România

România

Județul Brăila

Comuna Tudor Vladimirescu

                                                                                                                   ANEXA LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE NR. 72/31.10.2025

 

Regulamentul propriu privind  măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri supuse dezbaterii şi aprobării Consiliului local al comunei Tudor Vladimirescu

 

Art.1. (1) Proiectele de hotărâri pot fi iniţiate de primar, de consilierii locali sau de cetăţeni. Elaborarea proiectelor se face de cei care le propun, cu sprijinul secretarului general al unităţii administrativ-teritoriale, si al celorlalte compartimente de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, în funcție de specificul proiectului de hotărâre propus.

         (2) Documentele de motivare (referatul de aprobare și raportul de specialitate) se redactează într-un stil explicativ, clar, folosindu-se terminologia proiectului de act administrativ pe care îl prezintă. Motivarea trebuie să se refere la forma finală a proiectului de act normativ; dacă pe parcurs s-au adus unele modificări proiectului, ca urmare a propunerilor şi observaţiilor primite, în condiţiile legii, motivarea iniţială trebuie reconsiderată în mod corespunzător.

         (3) Pentru asigurarea unei succesiuni logice a soluţiilor legislative preconizate şi realizarea unei armonii interioare a actului administrativ redactarea textului proiectului trebuie precedată de întocmirea unui plan de grupare a ideilor în funcţie de conexiunile şi de raportul firesc dintre ele, în cadrul concepţiei generale a reglementării, trebuind a fi avută în vedere sistematizarea ideilor în text și stil:
a) proiectul de hotărâre trebuie redactat într-un limbaj și un stil juridic specific normativ, concis, clar și precis, care să excludă orice echivoc;
 b) se vor folosi cuvinte în înțelesul lor curent din limba română, cu evitarea regionalismelor;

c) este interzisă folosirea neologismelor, dacă există un sinonim de largă răspândire în limba română;
d) exprimarea prin abrevieri a unor denumiri sau termeni se poate face numai prin explicarea în text, la prima folosire;
e) utilizarea verbelor se face la timpul prezent, forma afirmativă;
f) nu este permisă prezentarea unor explicații prin folosirea parantezelor;
 g) referirea în proiectul de hotărâre la un alt act normativ se face prin precizarea categoriei juridice a acestuia, a numărului sau a titlului și a datei publicării acestui act sau numai a categoriei juridice și a numărului, dacă astfel orice confuzie este exclusă.

Art.2. (1) Proiectele de hotărâri, referatele de aprobare ale acestora și rapoartele de specialitate se redactează computerizat, în conformitate cu normele de tehnică legislative, după cum urmează:

a) de către secretarul general al comunei pentru proiectele de hotărâri din domeniile în care nu există compartiment de specialitate în cadrul aparatului de specialitate al primarului 

b) de către compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, potrivit competentelor specifice ale acestora și vor fi înaintate secretarului comunei în format scris și electronic.

(2) Referatele de aprobare și rapoartele de specialitate vor conține toate elementele necesare adoptării proiectului de hotărâre și anume actul sau după caz actele normative care permit adoptarea proiectului de hotărâre, capitolul, articolul, alineatul, litera, anexa, etc.

(3) Proiectele de hotărâri, referatele de aprobare ale acestora și rapoartele de specialitate care nu conțin toate elementele necesare adoptării proiectului de hotărâre și anume actul sau după caz actele normative care permit adoptarea proiectului de hotărâre, capitolul, articolul, alineatul, litera, anexa, etc. sau care nu respectă normele de tehnică legislativă prevăzute de Legea nr.24/2000 ori nu sunt temeinic motivate vor fi returnate pentru refacere de către secretarul general compartimentelor de specialitate care le-au întocmit.

Art. 3. (1) Părțile constitutive ale unui proiect de hotărâre se structurează astfel:
a) antet proiect, care conţine: inserarea denumirii judeţului – Județul Brăila, a unităţii administrativ-teritoriale – Comuna Tudor Vladimirescu, a iniţiatorului – Primar, Consiliul Local, Iniţiativă cetăţenească, precum şi numărul de înregistrare şi anul proiectului de hotărâre, în scopul identificării;
b) titlul proiectului de hotărâre – trebuie să cuprindă denumirea proiectului de hotărâre, precum și obiectul reglementării exprimat sintetic, astfel: Proiect de hotărâre privind/pentru ……. Se interzice ca denumirea proiectului de hotărâre să fie aceeași cu cea a altui proiect de hotărâre în vigoare. În cazul în care prin hotărâre se modifică ori se completează o altă hotărâre, titlul va exprima operațiunea de modificare sau de completare a hotărârii avuta în vedere.
c) formula introductivă a proiectului de hotărâre constă într-o propoziţie care cuprinde denumirea iniţiatorului – Primarul comunei Tudor Vladimirescu, Viceprimarul comunei Tudor Vladimirescu, Consilierul / consilierii locali …… , Cetăţenii precum şi temeiul în drept ce permite iniţierea proiectului;
d) formula introductivă a hotărârii,constă într-o propoziţie care cuprinde denumirea autorităţii emitente, tipul şi data şedinţei, temeiul juridic pe baza şi în executarea căruia actul a fost adoptat, astfel: Consiliul local al comunei Tudor Vladimirescu, judetul Brăila, întrunit în şedinţă …. , la …. , în temeiul art. 139 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, adoptă prezenta hotărâre;
e) preambul – enunță în sinteză, scopul și după caz, motivarea proiectului de hotărâre, temeiul de fapt. În preambulul actului administrativ, in conditiile legii, se menționează referatul de aprobare al inițiatorului, numărul proiectului de hotărăre, raportul de specialitate al compartimentului de resort, respectiv avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului local al comunei Tudor Vladimirescu, alte avize prevăzute de lege, după caz, precum și temeiurile juridice pe baza și în executarea cărora proiectul de hotărâre a fost inițiat. Dacă se invocă ordine, instrucțiuni, circulare ori alte acte normative emise de autoritățile administrației publice centrale și care nu sunt publicate în Monitorul Oficial Local, acestea se vor depune în copie conformă cu originalul, odată cu proiectul de hotărâre.
f) partea dispozitivă a actului administrativ – reprezintă conținutul propriu-zis al proiectului de hotărâre. Aceasta conţine un articol separat referitor la contestarea actului administrativ.
g) atestarea autenticității – proiectul de hotărâre se semnează de către inițiator și se avizează pentru legalitate de către secretarul general al comunei Tudor Vladimirescu, se datează și se numerotează. Secretarului general îi revine și sarcina de a verifica dacă proiectul de hotărâre este conform cu prevederile legale, dacă se integrează organic în sistemul legislației și dacă nu depășește competența consiliului local.
(2) Elementul structural de bază al părții dispozitive îl constituie articolul. Acesta se utilizează în condițiile legii, se numerotează în continuare, în ordinea din text, de la începutul până la sfârșitul hotărârii, cu cifre arabe. Dacă proiectul de hotărâre cuprinde un singur articol, acesta se va defini prin expresia “Articol unic “. Dacă actul administrativ modifică și/sau completează alt act numerotarea se face cu cifre romane, în condițiile legii.
(3) Alineatul este o sub diviziune a articolului, care de regulă este constituit dintr-o singură propoziție sau frază, dar dacă acest lucru nu este posibil se pot adăuga noi propoziții sau fraze, separate prin punct și virgulă. Alineatul se evidențiază printr-o ușoară retragere de la alinierea textului pe verticală. În hotărârile cu o anumită întindere, dacă un articol are unul sau mai multe alineate, acestea se numerotează la începutul fiecăruia cu cifre arabe cuprinse în paranteză.
(4) Enumerările în textul unui articol sau alineat se prezintă distinct prin utilizarea literelor alfabetului românesc și nu prin liniuțe sau alte semne grafice.
(5) Ultimul articol dintr-un proiect de hotărâre va cuprinde în mod obligatoriu denumirea autorităților, instituțiilor și persoanelor interesate de conținutul hotărârii, precum și ale compartimentelor de resort pentru a se asigura comunicarea lor.
Art. 4 (1) La redactarea textului unui proiect de hotărâre se pot folosi, ca și părți componente a acestuia, anexe care conțin prevederi ce cuprind exprimări cifrice, desene, tabele, planuri sau alte asemenea.
(2) Pot constitui anexe la un proiect de hotărâre reglementările ce trebuie aprobate de consiliul local, cum sunt: regulamente, statute, metodologii sau norme cu caracter predominant tehnic.
(3) Anexa trebuie să aibă un temei-cadru în corpul proiectului de hotărâre și să se refere exclusiv la obiectivul determinant prin textul de trimitere.
(4) Textul-cadru de trimitere trebuie să facă, în finalul sau, mențiunea că anexa face parte integrantă din proiectul de hotărâre; dacă sunt mai multe anexe, în final se va include un articol distinct, cuprinzând aceeași mențiune, însoțită de nominalizarea expresă a tuturor anexelor.
(5) Titlul anexei va cuprinde exprimarea sintetică a ideii din textul de trimitere.
(6) Dacă sunt mai multe anexe, acestea se numerotează cu cifre arabe, în ordinea în care au fost enunțate în textul proiectului. Anexele la proiectul de hotărâre vor purta antetul acesteia precum și mențiunea „Anexa nr…..la Proiectul de Hotărâre nr…..din…..”.
Art. 5. În cazul regulamentelor, a normelor metodologice de aplicare a unui act, conţinutul acestora va fi sistematizat în următoarea ordine de prezentare a ideilor: dispoziţii generale sau principii generale; dispoziţii privind fondul reglementării; dispoziţii tranzitorii; dispoziţii finale.
Art. 6. Dispoziţiile generale cuprind prevederi care orientează întreaga reglementare, determină obiectul şi principiile acesteia.
Art. 7 (1) Dispoziţiile de fond cuprind reglementarea propriu-zisă a relaţiilor sociale ce fac obiectul actului normativ.
(2) Succesiunea şi gruparea dispoziţiilor de fond cuprinse în regulament sau norme metodologice de aplicare a unei hotărâri se fac în ordine logică, astfel reglementările de drept material să preceadă celor de ordin procedural, iar în caz de instituire de sancţiuni, aceste norme să fie plasate înaintea dispoziţiilor tranzitorii şi finale.
Art. 8. Dispoziţiile tranzitorii cuprind măsurile ce se instituie cu privire la derularea raporturilor juridice născute în temeiul vechii reglementări care urmează să fie înlocuită de noul act, precum şi reglementări de corelare a celor două norme juridice, astfel încât punerea în aplicare a noului regulament sau normă să decurgă firesc şi să evite retroactivitatea acestuia sau conflictul între norme succesive.
Art. 9 (1) Dispoziţiile finale cuprind măsurile necesare pentru punerea în aplicare a regulamentului sau a normelor metodologice, data intrării în vigoare a acestuia, implicaţiile asupra altor acte normative ca: abrogări, modificări, completări, precum şi dispoziţia de republicare dacă este cazul.
(2) La hotărârea cu caracter temporar se va prevedea şi perioada de aplicare sau data încetării aplicării sale.
Art. 10 (1) Capitolele, titlurile, părţile se numerotează cu cifre romane, în succesiunea pe care o au în structura din care fac parte. Secțiunile şi paragrafele se numerotează cu cifre arabe.
(2) Titlurile, capitolele, secţiunile şi paragrafele se denumesc prin exprimarea sintetică a reglementărilor pe care le cuprind.
Art. 11. După intrarea în vigoare, pe durata existenței unei hotărâri pot surveni unele evenimente, precum: modificarea, completarea, revocarea/încetarea aplicabilității sau abrogarea.
Art. 12. (1) Modificarea constă în schimbarea expresă a textului unuia sau mai multor articole ori alineate, dându-le o nouă formulare. Pentru exprimarea normativă a intenției de modificare se nominalizează expres textul vizat, cu toate elementele de identificare. Proiectul de hotărâre se formulează utilizându-se sintagma ,,Se modifică art. …… din hotărârea nr. … privind … , care va avea următorul conținut/cuprins:”, urmată de redactarea noului text.
(2) Modificarea ori completarea unei hotărâri este admisă numai dacă nu se afectează concepția generală sau caracterul unitar al acestora, ori dacă nu privește întreaga sau cea mai mare parte a reglementărilor. În caz contrar, ele se înlocuiesc cu o nouă reglementare, urmând să fie în întregime abrogate.
(3) În cazul în care se modifică sau se completează o altă hotărâre, articolele se numerotează cu cifre romane, păstrându-se numerotarea cu cifre arabe pentru textele modificate sau completate.
Art. 13. Reglementările de modificare și completare se încorporează în actul de bază la data intrării lor în vigoare, identificându-se cu acestea, iar intervențiile ulterioare de modificare sau completare vor fi raportate tot la actul de bază.
Art. 14. (1) Completarea unei hotărâri constă în introducerea unei dispoziții noi, cuprinzând soluții și ipoteze suplimentare, care se adaugă elementelor structurate existente prin utilizarea următoarei formule de exprimare: „Se aprobă completarea hotărârii nr. … privind … , cu art. / alin. …, care se introduce după art … / alin. … și care va avea următorul conținut/cuprins: … “.
(2) Actul de completare poate să dispună renumerotarea articolelor actului completat și republicarea lui, sau ca acestea să dobândească numărul structurilor corespunzătoare din textul vechi, însoțite de un indice cifric pentru diferențiere.
Art.15. Revocarea/încetarea aplicabilității unei hotărâri constă în retractarea actului administrativ valid prin care se pune capăt, se înlătură sau încetează efectele acestui act.
Art.16. (1) Prevederile cuprinse într-o hotărâre, contrare unei reglementări de același nivel ulterioare sau de nivel superior, apărute ulterior, vor fi abrogate, în mod expres, cu referire la actul administrativ care se abrogă.
(2) Abrogarea poate fi totală sau parțială.
(3) În cazul abrogărilor parțiale, intervenite succesiv, ultima abrogare se va referi la întregul act normativ, nu numai la textele rămase în vigoare.
(4) Abrogarea unei hotărâri, parțială sau totală, are întotdeauna caracter definitiv, nemaiputându-se repune în vigoare.
        (5) Abrogarea poate fi dispusă, de regulă, printr-o prevedere distinctă în finalul unei dispoziții care reglementează o anumită problematică, dacă aceasta afectează reglementări conexe anterioare.

         Art.17. Proiectele de hotărâri ale consiliului local, care nu au caracter normativ, însoţite de referatele de aprobare ale acestora, rapoartele de specialitate şi de alte documente de prezentare şi de motivare, care se intocmesc si se predau, de catre compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului -de regulă- mai inainte cu 8 zile de data sedintei- secretarului general al comunei Tudor Vladimirescu, care înregistreaza proiectele de hotărâri și transmise de îndata, toate aceste documente, astfel:
a) comisiilor de specialitate ale consiliului local impreuna cu rapoartele de specialitate, în vederea dezbaterii şi întocmirii avizelor. Avizele comisiilor de specialitate vor fi comunicate secretarului general al comunei Tudor Vladimirescu, care va proceda la aducerea lor la cunoștinta tuturor consilierilor locali, cu cel putin 3 zile mai inainte de data sedintei;
 b) responsabilului cu publicarea Monitorului Oficial Local, in format electronic, care va proceda la publicarea in Monitorul Oficial Local.

Art.18. Nominalizarea compartimentelor de resort şi a comisiilor de specialitate cărora li se transmit proiectele de hotărâri ale consiliului local, precum şi celelalte documente, potrivit prevederilor art.3, se face de către primarul comunei  împreună cu secretarul general al comunei.

Art.19. Odată cu transmiterea proiectelor de hotărâri se comunică şi data de depunere a rapoartelor şi a avizelor, avându-se grijă ca rapoartele de specialitate ale compartimentelor de resort să poată fi transmise şi comisiilor de specialitate înainte de pronunţarea acestora.

Art.20. După examinarea proiectului de hotărâre, comisia de specialitate a consiliului local emite un aviz cu privire la adoptarea sau, după caz, respingerea proiectului.

Art.21. Avizul comisiei se transmite secretarului general al comunei Tudor Vladimirescu, care le inainteaza către consilierii locali şi către iniţiatori, după caz, cel mai târziu, mai înainte cu 2 zile de data sedintei.

Art.22. Fiecare proiect de hotărâre înscris pe ordinea de zi a şedinţei consiliului local este supus dezbaterii numai dacă este însoţit de:
a) referatul de aprobare, ca instrument de prezentare şi motivare, semnat de iniţiator;
b) rapoartele compartimente lor de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului;
c) avizele cu caracter consultativ ale comisiilor de specialitate ale consiliului local;
 d) alte documente prevăzute de legislaţia specială.

Art.23. Secretarul general al comunei Tudor Vladimirescu aduce la cunoştinţa consiliului local situațiile  neîndeplinirii condițiilor de la art.22 înainte de adoptarea ordinii de zi.

Art.24. Rapoartele şi avizele prevăzute la art.22 trebuie întocmite în termenele mai sus prevazute, dar nu mai târziu de 30 de zile de la înregistrarea proiectelor de hotărâre propuse pentru a fi înscrise pe proiectul ordinii de zi a şedinţelor ordinare ale consiliului local, respectiv în termen de cel mult 3 zile de la înregistrarea proiectelor de hotărâre propuse a fi înscrise pe proiectul ordinii de zi a şedinţelor extraordinare. În situaţia şedinţelor extraordinare convocate de îndată, rapoartele compartimentelor de specialitate se întocmesc în procedură de urgenţă, cel târziu odată cu proiectul hotărârii.

Art.25. Iniţiatorul proiectului îl poate retrage sau poate renunţa, în orice moment, la susţinerea acestuia.

Art.26 (1) Compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, la initierea proiectului de hotarare cu caracter normativ au urmatoarele obligatii:
a) să publice, un anunţ referitor la această acţiune în site-ul propriu al primariei si in Monitorul Oficial Local, organizat in format electronic, să-l afişeze la sediul consiliului local, într-un spaţiu accesibil publicului, şi să-l transmită către mass-media centrală sau locală, după caz. Proiectele de acte normative vor fi trimise tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informaţii.
b) elaborează nota de fundamentare sau după caz, referatul de aprobare privind necesitatea adoptării actului administrativ cu caracter normativ propus, precum şi textul complet al proiectului actului administrativ cu caracter normativ propus spre adoptare;
c) actele menţionate la literele a) si b) vor trebui astfel întocmite, încât să poata fi publicate cu cel puţin 30 de zile lucratoare înainte de data la care urmează ca actul administrativ cu caracter normativ să fie adoptat;
d) analizează propunerile, sugestiile şi opiniile persoanelor interesate cu privire la actul normativ propus şi, în măsura în care acestea sunt pertinente, relevante, oportune şi legale, le inserează în proiectul actului administrativ cu caracter normativ propus spre adoptare;
e ) înaintează către secretarul general al comunei, cu cel puţin 10 zile înainte de data adoptării actului administrativ cu caracter normativ, proiectul respectivului act completat cu propunerile, sugestiile şi opiniile, însoţit de raportul compartimentului de resort, în vederea supunerii acestuia spre adoptare de către consiliul local;
(2) Anunţul referitor la elaborarea unui proiect de hotarare cu caracter normativ va fi adus la cunoştinţa publicului, în condiţiile alin. (1), cu cel puţin 30 de zile lucrătoare înainte de supunerea spre adoptare. Anunţul va cuprinde: data afişării, o notă de fundamentare, un referat de aprobare privind necesitatea adoptării hotararii cu caracter normativ propusa, un studiu de impact şi/sau de fezabilitate, după caz, textul complet al proiectului actului respectiv, precum şi termenul-limită, locul şi modalitatea în care cei interesaţi pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotarare respectiv.
(3) Anunţul referitor la elaborarea unui proiect de hotarare cu caracter normativ cu relevanţă asupra mediului de afaceri se transmite de către iniţiator asociaţiilor de afaceri şi altor asociaţii legal constituite, pe domenii specifice de activitate, în termenul prevăzut la alin. (2).
(4) La publicarea anunţului, autoritatea executivă a administraţiei publice va stabili o perioadă de cel puţin 10 zile calendaristice pentru proiectele de hotarare cu caracter normativ prevăzute la alin. (2), pentru a primi în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice.
(5) Propunerile, sugestiile sau opiniile cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice se vor consemna într-un registru, menţionându-se data primirii, persoana şi datele de contact de la care s-a primit propunerea, opinia sau recomandarea.
(6) Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice vor specifica articolul sau articolele din proiectul de hotarare cu caracter normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului.
(7) Propunerile, sugestiile şi opiniile persoanelor interesate cu privire la proiectul de act normativ propus vor putea fi depuse la persoana responsabila cu societatea civila, care le va inregistra in registratura primariei si vor fi deindata comunicate compartimentului de resort.
(8) Proiectul de act normativ se transmite spre analiză şi avizare autorităţilor publice interesate numai după definitivare, pe baza observaţiilor şi propunerilor formulate potrivit alin. (4).
(9) Autoritatea publică în cauză este obligată să decidă organizarea unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate publică.
(10) Dezbaterile publice se vor desfăşura după următoarele reguli:
a) autoritatea publică responsabilă, prin persoana desemnată conform alin. (7), va organiza întâlnirea, va publica pe site-ul propriu şi va afişa la sediul propriu, alături de documentele menţionate la alin. (2) şi modalitatea de colectare a recomandărilor, modalitatea de înscriere şi luare a cuvântului, timpul alocat luării cuvântului şi orice alte detalii de desfăşurare a dezbaterii publice prin care se asigură dreptul la libera exprimare al oricărui cetăţean interesat;
b) dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toţi solicitanţii înscrişi la cuvânt şi-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuţie;
c) la dezbaterea publică vor participa obligatoriu iniţiatorul şi/sau iniţiatorii proiectului de act normativ din cadrul autorităţii publice executive locale, experţii şi/sau specialiştii care au participat la elaborarea notei de fundamentare si a referatului de aprobare privind necesitatea adoptării actului normativ propus, a studiului de impact şi/sau de fezabilitate, după caz, şi a proiectului de act normativ;
d) în termen de 10 zile calendaristice de la încheierea dezbaterii publice se asigură accesul public, pe site-ul şi la sediul Primăriei Comunei Tudor Vladimirescu, la următoarele documente: minuta dezbaterii publice, intocmita de catre compartimentul de resort, recomandările scrise colectate, versiunile îmbunătăţite ale proiectului de act normativ în diverse etape ale elaborării, rapoartele de avizare, precum şi versiunea finală adoptată a actului normativ.
(11) Toate documentele prevăzute la alin. (2) şi alin. (10) lit. a) şi d) vor fi publicate in Monitorul Oficial Local si postate pe site-ul primăriei într-o secţiune dedicată transparenţei decizionale. Toate actualizările în site vor menţiona obligatoriu data afişării.
(12) În toate cazurile în care se organizează dezbateri publice, acestea trebuie să se desfăşoare în cel mult 10 zile calendaristice de la publicarea datei şi locului unde urmează să fie organizate. Autoritatea publică trebuie să analizeze toate recomandările referitoare la proiectul de act normativ în discuţie.
                  (13) În cazul reglementării unei situaţii care, din cauza circumstanţelor sale excepţionale, in caz de forţă majoră şi de maximă urgenţă pentru rezolvarea intereselor locuitorilor comunei Tudor Vladimirescu sau în alte situaţii stabilite expres prin lege, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de hotarari cu caracter normativ se supun adoptării în procedura de urgenţă prevăzută de reglementările în vigoare.

Art.27. Actele administrative cu caracter normativ se adoptă de către Consiliul Local al comunei Tudor Vladimirescu  numai cu respectarea procedurii prevăzută în prezentul regulament.

Art.28. Secretarul general al comunei Tudor Vladimirescu, in cadrul procedurii privind masurile metodologice, organizatorice, termenele si circulatia proiectelor de hotarari, cu sau fara caracter normativ, care se inainteaza spre adoptare Consiliului Local al Comunei Tudor Vladimirescu are următoarele obligaţii:
 a) primeşte de la compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului proiectul actului administrativ cu caracter normativ completat cu propunerile, sugestiile şi opiniile cetatenilor, daca e cazul, însoţit de referatul de aprobare și raportul de specialitate aferent proiectului;

b) verifică dacă proiectele de hotărâri au fost elaborate conform prevederilor Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
c) urmăreşte corelarea proiectului actului administrativ cu ansamblul actelor normative cu forţă juridică superioară, solicitând,dacă este cazul, compartimentului de resort respectiv să îl redacteze în forma finală;
 d) înaintează proiectul actului administrativ cu sau fara caracter normativ, însoţit de referatul de aprobare si de raportul compartimentului funcţional de specialitate, consiliului local spre a fi adoptat, în conformitate cu prevederile Codului Administrativ ;

e) tehnoredacteaza procesul-verbal de sedinta;
 f) tehnoredactează minuta şedinţelor publice şi o dă publicităţii în formele prevăzute de Legea nr.52/2003.

Art.29. Dupa adoptarea proiectelor de hotarare si redactarea hotararilor finale, secretarul general al unitatii administrativ-teritoriale transmite, in termenul de maxim 10 zile lucratoare, hotararile semnate spre a fi publicate, responsabilului cu publicarea in Monitorul Oficial Local si pe site-ul propriu al primariei.

Art.30. În termen de 3 zile de la data aprobării procesului-verbal al şedinţei, prin grija secretarului general al comunei Tudor Vladimirescu se afişează la sediul primăriei şi se publică pe pagina de internet a comunei Tudor Vladimirescu si in Monitorul Oficial Local o copie a procesului-verbal al şedinţei.