ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMARUL
REFERAT DE APROBARE
la proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei și a statului de funcții pentru
Serviciul Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva
Primarul municipiului Deva
Conform art.129 alin.3 lit.c din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției.
În baza Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările și completările ulterioare, pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege, la stabilirea numărului de posturi din aparatul de specialitate al primarului precum şi din instituţiile publice locale înfiinţate prin hotărâri ale autorităţilor deliberative, autorităţile administraţiei publice locale se încadrează în numărul maxim de posturi determinat potrivit anexei din această ordonanță de urgență.
În prezent, Serviciul Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva, condus de Șeful de serviciu, este compus din următoarele structuri funcționale:
- Compartiment evidența persoanelor - 9 posturi funcții publice de execuție;
- Compartiment stare civilă – 8 posturi funcții publice de execuție;
Ținând cont de adresa Instituției Prefectului – Județul Hunedoara nr.5048/2025 înregistrată la Primăria Municipiului Deva sub nr.60845/2025, prin care pentru Serviciul Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva s-a stabilit numărul maxim de posturi la 16, conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare.
În baza Avizului Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor nr.3782160/17.06.2025, înregistrat la Primăria municipiului Deva sub nr.67659/26.06.2025,
Având în vedere faptul că, în prezent, Serviciul Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva funcționează cu un număr de 18 posturi funcții publice, din care 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior sunt vacante.
Pentru a ne încadra în numărul maxim de posturi, stabilit de Instituția Prefectului – Județul Hunedoara, propun desființarea celor 2 posturi funcții publice de execuție, vacante, de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului stare civilă al Serviciul Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva.
Prin urmare, Serviciul Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva, condus de Șeful de serviciu, va avea următoarea componență:
a) Compartiment evidența persoanelor – 7 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior și 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent;
b) Compartiment stare civilă – 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior, 1 post funcție publică de execuție de Consilier juridic, clasa I, grad profesional principal, 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, și 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent;
Faţă de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.“a”, alin.3 lit.“c” și art.139 alin.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, propun Consiliului Local Deva adoptarea hotărârii în forma prezentată.
PRIMAR,
Lucian - Ioan Rus