Nr. 26 / 24.03.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea bugetului local al comunei Liebling pe anul 2025

Inițiator proiect

Ioan-Gheorghe MUNTEANU

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

24 Martie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Timiș

Consiliul Local al comunei Liebling

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 26 din 24.03.2025

privind aprobarea bugetului local al comunei Liebling pe anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

a) art. 15 alin. (2), art. 120 alin. (1), art. 121 alin. (1) și alin. (2) și art. 138 alin. (4) și alin. (5) din Constituția României, republicată;

b) art. 3, art. 4 și art. 9 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;

c) art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicat, cu modificările și completările ulterioare;

d) art. 1 alin. (2), art. 3, art.75 alin.(1) lit. g), art. 87 alin.(3) ultima teză, art. 88,art. 89 alin.(6), art. 90 alin.(1) art. 95 alin.(2) , art.96, art. 98, art. 104 alin. (2), art. 105 alin.(1), art. 109 alin.(4), art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) coroborat cu alin. (4) lit. a), raportate la cele ale art. 155 alin. (1) lit. (c), combinat cu alin. (4) lit. b), art. 129 alin.(5), art. 197 alin.(1), (2), (4) și (5), art. 198 alin. (1), și art. 199 alin. (1) și (2), art. 240, art. 491 alin.(2), art. 458 alin.(4), art.547 alin.(2), art. 575 alin.(1), art. 3 alin.(2) anexa nr. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

e) art. 4 – art. 8, art. 72 și anexa 9, capitolul II din Legea nr. 9/2025 a bugetului de stat pe anul 2025;

f) Legii nr. 10/2025 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2025;

g) art. 2, art. 4 alin. (1) pct. 1, pct. 6 alin. (2) , art. 12 alin. (1), art. 20 alin. (2), art. 29 alin. (1) lit. g), art. 67 alin. (1) din Legea responsabilității 􀁁scal-bugetare nr. 69/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

h) Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;

i) art. 8, art. 136 alin.(2), art. 140, art. 144 și art. 146 alin. (2) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare;

j) art. 2 alin. (2), art. 64 alin. (1) și art. 138 din Codul Fiscal al României, adoptat prin Legea nr.227/2015, cu modificările și completările ulterioare;

k) art. 1 alin. (2) lit. a), art. 4, art.5 alin. (4), art. 19 alin. (1) lit. a), art. 20 alin. (1) și lit. j), art. 26 alin. (4), art. 30 alin. (6), art. 40 – art. 48, art. 50 alin.(2) lit. b), art. 51 alin. (3) și art. 58 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;

l) art. 6 alin. (1) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2006 privind înființarea, organizarea și desfășurarea activității așezămintelor culturale, aprobată prin Legea nr. 143/2007, cu modificările și completările ulterioare;

m) art. 8 alin. (1) și art. 33 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

n) art. 2 alin. (2), art. 41 alin. (5), art. 50 alin. (4), art. 58, art. 59, art. 61, art. 62  și art. 70 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

o) art. 1 alin. (2) și alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare;

p) art. 40 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

r) art. 39 alin. (2) din Legea poliției locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

s) Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, rectificată, modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 4/2025;

ș) art. 20 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare aprobată prin Legea nr. 372/2002, cu modificările și completările ulterioare;

t) art. 4 alin.(4) lit. a) din Ordinul ministrului educației nr. 5518/2024 privind aprobarea Metodologiei cadru de acordare a burselor;

Ținând cont de:

  1. Referatul de aprobare nr. 1674 din 17.03.2025 al d-lui primar Ioan-Gheorghe Munteanu din cadrul Primăriei Comunei Liebling;
  2. Raportul de specialitate nr.1675/17.03.2025 întocmit de Compartimentul Financiar – Contabilitate, Taxe și Impozite Locale;
  3. Anunțul din 08.01.2025 privind consultarea publica a Proiectului de buget local al comunei Liebling pe anul 2025;
  4. Avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local Liebling;

Luând act de:

  1. Adresa nr. 1429/10.03.2025 de la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica, Serviciul S.A.E.E.B.L. cu privire la repartizarea sume pentru anul 2025, înregistrată la primăria Comunei Liebling sub nr.1509/11.03.2025;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei liebling

întrunit în a 3-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 - (1) Se aprobă Bugetul Local al comunei Liebling pe anul 2025 conform Anexei nr. 1 – Bugetul general al unităţii administrativ-teritoriale pe anul 2025 ; Anexei nr. 2 – Bugetul local detaliat la Venituri pe capitole şi subcapitole şi la Cheltuieli pe capitole, titluri, articole de cheltuieli, subcapitole şi paragrafe, pe anul 2025  pentru Primăria Liebling inclusiv bugetul Şcolii cu clasele I-VIII Liebling respectiv Clubul Sportiv Comunal Liebling; Anexa nr.2 – Buget de venituri proprii al Şcolii cu clasele I-VIII Liebling ;Anexa nr.3 – Buget de venituri proprii ale Clubului Sportiv Comunal Liebling ;

      (2) Anexele 1,2 și 3 se ataşează şi fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2. - Se aprobă varsăminte din secţiunea de funcţionare în secţiunea de dezvoltare conform Anexei nr. 2 – Bugetul local detaliat la Venituri pe capitole şi subcapitole şi la Cheltuieli pe capitole, titluri, articole de cheltuieli, subcapitole şi paragrafe, pe anul 2025 şi estimări pe anii 2026-2028;

Art.3 - Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Primarului Comunei Liebling și Compartimentului Financiar-Contabilitate, Taxe și Impozite Locale, din cadrul Primăriei Comunei Liebling.

Art.4 - Prezenta, se comunică prin intermediul secretarului general al Comunei Liebling, în termenul prevăzut de lege: Instituţiei Prefectului – Judeţul Timiş; Primarului comunei Liebling; Compartimentelor de specialitate din cadrul Primăriei Comunei Liebling; Cetățenilor prin afișare pe site-ul instituției la secțiunea emol.ro/liebling.  

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Vasile IACOB

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI LIEBLING,

Mariana-Corina VLAȘCICI

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 26 / 24.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 26 / 24.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 24.03.2025
2 Comunicarea către primar 24.03.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 04.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 25.03.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 01.04.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 24.03.2025