Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 10 / 06.02.2024
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind aprobarea bugetului local al comunei Lazuri de Beiuş pe anul 2024

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 1

Forma inițiatorului

România

România

Județul Bihor

Consiliul Local al comunei Lazuri de Beiuș

Comuna Lazuri de Beiuș

Proiect de hotărâre

Nr. 10 din 06.02.2024

privind aprobarea bugetului local al comunei Lazuri de Beiuş pe anul 2024

Analizând temeiurile juridice, respectiv:


  1. In baza prevederilor:

    • Legii nr 421/2023 a bugetului de stat pe anul 2024,
    • Legii nr 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    • art.8, art.9, alin. 5, art.44.alin.6, art. 88, alin.2, art.103 alin.2. art.104 alin.2. şi
  2. art. 105 alin.2 din Legea educaţiei naţionale nr 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

    • art.2. alin.2, art.64 alin. I. şi art 138 din Codul fiscal al României, adoptat prin Legea nr 227/2015 cu modificările şi completările ulterioare,
    • art. I. alin. 2. Lit.a, art.4. art.5, alin.4, art. 19. alin. I lit. a , art.20 alin. I şi lit j,
  3. art. 26 alin.4 , art.30 alin.6, art.40, art.48, art.51, alin.3 şi art.58 din legea nr 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;

    • art.40 din legea nr 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    • art.2 alin 2, art .41, alin.5, art.50 alin. 4, art.58, art.59, art.61, art. 62 şi art. 70 din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Ținând cont de:

  1. adresa nr. BHG_STZ 598/2024 emisa de AJFP Bihor  si anexa la adresa AJFP Bihor 598/2024 prin care se repartizeaza sumele alocate Comunei Lazuri de Beius, Decizia nr.1 din 11.01.2024, Decizia nr.2 din 11.01.2024, Decizia nr.4 din 05.02.2024, Decizia nr.5 din 05.02.2024 si luand in calcul executia la 31.12.2023 cu impozitele si taxele locale incasate in anul 2023, contractelor de finantare incheiate cu MDRAP pentru obiectivele incluse la finantare in Programul National de Dezvoltare Locala ,veniturile totale ale Comunei Lazuri de Beius pe anul 2024  sunt in suma totala de 10.540 mii lei ;   
  2. contractele de finanţare Încheiate cu Ministerul Dezvoltării Regionale si Administraţiei Publice respective Alimentare cu apă comuna Lazuri de Beiuş şi Canalizare menajeră în comuna Lazuri de Beiuş;
  3.    referatul nr.234 din 07.02.2024 intocmit de catre Scoala Gimnaziala  nr.1 Lazuri de Beius suma de 88 mii lei - alocata pe   indicator 11.02.02 se va repartiza conform referatului de mai sus, referatul nr.146 din 29.01.2024 Scoala Gimnaziala nr.1 Lazuri de Beius solicita alocarea sumei de 82 mii lei din bugetul local al comunei Lazuri de Beius pentru cheltuieli materiale .
  4. Tinând seama de obiectivele si necesităţile financiare ale comunei Lazuri de Beius se propune repartizarea acestor sume conform destinaţiei stabilite prin adresele de mai sus si de asemenea in funcţie de obiectivele stabilite si a căror finanţare se impune.
  5. publicarea anunţului în Monitorul oficial local al comunei Lazuri de Beiuş, privind elaborarea proiectului bugetului local al comunei Lazuri de Beiuş pe anul 2024 în contextual prevederilor art. 6 din Legea nr 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică locală, cu completările ulterioare;’
  6. afişarea proiectului bugetului local pe anul 2023 la sediul Primăriei comunei Lazuri de Beiuş, în contextual prevederilor art. 39 alin.3 din Legea nr 273/2006, privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;

Luând act de:

  1. contractele de finanţare Încheiate cu Ministerul Dezvoltării Regionale si Administraţiei Publice respective Alimentare cu apă comuna Lazuri de Beiuş şi Canalizare menajeră în comuna Lazuri de Beiuş;

    Tanand seama de obiectivele si necesităţile financiare ale comunei Lazuri de Beius se propune repartizarea acestor sume conform destinaţiei stabilite prin adresele de mai sus si de asemenea in funcţie de obiectivele stabilite si a căror finanţare se impune.


În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei lazuri de beiuș

adoptă prezenta hotărâre.

Art.1.Se aproba  bugetul local initial al comunei Lazuri de Beius, de venituri  in suma de 10.540 mii lei si cheltuieli in suma de 10.718 mii lei pe anul 2024dupa cum urmeaza, si a estimarilor pentru perioada  2025-2027 .

- Sume defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor,oraselor

municipiilor – cod 11.02.02                                                                    998 mii lei

-Sume defalcate din TVA pentru echilibarea

bugetelor locale – cod 11.02.06                                                             585  mii lei

 

            - Cotele defalcate din impozitul pe

 venit pentru echilibrarea bugetelor locale – cod 04.02.01                     316 mii lei

            -Sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe

 venit pentru echilibrarea bugetelor locale – cod 04.02.04                  1.069 mii lei

            -Subventii (ajutor pt.incalzirea locuintei) – cod 42.02.34         100 mii lei

- Subventii de la bugetul de stat pentru 

finantarea sanatatii(asistent comunitar) - cod 42.02.41              69,40 mii lei

           - Subventii - OG.28/2013 - cod 42.02.65                                     7.000 mii lei 

            -Venituri proprii                                                                         402,60 mii lei

 

TOTAL VENITURI BUGET LOCAL:                                 10.540 mii lei   

        Suma de 10.718 mii lei va fi repartizata pe capitole de cheltuieli ,astfel:

  • Suma de 3.540 mii lei pentru sectiunea  de functionare 
  • Suma de 7.178 mii lei pentru sectiunea  de dezvoltare .

CHELTUIELI BUGET LOCAL:

SECTIUNEA 01 –DE FUNCTIONARE ESTE FORMATA DIN URMATOARELE:

- Cap.51.02 –Autoritati publice:

- cheltuieli de personal+ indemnizatii consilieri + indemnizatie de hrana+vouchere de vacanta – 1.200 mii lei 

- cheltuieli materiale –471,90 mii lei repartizata astfel:

- 51.02.01.03.20.01.01 - suma de 9 mii lei necesara pentru 4 trimestre

- 51.02.01.03.20.01.02 - suma de 8 mii lei necesara pentru 3 trimestre

- 51.02.01.03.20.01.03 - suma de 50 mii lei necesara pentru 4 trimestre

- 51.02.01.03.20.01.04 - suma de 14 mii lei necesara pentru 4 trimestre

- 51.02.01.03.20.01.05 - suma de 14 mii lei necesara pentru 4 trimestre

- 51.02.01.03.20.01.06 - suma de 5 mii lei necesara pentru 4 trimestre

- 51.02.01.03.20.01.07 – suma de 3 mii leinecesara pentru 4 trimestre

- 51.02.01.03.20.01.08 - suma de 40 mii lei necesara pentru 4 trimestre

            - 51.02.01.03.20.01.30 - suma de 305 mii lei necesara pentru 4 trimestre

- 51.02.01.03.20.06.01 - suma de 18,90 mii lei necesara pentru 4 trimestre

- 51.02.01.03.20.13 - suma de 5 mii lei necesara pentru 3 trimestre

                        51.02 TOTAL = 1.671,90 mii lei

- Cap.54.02.05.50.04 - Fond de rezerva bugetara la dispozitia autoritatilor locale  - 

suma de 0,10 mii lei se va utiliza potrivit art.36 alin.1 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.

54.02 TOTAL = 0,10 mii lei

- Cap.61.02 Ordine publica si siguranta nationala:

- cheltuieli de personal + indemnizatie de hrana+vouchere de vacanta – 130 mii lei

61.02 TOTAL = 130 mii lei

- Cap.61.02.Protectie civila si protectia contra incendiilor :

- cheltuieli materiale –  10 mii lei repartizata astfel:

- 61.02.05.20.01.30 - suma de 10 mii lei necesara pentru plata asigurarii grupului de 

voluntariat existent la nivel de comuna pentru situatii de urgenta;achizitionare si verificare extinctoare;contract de prestari servicii;achizitionare echipament, necesara pentru 3 trimestre.

61.02 TOTAL = 10 mii lei

- Cap.65.02. Invatamant(cod fiscal scoala):

- cheltuieli materiale(11.02.02) – 80 mii lei pentru 4 trimestre repartizati conform 

referatului nr.234 din 07.02.2024 intocmit de catre Scoala Gimnaziala nr.1 Lazuri de Beius

- cheltuieli materiale(bug local )- 82 mii lei necesar pentru 4 trimestre  repartizati conform referatului nr.146 din 29.01.2024 intocmit de catre Scoala Gimnaziala nr.1 Lazuri de Beius

- cheltuieli sociale – drepturi copii cu CES (11.02.02) – 8 mii lei   pentru 4 trimestre 

repartizati conform referatului nr.234 din 07.02.2024 intocmit de catre Scoala Gimnaziala nr.1 Lazuri de Beius

             65.02 TOTAL = 170 mii lei

- Cap. 65.20 Invatamant( cod fiscal primarie):

- cheltuilei materiale  - 11 mii lei necesar 4 trimestre pentru plata servicii livrare si 

manipulare hrana prescolari GPP nr.2 Hinchiris.

            65.02 TOTAL =11 mii lei 

- Cap.66.02.08.1Servicii de sanatate publica :

cheltuieli de personal  – 70 mii lei – plata salarii asistent comunitar+ indemnizatie de 

hrana (68,40 mii lei din 42.02.41)+ vouchere de vacanta (buget local 1,60 mii lei)

- cheltuieli materiale - 1 mie lei - pentru deplasari(42.02.41)

66.02 TOTAL = 71 mii lei

- Cap.67.02 Cultura, recreere si religie:

- 67.02.05.03.20.Intretinere gradini publice, parcuri, zone verzi, baze sportive si de agrement – Spatiu Public Baleni  - 8 mii lei pentru cheltuieli de intretinere.

- 67.02.50.59.12 Alte servicii in domeniile culturii, recreerii si religiei – Sustinerea cultelor –   suma de 122 mii lei, repartizata astfel:

- suma de 15 mii lei pentru Biserica Penticostala Hinchiris; 

- suma de 15 mii lei pentru Parohia Ortodoxa Lazuri de Beius;

- suma de 30 mii lei pentru Parohia Ortodoxa Lazuri de Beius pentru filia din Cusuius;

 - suma de 62 mii lei pentru Parohia Ortodoxa Hinchiris pentru capela Hinchiris.

67.02 TOTAL = 130 mii lei

- Cap.68.02.05.02.10 Asigurari si asistenta sociala:

- cheltuieli de personal+ indemnizatie de hrana+vouchere de vacanta – 872 mii lei-   

necesar 4 trimestre cu 18 asistenti personali in plata luna ianuarie – decembrie 2024( 785 mii lei din TVA 11.02.02 si 87 mii lei din bugetul local )

- Cap 68.02.05.02.57.02.01 Asigurari si asistenta sociala:

- ajutor social – 263 mii lei  pentru plata indemnizatiilor persoanelor cu handicap – necesar 4 trimestre  cu 9 indemnizatii in plata( 125 din TVA 11.02.02 si 138 mii lei din bugetul local ).

- Cap.68.02.15.01 Ajutor social – 100 mii lei  pentru plata ajutor incalzire acordat prin 

subventii de la bugetul de stat  indicator 42.02.34 

- Cap.68.02.50.50.57.02.01 - 16 mii lei ajutor urgenta din bugetul local si sprijin 50 ani 

casatorie.

68.02. TOTAL = 1251 mii lei

- Cap.70.02.06 Iluminat public si electrificari rurale:

- cheltuieli materiale – 40 mii lei

- 70.02.06.20.01.03 – 40 mii lei  necesara pe 4 trimestre pentru plata iluminatului public

70.02 TOTAL = 40 mii lei

 - Cap.74.02.05.02.20.01.30 – Colectare , tratare si distrugerea deseurilor – cheltuieli 

materiale – suma de 5 mii lei pentru plata taxa fond de mediu.

74.02 TOTAL = 5 mii lei

- Cap.84.02 Transporturi:

- cheltuieli materiale – 50 mii lei din care:

- 84.02.03.01.20.01.30 – suma de 50 mii lei necesara pentru 3 trimestre

           84.02 TOTAL = 50 mii lei

TOTAL SECTIUNE DE FUNCTIONARE  =3.540 MII LEI 

SECTIUNEA 02 – DE DEZVOLTARE ESTE FORMATA DIN URMATOARELE:

1.- Cap.51.02.01.03.55.01.42 – Autoritati executive – Transferuri din bugetul local catre asociatiile de dezvoltare intercomunitare – 10 mii lei  din excedentul anului 2023 pentru plata cotizatie ADI Gaz Sud Bihor, ADI Adi Ecolet.

2.Cap.70.02.05.01.71.01.01 –Alimentare cu apa –3.075 mii lei  din care 3.000 mii lei subventii pe OG.28/2013 conform contractului de finantare incheiat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si 75 mii lei cofinantare buget local din excedentul anului 2023.

3. – Cap.74.06.00.71.01.01 Canalizarea si tratare apelor reziduale – 4.075 mii lei  din care 4.000 mii lei subventii pe OG.28/2013 conform contractului de finantare incheiat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice   si 75 mii lei cofinantare din bugetul local din execedentul anului 2023.

4. - Cap.84.02.03.01.71.01.30. Drumuri – 18 mii lei pentru Modernizare drumuri comunale- proiect Anghel Salighy din bugetul local din execedentul anului 2023.

              TOTAL SECTIUNE DE DEZVOLTARE = 7.178 MII LEI 

TOTAL CHELTUIELI  BUGET LOCAL: 10.718 MII LEI DIN CARE:

 - SECTIUNEA 01 –DE FUNCTIONARE   -  3.540 MII LEI 

-  SECTIUNEA 02 –DE DEZVOLTARE     -  7.178 MII LEI     

                ESTIMARILE VENITURILOR ALOCATE DE LA BUGET PENTRU ANII 2025,2026,2027 SUNT URMATOARELE:

 

INDICATOR

AN 2025

AN 2026

AN 2027

1) 04.02.01

X

X

X

2) 04.02.04

680

680

680

3) 04.02.05

X

X

X

4)11.02.02 din care:

1.021

1.025

1.029

1 – cheltuieli prevazute la art.139 alin.2 lit.b)-c) din Legea 198/2023

86

90

94

2 – drepturile asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizatiile lunare

910

910

910

3- stimulente educationale/invatamant prescolar (tichete gradinita)

0

0

0

4 – drepturi copii cu CES integrati in invatamantul de masa

25

25

25

5) 11.02.05

0

0

0

6) 11.02.06

687

687

687

7) 11.02.09

0

0

0

                                                                 

Art.2. Se aproba numarul de posturi conform organigramei avizate de ANFP si sumele pentru cheltuieli de personal:  

            Avand in vedere   persoanele cu handicap , ţinând cont si de sumele care s-au alocat pentru plata acestora, se stabilește ca numarul maxim de asistenti personali pe anul 2024 sa fie de 18,   iar numarul de  indemnizatii acordate  persoanelor   cu handicap pe anul 2024 sa fie maxim de 9 persoane;

            CHELTUIELI DE PERSONAL LA NIVELUL COMUNEI LAZURI DE BEIUS       SE COMPUN DIN URMATOARELE CAPITOLE:

  • 51.02.10 - AUTORITATI PUBLICE – 1200 MII LEI/AN 2024 – 15 POSTURI  APROBATE DIN CARE 11 OCUPATE SI 4 POSTURI VACANTE;
  • 61.02.10 - ORDINE PUBLICA – 130 MII LEI/AN 2024 - 2 POSTURI  APROBATE DIN CARE 2 OCUPATE 
  • 66.02.10 - ASISTENTA COMUNITARA – 70 MIILEI/AN 2024 - 1 POST APROBAT DIN CARE 1 POST OCUPAT
  • 68.02.10 - ASISTENTI PERSONALI – 872 MII LEI/AN 2024 – 18 POSTURI APROBATE IN ANUL 2024.

Art.3. Se aproba limita maxima de 200 litri/luna/vehicul conform prevederilor Legii nr.258/2015 pentru modificarea si completarea ordonantei Guvernului nr.80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutii publice.

Art.4.Se aproba plata cotizatiei pentru ADI Sud Gaz Bihor pentru anul 2024 in suma de 4lei/locuitor.

Art.5. Se aproba plata cotizatiei pentru ADI Ecolet Group pentru anul 2024 in suma de 3 mii lei .

Art.6. Se aproba plata cotizatiei pentru ADI Gal Codru Moma pentru anul 2024 in suma de 5 mii lei conform hotararii AGA din 28.11.2019..

Art.7. Se aproba plata cotizatiei pentru ADI Acor Filiala Bihor pentru anul 2024 in suma de 0,30 mii  lei/an.

Art.8.Se aproba plata cotizatiei pentru ADI Acor pentru anul 2024 in suma de 2,60 mii  lei/an.

Art.9. Se aproba plata acord cooperare urbanism in suma de  60% X1 salariu minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare   conform Hotararii nr. 6 din 16 noiembrie 2023, emisa de  ACOR -FILIALA JUDETEANA BIHOR si plata acord cooperare audit in suma de  60% X1 salariu minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare  conform Hotararii nr. 5 din 16 noiembrie 2023, emisa de  ACOR -FILIALA JUDETEANA BIHOR. 

Art.10. Se aproba virarea sumei de 178   mii lei din contul 82A980000xxxx – excedent an 2023 – in contul 40.02.14 sume din excedentul bugetului local utilizate pentru finantarea cheltuielilor sectiunii de dezvoltare pe anul 2024 pentru urmatoarele obiective: 

1.- Cap.51.02.01.03.55.01.42 – Autoritati executive – Transferuri din bugetul local catre asociatiile de dezvoltare intercomunitare –  10 mii lei din excedentul anului 2023 pentru plata cotizatie ADI Gaz Sud Bihor, ADI Adi Ecolet.

2.- Cap.70.02.05.01.71.01.01 –Alimentare cu apa –75 mii lei cofinantare buget local din excedentul anului 2023.

3. – Cap.74.06.00.71.01.01 Canalizarea si tratare apelor reziduale – 75 mii lei cofinantare buget local din excedentul anului 2023.

4. - Cap.84.02.03.01.71.01.30. Drumuri – 18 mii lei pentru Modernizare Drumuri Comunale  - proiect Anghel Saligny, din bugetul local din execedentul anului 2023.

Art. 11. Prezenta Hotãrâre se comunicã cu Primarul comunei Lazuri de Beiuş, Serviciul contabilitate din cadrul Primăriei comunei Lazuri  de Beiuş Instituţia Prefectului – Judeţul Bihor, Consiliul Judeţean Bihor, Camera de Conturi Bihor.  

 

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI LAZURI DE BEIUȘ

Adrian BOGOȘEL

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI LAZURI DE BEIUȘ

Adrian-Dan RUGE

Rezultate voturi