ANEXA NR. 1 la proiectul de hotărâre nr. 369 din 20.08.2025

                   

                           

                            

JUDEŢUL   HUNEDOARA

MUNICIPIUL   DEVA

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA


DIRECȚIA TEHNICĂ

SERVICIUL PROGRAME DEZVOLTARE

Deva, STR. Avram Iancu bl. H3 Mezanin

programe.dezvoltare@primariadeva.ro

 

                                                                                       

                                                                                                                         

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Aprobat

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Primar,

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Lucian Ioan RUS

 

 

 

 

 

NOTĂ CONCEPTUALĂ

 
  1. INFORMAŢII GENERALE PRIVIND OBIECTIVUL DE INVESTIȚII PROPUS
    1. Denumirea obiectivului de investiții: 

„Construire Depou 2 – Strada Depozitelor din Municipiul Deva”

  1. Ordonator principal de credite: 

            MUNICIPIUL DEVA

  1. Ordonator de credite secundar/terțiar:

            -

  1. Beneficiarul investiției : 

            MUNICIPIUL DEVA 

 

  1. NECESITATEA ȘI OPORTUNITATEA OBIECTIVULUI DE INVESTIȚII PROPUS

 

  1. Scurtă prezentare privind:
  2.  Deficiențe ale situației actuale

Obiectivul de investiție „Construire Depou 2 – Strada Depozitelor din Municipiul Deva” este integrat cu investiția “Achiziția mijloacelor de transport ecologice în Municipiul Deva” care a obținut finanțare în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027, Obiectivul specific 2.8 Promovarea mobilității urbane multimodale sustenabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, Intervenția regională 4.1 Mobilitate urbană sustenabilă, în baza contractului de finanțare nr. 140/31.07.2024.

La nivelul Municipiului Deva gradul de acoperire al transportului public și structura traseelor existente sunt relativ satisfăcătoare, cu toate acestea, infrastructura aferentă a rămas în urmă față de tendințele actuale în materie de transport public în comun. Flota de transport a Societății de Transport Public Local Deva este compusă din 10 autobuze marca VOLVO - fabricate în anul 2010, ce au o normă de poluare de Euro 5, cu un număr de 92 de locuri - 33 scaune, ce se află într-o stare tehnică satisfăcătoare, 22 de autobuze KARSAN E JEST - fabricate în anul 2022, electrice, de 21 de locuri - 10 scaune, ce se află într-o stare tehnică foarte bună, 4 autobuze KARSAN E ATAK - fabricate în anul 2022, de 50 de locuri - 22 scaune, ce se află într-o stare tehnică foarte bună.

În vederea promovării tranziției către o energie curată și echitabilă, se dorește înlocuirea mijloacelor de transport în comun poluante, cu unele ecologice, precum și crearea infrastructurii de transport aferente. 

 

  1. Efectul pozitiv previzionat prin realizarea obiectivului de investiții

Intervențiile din cadrul proiectului de mobilitate urbană din municipiul Deva contribuie la dezvoltarea durabilă a orașului prin îmbunătățirea infrastructurii de transport și promovarea mobilității durabile. Acest lucru include măsuri de eficientizare a transportului public prin dezvoltarea unor sisteme inteligente de transport, e-ticketing, management de trafic, management al flotei și modernizarea parcului de vehicule de transport public prin achiziția de vehicule de transport public ecologice. În concluzie, sunt necesare:

  • diminuarea emisiilor generate de rețeaua de transport urbană în scopul reducerii impactului asupra mediului înconjurător;
  • atingerea unor niveluri durabile de consum de energie pentru transport prin diminuarea emisiilor de gaze cu efect de seră;
  • reducerea zgomotului generat de mijloacele de transport pentru reducerea impactului negativ asupra populației;
  • creșterea atractivității mijloacelor de transport prin creșterea confortului și calității călătoriei cu transportul în comun.

 

 

  1.  Impactul negativ previzionat în cazul nerealizării obiectivului de investiții

Nerealizarea investiţiilor în infrastructura de transport va avea consecințe asupra calității mediului prin emisiile generate de rețeaua de transport urbană, asupra populației prin nivelul de zgomot generat de mijloacele de transport, dar și printr-un nivel scăzut al confortului și calității călătoriei cu transportul în comun.

Totodată, schimbările climatice au un impact negativ considerabil asupra sănătății oamenilor, economiei și asupra bunăstării. 

 

  1. Prezentarea, după caz, a obiectivelor de investiții cu aceleași funcțiuni sau funcțiuni similare cu obiectivul de investiții propus, existente în zonă, în vederea justificării necesității realizării obiectivului de investiții propus

U.A.T. Municipiul Deva a obținut fonduri europene prin Programul Operațional Regional Vest 2014-2020 pentru proiectele ”Modernizarea sistemului de transport public local prin reabilitarea infrastructurii aferente” și ”Modernizarea sistemului de transport public local prin achizitionarea de vehicule ecologice” în cadrul cărora au fost realizate următoarele: clădire depou pentru gararea a 26 vehicule ecologice deja achiziționate, birouri, spălătorie, anexe, stație de capăt, stații de călători, stații de incarcare, sens giratoriu, reabilitare strada Depozitelor, punct întoarcere autobuz,etc.

Întrucât infrastructura de transport modernizată (depou, stații incărcare) nu este dimensionată și pentru gararea și alimentarea a 10 autobuze ecologice de 12 m se impune construirea Depoului 2, in imediata apropiere a Depoului 1, pe terenul identificat prin extrasul de carte funciară nr. 76161.

 

 

  1. Existența, după caz, a unei strategii, a unui master plan ori a unor planuri similare, aprobate prin acte normative, în cadrul cărora se poate încadra obiectivul de investiții propus    

Obiectivul de investiții este inclus în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Deva pentru perioada 2021-2027, în cadrul OS3.3: Îmbunătățirea mobilității urbane durabile, AP3.3.1 Consolidarea capacității pentru un transport urban durabil, pozitia 490 - Amenajarea unui depou pentru vehiculele de transport public care asigură toate elementele necesare funcționării sistemelor implementate, respectiv infrastructura de încărcare și întreținere a vehiculelor.

Totodată investiția contribuie la realizarea obiectivelor strategice ale mobilității durabile, prin creșterea gradului de accesibilitate al populației la transportul public.  În cadrul direcțiilor de acțiune din cadrul Planulului de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Deva pentru perioada 2021-2027   a fost identificată necesitatea de „Achiziție mijloace de transport ecologice pentru transportul public local: autobuze ecologice” și ”Achiziție mijloace de transport ecologice transport metropolitan” iar pe lângă achiziția propriu-zisă, PMUD Deva propune măsuri complementare precum ”Amenajarea unui depou pentru vehiculele de transport public care asigură toate elementele necesare funcționării sistemelor implementate, respectiv infrastructura de încărcare și întreținere a vehiculelor”, fiind încadrată la pct 9.2 Transport Public, cod A17.

  Obiectivul de investiție „Construire Depou 2 – Strada Depozitelor din Municipiul Deva” este integrat cu investiția “Achiziția mijloacelor de transport ecologice în Municipiul Deva” care a obținut finanțare în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027, Obiectivul specific 2.8 Promovarea mobilității urbane multimodale sustenabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, Intervenția regională 4.1 Mobilitate urbană sustenabilă.

 

 

  1. Existența, după caz, a unor acorduri internaționale ale statului care obligă partea română la realizarea obiectivului de investiții

            Nu este cazul.

 

  1. Obiective generale, preconizate a fi atinse prin realizarea investiției

            Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest, în calitate de Autoritate de Management a lansat apelul de proiecte în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027, Prioritatea 4 Regiune cu mobilitate urbană sustenabilă, Obiectivul specific 2.8 Promovarea mobilității urbane multimodale sustenabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, Intervenția regională 4.1 Mobilitate urbană sustenabilă, în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Obiectivul Intervenției Regionale 4.1. Mobilitate urbană sustenabilă este creșterea capacității, calității și atractivității transportului public de călători, precum și a modurilor de transport prietenoase cu mediul.

În cadrul Intervenției Regionale 4.1. s-a obținut finanțare pentru proiectul “Achiziția mijloacelor de transport ecologice în Municipiul Deva” având ca obiectiv achiziționarea de autobuze de tip "zero emisii" pentru transport urban curat și stații de încărcare pentru acestea pentru îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, precum și extindere sisteme ITS îmbarcate în autobuze, compatibile cu sistemele deja implementate de municipiul Deva.

 Proiectul contribuie la creșterea capacității, calității și atractivității transportului public de călători în Municipiul Deva prin modernizarea flotei mijloacelor de transport și a echipamentelor, utilajelor necesare exploatării și întreținerii infrastructurii de transport public.

Pentru gararea autobuzelor și alimentarea stațiilor de încărcare este necesar a se construi un depou, a carui amplasament s-a identificat în cadrul extrasului de carte funciară nr. 76161.

 

  1.  ESTIMAREA SUPORTABILITĂȚII INVESTIȚIEI PUBLICE

 

  1. Estimarea cheltuielilor pentru execuția obiectivului de investiții, luându-se în considerare, după caz:
  • Costurile unor investiții similare realizate
  • Standarde de cost pentru investiții similar
  • Oferte de preț de pe piața de profil

            Pentru estimarea valorii contractului de servicii pentru elaborare Studiu de fezabilitate cu elemente de D.A.L.I.  pentru obiectivul de investiții: „Construire Depou 2 – Strada Depozitelor din Municipiul Deva” s-au avut în vedere următoarele:

            - Ofertele prezentate de diferiți prestatori.

 

        Categoriile de lucrări necesare și costul estimativ al investiției vor fi stabilite de către proiectant în etapa de elaborare a Studiului de fezabilitate cu elemente D.A.L.I., pe baza expertizei tehnice.

 

  1.  Estimarea cheltuielilor pentru proiectarea, pe faze, a documentației tehnico-economice aferente obiectivului de investiție, precum și pentru elaborarea altor studii de specialitate în funcție de specificul obiectivului de investiții, inclusiv cheltuielile necesare pentru obținerea avizelor, autorizațiilor și acordurilor prevăzute de lege

 

Valoarea estimată a contractului de servicii de elaborare Studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investiții: „Construire Depou 2 – Strada Depozitelor din Municipiul Deva” este de 241.416,67 lei fără TVA, valoare determinată prin ofertele primite pentru documentații similare.

Aceasta sumă include elaborarea documentației tehnico- economice care cuprinde următoarele: Studii (Studiu topografic cu cote de nivel în sistem de referință Stereo 70  vizat OCPI, Studiu geotehnic, verificat la cerința Af; Studiu de conformare energetică cu standardul nZEB, etc), Documentații pentru obținerea avizelor/acordurilor/autorizațiilor solicitate prin Certificatul de Urbanism, Studiu de fezabilitate cu elemente de D.A.L.I. elaborat în conformitate cu prevederile HG 907/2016, cu modificările și completările ulterioare, expertiză tehnică, devize întocmite conform HG 907/2022 cu modificările și completările ulterioare.

La elaborarea documentațiilor tehnico-economice se va avea în vedere respectarea principiilor orizontale - Aspecte de mediu (inclusiv aplicarea Directivei 2011/92/UE a Parlamentului European și a Consiliului). Aplicarea principiului DNSH. Imunizarea la schimbările climatice, Caracterul durabil al proiectului și Acțiuni menite să garanteze egalitatea de șanse, de gen, incluziunea și nediscriminarea, care derivă din legislația aplicabilă, iar proiectul trebuie să detalieze și să demonstreze modul în care acestea sunt tratate în cadrul investiției propuse prin măsuri și instrumente clare prin care solicitantul va garanta aplicarea respectivelor principii.

  1. Surse identificate pentru finanțarea cheltuielilor estimate (în cazul finanțării nerambursabile se va menționa programul operaţional/axa corespunzătoare, identificată)

       

 

Programul Regional Vest 2021-2027, Prioritatea 4 Regiune cu mobilitate urbană sustenabilă, Obiectivul specific 2.8 Promovarea mobilității urbane multimodale sustenabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, Intervenția regională 4.1 Mobilitate urbană sustenabilă, în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă nu finanțează și componenta de construcție a unui obiectiv de investiții.

Astfel că finanțarea obiectivului de investiții: „Construire Depou 2 – Strada Depozitelor din Municipiul Deva” se va realiza din bugetul local al Municipiului Deva.

 

  1. INFORMAȚII PRIVIND REGIMUL JURIDIC, ECONOMIC ȘI TEHNIC AL TERENULUI ȘI/SAU AL CONSTRUCȚIEI EXISTENTE

 

Conform Extrasului de Carte Funciară nr. 76161, terenul studiat aparține UAT Municipiul Deva, având numărul cadastral 76161 și suprafața totală de 29.458 mp.

Categoria de folosință este curți - construcții.

Conform HCL 548/2023 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, imobilul este situat în zona C.

Reglementări ale documentației de urbanism nr. 149/1998, faza P.U.G., aprobată cu H.C.L. NR. 223/1999, prelungit prin H.C.L. NR. 476/2023.

 

  1. PARTICULARITĂȚI ALE AMPLASAMENTULUI/AMPLASAMENTELOR PROPUS(E) PENTRU REALIZAREA OBIECTIVULUI DE INVESTIȚII

 

  1. descrierea succintă a amplasamentului/amplasamentelor propus(e) (localizare, suprafaţa terenului, dimensiuni în plan);

Amplasamentul propus pentru realizarea obiectivului de investiție „Construire Depou 2 – Strada Depozitelor din Municipiul Deva”, se află în Municipiul Deva, în perimetrul intravilan, pe strada Depozitelor, terenul cu numărul cadastral 76161.

Terenul este în suprafață de 29.458 mp se află în Municipiul Deva proprietate domeniul public, având categoria de folosință: curți construcții.

Pe amplasamentul investiției se află următoarele construcții, conform extras CF nr. 76161:

C1 – Bază de productie, suprafața construită la sol 305 mp, suprafața construită desfășurată 915 mp, regim de înălțime P+1E+M;

C2 – Bază de producție – punct termic, suprafața construită la sol 46 mp, suprafața construită desfășurată 46 mp, regim de înălțime P;

C3 – Bază de producție - anexă, suprafața construită la sol 20 mp, suprafața construită desfășurată 20 mp, regim de înălțime P;

C4 – Bază de producție - magazie, suprafața construită la sol 47 mp, suprafața construită desfășurată 47 mp, regim de înălțime P;

C5 – Bază de producție - anexă, suprafața construită la sol 47 mp, suprafața construită desfășurată 47 mp, regim de înălțime P;

C6 – Bază de producție – platformă betonată, suprafața construită la sol 4677 mp, suprafața construită desfășurată 4677 mp, regim de înălțime P.

Totodată pe terenul înscris în extrasul de carte funciară nr. 76161 au fost realizate lucrări în cadrul proiectului ”Modernizarea sistemului de transport public local prin reabilitarea infrastructurii aferente”, pe o suprafață de cca. 14.202 mp, precum: traseu carosabil principal de legătură între clădiri pentru asigurarea accesul autobuzelor și autoutilitarelor speciale (pompieri); trasee secundare de legătură între traseul principal și accesul în clădirile funcționale; zonificări pentru echipamente edilitare: gospodarie de incendiu îngropată; cămine canalizare; post transformare; stații de încarcare  în interiorul halei; instalații și echipamente spălătorie; sistem de supraveghere video a incintei; asigurarea unui acces controlat în incintă; clădire cu funcțiune administrativă: birouri, inclusiv dispecerat; clădire Depou pentru garare, încărcare electrică, spații pentru mentenanță – pentru vehiculele ecologice achiziționate în cadrul proiectului ”Modernizarea sistemului de transport public local prin achizitionarea de vehicule ecologice” finanțat prin Programul Operațional Regional Vest 2014-2020; clădire spălătorie. Construcțiile realizate în cadrul proiectului vor fi întăbulate ulterior recepționării lucrărilor. 

 

  1. relaţiile cu zone învecinate, accesuri existente şi/sau căi de acces posibile;

Amplasamentul studiat este poziționat în partea estică a Municipiului, relativ central astfel încât distribuirea autobuzelor pe traseu sa se facă uniform si coerent la începerea programului de transport. Accesul se face dinspre Sud din strada Depozitelor nr. cad. 75445. Terenul este mărginit pe latura de S-V de un drum vicinal de acces. Pe laturile de N-V și respectiv S-E terenul se învecinează cu terenuri proprietate a persoanelor fizice sau juridice.

Adiacent terenului propus spre amenajare, pe latura din N-V este propus și un drum pentru accesul la zona de teren dinspre N-E ce va rămâne neamenajată.

 

  1. surse de poluare existente în zonă;

            Nu este cazul.

 

  1. particularităţi de relief;

Terenul este relativ plat, nu sunt condiții deosebite de relief.

 

  1. nivel de echipare tehnico-edilitară a zonei şi posibilităţi de asigurare a utilităţilor;

            Terenul este conectat la utilități, prin proiectul inițial - ”Modernizarea sistemului de transport public local prin reabilitarea infrastructurii aferente” - se vor utiliza în principiu aceleași branșamente, (sau stabilit prin ATR-electrice) fiind necesare lucrări de conectare la acestea.

 

  1. existenţa unor eventuale reţele edilitare în amplasament care ar necesita relocare/protejare, în măsura în care pot fi identificate;

            Potrivit situației din teren se evidențiază existența unei rețele aeriene de alimentare cu energie electrică - stâlpi de joasă (sau medie) tensiune, amplasată la jumătatea distanței între drumul amenajat și corpul C1, este posibilă reamplasarea acestora.

Nu se cunoaște dacă există rețele subterane care trebuie deviate.

 

  1. posibile obligaţii de servitute;

Există un drum de servitute propus prin proiectul inițial.

 

  1. condiţionări constructive determinate de starea tehnică şi de sistemul constructiv al unor construcţii existente în amplasament, asupra cărora se vor face lucrări de intervenţii, după caz;

Pe teren există mai multe construcții, conform extras CF nr. 76161 - anexe, depozite, punct termic, platforme betonate, ale căror stare trebuie evaluată, și care pot fi păstrate sau desființate.

 

  1. reglementări urbanistice aplicabile zonei conform documentaţiilor de urbanism aprobate - plan urbanistic general/plan urbanistic zonal şi regulamentul local de urbanism aferent;

Se vor respecta condițiile din PUG Municipiul Deva.

 

  1. existenţa de monumente istorice/de arhitectură sau situri arheologice pe amplasament sau în zona imediat învecinată; existenţa condiţionărilor specifice în cazul existenţei unor zone protejate.

 Nu este cazul.

 

  1. DESCRIEREA SUCCINTĂ A OBIECTIVULUI DE INVESTIȚII PROPUS, DIN PUNCT DE VEDERE TEHNIC ȘI FUNCȚIONAL
  2. Destinație și funcțiuni

     Investiția propusă are ca scop construirea unui depou-platformă acoperită de garare (copertină fixă) pentru autobuzele care vor fi achiziționate în cadrul proiectului “Achiziția mijloacelor de transport ecologice în Municipiul Deva” care a obținut finanțare în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027, Obiectivul specific 2.8 Promovarea mobilității urbane multimodale sustenabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, Intervenția regională 4.1 Mobilitate urbană sustenabilă, respectiv 10 autobuze electrice de 12 m, 10 stații de încărcăre lente, 4 stații rapide, precum și un post de transformare.

La nivelul Municipiului Deva gradul de acoperire al transportului public și structura traseelor existente sunt relativ satisfăcătoare, cu toate acestea, infrastructura aferentă a rămas în urmă față de tendințele actuale în materie de transport public în comun. Flota de transport a Societății de Transport Public Local Deva este compusă din 10 autobuze marca VOLVO - fabricate în anul 2010, ce au o normă de poluare de Euro 5, cu un număr de 92 de locuri - 33 scaune, ce se află într-o stare tehnică satisfăcătoare, 22 de autobuze KARSAN E JEST - fabricate în anul 2022, electrice, de 21 de locuri - 10 scaune, ce se află într-o stare tehnică foarte bună, 4 autobuze KARSAN E ATAK - fabricate în anul 2022, de 50 de locuri - 22 scaune, ce se află într-o stare tehnică foarte bună.

În vederea promovării tranziției către o energie curată și echitabilă, se dorește înlocuirea mijloacelor de transport în comun poluante, cu unele ecologice, precum și crearea infrastructurii de transport aferente. 

 

  1.  Caracteristici, parametri și date tehnice specifice, preconizate

În cadrul obiectivului de investiții se propun următoarele:

1. Depou 2-platformă acoperită de garare (copertină fixă) prevăzut cu stații de încărcare, echipate cu tehnologie pentru încărcarea cu energie electrica a vehiculelor. Utilizarea depoului propriu va conduce la obținerea unor servicii de transport public de calitate, în condițiile unor costuri reduse cu întreținerea si operarea mijloacelor de transport. Pentru amplasarea depoului 2 se vor studia variante de soluții, ținând cont de situația existentă în teren, inclusiv de amenajările realizate prin proiectul ”Modernizarea sistemului de transport public local prin reabilitarea infrastructurii aferente”.

Caracteristicile principale ale construcției vor fi apropiate de cele ale depoului 1, deja construit, urmărindu-se similaritatea limbajului volumetric - arhitectural, luând însă în considerare diferența de scara si funcțiune intre cele doua construcții:

  • categoria C de importanță, clasa III de importanta, gradul II de rezistenta la foc;
  • Număr autobuze electrice : 10 autobuze electrice de 12 m;
  • Regimul de înălțime – parter;
  • Suprafața propusă = estimat 500-1000 mp - se va stabili ulterior;
  • Statii de încărcare: 10 stații de încărcăre lente, 4 stații rapide;
  • Post de transformare – stabilit prin ATR; 
  • Depoul 2 va fi conformat în vederea asigurării condițiilor de securitate la incendiu și va fi echipat corespunzător, conform legislației în vigoare;
  • Sistemul constructiv, închiderile- similar sau apropiat de cel al construcției depoului 1 (se pot lua în calcul și alte variante, cu condiția păstrării unității de imagine arhitecturală si a eficienței din punct de vedere economic);
  • In principiu, se consideră că acest spațiu va fi utilizat doar pentru garare, interiorul nefiind în principiu compartimentat (se va lua în considerare dacă există necesitatea unor spatii tehnice, grupuri sanitare, vestiare, care să deservească doar acest spațiu);
  • In acest spațiu nu se va realiza mentenanța autobuzelor, depozitarea de piese de schimb, etc,   

pentru aceste activități utilizându-se spațiile prevăzute în cadrul depoului 1;

  • Se va amenaja pe platforma acoperită un canal pentru service auto adecvat  autobuzelor din parcul auto al operatorului de transport (6m, 8m & 12m).
  •  

Depoul 2 va fi echipat cu următoarele :

  • Alimentare cu energie electrică.
  • Instalații de iluminat normal și de securitate;
  • Instalații de forta/utilități;
  • Tablouri electrice principale și secundare;
  • Instalații electrice alimentare stații de încărcare auto;
  • Instalații electrice pentru protecția împotriva tensiunilor accidentale la atingere,
  • Instalație de priză de pământ și paratrăsnet,
  • Instalație de curenți slabi - supraveghere video (conectate la zonele în care se realizează supravegherea specifică - în spațiile existente / proiectate), după caz voce-date, detecție la incendiu,
  • Instalații electrice de iluminat exterior.
  • Se va studia posibilitatea amplasării de panouri fotovoltaice pe copertină.
  • Depoul 2 va fi echipat cu instalatii sanitare, apa si canalizare, se vor stabili la o faza ulterioară; In interior se va marca corespunzător traseul/spațiul de garare autobuzelor, cu asigurarea razei de giratie specifice.

2. Stații de încărcare autobuze ecologice – în interiorul depoului 2 se vor instala 10 stații de încărcăre lente, 4 stații rapide. Stațiile de încărcare vor trebui să asigure încărcarea completă a acumulatorilor din autobuz.

3. Împrejmuirea terenului/porți de acces - Incinta depou 2 va fi împrejmuită similar incintei depoului 1. Zona necesară a fi împrejmuită/ amplasarea unei cabine de paza/acces bariera, etc, se va  defini după ce se stabilește soluția de amplasare a construcțiilor (dacă este necesar sau nu un acces suplimentar, modul de amplasare, etc).

4.  Desființare totală sau parțială construcții anexă existente Se presupune că celelalte construcții se vor desființa, pentru a elibera spațiul pentru realizarea de construcții noi și realizarea unui ansamblu coerent. Corpul C6 - platformă betonată - în funcție de starea ei va fi desființată sau păstrată total sau parțial.

Aceste construcții sau amenajări sunt:

corpul C2 - Sc      46  mp,  parter,  bază de producție - punct termic,

corpul C3 - Sc      20  mp,  parter,  bază de producție – anexă,

corpul C4 - Sc      47  mp,  parter,  bază de producție – magazie,

corpul C5 - Sc      47  mp,  parter, bază de producție – anexă,

corpul C6 - Sc   4677 mp, bază de producție -platformă betonată.

5. Amenajare incintă - Se vor marca platforme carosabile de manevre autobuze, alei pietonale, parcare pentru autoturisme, drumuri interioare principale si secundare, iluminat cu LED, supraveghere video, spatii verzi.

6. Alimentarea cu energie electrică – se va analiza soluția de racordare energie electrică la branșamentele existente/ va solicita ATR pentru instalare post trafo nou. In cadrul proiectului “Achiziția mijloacelor de transport ecologice în Municipiul Deva” s-a prevăzut achiziționarea unui post de transformare necesar alimentării stațiilor de încărcare.

7. Alimentarea cu apă - Exită rețea de alimentare cu apă la teren.

8. Canalizarea - Există rețea de canalizare la strada Depozitelor.

9. Gospodărie apă de incendiu cu rezervor de apă și stație de pompare - În principiu se va utiliza gospodăria de apa de incendiu propusă prin proiectul inițial (gospodărie de apă de incendiu cu rezervor de apă și stație de pompare).

10. Telefonie: Este necesară racordarea la rețeaua propusă prin proiectul inițial.

11. Rețele de gaze naturale: Nu este necesară racordarea la rețeaua de gaze naturale.

 

12. Existența unor eventuale rețele edilitare în amplasament care ar necesita relocare/protejare, în măsura în care pot fi identificate - se evidențiază existența în teren a unei rețele aeriene de alimentare cu energie electrică - stâlpi de joasă (sau medie) tensiune - este posibilă reamplasarea acestora.

Nu se cunoaște dacă există rețele subterane care trebuie deviate.

Din planurile existente se evidențiază existența unei rețele aeriene de alimentare cu energie electrică - stâlpi de joasă (sau medie) tensiune, amplasată la jumătatea distanței între drumul de servitute și corpul CI, este posibilă reamplasarea acestora.

Nu se cunoaște dacă există rețele subterane care trebuie deviate, se presupune că acestea nu sunt funcționale și că nu trebuie să fie protejate. In caz contrar, acestea vor trebui specificate în tema pusă la dispoziție de beneficiar.

 

c) Durata minimă de funcţionare apreciată corespunzător destinaţiei/funcţiunilor propuse

Durata minimă de funcţionare, apreciată corespunzător destinaţiei/funcţiunilor propuse: 04:00-23:00.

d) Nevoi/solicitări funcţionale specifice

 

Respectarea principiilor privind dezvoltarea durabilă, egalitatea de șanse, de gen și nediscriminarea.

Toate construcțiile și amenajările exterioare vor asigura protecția și confortul necesar utilizatorilor în concordanță cu exigențele acestora din punct de vedere al cerinței fundamentale de siguranță în exploatare, normativ NP68/2002, normativ NP 051-2013 și a STAS-urilor și a normativelor conexe în vigoare la această dată. Cerința de siguranță în exploatare presupune protecția utilizatorilor (inclusiv copii, persoane vârstnice și persoane cu dizabilități) în timpul exploatării și are in vedere următoarele condiții tehnice de performanță:

Siguranța circulației pietonale;

Siguranța circulației cu mijloace de transport mecanizate;

Siguranța cu privire la riscuri provenite din instalații;

Siguranța in timpul lucrărilor de întreținere;

Siguranța la intruziuni și efracții.

 

  1. JUSTIFICAREA NECESITĂȚII ELABORĂRII, DUPĂ CAZ A :
    • Studiului de prefezabilitate, în cazul obiectivelor/proiectelor majore de investiții
  2. Expertizei tehnice și, după caz, a auditului energetic ori a altor studii de specialitate, audituri sau analize relevante, inclusiv analiza diagnostic, în cazul intervențiilor la construcții existente

Conform Certificatului de urbanism nr. 232/04.06.2024.

  • Unui studiu de fundamentare a valorii resursei culturale referitoare la restricțiile și permisivitățile asociate cu obiectivul de investiții, în cazul intervențiilor pe monumente istorice sau în zone protejate.

            Nu este cazul.

            Documentația tehnico-economică la faza Studiu de Fezabilitate va fi elaborată în baza HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

Conform Certificatului de urbanism și legislației în vigoare sunt necesare următoarele studii:

  • -                             Studiu Geotehnic verificat cerința Af,
  • -                             Studiu topografic cu cote de nivel în sistem de referință Stereo 70  vizat OCPI,
  • -     Studiu de conformare energetică cu standardul nZEB – conform Legii nr. 372/2005, art. 17, alin (1), (2), (3) și (4) și art. 10 – cu respectarea performanțelor energetice conform legii
  • -                             Alte studii necesare.

     

Direcția Tehnică

Director executiv,

Manuela STANCIU

Serviciul Programe Dezvoltare

Șef serviciu,

Mariana CODRIN

 

 

 

 

 

Consilier,

Felicia DETEȘAN