România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Serviciul resurse umane, control

ROMÂNIA

MUNICIPIUL DEVA                                                                                       

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA           

SERVICIUL  RESURSE UMANE, CONTROL


RAPORT DE SPECIALITATE

la proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei și  statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva

 

« Serviciul resurse umane, control » al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare întocmit de iniţiatorul proiectului, Primarul Municipiului Deva, d-l Lucian – Ioan Rus,  supunem atenţiei Consiliului local Deva următoarele :

       În baza Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 63 / 2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările și completările ulterioare, pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege, la stabilirea numărului de posturi din aparatul de specialitate al primarului precum şi din instituţiile publice locale înfiinţate prin hotărâri ale autorităţilor deliberative, autorităţile administraţiei publice locale se încadrează în numărul maxim de posturi determinat potrivit anexei din această Ordonanță de Urgență.

Art. III. - (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege, la stabilirea numărului de posturi din aparatul de specialitate al primarului, aparatul de specialitate al consiliului judeţean, precum şi din instituţiile publice locale înfiinţate prin hotărâri ale autorităţilor deliberative, autorităţile administraţiei publice locale se încadrează în numărul maxim de posturi determinat potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă. 

         Ținând cont de adresa Instituției Prefectului – Județul Hunedoara nr. 5048 / 2025 înregistrată la Primăria Municipiului Deva sub nr. 60845 / 2025 prin care, în baza  Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 63 / 2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările și completările ulterioare, s-a redus numărul maxim de posturi după cum urmează :

a) Pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva și instituțiile publice din subordinea Consiliului Local s-a stabilit, pentru anul 2025, un număr maxim de 411 posturi ( reducere 10 posturi față de anul 2024 ).

b) Pentru Direcția Poliția Locală s-a stabilit, pentru anul 2025, un număr maxim de 70 posturi ( reducere 10 posturi față de anul 2024 ).

      Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 63 / 2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, în cazul nerespectării încadrării în numărul maxim de posturi Direcțiile Generale ale Finanțelor Publice suspendă alimentarea cu cote defalcate din impozitul pe venit și sume defalcate din unele venituri ale bugetului de Stat.

Art. III - (9) În situaţia nerespectării încadrării în numărul maxim de posturi, determinat potrivit alin. (1) şi (2), direcţiile generale regionale ale finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice suspendă alimentarea cu cote defalcate din impozitul pe venit şi sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, repartizate potrivit art. 33 din Legea nr. 273/2006 , cu modificările şi completările ulterioare, până la data la care autorităţile administraţiei publice locale fac dovada încadrării în prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă. 

      Având în vedere posturile vacante din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, pentru a ne încadra în numărul maxim de posturi stabilit de Instituția Prefectului – Județul Hunedoara, s-a propus desființarea unor posturi vacante după cum urmează :

a) Aparat de specialitate al Primarului Municipiului Deva și Serviciile publice din subordinea Consiliului Local :

- se va desființa 1 post, vacant, funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului centrul de informare a cetățenilor ;

- se va desființa 1 post, vacant, funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului administrație publică locală ;

- se vor desființa 2 posturi, vacante, funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului financiar, contabilitate ;

- se va desființa 1 post, vacant, funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului administrarea domeniului public și privat ;

- se va desființa 1 post, vacant, funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului recuperare impozite și taxe locale ;

- se va desființa 1 post, vacant, în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA, din cadrul Serviciului administrare piețe ;

            Totodată s-a propus desființarea a 3 posturi, vacante, în regim contractual din cadrul Serviciului Public de Întreținere și Gospodărire Municipală Deva.

b) Direcția Poliția Locală 

            În prezent sunt stabilite, de către Instituția Prefectului – Județul Hunedoara, 80 posturi din care 76 posturi înființate.

            Pentru a ne încadra în noul număr maxim de posturi stabilit de către Instituția Prefectului – Județul Hunedoara se impune desființarea unui număr de 6 posturi.

            Tinând cont de faptul că în cadrul Direcției Poliția Locală sunt vacante 6 posturi s-a propus desființarea acestora după cum urmează :

- se vor desființa 2 posturi, vacante, funcții publice specifice de execuție de Polițist local, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului ordine și liniște publică ;

- se va desființa 1 post, vacant, funcție publică specifică de execuție de Polițist local, clasa III, grad profesional superior din cadrul Compartimentului ordine și liniște publică ;

- se va desființa 1 post, vacant, în regim contractual Inspector de specialitate, grad IA, din cadrul Compartimentului paza bunurilor ;

- se va desființa 1 post, vacant, în regim contractual de Referent, treapta IA, din cadrul Compartimentului paza bunurilor ;

- se va desființa 1 post, vacant, funcție publică specifică de execuție de Polițist local, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului dispeceri supervizori ;

 

Modificări survenite în organigramă :

Nr. crt.

Compartimentul funcțional

Numărul de posturi anterior desființării

Numărul de posturi după desființare

1.

Compartiment administrație publică locală

6

5

2.

Compartiment centrul de informare a cetățenilor

7

6

3.

Direcția juridică, administrație publică locală

1+24

1+22

4. 

Serviciul financiar, contabilitate

1+14

1+12

5.

Direcția economică

1+26

1+24

6.

Serviciul administrarea domeniului public și privat

1+17

1+16

7. 

Direcția administrarea domeniului public și privat

1+40

1+39

8. 

Serviciul recuperare impozite și taxe locale

1+15

1+14

9. 

Direcția recuperare impozite și taxe locale

1+34

1+33

10.

Serviciul administrare piețe

1+11

1+10

11.

Direcția urbanism

1+24

1+23

12. 

Compartiment ordine și liniște publică

18

15

13. 

Compartiment paza bunurilor

6

4

14. 

Serviciul ordine și liniște publică, paza bunurilor

1+30

1+25

15.

Compartiment dispeceri supervizori

5

4

16.

Serviciul monitorizare video și trafic

1+17

1+16

17.

Direcția poliția locală

1+75

1+69

 

Toate operațiunile de mai sus referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, căreia instituția are obligația de a-i comunica, în conformitate cu art. 409 din Codul Administrativ, modificările intervenite în situaţia posturilor şi a funcţionarilor publici  :

(1) Autorităţile şi instituţiile publice comunică Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în termen de 10 zile lucrătoare de la dispunerea măsurii prin act administrativ, orice modificare intervenită în situaţia funcţionarilor publici şi a funcţiilor publice. 

 Menționez că sunt respectate prevederile art. 391 din Codul Administrativ privind numărul total de funcţii publice de conducere.

Art. 391 - Stabilirea numărului total de funcţii publice de conducere în cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice

(1) Numărul total al funcţiilor publice de conducere din cadrul autorităţii sau instituţiei publice, cu excepţia funcţiilor publice de secretar general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, precum şi al funcţiilor publice de conducere a căror ocupare se face prin detaşare cu personal din cadrul instituţiilor din sectorul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, conform statelor de organizare aprobate, în condiţiile legii, este de maximum 8% din numărul total al posturilor aprobate la nivel de ordonator principal de credite. 

În temeiul prevederilor art. 129 alin. (2)  lit. “a”, alin. (3) lit. “c”, art. 139 alin. (1), și art.  409 din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Față de cele de mai sus supunem spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Deva proiectul de hotărâre în forma prezentată .

     

 

 

 

                  ȘEF SERVICIU RESURSE UMANE, CONTROL                        

                                         Anghe Oana Maria                                                                          

 

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV D.J.A.P.L.                                        

      Mura Oana Diana        

 

 

 

 

 

 

                  Întocmit     

     Consilier Brezan Claudiu