Analizând temeiurile juridice, respectiv:
a) art. 1 alin. (5), art. 15 alin. (2), art. 30 alin. (2), art. 120 alin. (1) și art. 121 alin. (1) și alin. (2) din Constituția României, republicată;
b) art. 3, art. 4 și art. 9 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
c) art. 2 alin. (2), art. 40, art. 42 alin. (1) și (4), art. 49 alin. (1), art. 57, art. 80 - 84 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, cu modificările şi completările ulterioare;
d) Ordonanța Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale, cu modificările şi completările ulterioare;
e) art. 13 alin. (4), art. 13 art. 59 alin. (1) și art. 61 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 196/2016, privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
f) art. 14 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.154/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016, privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
h) art. 1 din Hotărârea Guvernului nr.1506/2024 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, cu modificările şi completările ulterioare;
i) Legea asistenței sociale nr. 292/2011, actualizata, cu modificările şi completările ulterioare;
f) art. 59 – art. 63 din Hotărârea Guvernului nr. 1.154/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016, privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
Art.1. Se aprobă planul de acțiuni și lucrări de interes local pentru anul 2024 în vederea acordării venitului minim de incluziune la nivelul comunei Jitia, județul Vrancea, potrivit anexei nr.1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se stabilesc situațiile de necesitate și alte situații deosebite, în vederea acordării ajutorului de urgență reglementat de Legea nr. 196/2016, privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit anexei nr.2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre;
Art.3. Se desemnează responsabil pentru ținerea evidenței efectuării orelor de muncă de către persoanele desemnate în acest sens domnul viceprimar, Zamfiroiu Vasile, care va îndeplini și următoarele atribuții:
- va întocmi lunar un plan de acțiuni sau de lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă ;
- va asigura instructajul privind normele de tehnică a securității muncii;
- va afișa la loc vizibil planul de acțiuni și lucrări de interes local prevăzut la art.1, lista cu beneficiarii de ajutor social, precum și cu persoanele care urmează să efectueze ore de muncă.
Art.4. Prevederile prezentei hotărâri vor fi aduse la îndeplinire de către primarul si viceprimarul comunei, iar secretarul comunei se va îngriji de publicitate și comunicare instituțiilor și persoanelor interesate .