Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 12 / 03.02.2025
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru perioada martie -mai 2025

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 2

Raportul compartimentelor de resort

Raport Secretarul general

Forma inițiatorului

România

România

Județul Prahova

Consiliul Local al comunei Dumbrăvești

Comuna Dumbrăvești

Proiect de hotărâre

Nr. 12 din 03.02.2025

privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru perioada martie -mai 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 123  alin. (1) si alin.(4) din Ordonanța de urgența a Guvernului  nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, modificată și completată
  2. art. 81 - art. 83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, modificată și completată
  3. Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala, republicată, modificată  și completată;

Ținând cont de:

a) Hotarârea Consiliului local al comunei Dumbrăvești privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al comunei Dumbrăvești.

 Avizul nr.14 din 26.02.2025 al Comisiei pentru administrație publică locală, juridică, apărarea oridinii și liniștii publice a drepturilor cetățenilor;

b)  Avizul nr.694 din 03.02.2025 al Secretarul general al Comunei Dumbrăvești; 

Luând act de:

  1. Referatul de aprobare al primarului comunei Dumbrăvești, în calitatea sa de inițiator, înregistrat la nr. 690  din 03.02.2025
  2. Raportul de specialitate nr. 691 din 03.02.2025 întocmit de către Secretarul general al Comunei Dumbrăvești;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei dumbrăvești

adoptă prezenta hotărâre.

      Art. 1  - Se alege  dl. Jaravete Marian președinte de sedință pentru ședințele Consiliului local ce urmează a se desfășura în perioada martie - mai 2025.

        Art. 2 - În situația în care la una dintre ședințe președintele de ședinta nominalizat la art. 1 lipsește atribuțiile de președinte de ședință vor fi exercitate de dl. Stanciu Gabriel doar pentru acea ședință.

      Art. 3 – Prezenta hotărâre va fi dusă la îndeplinire de persoanele nominalizate la art. 1. sau art. 2 care vor  exercita următoarele atribuții principale:  conduce sedința consiliului local;  supune votului consilierilor locali proiectele de hotărâri și anunță rezultatul votării, cu precizarea voturilor pentru, a voturilor împotrivă și a abținerilor numărate și evidențiate de secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale în procesul-verbal al sedinței;  semnează procesul-verbal al sedinței;  asigură menținerea ordinii, în condițiile regulamentului de organizare și funcționare a consiliului local;  supune votului consilierilor locali orice problema care intră în competența de soluționare a consiliului local; aplică, dacă este cazul, sancțiunile prevazute la art. 233 alin. (1) sau propune consiliului aplicarea unor asemenea sancțiuni, după caz; îndeplinește alte atribuții prevazute de lege, de regulamentul de organizare și funcționare a consiliului local sau alte însărcinări date de către consiliul local.

         Art. 4 - Prezenta hotărâre va fi comunicată persoanelor și instituțiilor interesate prin grija secretarului general al comunei Dumbrăvești.

      Art. 5 - Prezenta hotărâre poate fi atacata la Tribunalul Prahova, în termenul și în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, modificată și completată.

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI DUMBRĂVEȘTI

Dorin-Gabriel RĂDUCANU

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI DUMBRĂVEȘTI

Luminița-Mihaela DESPA

Rezultate voturi