România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Direcția de asistență socială Deva

 

RAPORT

la proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.375/2021 privind aprobarea înființării serviciului social „Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități”, din cadrul Direcției de asistență socială Deva, a Regulamentului de organizare şi funcţionare al serviciului social, precum și a modelului contractului de furnizare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare

 

Direcţia de asistenţă socială Deva din subordinea Consiliului local al municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare al domnului Lucian-Ioan Rus, din care reiese necesitatea modificării Hotărârii Consiliului local nr. 375/2021 privind aprobarea înființării serviciului social „Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități”, din cadrul Direcției de asistență socială Deva, a Regulamentului de organizare şi funcţionare al serviciului social, precum și a modelului contractului de furnizare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare, supune atenţiei următoarele:

Direcţia de Asistenţă Socială Deva, instituţie publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva, este acreditată ca furnizor de servicii sociale, conform Certificatului de acreditare seria AF nr.005428/21.12.2018, în temeiul Legii nr.197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare.

„Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități”, cod serviciu social - 8810 ID – III, este un serviciu social, fără personalitate juridică înființat în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Deva, prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr. 375/2021, are ca scop acordarea de asistență și sprijin pentru persoanele adulte cu dizabilități, la domiciliul acestora, pentru perioadă determinată și în baza evaluării și identificării nevoilor individuale, în vederea depășirii situațiilor de dificultate și prevenirii instituționalizării.

Având în vedere prevederile Ordinului Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale nr.1126/2025 pentru aprobarea modelului-cadru al contractului de servicii sociale, al informărilor transmise de furnizorul de servicii sociale serviciului public de asistenţă socială, a procedurii de fundamentare a bugetului necesar, precum şi a indicatorilor pentru monitorizarea serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială, se impune aprobarea noului Regulament de organizare și funcționare a serviciului social „Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități”, a contractului de servicii sociale și introducerea unor anexe noi la contract precum.

Noul model-cadru al contractului de servicii sociale introduce drepturi și obligații suplimentare pentru furnizor/beneficiari, precum și alte modalități prin care contractul se suspendă, se reziliază și încetează. 

Totodată, art. 6 din Ordinul Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale nr. 1126/2025 pentru aprobarea modelului-cadru al contractului de servicii sociale, al informărilor transmise de furnizorul de servicii sociale serviciului public de asistenţă socială, a procedurii de fundamentare a bugetului necesar, precum şi a indicatorilor pentru monitorizarea serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială, stipulează următoarele: "până la data de 31 decembrie 2025, părţile contractante vor modifica şi vor completa, după caz, contractele pentru acordarea de servicii sociale aflate în desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentului ordin, cu respectarea prevederilor modelului-cadru prevăzut în anexa nr. 1 şi a standardelor minime de calitate şi a legilor speciale aplicabile".

Raportat la cele mai sus prezentate, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) și alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 30 alin. 2 și alin. 4 lit. a), art. 36 alin. 2, art. 79 alin. 2 și alin. 3, art. 83 alin. 2 și art. 84 alin. 1, art. 112 alin. 3 lit. g) și m) din Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare; 

Luând în considerare prevederile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

În temeiul art. 129 alin. 2 lit. d), alin. 7 lit. b), art. 139 alin. 1, art. 196 alin. 1 lit. a), precum și a art. 243 alin. 1 lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Față de cele prezentate, supunem dezbaterii și aprobării plenului Consiliului Local, proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr. 375/2021 privind aprobarea înființării serviciului social „Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități”, din cadrul Direcției de asistență socială Deva, a Regulamentului de organizare şi funcţionare al serviciului social, precum și a modelului contractului de furnizare a serviciilor sociale, în sensul aprobării noului Regulament de organizare şi funcţionare al serviciului social „Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități”, a modelului contractului de acordare a serviciilor sociale și a anexelor la contract.

 

Director executiv,
Gențiana Claudia POENARU

Director executiv adjunct,
Daniel-Adrian-Gheorghe FAUR

 

 

 

 

Șef serviciu,

Adina MARINCESCU

Avizat,
 Șef Serviciu J.A.R.,

Crinela-Lăcrămioara BUCIUMAN

 

 

 

Întocmit,

Consilier

Andra-Simona JUȘCA