ANEXA NR. 1 la proiectul de hotărâre nr. 345 din 12.08.2025

JUDEŢUL  HUNEDOARA

MUNICIPIUL  DEVA

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA





 


DIRECȚIA TEHNICĂ

Serviciul Programe Dezvoltare 

Deva, Strada Avram Iancu, bloc H3, mezanin

                   programe.dezvoltare@primariadeva.ro

 

Aprobat

Primar,

Lucian Ioan RUS

 

                                                                  

 

NOTĂ CONCEPTUALĂ

 

 

 

 

1.Informații generale privind obiectivul de investiții propus :

 

Denumirea obiectivului de investiții : „Amenajare drum de legătură DJ 687 (Cristur) – Deva în vederea descongestionării traficului din municipiul Deva”

Ordonator principal de credite  :  Municipiul Deva

Beneficiarul investiției                :  Municipiul Deva

 

 

 2. Necesitatea și oportunitatea obiectivului de investiții propus  

 

 2.1.Scurtă prezentare privind:

 

 a. Deficiențe ale situației actuale

 Amplasamentul este situat în zona periurbană a municipiului Deva, într-o arie cu destinație agricolă și rezidențială în dezvoltare.

Zona este înconjurată de cartiere rezidențiale în dezvoltare și de terenuri agricole. 

Accesul actual se face pe drumuri locale de clasă inferioară, slab întreținute.

 

b.Efectul pozitiv previzionat prin realizarea obiectivului de investiții

Îmbunătățirea condițiilor de circulație în toate anotimpurile.

 

c. Impactul negativ previzionat în cazul nerealizării obiectivului de investiții

Degradarea structurii rutiere cu efect asupra depopulării zonei.

 

 

2.2.Prezentarea, după caz, a obiectivelor de investiții cu aceleași funcțiuni sau funcțiuni similare cu obiectivul de investiții propus, existente în zonă, în vederea justificării necesității realizării obiectivului de investiții propus

Principala cale de acces din zonă, drumul Județean DJ687 este modernizat cu îmbrăcăminte asfaltică, fiind necesară astfel continuarea lucrărilor de modernizare.

2.3. Existența, după caz, a unei strategii, a unui master plan ori a unor planuri similare, aprobate prin acte normative, în cadrul cărora se poate încadra obiectivul de investiții propus 

Proiectele de ,,Decongestionare trafic din Municipiul Deva,, se află pe lista  de investiții prioritare a UAT Municipiului Deva, sunt incluse în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Deva (PMUD).  Acestea se vor depune pentru a obține finanțare prin PR Vest 2021-2027, pentru programe de finanțare dedicate dezvoltarii și ameliorarii unei mobilități naționale, regionale și locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere (FEDR). 

Obiectivul specific al acestui program de finanțare este: dezvoltarea și ameliorarea unei mobilități naționale, regionale și locale sustenabile.

 

2.4. Existența, după caz, a unor acorduri internaționale ale statului care obligă partea română la realizarea obiectivului de investiții

Nu este cazul.

 

2.5. Obiective generale, preconizate a fi atinse prin realizarea investiției

Obiectivele specifice preconizate sunt următoarele:

Lucrarea contribuie la dezvoltarea infrastructurii locale esențială pentru revitalizarea zonei periurbane.

 

3. Estimarea suportabilității investiției publice

3.1. Estimarea cheltuielilor pentru execuția obiectivului de investiții, luându-se în considerare, după caz:

  1. Costurile unor investiții similare realizate;
  2. Standarde de cost pentru investiții similare.

Estimarea costurilor pentru realizarea obiectivului de investiție se va face în etapa de proiectare faza SF, cu luarea în considerare a costurilor unor investiții similare, respectiv a prețurilor aferente pentru materiale, manopera, utilaj practicat pe piață, corelat cu caracteristicile și parametrii specifici obiectivului de investiții.

            Potrivit Ghidului de finanțare din cadrul Programului regional Vest 2021-2027,  Prioritatea 5 - O regiune accesibilă, Obiectivul specific RSO3.2. Dezvoltarea și ameliorarea unei mobilități naționale, regionale și locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere (FEDR), Intervenția regională 5.1B – Descongestionare trafic. Obiectivul Intervenției Regionale 5.1B – Descongestionare trafic, apel de proiecte nr. PRV/5.1B/1, valoarea maximă a unui proiect este de 20.000.000 euro, echivalent în lei, la cursul de schimb InforEuro valabil la data publicării versiunii aprobate a ghidului solicitantului de finanțare, respectiv luna Decembrie 2024: 1 euro = 4,9773 lei. 

3.2. Estimarea cheltuielilor pentru proiectarea, pe faze, a documentației tehnico-economice aferente obiectivului de investiție, precum și pentru elaborarea de studii de specialitate în funcție de specificul obiectivului de investiții, inclusiv cheltuielile necesare pentru obținerea avizelor, autorizațiilor și acordurilor prevăzute de lege

 

Estimarea cheltuielilor privind achiziția publică a contractului având ca obiect prestare servicii de proiectare (elaborare SF) pentru obiectivul de investiții:

„Amenajare drum de legătură DJ 687 (Cristur)– Deva în vederea decongestionării traficului din municipiul Deva”: 270.000 lei fără TVA.  

 

3.3. Surse identificate pentru finanțarea cheltuielilor estimate (în cazul finanțării nerambursabile se va menționa programul operaţional/axa corespunzătoare, identificată): 

Surse identificate pentru finanțarea cheltuielilor estimate (în cazul finanțării nerambursabile se va menționa programul operaţional/axa corespunzătoare, identificată): Programul Regional Vest 2021 - 2027 (PR Vest), Obiectivul de politică 3 O Europă mai conectată prin creșterea mobilității, Prioritatea 5 - O regiune accesibilă, Obiectivul specific RSO3.2. Dezvoltarea și ameliorarea unei mobilități naționale, regionale și locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere (FEDR), Intervenția regională 5.1B – Descongestionare trafic,  pentru programe de finanțare dedicate dezvoltării și ameliorării unei mobilități naționale, regionale și locale sustenabile.

 

4.  Informații privind regimul juridic, economic și tehnic al terenului și/sau al construcției existente 

Terenurile pe care se propune realizarea obiectivului de investiții se află în domeniul public și privat al Municipiului Deva, terenuri aflate în proprietatea persoanelor fizice și juridice, extravilan, în zona de protecție Sit arheologic nr. 4-cod sit RAN:86703.02.

 

5. Particularități ale amplasamentului/amplasamentelor propus(e) pentru realizarea obiectivului de investiții:

 

a) descrierea succintă a amplasamentului/amplasamentelor propus/propuse (localizare, suprafața terenului, dimensiuni în plan);

Amplasamentul investiției este situat în zona periurbană a municipiului Deva, într-o arie cu destinație agricolă și rezidențială în dezvoltare. Traseul propus pentru realizarea investiției este  compus din următoarele segmente de drum:

  • Tronsonul I, cu o lungime estimată de 2,93 km, face legătura între strada Mihail Sadoveanu și DJ 687 (șoseaua Hunedoarei). 
  • Tronsonul II, în lungime de 1,56 km, este proiectat peste un drum de pământ existent și asigură conexiunea cu zona Archia.

 

b) relațiile cu zone învecinate, accesuri existente și/sau căi de acces posibile;

Zona este înconjurată de cartiere rezidențiale în dezvoltare și de terenuri agricole. Accesul actual se face pe drumuri locale de clasă inferioară, slab întreținute. Prin proiect, se asigură legături directe cu DJ687, cu strada Mihail Sadoveanu și   cu strada Zăvoi, facilitând astfel accesul rapid către rețeaua majoră de circulație a municipiului.

c) surse de poluare existente în zonă; 

Nu au fost identificate surse industriale majore de poluare în zona amplasamentului.

d) particularități de relief;

Amplasamentul obiectivului este izolat de posibile surse de poluare, iar căile de acces cu trafic intens se află la o distanță suficient de mare.

Relieful este relativ accidentat.

e) nivel de echipare tehnico-edilitară al zonei și posibilități de asigurare a utilităților;

Parțial pe Tronsonul II ce asigură legătura cu strada Zăvoi pe o lungime de aproximativ 1,20 km există rețele de alimentare cu apă și canalizare menajeră,  rețea de gaze naturale și linie subterană și supraterană de energie electrică.  

Pe Tronsonul I nu sunt cunoscute rețele semnificative pe traseu, însă se vor identifica în faza de avizare prin studii topografice și avize de la operatorii de utilități.

f) existența unor eventuale rețele edilitare în amplasament care ar necesita relocare/protejare, în măsura în care pot fi identificate;

Nu pot fi identificate la această etapă. Se vor respecta documentațiile tehnico-economice ce urmează a fi întocmite în cadrul contractului de proiectare.

g) posibile obligații de servitute;

Nu pot fi identificate la aceasta fază.

h) condiționări constructive determinate de starea tehnică și de sistemul constructiv al unor construcții existente în amplasament, asupra cărora se vor face lucrări de intervenții, după caz;

Se va ține cont de prevederile și de cerințele Certificatului de urbanism care va fi emis în vederea realizării investiției. În funcție de avizele  și acordurile ce se vor obține în cadrul  fazelor complexe de proiectare. 

i) reglementări urbanistice aplicabile zonei conform documentațiilor de urbanism aprobate - plan urbanistic general/plan urbanistic zonal și regulamentul local de urbanism aferent;

Tronsoanele de drum propuse sunt incluse în PMUD și PUG-ul al municipiului Deva. 

Conform reglementărilor documentației de urbanism nr. 149 din 1998, faza P.U.G., aprobată cu HCL nr. 223 din 1999, prelungit prin HCL nr. 476/2023.

  • PUZ ”Asezământ Părintele ”Arsenie Boca”-etapa I-Mănăstire ortodoxă; etapa II-centru pentru tineret; etapa III-centru medical și împrejmuire aprobat cu HCL nr. 78/2019
  • PUZ ”Ansamblu de locuințe pentru tineri-zona Deva sud” aprobat cu HCL nr. 434/2008;
  • PUZ ”Zonă pentru construcții și amenajări sportive, zona Macon Deva, Sală de Sport polivalentă” aprobat cu HCL nr. 226/2019;
  • PUZ ”Centru de Cartier ”Deva Nouă”, Municipiul Deva, județul Hunedoara”, aprobat prin HCL 374/2023.

j) existența de monumente istorice/de arhitectură sau situri arheologice pe amplasament sau în zona imediat învecinată; existența condiționărilor specifice în cazul existenței unor zone protejate sau de protecție. 

Se va ține cont de prevederile și de cerințele Certificatului de urbanism care va fi emis în vederea realizării investiției.

6. Descrierea succintă a obiectivului de investiții propus, din punct de vedere tehnic și funcțional 

 

a) Destinație și funcțiuni;   

Obiectivul de investiții are ca destinație realizarea unei infrastructuri rutiere publice, de legătură, cu rol strategic în descongestionarea traficului rutier din zona periurbană a municipiului Deva. Prin acest proiect se urmărește crearea unui traseu alternativ de circulație între DJ 687 (Cristur), zona Archia și rețeaua rutieră majoră a orașului, facilitând conexiunile rapide și sigure între zonele rezidențiale, comerciale și industriale din sud-vestul municipiului. Funcțiunea principală a obiectivului este una de transport rutier, de utilitate publică, destinată exclusiv circulației autovehiculelor. 

Municipiul Deva intenționează să acceseze pentru realizarea acestui obiectiv finanțare nerambursabilă în cadrul Programului Regional Vest 2021 – 2027 (PR Vest), apelul de proiecte nr. PRV/5.1B/1 aferent Obiectivului de politică 3 O Europă mai conectată prin creșterea mobilității, Prioritatea 5 - O regiune accesibilă, Obiectivul specific RSO3.2. Dezvoltarea și ameliorarea unei mobilități naționale, regionale și locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere (FEDR), Intervenția regională 5.1B – Descongestionare trafic. Obiectivul Intervenției Regionale 5.1B – Descongestionare trafic, în cadrul căreia se lansează apelul de proiecte nr. PRV/5.1B/1, este descongestionarea traficului din jurul marilor orașe prin investiții în construirea și modernizarea de pasaje sau noduri rutiere, pasarele pietonale, șosele de centură, intersecții periculoase etc. în scopul facilitării tranziției către un sistem de transport urban sustenabil.

În conformitate cu Ghidul Solicitantului, activitățile propuse a se realiza pe parcursul proiectului se încadrează în cadrul activităților eligibile, respectiv investiții în infrastructura rutieră pentru descongestionarea traficului și creșterea calității aerului:

  • modernizarea/îmbunătățirea/construirea de noi drumuri de legătură/variante ocolitoare, lucrări de construire și/sau modernizare și/sau îmbunătățire a podurilor/pasajelor/nodurilor rutiere;
  • construirea pasarelelor pietonale și/sau pentru biciclete în scopul creșterii siguranței traficului;
  • măsuri de siguranță rutieră și măsuri de accesibilitate ușoară și independentă pentru persoanele cu cerințe de mobilitate speciale.  

b) Caracteristici, parametri și date tehnice specifice, preconizate;

În cadrul acestei intervenții se va avea în vedere realizarea unei  infrastructurii noi carosabile și pietonale, piste pentru biciclete (acolo unde situația o impune), inclusiv amenajarea de pasaje şi poduri de-a lungul acestora dacă este cazul, scurgerea şi evacuarea apelor pluviale, lucrări de construcţie pentru montarea echipamentelor de protecţie, lucrări de construcţie pentru montarea echipamentelor de semnalizare, iluminat public, contoare utilizatori şi alte echipamente de monitorizare a utilizării traseelor pentru biciclişti, lucrări pentru amenajarea terenului, achiziţia echipamentelor de protecţie şi a echipamentelor de semnalizare.

 

Proiectantul trebuie să aibă în vedere prevederea unor măsuri de siguranță rutieră, cum ar fi:

 

  • Semnalizare orizontală și verticală performantă
  • Marcaje rezonatoare
  • Parapete rutiere
  • Stâlpișori de ghidare, butoni reflectorizanți
  • Măsuri de calmare a traficului la intrarea în localități 
  • Sistem de circulație 2+1
  • Separatoare mediane / separatoare a sensurilor de circulație (în mod special pe sectoarele cu câte 2 benzi de circulație pe sens sau la sistemul de circulație 2+1)
  • Semnalizarea sectoarelor de drum periculoase cu surse de lumină ce utilizează energie verde
  • Măsuri specifice conceptului „drumurilor care iartă”/„marginilor care iartă ale drumurilor” (drumuri configurate în mod corespunzător pentru a se asigura că erorile de conducere nu duc imediat la consecințe grave sau fatale), de ex. prin evitarea pantelor accentuate a taluzurilor; proiectarea unor stâlpi fragili care să se rupă în caz de impact; respectarea condițiilor de amplasare a lucrărilor tehnico-edilitare, a stâlpilor pentru instalații și a pomilor în zona drumurilor publice; evitarea plantațiilor de pomi cu diametrul trunchiului >20 cm în zonele de siguranță a drumurilor etc.
  • Defrișarea vegetației spontane în vederea asigurării vizibilității (de ex. în curbe sau în intersecții)
  • Sporirea gradului de siguranță pentru participanții la trafic prin creșterea distanțelor de vizibilitate, eliminarea punctelor negre de pe traseu etc.
  • Protejarea participanților vulnerabili la trafic:
    1. Facilități de traversare pentru pietoni și bicicliști (semnalizare luminoasă, insule mediane / refugii centrale pentru pietoni și cicliști, îngustarea carosabilului în dreptul trecerilor de pietoni)
    2. Pasarele / pasaje subterane pietonale
  • Iluminarea sectoarelor periculoase
  • Insule
  • Campanii de siguranță rutieră:
  • Includere în proiecte a unor măsuri de educație pentru siguranță rutieră, centrate pe diferite grupe de vârstă, interactive, bazate pe conștientizarea traficului rutier și a pericolelor acestuia, comportamentul corespunzător la volan și în apropierea drumurilor, alegeri pentru siguranța personală și a celorlalți.

Notă: 

  • Măsurile de siguranță rutieră indicate nu sunt limitative, lista exemplelor nefiind exhaustivă.
  • Măsurile de siguranță rutieră se vor prevedea prin proiect în locurile și situațiile în care se impun. Se vor avea în vedere recomandările și dispozițiile din raportul de audit de siguranță rutieră la faza PT (dacă este cazul) și raportul rezultat în urma inspecţiei de siguranţă rutieră (realizate în baza Legii nr. 265 din 7 noiembrie 2008 actualizate privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră).

 

Proiectantul este obligat sa faca investigatii suplimentare pentru determinarea situatiei reale din teren, recomandandu-se vizitarea amplasamentului. 

 

Studiul de fezabilitate/Documentatia pentru avizarea lucrarilor de interventii este documentația tehnico-economică prin care proiectantul, fără a se limita la datele și informațiile cuprinse în nota conceptuală și în tema de proiectare analizează, fundamentează și propune minimum două scenarii/opțiuni tehnico-economice diferite, recomandând, justificat și documentat, scenariul/opțiunea tehnico-economic(ă) optim(ă) pentru realizarea obiectivului de investiții.

 

 

c) nivelul de echipare, de finisare și de dotare, exigențe tehnice ale construcției în conformitate cu cerințele funcționale stabilite prin reglementări tehnice, de patrimoniu și de mediu în vigoare;

Drumul va fi echipat complet cu elementele necesare funcționării și siguranței circulației, respectând prevederile reglementărilor tehnice în vigoare. Se va realiza un sistem de colectare și evacuare a apelor pluviale prin rigole carosabile și șanțuri de scurgere, acolo unde este cazul. De asemenea, este prevăzut iluminat public cu surse LED eficiente energetic, sistem de semnalizare rutieră verticală și orizontală, precum și dispozitive de siguranță (parapete, marcaje reflectorizante, indicatoare de avertizare). Nivelul de finisare va fi adecvat unei infrastructuri rutiere moderne, cu respectarea normelor de protecție a mediului și cerințelor de urbanism, fără impact asupra zonelor cu valoare patrimonială, întrucât nu sunt identificate astfel de obiective pe amplasament. 

Infrastructura propusă a fi realizata va prevedea inclusiv sisteme de măsurare a calității aerului, amplasate în arealul relevant din zona de influență a proiectului în care se propune îmbunătățirea calității aerului,, pentru monitorizarea valorilor de emisii, conform solicitărilor și obligațiilor din cadrul Ghidului Solicitantului pentru Programului Regional Vest 2021 – 2027 (PR Vest), apelul de proiecte nr. PRV/5.1B/1 aferent Obiectivului de politică 3 O Europă mai conectată prin creșterea mobilității, Prioritatea 5 - O regiune accesibilă, Obiectivul specific RSO3.2. Dezvoltarea și ameliorarea unei mobilități naționale, regionale și locale sustenabile, reziliențe la schimbările climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere (FEDR), Intervenția regională 5.1B – Descongestionare trafic.

Va fi respectată legislația în domeniu:

  • Legea 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;
  • Legea nr. 50/1991, republicata, privind autorizarea executării lucrărilor de construcții cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanism, cu modificările și completările ulterioare;
  • Alte acte normative, norme, normative și reglementări tehnice în construcții.

d) număr estimat de utilizatori: Numărul estimat de utilizatori ai infrastructurii rutiere propuse va fi determinat în mod fundamentat prin studiul de trafic, document obligatoriu ce va însoți cererea de finanțare. Studiul de trafic va fi pus la dispozitie de catre Beneficiar.

e) durata minimă de funcționare, apreciată corespunzător destinației/funcțiunilor propuse;

Durata minimă de funcționare a obiectivului este estimată la cel puțin 25 de ani, conform standardelor de durabilitate aplicabile pentru drumurile publice. Această durată va fi asigurată prin utilizarea unor materiale conforme cu normele tehnice actuale, proiectarea corectă a sistemului rutier și respectarea tuturor cerințelor privind întreținerea și exploatarea infrastructurii. 

f) nevoi/solicitări funcționale specifice;

Din punct de vedere funcțional, traseul trebuie să asigure fluența traficului, inclusiv în condiții meteorologice dificile, cu menținerea unui grad ridicat de siguranță rutieră. Se vor respecta pantele maxime admise și se vor propune soluții constructive adaptate la configurația terenului (ex. deblee în zonele cu pante ridicate). De asemenea, este importantă realizarea unor intersecții la nivel optim proiectate și a unor accese laterale pentru conectarea ulterioară a infrastructurii locale sau dezvoltărilor viitoare.

Se va ține cont ca materialele puse în operă să fie durabile și prietenoase cu mediul, astfel încât să nu necesite intervenții de întreținere repetate.

De asemenea, se va acorda o atenție deosebită alegerii soluțiilor optime din punct de vedere al duratei de execuție și al costurilor implicate.

g) corelarea soluțiilor tehnice cu condiționările urbanistice, de protecție a mediului și a patrimoniului;

Vor fi respectate condiţionările urbanistice, de protecţie a mediului şi a patrimoniului cuprinse in documentatia tehnico-economica ce va fi intocmita si in avizele detinatorilor de utilitati.

Tronsoanele propuse sunt incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) și în Plan Urbanistic General (PUG) .Toate intervențiile vor respecta normele de protecție a mediului, inclusiv în ceea ce privește gestiunea apelor, solului și vegetației din zonă. 

h) stabilirea unor criterii clare în vederea soluționării nevoii beneficiarului.

Principalele criterii care stau la baza justificării investiției sunt: creșterea mobilității urbane și regionale, reducerea timpilor de parcurs, descongestionarea rețelei principale de circulație din municipiul Deva, reducerea emisiilor poluante și creșterea siguranței traficului. Proiectul răspunde în mod direct nevoii identificate în strategiile locale și în cadrul axei de finanțare, fiind aliniat cu obiectivele de dezvoltare durabilă și eficientizare a transportului rutier urban.

Se vor realiza următoarele:

- elaborare documentații pentru obținerea avizelor și autorizațiilor solicitate prin Certificatul de Urbanism;

- elaborarea studiului de fazabilitate în conformitate cu prevederile HG 907/2016;

- elaborarea analizei economice și financiare / analiza Cost – Beneficiu;

- întocmire deviz general cu încadrarea valorii de investiție în limitele finanțării nerambursabile stabilite pentru Intervenția regională 5.1B – Descongestionare trafic.

Documentația va fi realizată în conformitate cu prevederile HG 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare și cu respectarea întocmai a Temei de Proiectare.

Documentațiile tehnico-economice pentru care se acordă sprijin financiar în conformitate cu Ghidul Programului Regional Vest 2021 – 2027: studiul de fezabilitate sau documentația de avizare a lucrărilor de intervenții, după caz; proiect pentru autorizarea/desființarea executării lucrărilor; proiectul tehnic de executie. 

Toate activitățile vor fi realizate cu respectarea legislației și a reglementarilor tehnice în vigoare, aplicabile specificului obiectivului de investiții.  

Studiile de teren (studiu topografic – vizat OCPI, studiu geotehnic, inclusiv referat de verificare Af) vor fi puse la dispoziția elaboratorului documentației tehnice de către Beneficiar.

7. Justificarea necesității elaborării, după caz a :  

  • ·         studiului de prefezabilitate, în cazul obiectivelor/proiectelor majore de investiții

Nu este cazul.

 

  • ·         expertizei tehnice și, după caz, a auditului energetic ori a altor studii de specialitate, audituri sau analize relevante, inclusiv analiza diagnostic, in cazul intervențiilor la construcții existente

Conform legislației în vigoare se va întocmi expertiza tehnică.

 

  • ·         unui studiu de fundamentare a valorii resursei culturale referitoare la restricțiile și permisivitățile asociate cu obiectivul de investiții, în cazul intervențiilor pe monumente istorice sau în zone protejate

Nu este cazul.

 

 

                                       

Direcția Tehnică

 

 

Director executiv,

 

 

Manuela STANCIU

 

 

                                                             

 

 Serviciul Programe Dezvoltare

     Șef serviciu, 

 Mariana     CODRIN                                           

 

Serviciul evidență proiecte, investitori și relații externe 

          Șef serviciu,

          Luminița RADU

 

                                                                                                 

 

  Consilier,

Ramona Maria BELEI