ROMÂNIA
JUDEȚUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
CONSILIUL LOCAL
DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ DEVA
SERVICIUL RESURSE UMANE
COMPARTIMENTUL RESURSE UMANE, SCIM, ARHIVARE
RAPORT DE SPECIALITATE
la proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții pentru Direcția de Asistență Socială Deva
În prezent, pentru Direcția de Asistență Socială Deva, forma în vigoare a organigramei, a statului de funcții și a regulamentului de organizare și funcționare au fost aprobate prin Hotărârea Consiliului local nr.8/2024, cu modificările și completările ulterioare.
Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției.
Conform art.129 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și regulamentul de organizare și funcționare al instituției.
Pe parcursul desfășurării activității pot interveni numeroase situații în care să fie necesară modificarea elementelor de mai sus și în acest sens, Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă.
În data de 03 septembrie 2025 s-a desfășurat examenul de promovare în gradul profesional imediat superior a personalului contractual din cadrul Direcției de asistență socială Deva, instituție publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului local al municipiului Deva, la care a participat o persoană iar în urma examenului susținut a fost declarată <>.
Ca urmare a promovării examenului se impune transformarea postului în regim contractual de inspector de specialitate, gradul II din cadrul Compartimentului resurse umane, SCIM, arhivare al Serviciului resurse umane, în inspector de specialitate, gradul I.
În cadrul Compartimentului strategii, proiecte din cadrul Serviciului strategii, asistenţă comunitară, există 1 post în regim contractual, de inspector de specialitate, gradul IA ocupat și 2 funcții publice de execuție vacante, respectiv 1 referent, clasa III, grad profesional superior și 1 consilier, clasa I, grad profesional superior,
Raportat la volumul și complexitatea activităților desfășurate propunem ca funcția publică de execuție, vacantă, de referent clasa III, grad profesional superior din cadrul Compartimentului strategii, proiecte din Serviciul strategii, asistenţă comunitară să fie mutată definitiv în cadrul Compartimentului beneficii sociale din Serviciul beneficii și servicii sociale iar postul contractual vacant de inspector de specialitate, gradul IA, din cadrul Compartimentului beneficii sociale din Serviciul beneficii și servicii sociale să fie mutat în cadrul Compartimentului strategii, proiecte din cadrul Serviciului strategii, asistenţă comunitară.
Raportat la cele mai sus prezentate propunem următoarele:
- transformarea postului în regim contractual din inspector de specialitate, gradul II din cadrul Compartimentului resurse umane, SCIM, arhivare al Serviciului resurse umane în inspector de specialitate, gradul I;
- mutarea din cadrul Compartimentului beneficii sociale din Serviciul beneficii și servicii sociale a unui post contractual vacant de inspector de specialitate, gradul IA în cadrul Compartimentului strategii, proiecte din cadrul Serviciului strategii, asistenţă comunitară;
- mutarea din cadrul Compartimentului strategii, proiecte al Serviciului strategii, asistență comunitară a funcției publice de execuție vacantă de referent, clasa III, grad profesional superior, în structura Compartimentului beneficii sociale din cadrul Serviciului beneficii și servicii sociale;
Operaţiunea de mai sus va modifica în mod corespunzător statul de funcţii al instituţiei, respectiv poziţiile 42, 59, 375 conform Anexei la proiectul de hotărâre.
Modificările survenite în statul de funcţii sunt următoarele:
Nr. Crt. | Nr. Crt. Stat de funcţii | Postul anterior mutării/transformării | Postul după mutare/transformare | Status / Obs. |
1 | 42 | Inspector de specialitate, gradul IA, vacant | Referent, clasa III, grad profesional superior, vacant | Mutare definitivă |
2 | 59 | Inspector de specialitate, gradul II, ocupat | Inspector de specialitate, gradul I, ocupat | Transformare |
3 | 375 | Referent, clasa III, grad profesional superior, vacant | Inspector de specialitate, gradul IA, vacant | Mutare definitivă |
Numărul total de posturi din cadrul Direcției de asistență socială Deva rămâne neschimbat.
În temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.“a”, alin.3 lit.“c”, art.139 alin.1, art.196 alin.1 lit.“a”, art.243 alin.1 lit.“a” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,, completate cu prevederile art. 68 alin,. 1, art. 69 alin. 1, precum și ale art. 71 alin. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
Supunem aprobării Consiliului local al municipiului Deva proiectul de hotărâre în forma prezentată privind modificarea corespunzătoare a statului de funcţii pentru Direcția de Asistență Socială Deva.
AVIZAT juridic
DIRECTOR EXECUTIV, ȘEF SERVICIU J.A.R.,
GENȚIANA-CLAUDIA POENARU Cosmina-elena Noaghiu-bolda
ÎNTOCMIT,
ȘEF SERVICIU R.U. consilier
CLAUDEL ŞELARU CRISTINA HĂULICĂ