ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIULUI DEVA
DIRECTIA ADMINISTRAREA DOMENIULUI PUBLIC SI PRIVAT
SERVICIUL CADASTRU, FOND FUNCIAR
COMPARTIMENT REGISTRUL AGRICOL
RAPORT
privind analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol și stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activități
Compartimentul Registrul Agricol, din cadrul Direcției Administrarea Domeniului Public și Privat, analizând Referatul de aprobare a domnului Primar Lucian Ioan Rus, ce însotește proiectul de hotărâre privind analiza stadiului de înscriere a datelor in registrul agricol si stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activități, supunem atenţiei următoarele:
Înscrierea și actualizarea datelor din registrul agricol se face cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr.28/2008 privind registrul agricol, cu modificările și completările ulterioare și a Normelor tehnice privind completarea registrului agricol în perioada 2025-2029.
Prin Hotărârea Consiliului local nr.417/2019 a fost aprobat modul de întocmire și ținere la zi a Registrului agricol în format electronic, începând cu data de 01.01.2020.
Registrul agricol se întocmește în format electronic, pe fiecare componentă a unității administrativ-teritoriale cu obligația de a se interconecta cu Registrul agricol național (RAN), în vederea raportării unitare către instituțiile interesate a datelor gestionate către acesta.
Conform prevederilor art.7 alin.4 din Anexa la Ordinul nr.51/2025 pentru aprobarea Normelor privind completarea registrului agricol pentru perioada 2025-2029, trimestrial, în şedinţa consiliului local, prin grija primarului, se face analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol şi, prin hotărâre, se stabilesc măsuri pentru eficientizarea acestei activităţi, inclusiv pentru soluționarea situațiilor particulare identificate la nivelul localității pe linia completării registrului agricol și care nu sunt reglementate prin norme,
În temeiul prevederilor art.7 alin.4 din Anexa la Ordinul nr.51/2025 pentru aprobarea Normelor tehnice privind completarea registrului agricol pentru perioada 2025-2029,
În temeiul art.129 alin.14, art.139 alin.1 și art.196 alin.1 lit.”a” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Supunem dezbaterii plenului Consiliului local al municipiului Deva, proiectul de hotărâre privind analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol și stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activități.
Direcția administrarea domeniului Direcția Juridică
public și privat, și Administrației Publice Locale,
Director Executiv, Director Executiv,
Petruțesc Boaru Lăcrămioara Suzana Oana Diana Mura
Șef Serviciu Cadastru, Fond Funciar
Horia Jarnea
Întocmit,
Adina Turnescu