JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA
DIRECȚIA TEHNICA
SERVICIUL PROGRAME DEZVOLTARE
Deva, Piața Unirii nr. 4
programe.dezvoltare@primariadeva.ro
Aprobat,
PRIMAR
Lucian Ioan RUS
TEMĂ DE PROIECTARE
1.Informaţii generale
- Denumirea obiectivelor de investiţii:
“REABILITAREA PALATULUI ADMINISTRATIV – CORP C”
- Ordonator principal de credite/investitor:
Municipiul Deva, judetul Hunedoara
- Ordonator de credite(secundar, terţiar):
Nu este cazul
- Beneficiarul investiţiei:
Municipiul Deva, judetul Hunedoara
- Elaboratorul temei de proiectare:
Direcția Tehnică – Serviciul Programe Dezvoltare
2.Date de identificare a obiectivului de investiţii:
2.1. Informaţii privind regimul juridic, economic şi tehnic al terenului şi/sau al construcţiei existente, documentație cadastrală:
Clădirea și amplasamentul sunt situate în intravilanul municipiului Deva, sunt în proprietatea U.A.T. Municipiul Deva și au destinația de „construcție administrativă și social culturală” și respectiv „curți construcții”, conform extras CF 77212, CF 77213, CF 77214, CF 67859, CF 68056, CF 65289, CF 78823 și CF 67860. Regimul juridic, economic și tehnic sunt descrise în Certificatul de Urbanism nr. 234/07.07.2025, pus la dispoziție de către Autoritatea Contractantă.
2.2. Particularităţi ale amplasamentului/amplasamentelor propus/propuse pentru realizarea obiectivelor de investiţii, după caz:
a) descrierea succintă a amplasamentului/amplasamentelor propus/propuse:
Obiectivul de investiție “REABILITAREA PALATULUI ADMINISTRATIV – CORP C”este amplasat în municipiul Deva, județul Hunedoara.
Clădirea, având suprafața construită la sol de 1.018 mp este situată în municipiul Deva, B-dul. Decebal și are regimul de înălțime D+P+M+1E.
b) Relaţiile cu zone învecinate, accesuri existente şi/sau căi de acces posibile:
Clădirea care urmează să se reabiliteze, are următoarele vecinătăți:
~ spre Nord și Nord-Vest – corpurile „A” și „B” ale Palatului Administrativ, în conservare;
~ spre Est – grupul de pompieri „Iancu de Hunedoara” al I.S.U. Hunedoara;
~ spre Sud și Sud-Est – blocul de locuințe nr. 5;
~ spre Est – parcare publică și B-dul Decebal;
Accesul în clădire se poate face dinspre Est (B-dul Decebal) și Sud (str. Ulpia).
c) Surse de poluare existente în zonă:
Nu este cazul.
d) Particularităţi de relief:
Nu este cazul.
e) Nivel de echipare tehnico-edilitară al zonei şi posibilităţi de asigurare a utilităţilor:
În vecinătatea amplasamentului obiectivului există rețele edilitare: electrice, apă, canalizare, termoficare, gaze naturale, telefonie, fibră optică, cablu TV.
f) Existenţa unor eventuale reţele edilitare în amplasament care ar necesita relocare/ protejare, în măsura în care pot fi identificate:
În momentul de față nu au fost identificate rețele edilitare care să necesite relocare/protejare. În funcție de datele din avizele obținute de la furnizorii de utilități, elaboratorul D.A.L.I. va lua în considerare și relocarea/protejarea anumitor rețele edilitare.
g) Posibile obligaţii de servitute:
Nu este cazul.
h) Condiţionări constructive determinate de starea tehnică şi de sistemul constructiv al unor construcţii existente în amplasament, asupra cărora se vor face lucrări de intervenţii, după caz:
Nu este cazul
i) Reglementări urbanistice aplicabile zonei conform documentaţiilor de urbanism aprobate - plan urbanistic general/plan urbanistic zonal şi regulamentul local de urbanism aferent:
Prevederile Planul Urbanistic General al Municipiului Deva aprobat prin HCL nr. 223/1999, prelungit prin HCL 438/2015.
j) Existenţa de monumente istorice/de arhitectură sau situri arheologice pe amplasament sau în zona imediat învecinată; existenţa condiţionărilor specifice în cazul existenţei unor zone protejate sau de protecţie:
Nu este cazul
2.3. Descrierea succintă a obiectivului de investiţii propus din punct de vedere tehnic şi funcţional:
- destinaţie şi funcţiuni:
Scopul proiectului este reconversia funcțională a unei clădiri publice neutilizate și activarea spațiilor urbane adiacente prin transformarea acestora într-un centru deschis comunității, ce integrează funcțiuni culturale, educaționale și civice, conectate direct cu spații publice de calitate.
Obiective:
● Reactivarea unui imobil aflat în conservare;
● Crearea unui spațiu comunitar multifuncțional și incluziv;
● Integrarea sustenabilă a clădirii într-un ansamblu urban activ, prin amenajarea unei piațete publice și a unei curți verzi tip parc;
● Aplicarea principiilor NEB – sustenabilitate, estetică, incluziune – într-un proiect cu impact local durabil.
b) caracteristici, parametrii şi date tehnice specifice, preconizate:
Funcțiuni interioare:
● Săli multifuncționale modulare pentru ateliere, cursuri, expoziții;
● Spații pentru întâlniri civice, co-working, activități ale ONG-urilor;
● Zone de relaxare și lectură, bibliotecă mică sau mediatecă;
● Grupuri sanitare accesibile;
● Spații administrative minimale și zone tehnice;
● Accesibilitate universală (inclusiv lift și semnalizare tactilă).
Funcțiuni exterioare:
● Piațetă publică urbană, deschisă, pavată parțial, conectată cu intrarea principală – destinată evenimentelor, târgurilor, activităților civice;
● Curte interioară/parc cu vegetație autohtonă, zone umbrite, locuri de odihnă și potențial pentru activități în aer liber;
● Mobilier urban prietenos, iluminat eficient și infrastructură pentru activități culturale exterioare (scenă temporară, expoziții etc.).
Cerințe tehnice și de design
● Reabilitare structurală și arhitecturală completă a clădirii existente;
● Materiale durabile, ecologice, cu amprentă de carbon scăzută;
● Soluții pentru eficiență energetică: iluminat natural, ventilație pasivă, izolații performante;
● Tehnologii smart: senzori, climatizare eficientă, sisteme de monitorizare;
● Accesibilitate universală – în toate spațiile interioare și exterioare;
● Amenajări exterioare adaptate pentru toate vârstele, cu accent pe siguranță și convivialitate;
● Armonizarea cu stilul arhitectural existent și integrarea în țesutul urban
Activități „soft” asociate
Proiectul va include în mod integrat:
● Ateliere educaționale (reciclare, meșteșuguri, media literacy etc.);
● Evenimente culturale (expoziții, filme, performance, târguri tematice);
● Inițiative civice (forumuri, consultări publice, dezbateri);
● Programe intergeneraționale și activități adresate grupurilor vulnerabile;
● Activități în aer liber în piațetă și curte: lecturi publice, picnicuri urbane, evenimente sezoniere.
În conformitate cu prevederile legii nr. 10/1995, cheltuielile generate de efectuarea unor lucrări suplimentare față de documentația tehnico–economică aprobată, ca urmare a unor erori de proiectare, vor fi suportate de proiectant/proiectantul coordonator de proiect și proiectanții pe specialități, la sesizarea justificată a investitorului sau în baza unui raport de expertiză tehnică.
- număr estimat de utilizatori:
Număr estimat de utilizatori: min. 150 persoane/zi
● Număr activități culturale și educaționale/an: min. 60
● Număr activități comunitare în aer liber/an: min. 20
● Număr organizații/parteneri locali implicați: min. 10
- durata minimă de funcţionare, apreciată corespunzător destinaţiei/funcţiunilor propuse:
Lucrarea va avea o funcționalitate non-stop pentru o perioadă de perspectivă de minim 25 ani.
- nevoi/solicitări funcţionale specifice:
Se vor respecta toate reglementările tehnice și normativele specifice aflate în vigoare.
- corelarea soluţiilor tehnice cu condiţionările urbanistice, de protecţie a mediului şi a patrimoniului:
Prin realizarea acestei investiții nu sunt afectate reglementările urbanistice deoarece nu se intervine asupra:
- folosinței actuale a terenului;
- circulației pietonilor și autovehiculelor.
Se vor avea în vedere reglementările stabilite prin Planul urbanistic general al municipiului Deva și prin avizele emise, nu se vor sacrifica copaci, pomi, arbuști, nu va fi afectată zona verde.
Se utilizează cu precădere materiale eficiente economic și care să nu dăuneze mediului înconjurător. Terenul va fi adus la starea inițială după realizarea lucrărilor.
- stabilirea unor criterii clare în vederea soluţionării nevoii beneficiarului:
Documentatia tehnico–economică în faza D.A.L.I. va fi elaborată în baza HG 907/2016, cu modificarile și completarile ulterioare. Documentația se va prezenta în 4 exemplare originale identice cu toate semnăturile și ștampilele în original, pe suport de hârtie și un exemplar scanat pe CD sau DVD, în format editabil și needitabil.
La elaborarea acestei documentații se vor respecta, de asemenea, toate reglementările tehnice și normativele specifice, aflate în vigoare.
Termenul de realizare: maxim 60 de zile de la data ordinului de începere a serviciilor de proiectare.
Proiectantul va preda documentația verificată de către specialisți verificatori tehnici atestați, inclusiv la cerința siguranță la foc, cerinţa de calitate C - securitate la incendiu pentru construcţii și instalaţii (Cc; Ci).
Proiectantul va prezenta beneficiarului soluțiile propuse în diferitele etape ale studiului pe tot parcursul elaborării documentațiilor tehnico-economice, iar soluția finală care va fi predată se va stabili în acord cu beneficiarul investiției.
- stabilirea unor criterii clare în vederea soluţionării nevoii beneficiarului.
2.4. Cadrul legislativ aplicabil şi impunerile ce rezultă din aplicarea acestuia:
Documentațiile tehnico – economice, se vor întocmi cu respectarea următoarelor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, fără a se limita la acestea:
-Ghidul solicitantului de finanțare - Prioritatea 7 - O regiune pentru cetățeni, Obiectivul Specific 5.1 - Promovarea dezvoltării integrate și incluzive în domeniul social, economic și al mediului, precum și a culturii, a patrimoniului natural, a turismului sustenabil și a securității în zonele urbane, Intervenția Regională 7.1.B - New European Bauhaus – Proiecte-pilot Apel de proiecte nr. PRV/7.1.B/1.
-HOTĂRÂREA nr. 907 din 29 noiembrie 2016 privind etapele de elaborare și conținutul – cadru al documentațiilor tehnico – economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice;
- Legea nr. 10/1995 privind calitatea în contrucții, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea 50/1991 privind autorizarea executării construcțiilor, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismului, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor;
- Standarde, norme, reglementări tehnice europene și naționale în vigoare privind proiectarea, aplicabile prezentelor obiective;
- ORDINUL nr. 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și de elaborare și actualizare a documentațiilor de urbanism;
- ORDIN nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației;
- NP118/2–2013-normativ privind securitatea la incendiu a construcțiilor;
- H.G. nr. 925/20.11.1995, pentru aprobarea regulamentului privind verificarea și expertizarea tehnică a proiectelor, expertizarea tehnică a execuției lucrărilor și a construcțiilor, precum și verificarea lucrărilor executate, cu modificările și completările H.G. nr. 742 din 13.09.2018.
Cerințe legislative ( minimale ) de mediu:
- Protecția mediului conform SR EN ISO 14001/2005 -‘‘Sisteme de management de mediu’’
- OUG 195/2005 – “Ordonanța de urgență privind protecția mediului”, Legea 265/2006, Legea 167/2010 și OUG 58/2012.
Acte normative în domeniul SSM:
- Legea nr. 319 din 14 iulie 2006 - Legea securității și sănătății în muncă;
- HG 300/2006, privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru șantierele temporare sau mobile;
- HGR nr. 1425 din 11 octombrie 2006 - Normele metodologice de aplicare a Legii Securității și Sănătății în muncă nr. 319/2006;
- HGR nr. 1091 din 16.08.2005 - privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru locul de muncă;
- HGR nr. 1146 din 30 august 2006 - privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru utilizarea în muncă de către lucrători a echipamentelor de muncă;
- HGR nr. 1051 din 9 august 2006 - privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru manipularea manuală a maselor care prezintă riscuri pentru lucrători, în special de afecțiuni dorsolombare;
- HGR nr. 1136 din 30.08.2006 - privind cerințele minime de securitate și sănătate.
Standarde, Normative, Fișe Tehnologice și alte prescripții:
- Legea securității și sănătății în muncă, nr. 319/2006;
Direcția Tehnică |
|
| |
Director executiv, |
|
| |
Manuela STANCIU
|
|
| |
|
| ||
|
| ||
Serviciul Programe Dezvoltare | Serviciul evidență proiecte, | ||
Șef serviciu, | investitori și relații externe | ||
Mariana CODRIN | Șef serviciu, Luminița RADU
| ||
Manager proiect, Andreea MAGYARI
Manager tehnic, Marius LUPAȘCU
|
| ||