Stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol al comunei I.L.Caragiale,
pentru trimestrul al II- lea al anului 2024
Compartimentul Fond Funciar, Registru Agricol și Cadastru, din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei I.L.Caragiale, analizând Referatul de aprobare al domnului Primar, Adrian NĂSTASE, ce însoțește proiectul de hotărâre privind ”Analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol al comunei I.L.Caragiale, pentru trimestrul al II - lea al anului 2024, precum și stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activități”, supunem atenției următoarele :
Considerații juridice:
Sediul materiei:
- Ordonanța Guvernului nr. 28/2008, privind registrul agricol, cu modificările și completările ulterioare:
Art. 1 (1) În scopul asigurării unei evidenţe unitare cu privire la categoriile de folosinţă a terenurilor, a mijloacelor de producţie agricolă şi a efectivelor de animale care contribuie la dezvoltarea agriculturii şi buna utilizare a resurselor locale, autorităţile administraţiei publice locale ale comunelor, ale oraşelor şi ale municipiilor organizează întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol
(11)Registrul agricol naţional (RAN) reprezintă sistemul informatic centralizat care gestionează conţinutul în format electronic al registrelor agricole de la nivelul unităţilor administrativ - teritoriale, fiind implementat, dezvoltat şi administrat de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
(5) Registrul agricol se întocmeşte în format electronic, pe fiecare localitate componentă a unităţii administrativ - teritoriale, cu obligaţia de a se interconecta cu Registrul agricol naţional (RAN), în vederea raportării unitare către instituţiile interesate a datelor gestionate de către acesta. În cazul unităţilor administrativ – teritoriale unde nu s-a trecut la gestionarea registrului agricol în format electronic, acesta se poate întocmi pe support hârtie.
(7) Începând cu data de 1 ianuarie 2018, registrul agricol se întocmeşte şi se ţine la zi în format electronic.
- H.G.R. nr. 985/2019, privind registrul agricol pentru perioada 2020 – 2024 stabilește modelul și Formularele registrului agricol.
- Ordinul nr. 25/1382/37/1642/14297/746/202/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2020 – 2024
Conform prevederilorart. 7 alin. (4) din Anexa la Ordinulnr. 25/1382/37/1642/14297/ 746/202/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2020 – 2024 ,
”Trimestrial, în şedinţa consiliului local, prin grija primarului, se face analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol şi, prin hotărâre, se stabilesc măsuri pentru eficientizarea acestei activităţi, inclusive pentru soluţionarea situaţiilo rparticulare identificate la nivelul localităţii pe linia completării registrului agricol şi care nu sunt reglementate prin prezentele norme.”
În comuna I.L.Caragiale, la data de 30.06.2024, stadiul înscrierii datelor în registrul agricol în format electronic, este următorul:
La nivelul comunei I.L. Caragiale sunt constituite un număr de 3 volume/registre agricole.
1.Persoane fizice – 3088 poziţii, din care :
• 2240 poziţii la care sunt înscrise personae fizice cu domiciliul în localitate; ( Ghirdoveni – 1140 poziții, I.L. Caragiale – 814, Mija – 286 poziții);
• 848 poziţii la care sunt înscrise personae fizice cu domiciliul în alte localităţi;
- teren agricol - 1236,22 ha din care:
- arabil – 918,44 ha
- păşune - 6,71 ha
- fâneţe – 27,39 ha
- vie - 1,02 ha
- livada - 198,27 ha
- gradini familiale – 0,46 ha
- teren forestier - 83,92 ha .
2.Persoane juridice:
a) 82 poziţii, din care :
• 51 poziţii la care sunt înscrise personae juridice cu domiciliul fiscal în localitate;
• 31 poziţii la care sunt înscrise personae juridice cu domiciliul fiscal în alte localităţi
- teren agricol - 2955,44 ha din care:
- arabil- 63,58 ha
- păşune- 209,69 ha
- fâneţe - 0,73 ha
- vie – 0,17 ha
- livada- 173,18 ha
- gradini familiale - 0
- teren forestier- 2508,09 ha.
3.Suprafața totală teren: 4442,97 ha din care:
- teren arabil: 982,02 ha;
- pasuni naturale: 216,40 ha;
- fânețe naturale: 28,12 ha;
- vii: 1,19 ha
- livezi: 371,45 ha;
- păduri: 2592,01 ha;
- teren cu construcții: 211,43 ha;
- grădini familiale: 0,46 ha
- drumuri și căi ferate: 33,70 ha
- terenuri degradate și neproductive: 5.24 ha;
- ape, bălți: 0.95 ha
4. Animale domestice si/sau salbatice crescute in captivitate in conditiile legii (numar capete):
- Bovine – 175 capete;
- Ovine - 329 capete;
- Caprine - 324 capete;
- Cabaline - 108 capete;
- Pasari - 5575 capete;
- Familii de albine – 533 familii;
- Iepuri – 50 capete
- Porci - 314 capete
5. Utilaje, instalații agricole și mijloace de transport.
- Tractoare: 20
- Pluguri pentru tractor cu două și trei trupițe: 13
- Grape cu tracțiune mecanică: 1
- Grape cu tracțiune animală:
- Semănători cu tracțiune mecanică (pentru păioase și prășitoare): 5
- Combine autopropulsate pentru recoltat (cereale și porumb): 1
- Cositori cu tracțiune mecanică: 3
- Prese pentru balotat paie și fân: 1
- Remorci pentru tractor: 11
- Autovehicule pentru transport marfuri pana la 1.5tone: 2
- Care și căruțe: 64
6. Atestate de producător și carnete de comercializare eliberate/vizate:
− atestate de producător eliberate - 2
- carnete de comercializare eliberate - 2
- duplicatele atestatelor de producător eliberate: - 0
- avizare carnete producători: - 2
7. Menţiuni cu privire la sesizările/cererile pentru deschiderea procedurii succesorale înaintate notarilor publici" din registrul agricol
În vederea comunicării către camera notarilor publici în a cărei circumscripţie teritorială defunctul şi-a avut ultimul domiciliu, se înscriu menţiuni cu privire la sesizările pentru deschiderea procedurilor succesorale, potrivit prevederilor art. 12 alin. (4) din Legea nr. 7/1996 a cadastruluişi a publicităţii imobiliare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi:
a)numărul actului de deces;
b)numărul şi data înregistrării sesizării pentru deschiderea procedurii succesorale în registrul general pentru înregistrarea corespondenţei de la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale respective;
c)numărul înregistrării în registrul de evidenţă a sesizărilor pentru deschiderea procedurii succesorale;
d)numărul şi data confirmării primirii de către notarul public.
În al doilea trimestru al anului 2024 s-au înscris 50 menţiuni cu privire la sesizările pentru deschiderea procedurilor succesorale.
8. Înregistrări privind exercitarea dreptului de preempţiune" din registrul agricol
În primul trimestru al anului 2024 s-au înregistrat un număr de 3 oferte de vânzare pentru terenurile agricole situate în extravilan, ce fac obiectul Legii nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului, cu modificările și completările ulterioare,
9. Înregistrări privind contractele de arendare din registrul agricol - 75
10. Înregistrări privind contractele de concesiune din registrul agricol – 0
11. Întocmirea documentației în vederea emiterii Titlului de Proprietate – 0
12. Menţiuni speciale" din registrul agricol
În al doilea trimestru al anului 2024 s-au înscris modificări efectuate cu privire la situaţia juridică a terenului, modificări ce au intervenit pe parcursul trimestrului II al anului 2024, după cum urmează :
Contracte vânzări/cumpărări 19
contracte donaţii 2
certificate de moștenitor 18
acte partaj voluntar - 5
contracte de alipire - 0
Corespondenta intre Registrul Agricol si Rolul Nominal Unic, se realizeaza impreuna cu personalul de la Compartimentul de Taxe si Impozite, fiind realizat in proportie de 100 %.
Până la data de 30.06.2024 s-au verificat și rezolvat un număr de…………-……..alerte în sistemul informatic registru agricol .
Până la data de 30.06.2024 s-au făcut un număr de 34 verificări pe teren privind situația reală a datelor declarate la registrul agricol conform anexei nr. 2 la normele tehnice
Până la data de 30.06.2024 s-au aplicat un număr de ……………-………..sancțiuni cu privire la registrul agricol.
Stadiul încărcării in RAN
La data 30.06.2024 Registrul agricol in format electronic asigura exportul automat al informatiilor in RAN, fiind încărcate un număr de 2080 gospodării, din total 3144 gospodării inventariate, respectiv stadiul încărcării în RAN este de 66,16 %.
Alte aspecte :
Având în vedere că, la nivelul U.AT. I. L. Caragiale, în anul 2024 se afla în derulare PROGRAMUL NAȚIONAL DE CADASTRU ȘI CARTE FUNCIARĂ , Compartimentul Registru Agricol a îndeplinit activități privind :
- Pe durata perioadei de soluționare a cererilor de rectificare, Compartimentul Registru Agricol a asigurat suport tehnic comisiei, atât prin deplasări la sediul O.C.P.I. Dâmbovița, cât și la sediul prestatorului de servicii; împreună cu aceștia noi am preocedat la identificarea și soluționarea corectă a fiecărei cereri de rectificare, menționăm că la momentul de față stadiul proiectului este în etapa post emitere procese verbale de soluționare, în acest caz prestatorul soluționează conform deciziei comisiei din cadrul O.C.P.I. Dâmbovița fiecare cerere de rectificare depusă în perioada de publicație a proiectului prin documentele tehnice transmise cetățenilor.
De asemenea, pe tot parcursul anului 2024 s-a asigurat colaborarea cu Agenția de Plăti în vederea diseminării informațiilor cu privire la subvențiile agricole de care pot beneficia cetățenii comunei. S-au consiliat fermierii cu privire la documentele necesare pentru depunerea dosarelor la APIA pentru subvenții agricole. Astfel s-au eliberat un număr de 39 adeverințe pentru dosare APIA.
În al doilea trimestru al anului 2024 s-au eliberat diverse adeverințe solicitate de cetățeni cu privire la datele înscrise în Registrele Agricole, referitoare la terenuri, clădiri, venit agricol precum și adeverințe de spațiu necesare la SPCLEP Moreni.
ÎNTOCMIT,
COMPARTIMENT FOND FUNCIAR,
REGISTRU AGRICOL ȘI CADASTRU
Cons. principal,
Georgiana VOICULESCU
Cons. principal
Marian – Alexandru TRIFESCU