ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMARUL
REFERAT DE APROBARE
la proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții și a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva
Primarul municipiului Deva
Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției.
Conform art.129 alin.3 lit.c din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției.
Pe parcursul desfășurării activității pot interveni numeroase situații în care să fie necesară modificarea elementelor de mai sus și în acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă.
Promovarea în grad profesional este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei funcţii publice de execuţie de grad profesional imediat superior celui deţinut de funcţionarul public, prin concurs sau examen organizat de către instituţiile publice, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public ca urmare a promovării concursului sau examenului.
Având în vedere că în data de 6 mai 2025 s-a desfășurat proba scrisă la examenul de promovare în grad profesional a funcționarilor publici în urma căruia 3 (trei) funcționari publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva au fost declarați ”ADMIS”,
În baza prevederilor art.478 al O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, prin care se stabilește că postul ocupat de funcţionarul public declarat admis la examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut va fi transformat, propun transformarea următoarelor posturi:
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului programe dezvoltare - Serviciul programe dezvoltare – Direcția tehnică, se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional principal;
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Serviciului administrarea domeniului public și privat – Direcția administrarea domeniului public și privat, se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional superior;
- postul de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Serviciului unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilități publice – Direcția administrarea domeniului public și privat, se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional principal;
Având în vedere prevederile Normelor din 21 decembrie 2023 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcţiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) şi (2) din prezentul cod, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii,
Transformarea acestor posturi vor modifica în mod corespunzător statul de funcții al instituției.
Toate aceste operațiuni referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în conformitate cu art.409 din Codul Administrativ, respectiv:
1)Autorităţile şi instituţiile publice comunică Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în termen de 10 zile lucrătoare de la dispunerea măsurii prin act administrativ, orice modificare intervenită în situaţia funcţionarilor publici şi a funcţiilor publice.
În prezent, Compartimentul ascensor cetate din cadrul Direcției baze agrement din aparatul de specialitate al primarului, îndeplinește atribuțiile stabilite prin Regulamentul de Organizare și Funcționare aprobat prin Hotărârea Consiliului local nr.190/2024 privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, cu modificarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare, cu modificările și completările ulterioare.
Direcția baze agrement va administra Cetatea medievală Deva situată pe Dealul Cetății, ținând cont de complexitatea obiectivului turistic administrat, a valorii istorice și culturale a acestuia precum și de responsabilitățile administrative, operaționale și de întreținere pe care le implică gestionarea unei asemenea structuri, Direcția baze agrement prin Referatul nr.53414/22.05.2025, solicită modificarea Regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva prin actualizarea atribuțiilor personalului din cadrul Compartimentului ascensor cetate, respectiv subpunctul P4 în totalitate - Compartimentul ascensor cetate din cadrul Direcției baze agrement.
Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.“a”, alin.3 lit.“c”, art.139 alin. 1, art.409, art.478 alin.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Propun modificarea corespunzătoare a statului de funcții și a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva.
PRIMAR,
Lucian Ioan RUS