Nr. 12 / 25.03.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea documentației de atribuire pentru prestarea serviciilor de sortare a deșeurilor reciclabile și tratare mecanică a deșeurilor reziduale desfășurată în obiectivul Stație de Sortare Deșeuri Municipale Timișoara prin procedura de achiziție publică de negociere fără publicare prealabilă a unui anunț de participare pentru prestarea activităților de sortare a deșeurilor reciclabile și tratare mecanică a deșeurilor reziduale desfășurată în obiectivul Stație de Sortare Deșeuri Municipale Timișoara, provenită din localitățile arondate la Zona 1 Timișoara, asociați în ADID Timiș

Inițiator proiect

Ionel LUPU

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Timiș

Consiliul Local al comunei Mașloc

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 12 din 25.03.2025

privind aprobarea documentației de atribuire pentru prestarea serviciilor de sortare a deșeurilor reciclabile și tratare mecanică a deșeurilor reziduale desfășurată în obiectivul Stație de Sortare Deșeuri Municipale Timișoara prin procedura de achiziție publică de negociere fără publicare prealabilă a unui anunț de participare pentru prestarea activităților de sortare a deșeurilor reciclabile și tratare mecanică a deșeurilor reziduale desfășurată în obiectivul Stație de Sortare Deșeuri Municipale Timișoara, provenită din localitățile arondate la Zona 1 Timișoara, asociați în ADID Timiș

Având în vedere :

  • Art. 1 alin. 2 lit. e) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Art. 2 alin. 3 lit. d), art. 18, art. 23 din Legea nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localitatilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Art. 104 alin. 1 lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
  • Art. 19 alin. 1 din O.U.G. nr.   92/2021 privind regimul deșeurilor, cu modificările și completările ulterioare ;
  • Art. 2 din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deșeurilor de ambalaje, cu modificările și completările ulterioare;
  • Anexa nr. 3 la O.U.G. nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, cu modificările și completările ulterioare;
  • ·        Art. 20 alin. 3 lit. g) din Statutul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș,
  • Art. 4 din Hotărârea AGA ADID Timiș-Zona 1 Timișoara nr. 6/31.01.2025;
  • ·         Hotărâre nr. 12/10.10.2023 privind constatarea iminenței producerii unei situații de urgență la nivelul județului Timiș în cazul încetării activității de sortare a deșeurilor la Stația de sortare a deșeurilor municipale Timișoara, emisă de Instituția Prefectului - Județul Timiș - Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Timiș;
  • Art. 2 lit. d) din Documentul de poziție din 18.05.2011 privind modul de implementare a proiectului ”Sistem integrat de management al deșeurilor în județul Timiș”.

În temeiul Statutului Asociației de Dezvoltare Intercomunitare de Deşeuri Timiș și a dispozițiilor art. 134 alin. 1 lit. a) coroborate cu prevederile art. 133 alin. 2 lit. a), ale art. 136, și ale art. 139 alin. 1 din Codul Administrativ

 

HOTĂRĂȘTE

Art. 1. Se aprobă de către U.A.T. Comuna Mașloc documentația de atribuire (anexată prezentei) pentru prestarea de servicii constând în activități de sortare a deșeurilor reciclabile și tratare mecanică a deșeurilor reziduale desfășurată în obiectivul Stație de Sortare Deșeuri Municipale din Municipiul Timișoara prin procedura de achiziție publică de negociere fără publicare prealabilă a unui anunț de participare pentru prestarea activităților de sortare a deșeurilor reciclabile și tratare mecanică a deșeurilor reziduale desfășurată în obiectivul Stație de Sortate Deșeuri Municipale din Municipiul Timișoara constând în activitatea de sortare a deșeurilor reciclabile, cu excepția deșeurilor de sticlă, inclusiv transportul reziduurilor rezultate din sortare la depozitul de deșeuri și/sau la instalațiile de valorificare energetică, provenite din localitățile arondate la Zona 1 Timișoara (rural). 

Art. 2. Se aprobă mandatarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș (ADID Timiș) pentru organizarea și derularea procedurii de achiziție publică prin negociere fără publicare prealabilă a unui anunț de participare a activităților de sortare a deșeurilor reciclabile și tratare mecanică a deșeurilor reziduale desfășurată în obiectivul Stație de Sortate Deșeuri Municipale din Municipiul Timișoara, în calitate de Autoritate Contractantă, în numele și pe seama U.A.T. Comuna Mașloc, membru ADID Timiș, inclusiv să opereze în documentația de atribuire a achiziției și în documentele adiacente, modificările impuse de Agenția Națională pentru Achiziții Publice (A.N.A.P.) și/sau de alte instituții cu atribuții în domeniu, precum și modificările necesare solicitate de operatorii economici interesați, după caz, ca urmare a clarificărilor realizate pe parcursul procedurii de atribuire.

Art. 3. Se aprobă ca, în noua documentație de atribuire, pentru calculul indicatorului de performanță la Stația de Tratare din cadrul Stației de Sortare Deșeuri Municipale Timișoara, reprezentând cantitatea de deșeuri valorificată energetic, să fie considerată cantitatea acceptată în momentul de față de fabricile de ciment, respectiv 18.000 tone/an, echivalentul unui indicator de performanță de 15%, iar în situația în care, condițiile de piață vor putea asigura valorificarea energetică a unei cantități mai mari, se va amenda contractul prin Act Adițional, respectiv reconsiderarea nivelului indicatorului pănă la valoarea specificată prin Raportul privind determinarea capacității Stației de Tratare, de până la 42% din cantitatea de deșeuri receptionată în vederea tratării mecanice, corespunzător unei cantități anuale de aproximativ 50.000 tone/an.

Art. 4. Se mandatează ADID Timiș, prin președinte ADID Timiș, să semneze în numele și pe seama U.A.T. Comuna Mașloc, Contractul pentru prestarea activităților de sortare a deșeurilor reciclabile și tratare mecanică a deșeurilor reziduale provenite din localitățile arondate la Zona 1 - Timișoara cu operatorul desemnat prin procedura de achiziție publică finalizată conform dispozițiilor legale. Contractul va fi comunicat U.A.T.-urilor din Zona 1 Timișoara în termen de 5 zile de la semnarea acestuia de către ADID Timiș.

Art. 5. Primarul U.A.T. Comuna Mașloc, dl Ionel Lupu, va reprezenta interesele U.A.T. Comuna Mașloc în Adunarea Generală a Asociaților ADID Timiș pe Zona 1-Timișoara votând în conformitate cu prezenta hotărâre.

Art.6. Prezenta se comunică:

-     Instituției Prefectului - Județul Timiș

-     Compartimentului   contabilitate din cadrul primăriei Com. Mașloc,

-     Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș

-     Publicului interesat, prin afișare la sediul Primăriei și pe site-ul U.A.T. Mașloc.

  

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Augustin CONEA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI MAȘLOC,

Cornel-Daniel SZIGETI

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 12 / 25.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 6
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 11
2 Numărul consilierilor locali în funcție 11
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 11
4 Numărul voturilor „PENTRU” 11
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 12 / 25.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 25.03.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 07.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 14.04.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 23.04.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu