Nr. 123 / 07.11.2023
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţiile publice şi contractuale din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Sadu, judeţul Sibiu, începând cu luna noiembrie 2023

Hotărâre

România

România

Județul Sibiu

Consiliul Local al comunei Sadu

Comuna Sadu

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 123 din 07.11.2023

privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţiile publice şi contractuale din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Sadu, judeţul Sibiu, începând cu luna noiembrie 2023

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 15, art. 41, art. 120 alin. (1)   și art. 121 alin. (1) și alin. (2)   din Constituția României, republicată;
  2. art. 3, art. 4 și art. 6 paragraful 1 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  3. art. 7 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. art. 1 alin. (2), art. 3, art. 95 alin. (2), art. 96, art. 98, art. 105 alin. (1), art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. a) coroborat cu alin. (3) lit. c), raportate la cele ale art. 155 alin. (5) lit. e), art. 391, art. 392 și art. 409, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  5. art. 159-165 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicat, cu modificările și completările ulterioare,
  6. Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu precădere art. 10, art. 11, art. 41, anexa nr. VIII cap. I lit. A pct. III și cap. II lit. A pct. IV, precum și art. 12 alin. (1), care stabilește că indemnizația primarului și viceprimarului se determină prin înmulțirea coeficienților din anexa nr. IX  lit. C cu salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare - 3.300 lei; 
  7. art. 45 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 
  8. Hotărârea Guvernului nr. 900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată; 

Ținând cont de:

  1. proiectul de hotărâre inițiat de primarul comunei Sadu, calitate acordată de prevederile art. 136 alin. (1) ale Ordonanței de Urgență nr. 57/2019, privind Codul administrativ;
  2. referatul de aprobare al primarului comunei Sadu, în calitatea sa de inițiator, înregistrat cu nr. 12893/1/02.11.2023;
  3. raportul secretarului general nr. 12893/02.11.2023;
  4. resursele umane de care are nevoie comuna pentru exercitarea competențelor și responsabilităților autorităților administrației publice locale, care impun obligativitatea realizării standardelor de calitate în furnizarea serviciilor publice și de utilitate publică,
  5. Nomenclatorul funcțiilor necesare desfășurării activităților specifice fiecărei instituții sau autorități a administrației publice locale, precum și ierarhia funcțiilor prevăzute în anexa nr. VIII cap. I lit. A pct. III din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, 
  6. rezultatele procedurii de consultare cu Sindicatul Național SCOR, grupa sindicală a comunei Sadu, județul Sibiu, privind stabilirea salariilor de bază, consultare având la bază ACORDUL VOLUNTAR, încheiat la data de 28 octombrie 2023 între Sindicatul Național SCOR și ACOR, pentru actualizarea nivelului de salarizare începând cu luna noiembrie 2023, la nivelul administrației publice locale a comunelor din România, în conformitate cu art. 11 alin. (1) și 13 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 și cu art. 164 din Codul muncii, corelate cu HG nr. 900/2023,
  7. art. 11 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale «Administrație» din aparatul de specialitate al primarului, „salariile de bază” se stabilesc prin hotărâre a consiliului local, fără a exista nici o constrângere cu privire la nivelul acestora, în timp ce art. 11 alin. (4) din aceeași lege instituie o limitare exclusiv în privința „veniturilor salariale” lunare, care reprezintă cu totul altceva și sunt stabilite de către primar, potrivit art. 11 alin. (3) din lege, pornind de la salariile de bază stabilite de către consiliul local dar și ținând cont în concret de totalitatea componentelor legale ale veniturilor salariale, iar cele două expresii definesc noțiuni diferite, potrivit definițiilor distincte de la art. 7 literele a) și m) din lege, prin urmare neputându-se translata limitarea de la art. 11 alin. (4) ca fiind o constrângere a autorității deliberative locale în privința exercitării atribuției prevăzute la art. 11 alin. (1) din lege,
  8. voința expresă a legiuitorului a fost aceea ca raportarea veniturilor salariale ale personalului din aparatul de specialitate al primarului, potrivit art. 11 alin. (4) din legea-cadru, să se facă la o limită maximă definită drept „nivelul indemnizației lunare a funcției de viceprimar, corespunzător nivelului de organizare: comună” nivel care este cel prevăzut în Anexa nr. IX litera C din Legea-cadru nr. 153/2017, ca și nivel de referință, cu aplicarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare, și nu se confundă cu nivelul indemnizațiilor lunare efectiv încasate de către viceprimari, acestea din urmă făcând obiectul unor reglementări exprese și limitative, aplicabile punctual și cu titlu de excepție numai demnitarilor, potrivit ordonanțelor de urgență nr. 1/2020, nr. 226/2020, nr. 130/2021 și, respectiv nr. 168/2022, norme speciale care nu pot fi aplicate și drepturilor altor categorii de salariați,

Luând act de:

  1. avizul comisiei pentru muncă și protecție socială, juridică și de disciplină, comisia pentru agricultură pentru agricultură, activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, protecția mediului și turism și comisia pentru activități social-culturale, culte, învățământ, sănătate și familie, protectie copii, tineret și sport;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei sadu

întrunit în a 40-a ședință extraordinară a mandatului 2020 - 2024, adoptă prezenta hotărâre.

Art.1 Pentru lunile noiembrie și decembrie 2023, salariile de bază pentru funcţiile publice şi contractuale din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Sadu, judeţul Sibiu, se stabilesc pe baza coeficienţilor de ierarhizare și a valorilor stabilite prin anexa la prezenta hotărâre, corespunzător funcțiilor, nivelului studiilor, gradelor / treptelor profesionale, și gradațiilor de vechime, după caz.

Art.2 Stabilirea veniturilor salariale lunare, care cuprind: salariul de bază, compensațiile, indemnizațiile, sporurile, adaosurile, primele, premiile, precum și celelalte elemente ale sistemului de salarizare corespunzătoare fiecărei categorii de personal, se realizează de către primarul comunei.

Art.3(1) Indemnizația lunară a consilierului local se stabilește în cuantum de maxim 10% din indemnizația lunară a primarului comunei, în condițiile Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului local al comunei Sadu.

(2) Consilierii locali au dreptul la indemnizația lunară doar dacă participă la cel puțin o ședință a autorității deliberative și o ședință a comisiei de specialitate, pe lună, desfășurate în condițiile legii.

Art.4 Începând cu data prezentei orice dispoziție contrară se abrogă.

Art.5 Se împuternicește primarul comunei Sadu să reprezinte Comuna Sadu și Consiliul local, în orice litigiu cu privire la prezenta hotărâre.

Art.6 Prin grija secretarului general al comunei, prezenta hotărâre va fi adusă la cunoştinţă publică prin publicare în Monitorul Oficial Local al comunei Sadu şi va fi comunicată potrivit legii către autorităţile şi instituţiile competente în materie.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Mariana CROITORU

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI SADU,

Delia-Paraschiva SAVOIU

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 123 / 07.11.2023

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 6
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 11
2 Numărul consilierilor locali în funcție 11
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 10
4 Numărul voturilor „PENTRU” 10
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 1
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 123 / 07.11.2023

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 07.11.2023
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 20.11.2023
4 Comunicarea către prefectul județului 16.11.2023
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu