirea mesei;

☐ ajutor pentru tăierea alimentelor;

☐ adunarea mesei (spălarea vaselor folosite de beneficiar 

     în cazul în care nu există aparținători)

 

 

 

Transfer și mobilizare:

☐ ajutor pentru deplasare în interior;

 

 

 

B. ACTIVITĂȚI  INSTRUMENTALE ALE VIEȚII ZILNICE

 

 

Prepararea hranei sau transportul hranei la domiciliu:

☐ hrana se prepară la domiciliul beneficiarului cantitativ 

     strict pentru beneficiar, preparate ușoare;

☐ pentru hrană mai diversificată beneficiarul optează    

     pentru diferite servicii ale furnizorilor publici sau pri-

     vați;

 

 

 

Efectuarea de cumpărături

☐ efectuarea cumpărăturilor conform unei liste stabilite 

     de beneficiar, din banii beneficiarului (cumpărăturile se    

     efectuează de la magazinul cel mai apropiat de domici-

     liul beneficiarului; greutatea cumpărăturilor efectuate 

     la o prestație este de maxim 5 kg);

 

 

 

C. ACTIVITĂȚI DE MENAJ

Curățenie generală (igienizarea locuinței) cameră, bu-cătărie, baie:

☐ spălat perdele, geamuri, măturat sau aspirat, șters pode-

     le, șters praf, spălat gresie, faianță în baie și bucătărie, 

     igienizare obiecte sanitare;

     Această servicii se efectuează în totalitate de către în-grijitori, în cazul în care beneficiarul se află în imposibili-tatea efectuării acestora din motive de sănătate sau cu aju-torul beneficiarului în cazul în care sănătatea îi permite (acest lucru se evaluează de către asistentul social la pre-luarea cazului). 

    Nu se mută obiecte de mobilier greu, pat, dulap, etc.

 

 

 

Întreținerea curățeniei în camera, bucătărie, baie

☐ măturat sau aspirat, șters podele, șters praf, igienizare    

     obiecte sanitare.

 

 

 

Spălatul rufelor

☐ rufele vor fi sortate și spălate la domiciliul beneficiaru-

     lui.

 

 

 

D. ACTIVITĂȚI DE ADMINISTRARE ȘI GESTIONARE A BUNURILOR

Activități de administrare și gestionare a bunurilor

☐ plata facturilor de apă, gaz, telefon, întreținere și altele 

     pentru beneficiar;

 

 

 

10.2. RECUPERARE/REABILITARE FUNCŢIONALĂ, FIZICĂ, PSIHICĂ

☐ Consiliere psihologică

 

 

 

10.3. INTEGRARE/REINTEGRARE SOCIALĂ

Asistență socială și emoțională:

☐ comunicare, companie, consiliere. 

 

 

 

Consiliere socială:

☐ îndrumarea beneficiarilor spre instituțiile competente 

     pentru rezolvarea problemelor acestora.

☐ sprijinirea beneficiarilor, responsabilizarea și mobiliza-

     rea acestora de a-și dezvolta abilitățile personale.

 

 

 

Informarea și consilierea membrilor familiei (unde este cazul) privind:

☐ modul de continuare a îngrijirilor;

☐ abordarea beneficiarului și relaționarea cu acesta;

☐ importanța respectării deciziilor și demnității acestuia;

☐ abordarea unor măsuri adecvate pentru menținerea și    

     încurajarea participării acestuia la viața de familie și 

     cea din comunitate

 

 

 

Informarea și consilierea privind menținerea unui stil de viață sănătos:

☐ respectarea indicațiilor medicului de familie/specialist     

     privind stilul de viață;

☐ importanța exercițiilor fizice;

☐ importanța alimentației sănătoase;

 

 

 

Consiliere juridică

☐ informarea și consilierea beneficiarilor cu privire la în-

     cheierea actelor juridice

 

 

 

Ajutor pentru deplasare în exterior

☐ însoțirea beneficiarilor pentru rezolvarea problemelor  

     personale la diferite instituții;

☐ însoțirea la plimbări, vizite, timp liber, în vederea pre-

     venirii marginalizării sociale a acestuia;

☐ însoțirea la medicul de familie/specialist;

 

 

 

* Persoanele responsabile completează şi rubricile aferente în fişa de monitorizare a implementării planului de îngrijire şi asistenţă.

 

 

 

11. Acţiuni de realizat în situaţia în care se transferă beneficiarul în situaţii de urgenţă (închidere centru etc.) ______________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

Activităţi

Responsabil/ Persoane implicate

11.1. Pentru asigurarea continuităţii servicii-lor de asistenţă şi îngrijire

 

 

11.2. Pentru asigurarea continuităţii servicii-lor de asistenţă şi îngrijire

 

 

11.3. Informare SPAS/FSS/IS

 

 

11.4. ...

 

 

 

 

 

 

Data întocmirii PIAS (zi/lună/an):___________________________

 

 

Asistent social/Manager de caz                                                                    Beneficiar 

     Nume, prenume, semnătura                                                      (sau reprezentant legal, după caz)

  ________________________                                                          Nume, prenume, semnătura

                                                                                                         ________________________

 

 

 

 

       Responsabil de caz

  Nume, prenume, semnătura

________________________

 

 

 

 

                                                                                                                                                          Deva, _____________ 2025

 

 

 

 

                                                                                                            Inițiator,                                                                                                 Avizează,

                                                                                                             Primar,                                                                                           Secretar general

                                                                                                         Lucian Ioan Rus                                                                            Florina-Doris VISIRIN