JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA
DIRECȚIA TEHNICĂ
SERVICIUL INVESTIȚII, REPARAŢII PUBLICE
Deva, Piața Unirii nr. 4
investitii@primariadeva.ro
RAPORT
la proiectul de hotărâre privind aprobarea Devizului General pentru obiectivul de investiţii „Amenajare platforme pe Bulevardul 22 Decembrie, blocurile 6 și 8 - municipiul Deva”, la finalizarea investiții
Serviciul investiții, reparaţii publice din cadrul Direcției tehnice din aparatul de specialitate al primarului analizând Referatul de aprobare prezentat de Primarul municipiului Deva, domnul Lucian Ioan Rus, privind aprobarea Devizului General pentru obiectivul de investiţii „Amenajare platforme pe Bulevardul 22 Decembrie, blocurile 6 și 8 - municipiul Deva”, la finalizarea investiții, supune atenției următoarele:
Prin Hotărârea Consiliului local nr.426/2021 s-a aprobat Documentația de avizare a lucrărilor de intervenții pentru obiectivul de investiţii ,,Amenajare platforme pe Bulevardul 22 Decembrie, blocurile 6 şi 8 - municipiul Deva”.
Ulterior prin Hotărârea Consiliului local nr.3/2022 s-a aprobat Devizul general modificat pentru obiectivul de investiţie "Amenajare platforme рe Bulevardul 22 Decembrie, blocurile 6 şi 8 - municipiul Deva", judeţul Hunedoara iar prin Hotărârea Consiliului local nr.187/26.05.2022 s-a aprobat Devizul General revizuit pentru obiectivul de investiții „Amenajare platforme pe Bulevardul 22 Decembrie, blocurile 6 și 8 – municipiul Deva”.
În urma acestei aprobări, Serviciul investiții, reparații publice, Compartimentul investiții, a elaborat documentația pentru demararea achiziției contractului de lucrări având ca obiect proiectarea, asistența tehnică din partea proiectantului și execuția lucrărilor de construcții și instalații aferente la obiectivul de investiții „Amenajare platforme pe Bulevardul 22 Decembrie, blocurile 6 și 8 – municipiul Deva", astfel încât la data de 07.12.2022 a fost semnat Contractul de lucrări nr.121855 pentru realizarea obiectivului.
Având în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr.47/2022 și ținând seama că durata contractului era de 8 luni (2 luni proiectare și 6 luni pentru execuție lucrări), în cadrul contractului, la Cap.18, art.18.1, alin.1 s-a introdus o clauză privind actualizarea prețurilor aferente materialelor, prin aplicarea unui coeficient de ajustare care să țină seama de orice creștere sau diminuare a costului materialelor față de prețul aplicat la fundamentarea ofertei. Conform art.18.1, alin.2, ajustarea se realizează pentru fiecare solicitare la plată emisă de Executant.
Pe parcursul execuției lucrărilor, până la finalizarea acestora, Antreprenorul, având atât calitatea de Proiectant cât și pe cea de Executant, a transmis un număr de 6 solicitări de plată și a elaborat 3 Dispoziții de Șantier, toate acceptate de către Beneficiar, fiecare dintre acestea modificând valoarea lucrărilor executate pentru implementarea proiectului, respectiv indicatorii tehnico-economici aprobați prin hotărârile consiliului.
În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.907/2016, Secțiunea a 5-a, art.10 alin.4, beneficiarul investiției are obligația de a actualiza Devizul general și, conform prevederilor Secțiunii a 3-a, art.7 alin.6, de a prezenta noii indicatori tehnico-economici spre aprobare.
În urma acestor ajustări și dispoziții modificatoare, indicatorii tehnico-economici maximali aprobați s-au modificat după cum urmează:
~ valoare totală estimată pentru realizarea obiectivului:
4.809.481,69 lei fără TVA 5.718.671,61 lei inclusiv TVA;
~ valoarea totală estimată a lucrărilor de C+M:
4.045.264,54 lei fără TVA 4.813.864,80 lei inclusiv TVA;
În conformitate cu prevederile art.44 alin.1, art.45 alin.1 din Legea nr.273/2006, privind finanţele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, ale art.7 alin.6, art.10 alin.4 din Hotărârea Guvernului nr.907/2016, privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările ulterioare, ale art.4 alin.6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.47/2022 privind ajustarea preţurilor contractelor de achiziție publică/contractelor sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilorcadru, cu modificările şi completările ulterioare,
În temeiul art.129 alin.2 lit.”b”, alin.4 lit.”d”, art.139 alin.3 lit.”a” și ale art.196 alin.1 lit.”a” din Ordonanţa de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Supunem atenției comisiilor de specialitate și plenului Consiliului local proiectul de hotărâre privind aprobarea Devizului General pentru obiectivul de investiţii „Amenajare platforme pe Bulevardul 22 Decembrie, blocurile 6 și 8 - municipiul Deva”, la finalizarea investiții.
Direcţia Juridică și Administraţie Direcția Economică
Publică Locală Director Executiv
Oana MURA Claudia Maria STOICA
Director Executiv Șef Serviciu
Manuela Elena STANCIU Răzvan Dan TOMA
Întocmit,
Alexandru VLAD