ROMÂNIA
JUDEȚUL HUNEDOARA
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA
SERVICIUL RESURSE UMANE
RAPORT DE SPECIALITATE
la proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.233/2022 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” de la nivelul Unității Administrativ Teritoriale Deva
« Serviciul resurse umane » al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, analizând referatul de aprobare întocmit de iniţiatorul proiectului, Primarul municipiului Deva, dl. Nicolae – Florin Oancea, precum și proiectul de hotărâre și anexele acestuia, supunem atenţiei Consiliului Local Deva următoarele :
Prin Hotărârea Consiliului local nr.233/2022 au fost stabilite salariile de bază pentru funcționarii publici si personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva și din serviciile și instituțiile publice din subordinea Consiliului Local al municipiului Deva, în temeiul prevederilor LEGII- CADRU nr.153/ 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare,
Întrucât statul de funcții al Primăriei municipiului Deva a suportat modificarea prin care un post vacant de Consilier clasa I grad profesional superior din cadrul Compartimentului protecție civilă a fost transformat în Inspector de protecție civilă clasa III grad profesional superior, funcție care nu are salariu prevăzut în grila de salarizare pentru funcționarii publici,
Ținând cont de Lista cuprinzând funcțiile publice – Anexa nr. 5, pct. II, lit. B, subpct. 22 din O.U.G. nr. 57 / 2019 - Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, conform căreia funcția de Inspector de protecție civilă este o funcție publică specifică,
Conform Echivalării funcţiilor publice specifice cu funcţii publice generale din cadrul unor autorităţi şi instituţii publice - Anexa nr. 5^1, pct. 19 din O.U.G. nr. 57 / 2019 - Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, potrivit căreia funcția publică specifică de Inspector de protecție civilă, clasa I, clasa II și clasa III se echivalează cu funcțiile publice de execuție de Consilier clasa I, Referent de specialitate clasa II și Referent clasa III,
Prin raportare la salariile de bază stabilite pentru funcții publice cu nivel de studii similar, s-a propus modificarea Anexei nr.1 la Hotărârea Consiliului local nr.233/2022 prin completarea corespunzătoare a Notei de subsol la grila de salarizare, Anexa nr. 1, punctul b) – Salarii de bază pentru funcții publice de execuție care va avea următorul conținut :
” Notă : Salariile de bază stabilite pentru funcția publică de execuție de Consilier vor fi utilizate și pentru salarizarea funcțiilor publice de execuție specifice de Polițist local, clasa I și cea de Inspector de protecție civilă, clasa I, corespunzător gradului și gradației aferente, salariile de bază stabilite pentru funcția publică de execuție de Referent de specialitate vor fi utilizate și pentru salarizarea funcțiilor publice de execuție specifice de Polițist local, clasa II și cea de Inspector de protecție civilă, clasa II, corespunzător gradului și gradației aferente, iar salariile de bază stabilite pentru funcția publica de execuție de Referent vor fi utilizate și pentru salarizarea funcției publice de execuție specifice de Polițist local, clasa III și cea de Inspector de protecție civilă, clasa III, corespunzător gradului
profesional și gradatiei aferente. Salariile de bază stabilite pentru funcția publică de execuție de Consilier vor fi utilizate și pentru salarizarea funcției publice de execuție de Consilier achiziții publice, corespunzătoare gradului profesional și gradatiei aferente ”.
În temeiul prevederilor art.10 alin.1-4, art.11, art.19 din Legea cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare, art.59 din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul art.129 alin.1, alin.2 lit.”a”, art.384, Anexa nr.5, pct. II, lit.B, subpct.22, Anexa nr.5^1, pct.19 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Supunem atenției Consiliului Local Deva proiectul hotărârii pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.233/2022 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” de la nivelul Unității Administrativ Teritoriale Deva, în forma prezentată .
Șef serviciu resurse umane,
Felea Diana Maria
Director Executiv
Direcția Juridică și Administrație Publică Locală,
Mura Oana Diana