ANEXA NR. 1 la hotărârea nr. 9 din 28.02.2025

  1. CAIETUL  DE SARCINI

 cu privire la aprobarea inchirierii suprafetei de 150 ha pajiste comunala disponibile aflată  in Golul Alpin Pietrele Albe , apartinand domeniului privat al comunei Obârșia Cloșani, jud. Mehedinti,  potrivit art. 9, alin. (2) din OUG nr. 34 / 2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completareea Legii fondului funciar nr. 18 / 1991 

    1.  Informatii generale privind obiectul închirierii.

      Prezentul Caiet de sarcini cuprinde date referitoare la obiectul și durata închirierii, condițiile de exploatare a terenului, clauze financiare, cerințe impuse de organizator, pentru pajiștile neatribuite în suprafață de 150 ha aflate in domeniul privat al U.A.T.   Obârșia Cloșani in Golul Alpin Pietrele Albe

Legislație aplicabilă: 

1.O.U.G. nr. 34 /23.04.2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajiștilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 publicată in M.Of. nr.267/13.05.2013; 

2.Hotărârea de Guvern nr. 1064/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.G. nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991;

 3.O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu completările și modificările ulterioare;

 4.Ordin nr.544/2013 Met. De calcul al încărc. Optime de animale pe hectar de pajişte.

 5.Ordin M.A.D.R. nr. 407/2013 pentru aprobarea contractelor-cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate in domeniul public/privat al comunelor,oraşelor, respectiv al municipiilor

2.OBIECTUL ÎNCHIRIERII Obiectul închirierii: terenuri agricole- categoria de folosință pășune în suprafață totală de 150 hectare, situate in Golul Alpin Pietrele Albe , proprietatea privata a UAT  comunei Obârșia Cloșani, administrate de catre Consiliul Local comunei Obârșia Cloșani. 

     Capacitatea de pãșunat. Stabilirea capacitatii de pasunat se va face prin impartirea productiei totale de masa verde cu ratia necesara unei unitati vita mare (UVM). Se recomanda 65 kg masa verde . zi / cap pentru 1 UVM, din care consumate efectiv 50 kg / cap / zi. Conversia in UVM a speciilor de animale domestice este redata in tabelul de mai jos, intocmit conform legislatiei in vigoare ((s-au utilizat ratele de conversie stabilite pentru Statele Membre prin Regulamentul (CE nr.1974/2006), transpuse pe plan naţional în OMADR nr.544/2013). Pentru calculul încărcăturii de animale este folosită formula redată în Ordinul 544/2013 art.10. Î.A. = (P.d)/( (Ci x Z.p)) = UVM ÎA = încărcătura cu animale/ha de păşune exprimată în UVM/ha P.d = producţia disponibilă de masă verde (kg/ha), C.i. = consum zilnic de iarbă - 65 kg/UVM. Z.p. = număr de zile de păşunat într-un sezon. Conversia în UVM a speciilor de animale domestice este redată în tabelul următor întocmit conform legislației în vigoare (s-au utilizat ratele de conversie stabilite pentru Statele Membre prin Regulamentul (CE nr.1974/2006), transpuse pe plan naţional în OMADR nr. 544/2013. Conversia în UVM a speciilor de animale domestice: Categoria de animale Coeficientul de conversie Capete / UVM Tauri, vaci si alte bovine de toate categoriile. 1,0 1,0 Cai de toate varstele 0,8 0,8 Ovine si capre de toate varstele 0,15. 

     Un ofertant poate depune oferta pentru un lot, proportional cu efectivele de animale detinute in exploatatie, atribuirea contractului de inchiriere se face numai daca se indeplinesc conditiile de calificare in conformitate cu caietul de sarcini si cu documentatia de atribuire asigurandu-se incarcatura minima de animale / ha detinut in exploatatie de 0,3 UVM / ha / 90 de zile pentru fiecare lot in parte.

      Astfel, primul lot se poate atribui unui ofertant , daca indeplineste conditiile de calificare in conformitate cu caietul de sarcini si cu documentatia de atribuire, asigurandu-se incarcatura de animale / ha detinute in exploatatie de 0,3 UVM / ha / 90 de zile. 

3.DURATA ÎNCHIRIERII Terenurile se închiriază pe o perioadă de 7 ani (conform H.C.L) cu posibilitatea de prelungire prin act adițional la contractul de închiriere și cu posibilitatea revizuirii anuale a contractului de închiriere, conform legislației în vigoare. 

4.CONDIŢIILE DE EXPLOATARE A TERENULUI 

a)-Terenurile care fac obiectul prezentului Caiet de sarcini, vor fi folosite doar pentru pășunatul animalelor.

b)-Locatarul dobândește dreptul de a exploata în mod direct terenul, pentru care va plăti o chirie anuală la valoarea stabilită prin Contractul de închiriere în urma inchirierii prin atribuire directa si / sau licitatie publica cu strigare. Chiria împreună cu taxa de teren calculată în conformitate cu prevederile din Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se constituie venit propriu al administrației.

c) -Locatarul are obligatia sa asigure exploatarea eficace in regim de continuitate si de permanenta a terenului ce face obiectul inchirierii, In acest scop el trebuie sa respecte incarcatura de animale / ha de 0,3 UVM / ha / 90 de zile . 

d)- Locatarul este obligat sa suporte toate cheltuielile cu privire la indeplinirea contractului de inchiriere precum si alte cheltuieli. 

e)-Se vor respecta toate legile in vigoare cu privire la obiectul inchirierii si se va tine cont de strategia privind organizarea activitatii de imbunatatire si exploatare a pajistilor la nivel national, pe termen mediu si lungi aprobata prin Oridnul Ministrului Africulturii, Alimentatiei si Padurilor si al Ministrului Administratiei Publice nr. 226 / 235/ 2003 , cu modificarile si completarile ulterioare.

 f)-Pentru suprafața de pășune care se închiriază, concedentul are obligația realizării lucrărilor de exploatare rațională și întreținere a acestor pășuni conform cu prevederile din Amenajamentul pastoral pentru pajiștile U.A.T. comunei Obârșia Cloșani. Amenajamentul pastoral se pune la dispoziție fiecărui beneficiar de contract de închiriere, ca anexă la contract.

 g)-Odata cu semnarea contractului, concedentul are obligatia sa respecte toate prevederile si procedurile ce decurg din legislatia privind protectia mediului; 

h)-Inainte de intrarea la pasunat se va face controlul sanitar-veterinar al animalelor si se vor elibera certificate de catre circumscriptia sanitar- veterinara;

i)-Concedentul are obligatia de a anunta circumscriptia sanitar – veterinara in termen de 24 de ore , in cazul imbolnavirii animalelor , aparitiei unor boli infectocontagioase sau a mortalitatii animalelor; 

î)-Concedentul este obligat sa plateasca anual chiria si si taxa pe terenul care face obiectul conractului de inchiriere conform Codului Fiscal. 

j)-Concedentul nu poate subinchiria sau cesiona, in tot sau in parte terenul sau lucrarile ce fac obiectul contractului de inchiriere; -Concedentul este obligat sa intrebuinteze bunul imobil – terenul potrivit destinatiei sale – pasune; 

k)-Concedentul trebuie sa obtina autorizatiile si / sau avizele necesare in vederea desfasurarii activitatii pentru care se inchiriaza terenurile si sa respecte conditiile impuse prin acordarea avizelor;

l) -Concesionarul are dreptul ca prin imputernicitii sai sa controleze modul cum este folosit si intretinut de catre locatar terenul inchiriat si sa ia masurile ce se impun in vederea unei bune intretineri , potrivit destinatiei stabilite in cadrul licitatiei; 

m)-Terenul inchiriat va fi folosit in regim de continuitate si permanenta pentru scopul in care a fost inchiriat, iar eventualele schimbari de destinatie sunt interzise; 

n)-La incetarea contractului de inchiriere prin ajungere la termen , concedentul este obligat sa restituie concesionarului , in deplina proprietate, bunurile de retur si bunurile de preluare in mod gratuit si libere de orice sarcini, fara nici o pretentie de despagubiri; 

5.CLAUZE FINANCIARE

a) Pentru comuna comunei Obârșia Cloșani, suprafețele disponibile de pajiști sunt de 150   hectare. Valoarea de pornire la atribuirea directa / licitația publică cu strigare a chiriei anuale stabilita cu respectarea Amenajamentului pastoral  este de 280   lei / ha/an. 

b) Pasul de strigare în cazul de organizare a licitației publice cu strigare este de  100 lei.

c)Pentru adjudecarea licitației în cazul fiecărei parcele este necesar un număr de minim un pas de strigare. d)Criteriul de atribuire a contractului de închiriere acceptarea prețului de pornire în cazul procedurii de atribuire directă. 

e)Conform legislației in vigoare, valoarea minima a chiriei se stabilește ținându-se cont de prevederile Amenajamentului pastoral, prin determinarea cantității de masă verde raportat la studiul pedologic. 

f)Pretul chiriei va fi de 280 lei / ha/an care se indexează anual cu rata inflatiei comunicată de I.N.S.

g) Suma totala prevazuta la pct. 1 va fi platita prin ordin de plata in contul Primariei Obâșia Cloșani  deschis la Trezoreria Baia de Aramă  sau în numerar la casieria unitatii administrativ – teritoriale. 

Plata chiriei se face in doua transe: 50% pana la data de 31 iunie si 50% pana la data de 30 septembrie  a anului respectiv, 

h)-Intarzierea la plata a chiriei se penalizeaza cu 0,1% din cuantumul chiriei datorate pentru fiecare zi de intarziere, începand cu ziua imediat urmatoare a termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv in conformitate cu prevederile legii nr. 207 / 2015 privind Codul de Procedura Fiscala. –i) Neplata chiriei / redeventei anuale până la incheierea anului calendaristic conduce la rezilierea contractului.  j) Executarea cu intarziere a platii chiriei conduce la calculul de dobanzi si penalitati de intarziere conform dispozitiiloe legale in vigoare. 

 6.CERINȚE IMPUSE DE ORGANIZATOR

 a) Solicitanți pentru închirierea pajiștilor U.A.T. Obârșia Cloșani  vor fi crescători de animale din cadrul comunității locale (deținători de exploatație înregistrată pe raza U.A.T. Obârșia Cloșani, au animale inscrise in RNE, au sediul sau domiciliul / resedinta pe teritoriul UAT Obârșia Cloșani  , au animalele inregistrare in registrul agricol al comunei Obârșia Cloșani , animalele sunt crescute efectiv pe raza UAT Obârșia Cloșani  , sa asigure incarcatura de 0,3 UVM / ha / 90 de zile. 

b)Vor fi admiși la ședința publică de atribuire directă sau la licitația publică cu strigare doar crescătorii de animale persoane fizice și juridice care vor depune la Registratura Primăriei  dosarul de participare la închiriere, până la data și ora stabilite de către Primăria comunei  Obârșia Cloșani  și anunțate prin Anunț public cu respectarea legislației în vigoare.

 Dosarul de participare la închiriere va conține următoarele documente:

 I.Pentru crescătorii de animale, perosane fizice: 

a) cerere  înscriere la închiriere/ copie după actul de identitate;

 b) declaraţie pe propria răspundere privind respectarea prevederilor de protecţie a mediului– formular anexă. c

 c) certificat fiscal și dovada achitării contravalorii caietului de sarcini 600   lei și /sau  taxei de participare la licitație cu strigare de 1000 lei. 

d) dovada că animalele pentru care se solicită păşune sunt înscrise în RNE și registrul Agricol din cadrul Primăriei Obârșia Cloșani, respectiv  adeverință registrul agricol si  și medicul veterinar. 

e) Dovada cu numarul de inregistrare pentru anii anteriori  cu   documenetele  doveditoare privind perioadele de  pasunat si lucrarile de intretinere a pasunii pentru fermierii   care au mai avut incheiate   contracte pt. pășune. 

 Nu vor fi admişi la închiriere participanți care: a) dosarul de participare la închiriere este incomplet;

 b) prezintă unul din certificatele solicitate în afara termenului devalabilitate;

 d) au datorii faţă de bugetul local înscrise în certificatul fiscal;

 e) nu au exploatația sau animalele înscrise în RNE.

f) au mai avut incheiate contracte de pasunat cu Primaria Obarsia Closani dar nu au respectat clauzele contractuale, nu au efectuat lucrarile de intretinere pe pasunea inchiriata, nu au depus la Primaria Obarsia Closani  situatiile anuale  cu perioadele de pasunat, lucrarile efectuate, etc.

II) Pentru organizaţiile şi asociaţiile locale ale crescătorilor de animale

 a) solicitare înscriere la închiriere, b) copie după actul de identitate al administratorului c) dovada achitării contravalorii caietului de sarcini, d) o declaraţie pe propria răspundere privind respectarea prevederilor de protecţie a mediului; e) declarație de imparțialitate f) declaraţie privind eligibilitatea g) documentele de înfiinţare şi funcţionare: cod fiscal, hotărâre judecătorească de înfiinţare, actul constitutiv, statutul asociaţiei / statutul societăţii din care să reiasă şi obiectul de activitate, certificat de înregistrare emis de Oficiul Registrului Comerţului din care să rezulte şi codul unic de înregistrare; h) certificat fiscal ; i) declaraţie pe propria răspundere privind respectarea prevederilor de protecţie a mediului; j) documentul de certificare a încărcăturii cu animale: tabele cu numărul animalelor, numele, prenumele, CNP, adresa şi semnătura proprietarilor că dau animalele la păşunat la asociaţia pentru care a semnat la care se anexează adeverinţe eliberate de primărie - registrul agricol cu efectivele de animale deţinute şi adeverinţe eliberate de medicul veterinar cu efectivele de animale înregistrate în RNE pentru fiecare proprietar în parte aduse la zi; k) dovada achitării contravalorii taxei de participare la licitație de 1.000 lei și a caietului de sarcini 500 lei. 

Nota: Nu vor fi admişi la închiriere participanți care: a) se află în procedura reorganizării judiciare, insolvență sau a falimentului; b) dosarul de participare la închiriere este incomplet; c) prezintă unul din certificatele solicitate în afara termenului de valabilitate; d) au datorii faţă de bugetul local înscrise în certificatul fiscal.

7. CONDITII OBLIGATORII PRIVIND EXPLOATAREA INCHIRIERII 

-Concedentul are obligația sa asigure exploatarea prin pășunat, eficace în regim de continuitate și de permanenta a terenului ce face obiectul închirierii. In acest scop el trebuie sa respecte încărcătura de animale/ha impusă prin Amenajamentul pastoral Obârșia Cloșani , prezentând in acest sens în fiecare an, o declarație pe propria răspundere privind efectivul anual de animale scoase la pășunat, perioada, lucrarile efectuate, declarație ce va fi depusa la registratura Primăriei  până cel târziu în data de 31 septembrie a anului respectiv. Daca din datele prezentate în declarație reiese că nu este respectată încărcătura minimă impusă, pentru lotul respectiv și dacă nu se respectă data maximă de depunere a declarației, atunci contractul se reziliază de drept.

 -De asemenea concedentul va respecta toate legile în vigoare cu privire la obiectul închirierii și va ține cont de Strategia privind organizarea activității de îmbunătățire și exploatare a pajiștilor la nivel național, pe termen mediu si lung;

 -Concedentul va efectua anual toate lucrarile conform cu prevederile obligatorii din Amenajamentul pastoral O metodă simplă, deosebit de eficientă și foarte economică este fertilizarea prin târlire, conform Amenajamentului pastoral. Desemenea va executa următoarele lucrări prevăzute în amenajamentul pastoral al comunei Obârșia Cloșani,  combaterea buruienilor şi a plantelor neconsumate prin cosiri repetate; distrugerea muşuroaielor si nivelarea acestora; curăţarea pajiştei de pietre , cioate, gunoaie; fertilizare; taierea arboretului nedorit si inlaturarea vegetatiei invazive.  Anual se va tine o evidentă prin incheierea un proces verbal la fiecare lucrare si se vor prezenta documente justificative catre conducerea primariei Obârșia   Cloșani;. 

-Odată cu semnarea contractului, concedentul are obligația sa respecte toate prevederile si procedurile ce decurg din legislația privind protecția mediului. 

-Inainte de ieșirea la pășunat se va face controlul sanitar - veterinar al animalelor prin certificatele eliberate de circumscripția sanitar - veterinară. 

-Concedentul are obligația sa anunțe circumscripția sanitar – veterinară si Primăria în termen de 48 ore, în cazul îmbolnăvirii animalelor, apariția unor boli infectocontagioase sau a mortalității animalelor. -Concedentul este obligat sa plătească anual chiria și taxa pe terenul care face obiectul contractului de închiriere conform Codului fiscal si a Hotărârii Consiliului Local, privind stabilirea taxelor si impozitelor locale. 

-Concedentul nu poate subînchiria sau cesiona, în tot sau în parte, terenul și lucrările ce fac obiectul contractului de închiriere. 

-Concedentul este obligat sa întrebuințeze bunul imobil – terenul – potrivit destinației sale – pășune. -Concesionartul are dreptul ca prin împuterniciții săi să controleze modul cum este folosit și întreținut de către concedent terenul închiriat și să ia măsurile ce se impun în vederea unei bune întrețineri și folosirii judicioase, potrivit destinației stabilite in cadrul licitației.

 -Terenul închiriat va fi folosit în regim de continuitate și permanență pentru scopul în care a fost închiriat, iar eventualele schimbări de destinație sunt interzise.

 -Obligațiile si atribuțiile utilizatorului de pășune sunt descrise și impuse prin Regulamentul de pășunat precum si prin Amenajamentul pastoral pentru pajiștile U.A.T. Obârșia Cloșani.  

 -Chiriaşul este obligat să respecte programul de păşunat.

 -Chiriaşul este obligat să realizeze anual mutarea stanii, tarlirea, la un interval de maxim 30 de zile pentru a preveni degradarea terenului. 

- Chiriaşul este obligat să realizeze anual, pe cheltuiala sa, lucrări de curăţare a păşunilor, de eliminare a buruienilor toxice, precum şi eliminarea excesului de apa.

  -Chiriaşul este obligat să indeplinească minim următoarele condiţii: - sa aiba animalele inscrise in RNE; -sa aiba sediul sau domiciliul / resedinta pe teritoriul UAT Obârșia Cloșani ; -sa aiba animalele inregistrate in registrul agricol al comunei; - animalele sa fie crescute efectiv pe raza UAT ; - să asigure incărcătura 0,3 UVM / ha / 90 de zile. calculată in conformitate cu prevederile art. 10 din din Ordinul M.A.D.R. nr. 544/2013 ; Chiriaşului ii este interzis să realizeze construcţii neautorizate pe aceste terenuri, cu excepţia stanelor provizorii;

 -Chiriaşul este obligat să exploateze in mod direct bunurile care fac obiectul contractului de inchiriere. Chiriaşul nu poate inchiria in tot sau in parte, către terţe personae fizice sau juridice, terenul ce face obiectul închirierii. 

-Chiriaşul este obligat să plătească anual chiria stabilită in urma licitaţiei. 

-Chiriaşul este obligat să plătească anual taxa pe terenul care face obiectul contractului de închiriere.

 -Pe parcursul exploatării pajistii, chiriaşul va respecta normele de protecţie a mediului impuse de legile in vigoare. Prin activitatea desfăşurată nu se va polua solul cu diverşi agenţi dăunători, nu vor fi infestate apele freatice sau subterane.

 -Suprafata atribuita anual se corecteaza in functie de efectivul de animale detinut, iar in functie de cererea chiriasilor ( concedentilor) pe UAT Obârșia Cloșani   se poate aplica o reducere a suprafeteie de pasune atribuita initial. 

-Chiriașul ( concedentul ) are obligaţia de a respecta toate prevederile legale referitoare la amenajamentul pastoral intocmit pentru toate trupurile de pasune atribuite anual.

 -Chiriasul are obligatia de a declara anual suprafata inchiriata la Compartimentul agricol din cadrul Primariei comunei  in vederea achitarii chiriei si taxei de pasune pentru terenul inchiriat; 

-Ţinând cont cont de toate caracteristicile climei zonale, durata sezonului de păşunat este de cca 90 de zile (1 iunie- 31 august). 

 - Chiriasul se obliga sa respecte toate hotararile adoptate de catre Consiliul Local al comunei referitoare la buna gospodarire a pasunilor inchiriate. 

-La încetarea contractului de închiriere, chiriașul (concedentul ) este obligat să restituie, în deplină proprietate, liber de orice sarcină, fara nici o despagubire bunul închiriat, iar investiţiile realizate de către chiriaș pe suprafeţele de pajişte închiriate vor intra în patrimoniul proprietarului ( concesionarului ) la încheierea contractului de închiriere; 

-In cazul in care suprafetele de pasune care fac obiectul prezentului contract de inchiriere vor face obiectul reconstituirii dreptului de proprietate conform legilor de fond funciar contractul de inchiriere va fi reziliat de drept. In cazul in care suprafetele de pasune care fac obiectul prezentului contract de inchiriere vor face obiectul altor situatii ce tin de componenta izlazului comunal, contractul de inchiriere poate fi reziliat de drept in orice moment.

 -La incetarea contractului de închiriere prin ajungere la termen, chiriaşul este obligat să restituie proprietarului, in deplină proprietate, bunurile de retur, in mod gratuit şi libere de orice sarcini.

 -Anual, chiria se va modifica in funcţie de indicele de inflaţie comunicat de către Comisia Naţională pentru Statistică pentru anul anterior, de incărcătura optimă şi suprafaţa păşunii determinată de aceasta. 

-Taxa contravaloarea caietului de sarcini este de 600 lei iar taxa de  participare la licitatia cu strigare este de 1.000 lei.

8.NIVELUL MINIM AL CHIRIEI 

(1)  Preţul închirierii este de 280 lei / ha/an.

 (2) Plata chiriei se face in doua transe: 50% pana la data de 31 iunie a anului curent si 50% pana la data de 30 septembrie a anului curent.

 (3) Chiria se indexeaza anual cu rata inflatiei comunicata de Institutul National de Statistica.

(4) Suma anuală prevăzută la pct. 1 va fi plătită prin ordin de plată în contul comunei Obarsia Closani  deschis la Trezoreria Baia de Arama, sau în numerar la casieria unităţii administrativ teritoriale.

 (5) Intarzierea la plata a chiriei se penalizeaza cu 0,1% din cuantumul chiriei datorate pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare a termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv in conformitate cu prevederile legii nr. 207 / 2015 privind Codul de Procedura Fiscala. 

(6) Neplata chiriei anuale până la incheierea anului calendaristic conduce la rezilierea contractului. 

(7) Executarea cu intarziere a platii chiriei conduce la calculul de dobanzi si penalitati de intarziere conform dispozitiiloe legale in vigoare.

 (8) Cuantumul chiriei se modifica ori de cate ori intervin reglementari juridice noi care impun o asemenea solutie, inclusiv hotarari ale Consiliului Local al comunei. 

(9) In situatia in care, pe parcursul derularii contractului de inchiriere in functie de efectivul de animale se incheie act aditional si se va proceda la calculul suprafetei in functie de efectivul anual confirmat de catre medicul veterinar prin adeverinta raportat la incarcatura optima de animale stabilita conform legii (fara a depasi incarcatura maxima admisa de lege). Sub acest nivel nici o oferta nu va putea fi acceptata. 

(10)Predarea-primirea obiectului închirierii se efectuează pe bază de proces-verbal în termen de 5 zile de la data semnării contractului, proces-verbal care devine anexă la contract. 

(11)-În vederea participării la licitaţie, ofertantul va achita: 1)Contravaloarea caietului de sarcini – 600 lei; 

2) Taxa de participare la inchirierea prin licitatie publica cu strigare, în sumă de 1.000 lei;

9. OBLIGATIILE PRIVIND PROTECTIA MEDIULUI SI A PERSOANELO

9.1 Locatorul raspunde de : dupa incheierea contractului de inchiriere responsabilitatile de mediu revin locatarului

 9.2 Locatarul răspunde de respectarea tuturor prevederilor și normelor legale privind protecția mediului, pe toată perioada derulării contractului de închiriere. 

9.3 Dejecțiile de la animale vor fi folosite în amestec cu apa pentru fertilizarea zonei de pășunat și asigurare masa furajera.

 9.4 Se va asigura protecţia persoanelor care circulă în zonele închiriate, împotriva atacurilor animalelor din ferme. 

10. CLAUZELE REFERITOARE LA INCETAREA CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE Contractul de închiriere încetează în următoarele situaţii:

 a) în cazul imposibilităţii obiective a concedentului de a-l exploata prin neasigurarea încărcăturii minime de animale; 

b) păşunatul altor animale decât cele înregistrate în RNE; 

c) la expirarea duratei stabilite în contractul de închiriere;

 d) in cazul in care interesul national sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către concesionar în baza documentelor oficiale, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina acestuia, în caz de dezacord fiind competentă instanţa de judecată;

 e) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin reziliere de către concesionar, cu plata unei despăgubiri în sarcina concedentului; 

f) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar , prin reziliere de către concedent, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului;

 g) în cazul imposibilităţii obiective a concedentului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri;

 h) neplata la termenele stabilite prin contract a chiriei şi a penalităţilor datorate; 

i) în cazul vânzării animalelor de către concedent; 

j) schimbarea destinaţiei terenului, folosirea pajiştii în alte scopuri decât cel pentru care a fost închiriat terenul;

 k) în cazul în care se constată faptul că pajiştea închiriată nu este folosită.

 l) Neexecutarea lucrarilor impuse de organele de control ale proprietarului ( concesionarului) intr-un termen rezonabil; 

m) nerespectarea de catre chirias a obligatiilor prevazute in contract, documentatie de atribuire, amenajamentul pastoral, regulamentul de pasunat vor duce la rezilirea contractului prin hotarare a consiliului local motivata. n) schimbarea sediului chiriasului ( concesionarului) in alta localitate.

II. Regulamentul pentru închirierea pajiștilor aflate în proprietatea privată a U.A.T. Obârșia Cloașni prin procedura de atribuire directa

CAPITOLUL I.  DISPOZIŢII GENERALE 

ART. 1: Prezentul Regulament stabilește conţinutul privind organizarea și desfăsurarea procedurii de atribuire directă si / sau prin licitatie publica cu strigare prin ședință publică a pășunilor aflate în proprietatea privată a U.A.T. Obârșia Cloșani precum și cadrul general privind încheierea contractelor de închiriere de bunuri proprietate privată (suprafețe de pajiști), în aplicarea prevederilor O.U.G. nr. 34/2013, modificată și completată prin Legea44/2018. 

ART. 2: Atribuirea directă prin contract de închiriere are ca obiect suprafețele de pajiște cât și alte categorii de terenuri cu destinație de pășune  aflate în proprietatea privată a U.A.T. Obârșia Cloșani. 

ART.3: Contractul de închiriere se încheie în conformitate cu legea română, indiferent de naţionalitatea sau de cetăţenia concedentului , pentru durata de 7 ani, conform O.U.G. nr. 34/2013 și a normelor de aplicare a acesteia modificată și completată prin Legea 44/2018. 

ART. 4: (1) Se intocmește dosarul închirierii pentru fiecare contract atribuit și se păstrează atâta timp cât contractul de închiriere produce efecte juridice, dar nu mai puțin de 7 ani de la data finalizării contractului de închiriere. (2) Dosarul închirierii trebuie sa cuprindă:

  1. Studiul de Oportunitate cu descrierea modalităților de închiriere, prin ședință publică de atribuire directă cât și prin licitație publică cu strigare dacă este cazul; 

b) Amenajamentul pastoral pentru pajistile U.A.T. Obârșia Cloșani;

c) Hotărârea Consiliului Local al U.A.T. de aprobare a închirierii.

 d) Anunţurile referitoare la procedura de atribuire a contractului de închiriere și dovada transmiterii acestora spre publicare;

 e) Caietul de sarcini; 

f) Procesul verbal de atribuire directa;

 g) Contestațiile de anulare a procedurii de atribuire directă, dacă este cazul; 

h) Contractul de închiriere semnat. 

i) Proces – verbal de predare – primire amplasament;

CAPITOLULII.  PROCEDURA ADMINISTRATIVĂ DE INŢIERE A ÎNCHIRIERII PRIN ATRIBUIRE DIRECTĂ  

 SECTIUNEA 1 Iniţiativa închirierii 

  ART. 5: (1) Inchirierea prin atribuire directă în ședință publică are loc ca urmare a solicitarii crescătorilor de animale, membrii ai colectivităţii locale, persoane fizice sau juridice cu domiciliul / resedinta / sediul social pe teritoriul UAT Obârșia Cloșani, au animale inscrise in RNE, au animale inregistrate in registrul agricol al comunei, animalele sunt crescute efectiv pe raza UAT Obârșia Cloșani.

 (2)  De asemenea derivă și din obligativitatea Primăriei Obârșia Cloșani de a pune în aplicare prevederile Amenajamentului pastoral pentru pajiștile U.A.T. Obârșia Cloșani.

 (3) Inițiativa închirierii prin atribuire directă are loc pe baza Studiului de oportunitate care cuprinde urmatoarele elemente: a) descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat; b) motivele de ordin economic, financiar, social și de mediu, care justifică realizarea închirierii; c) nivelul minim al valorii chiriei; d) procedura utilizată pentru atribuirea Contractului de închiriere, atribuirea directă în ședință publică sau licitația cu strigare acolo unde este cazul; e) durata estimată a închiriere; (1) Studiul de oportunitate se aprobă de către locator.

SECTIUNEA a 2-a Procedura de atribuire prin atribuire directă

ART. 6. Se stabilesc urmatoarele proceduri de atribuire a contractelor de închiriere a pãşuni conform cadrului legislativ: 

   Atribuire directă Extras din Legea 44/2018 privind modificarea și completarea OG 34/2013- (La articolul 9, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: Pentru punerea în valoare a pajiştilor aflate în domeniul privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor şi pentru folosirea eficientă a acestora, unităţile administrativ-teritoriale, prin primari, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, în baza cererilor crescătorilor de animale, persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în Registrul naţional al exploataţiilor, membri ai colectivităţii locale sau care au sediul social pe teritoriul localităţii respective, încheie contracte de închiriere prin atribuire directă, în condiţiile prevederilor Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, pentru suprafeţele de pajişti disponibile, proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie, pe o perioadă cuprinsă între 7 şi 10 ani. Suprafeţele de pajişti rămase nealocate se atribuie în condiţiile prevederilor alin. (1) crescătorilor de animale persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în Registrul naţional al exploataţiilor

SECTIUNEA a 3-a Documentaţia de atribuire prin ședință publică de atribuire directă 

ART. 7 (1) Caietul de sarcini se elaborează in conformitate cu prevederile a) OUG nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991; b) Ordinului nr. 226/235 din 28 martie 2003 pentru aprobarea Strategiei privind organizarea activităţii de îmbunătăţire si exploatare a pajistilor la nivel naţional, pe termen mediu si lung; c) Ordinului 407/2013 pentru aprobarea contractelor – cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor; d) Ordinului nr. 544/2013 privind metodologia de calcul al încărcăturii optime de animale pe hectar de pajiste; e) Hotararea nr. 1064/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 34/2013 privind organizarea, admninistrarea și exploatarea pajiștilor permanente și pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr.18/1991; f) Legea 44/2018 privind modificarea și completarea OG 34/2013 (2) Caietul de sarcini trebuie să cuprindă urmatoarele elementele: a. informatii generale privind obiectul închirierii b. scopul închirierii c. obiectul închirierii si condiții privind încheierea contractului d. condiții obligatorii privind exploatarea închirierii e. durata contractului de închiriere f. nivelul minim al valorii chiriei g. regimul bunurilor utilizate de locatar în derularea închirierii h. obligațiile privind protecția mediului și a persoanelor i. clauzele referitoare la încetarea contractului de închiriere j. contravaloarea caietului de sarcini in cuantum de 600 lei și a taxei de participare pentru închiriere prin licitatie publica cu strigare  este de 1.000 lei. 

SECTIUNEA a 4-a Reguli privind anunţul de atribuire directă 

ART. 8 (1) Se intocmeste anunţul atribuire directă, după aprobarea documentaţiei de închiriere prin ședință publică de atribuire directă de către concesionar. Anunțul va fi publicat/afisat , precum și pe site-ul Primăriei.

 (2) Anunţul de atribuire directă va cuprinde urmatoarele elementele: Informaţii generale privind concesionarul; Informaţii generale privind obiectul închirierii, Procedura aplicată.(3) Informaţii privind documentaţia de închiriere; Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de închiriere; denumirea și adresa compartimentului din cadrul concesionarului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de închiriere, Costul si condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar.

(4). Informaţii privind cererile de înscriere:   Data limită de depunere a cererile de înscriere la ședința publică de atribuire directă  este  6 martie 2025, ora 10.

 5. Data si locul la care se va desfăsura sedinţa publică de atribuire directă 6. Denumirea instanţei competente în soluţionarea litigiilor 7. Denumirea si adresa compartimentului din cadrul locatorului de la care se pot obtine informatii suplimentare.

SECTIUNEA a 5-a ORGANIZATORUL INCHIRIERII PRIN ATRIBUIRE DIRECTĂ 

Primăria Obârșia Cloșani,  județul Mehedinti. 

SECTIUNEA a 6-a 

DATA ORGANIZĂRII INCHIRIERII PRIN ATRIBUIRE DIRECTĂ 

Atribuirea directă se va organiza în data de 12.03.2025.

 SECTIUNEA a 7-a CLAUZE FINANCIARE Atribuirea directă se va realiza la suma de 280 lei: prețul minim lei/ha/an. Contractul de închiriere va fi încheiat la valoarea de pornire a ședinței publice de atribuire directă în cazul în care valoarea este acceptată de crescătorul de animale solicitant. 

CLAUZE DE PROPORȚIONALITATE INTRE SUPRAFAȚA DE PAJIȘTI ȘI NUMĂRUL DE ANIMALE din RNE/2025 al U.A.T.

 Conform cu impunerile Legii 44/2018 privind modificarea și completarea OG 34/2013- articolul 9, alineatul (2), atribuirea suprafețelor de pajiște se realizează prin atribuire directă în funcție de suprafeţele de pajişti disponibile și proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie si cu respectarea încărcăturii minime și a încărcăturii optime, stabilite conform amenajamentului pastoral și prevederilor legale în vigoare. 

CAPITOLUL III DESFĂŞURAREA PROCEDURII DE ATRIBUIRE DIRECTA IN VEDEREA INCHIRERII SUPRAFEȚELOR DE PĂȘUNE SECTIUNEA a 1-a ATRIBUIREA DIRECTĂ prin ședință publică. 

Art. 9 Organizarea atribuirii directe prin ședință publică Ședința publică pentru Atribuirea directă a suprafețelor de pajiști disponibile se va organiza în  data   de 12.03.2025

Comisia de atribuire directă, evaluare și licitaţie va evalua cererile depuse și va afișa Procesul verbal de atribuire directă. In următoarea zi se primesc și se soluționează eventualele contestații legate de îndeplinirea calității de participant la atribuirea directă și se afișează rezultatul soluționării contestațiilor. La data și ora ce va fi stabilită prin anunț pentru ședința publică de atribuire directă vor fi prezenţi membrii Comisiei de atribuire directă evaluare și licitaţie, cât şi crescătorii de animale, persoane fizice și juridice validați să participe la atribuirea directă care vor avea asupra lor documente doveditoare a achitării taxelor de participare. Asociaţiile participante la atribuirea directă vor fi reprezentate de către preşedinţii acestora sau de către un împuternicit cu delegaţie specială, persoanele juridice vor fi reprezentate de către administratorul firmei sau împuternicitul acestuia prin delegaţie specială; Eventualele obiecţiuni legate de modul de organizare vor fi formulate înainte de deschiderea şedinţei publice de atribuire directă şi vor fi soluţionate pe loc. Comisia de atribuire directă, evaluare și licitaţie va verifica îndeplinirea calității de participant şi va încheia un proces - verbal al şedinţei publice de atribuire directă, precizând participanții admişi şi respinşi şi motivele care au stat la baza respingerii. La atribuirea directă vor putea participa doar crescătorii de animale persoane fizice ori juridice declaraţi admişi și care au solicitat suprafețele de pajiști în mod clar în cererea de atribuire. Comisia de atribuire directă evaluare și licitaţie va trece la atribuirea directă anunțând suprafața totala cât și prețul de închiriere stabilit prin Caietul de sarcini. Dacă o suprafața de pășune este solicitată de un singur crescător de animale persoană fizică sau juridică deținător al categoriei de animale pentru care este destinată pajiștea respectivă acesta este declarat câștigător. În cazul în care pentru o suprafață sunt cel puțin doi solicitanți, când solicită suprafețe mai mari decât se cuvine proporțional cu numărul de animale ori din oricare alt motiv care împiedică atribuirea directă comisia va declara suprafețele respective calificate pentru închirierea prin licitație publică cu strigare. Modul de desfăşurare a atribuirii directe se va menţiona în procesul-verbal al şedinţei. Procesul verbal al şedinţei va fi semnat de către membrii Comisiei de atribuire directă, evaluare și licitaţie cât şi de către participanţii la atribuire. La cerere se va înmâna câte o copie şi participanţilor; Contestaţiile formulate cu privire la modul de desfăşurare a atribuirii directe se depun la registratura Primăriei Obârșia Cloșani, în termen de 24 de ore de la data atribuirii directe şi vor fi soluţionate în termen de 24 de ore. Contestaţiile vor fi motivate în drept şi în fapt arătându-se probele pe care le administrează şi motivele de drept pe care se întemeiază. Comisia de atribuire directă, evaluare și licitaţie va preciza în încheierea procesului-verbal crescătorul de animale persoană fizică ori juridică câştigător; suma cu care s-a atribuit direct suprafața; Participantul la ședința de atribuire directă declarat câştigător are obligaţia ca în termen de 3 zile lucrătoare, să se prezinte la sediul Primăriei  Obârșia Cloșani în vederea încheierii contractului de închiriere. Contractul de închiriere cu solicitantul câştigător se va încheia cu respectarea contractului -cadru, care face parte din documentaţia de atribuire.

 SECTIUNEA a 2-a Art. 10. Comisia de atribuire directă, evaluare și licitație. Comisia de atribuire directă, evaluare și licitație este alcătuită dintr-un număr de minim 3 membri . Fiecăruia dintre membrii comisiei i se va desemna un supleant. Comisia este alcătuită din reprezentanţi ai consiliului local și ai aparatului de specialitate al Primarului, numiţi în acest scop prin Dispozitia primarului. Fiecare dintre membrii comisiei beneficiază de câte un vot. Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul majorităţii membrilor. 

ART. 11 Membrii Comisiei de atribuire directă, evaluare și licitaţie, supleanţii acestei comisii de asemenea trebuie să respecte regulile privind conflictul de interese, astfel: 

(1) Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire concesionarul are obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a evita situaţiile de natură să determine apariţia unui conflict de interese si/sau manifestarea concurenţei neloiale. 

 Nu au dreptul să fie implicate în procesul de atribuire directă următoarele persoane:

 a) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu solicitantul, persoană fizică; 

b) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre solicitanții, persoane juridice; 

c) persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre solicitanți sau persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre solicitanți.

(2) În caz de incompatibilitate, presedintele Comisiei de atribuire directă, evaluare și licitație îl va sesiza de îndată pe concesionar despre existenta stării de incompatibilitate si va propune înlocuirea persoanei incompatibile, cu unul dintre membrii supleanţi. 

ART. 12 Supleanţii participă la sedinţele Comisiei de atribuire directă evaluare și licitație numai în situaţia în care membrii acesteia se află în imposibilitate de participare datorită unui caz de incompatibilitate, caz fortuit sau forţei majore. 

ART. 13 Atribuţiile Comisiei de atribuire directă evaluare și licitație sunt: 

a) analiza cererilor și a documentelor depuse de către solicitanți la atribuirea directă împărțind suprafețele de pajiști după cererea acestora și proporțional cu efectivele de animale pe care aceștia le dețin cu obligatia respectarii incarcaturii minime si maxime de animale / ha.

 b) întocmirea fișei solicitantului cuprinzând cererea acestuia; c) întocmirea proceselor-verbale după atribuire directă; d) la constatarea că o suprafață de pajiște este solicitată de către doi sau mai mulți crescători de animale, când aceștia solicită suprafețe mai mari decât se cuvine proporțional cu numărul de animale ori în orice fel de litigiu care nu permite atribuirea directă declară suprafețele respective calificate pentru licitație publică cu strigare în vederea închirierii. e) întocmește balanța suprafețelor de pajiște atribuite direct, cât și a suprafețelor rămase disponibile pentru care se va organiza licitația erson cu strigare în vederea închirierii. 

ART. 14 (1) Comisia de atribuire, evaluare și licitație este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor. (2) Comisia de atribuire , evaluare și licitație adoptă decizii în mod autonom, numai pe baza documentaţiei de licitație și cu respectarea prevederilor legale în vigoare. 

SECTIUNEA a 3-a Art.15. Comisia de solutionare a contestațiilor Comisia de soluționare a contestațiilor este alcătuită dintr-un număr impar de membri. Fiecăruia dintre membrii comisiei de solutionare a contestațiilor i se poate desemna un supleant. Comisia de soluționare a contestațiilor este alcătuită, din reprezentanţi ai Consiliului local și ai aparatului de specialitate al Primarului. Componenţa comisiei de soluționare a contestațiilor, membrii acesteia, precum și supleanţii lor sunt numiţi prin Dispozitia Primarului. Președintele comisiei de soluționare a contestațiilor este numit de locator dintre reprezentanţii comisiei. Secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor este numit de locator dintre membrii comisiei. Deciziile comisiei de soluționare a contestațiilor se adoptă cu votul majorităţii membrilor. Membrii comisiei de solutionare a contestatiei nu au dreptul de a participa la soluţionarea unei contestaţii dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute mai jos, sub sancţiunea nulităţii deciziei pronunţate: a) dacă acestia, au vreun interes în soluţionarea contestaţiei sau când sunt soţi, rude sau afini până la al patrulea grad ersonae cu vreuna dintre părţi; b) dacă s-au pronunţat public în legătură cu contestaţia pe care o soluţionează; a) dacă se constată că au primit de la una dintre părţi bunuri persoane sau promisiuni de bunuri personale ori altfel de avantaje. În exercitarea atribuţiilor sale, comisia de solutionare a contestatiilor adoptă decizii in conformitate cu legislatia in vigoare.

CAPITOLUL IV  TRECEREA LA PROCEDURA DE INCHIRIERE PRIN LICITATIE PUBLICA CU STRIGARE

Procedura de închiriere a suprafețelor de pajiști ale U.A.T. Obârșia Cloșani prin licitație publică cu strigare se va adopta în următoarele situaţii: 

a) dacă solicitantul declarat câştigător prin ședința de atribuire directă nu s-a prezentat în termen de 3 zile lucrătoare pentru încheierea contractului de închiriere;

 b) când se constată că o suprafață de pajiște este solicitată de către doi sau mai mulți crescători de animale;

 c) este exclus de la licitaţia publică cu strigare solicitantul desemnat câştigător prin atribuire directă și care s-a aflat în situaţia de la pct. a);

 d) dacă și după încheierea licitației publice cu strigare se constată că au rămas suprafețe de pajiște neînchiriate. 

Regulamentul procedurii de licitatie cu strigare privind închirierea pajiștilor aflate în proprietatea privată a U.A.T.  Obârșia Cloșani.

CAPITOLUL I DISPOZIŢII GENERALE 

ART. 1: Prezentul Regulament stabilește conţinutul – cadru, instrucţiunile privind organizarea și desfăsurarea procedurii de închiriere prin licitație cu strigare a pășunilor aflate în proprietatea privată a U.A.T. Obârșia Cloșani precum și cadrul general privind contractele de închiriere de bunuri proprietate privată, în aplicarea prevederilor O.U.G. nr. 34/2013 modificată și completată prin Legea 44/2018. 

ART. 2: Contractul de închiriere are ca obiect pășunile aflate în proprietatea privată. 

ART.3: Contractul de închiriere se încheie în conformitate cu legea română, indiferent de naţionalitatea sau de cetăţenia locatarului, pentru durata de 7 ani, conform O.U.G. nr. 34/2013 și a normelor de aplicare. 

ART. 4: (1) Se intocmeste dosarul închirierii pentru fiecare contract atribuit și se păstrează atâta timp cât contractul de închiriere produce efecte juridice, dar nu mai puțin de 7 ani de la data finalizării contractului de închiriere. (2) Dosarul închirierii trebuie sa cuprindă: a) Studiul de Oportunitate; b) Amenajamentul pastoral pentru pajistile U.A.T. Obârșia Cloșani; c) Hotărârea Consiliului Local al U.A.T.  de aprobare a închirierii; d) Anunţurile referitoare la procedura de atribuire a contractului de închiriere si Obârșia Cloșani dovada transmiterii acestora spre publicare; e) Caietul de sarcini; f) Documentaţia de atribuire; g) Procesul verbal de atribuire; h) Contestațiile de anulare a procedurii de atribuire prin licitație, dacă este cazul; i) Contractul de închiriere semnat. j) Proces – verbal de predare – primire amplasament; 

CAPITOLUL II PROCEDURA ADMINISTRATIVĂ DE INŢIERE A ÎNCHIRIERII PRIN LICITAȚIE PUBLICĂ SECTIUNEA 1 Iniţiativa închirierii 

ART. 5: (1)Inchirierea are loc ca urmare a solicitarii crescătorilor de animale persoane fizice sau juridice avand animalele inscrise in Registrul national al exploatatiilor, cu sediul sau domiciliul / resedinta pe teritoriul UAT Obârșia Cloșani, avand animale inregistrate in registrul agricol al comunei   care sunt crescute efectiv pe raza UAT   Obârșia Cloșani în baza unei cereri depuse de aceştia pentru suprafețele declarate disponibile după ședința publică de atribuire directă sau la inițiativa locatorului. De asemenea derivă și din obligativitatea Primăriei Obârșia Cloșani de a pune în aplicare prevederile Amenajamentului pastoral pentru pajiștile U.A.T. Obârșia Cloșani. (2) Initiativa închirierii are loc pe baza Studiul de oportunitate care cuprinde urmatoarele elemente: a) descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat; b) motivele de ordin economic, financiar, social și de mediu, care justifică realizarea închirierii; c) nivelul minim al valorii chiriei; d) procedura utilizată pentru atribuirea Contractului de închiriere; e) durata estimată a închirierii; (1) Studiul de oportunitate se aprobă de către locator. 

SECTIUNEA a 2-a Procedura de atribuire prin licitație publică 

ART. 6 Se stabilesc urmatoarele proceduri de atribuire a contractelor de închiriere a pãşunilor: a) Licitaţia publică cu strigare pentru suprafețele de pajiști rămase disponibile după ședința public de atribuire directă – procedura la care persoana fizică sau juridică interesată are dreptul să se înscrie pentru a închiria o anumită suprafață prin licitație publică; b) Păşunea se va licita pe parcele si suprafata. SECTIUNEA a 3-a Documentaţia de atribuire prin licitație publică 

ART. 7 (1) Caietul de sarcini se elaborează in conformitate cu prevederile a) OUG nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991; b) Ordinului nr. 226/235 din 28 martie 2003 pentru aprobarea Strategiei privind organizarea activităţii de îmbunătăţire si exploatare a pajistilor la nivel naţional, pe termen mediu si lung; c) Ordinului 407/2013 pentru aprobarea contractelor – cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor, ersonae a al municipiilor; d) Ordinului nr. 544/2013 privind metodologia de calcul al încărcăturii optime de animale pe hectar de pajiste; e) Hotararea nr. 1064/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 34/2013 privind organizarea, admninistrarea și exploatarea pajiștilor permanente și pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr.18/1991; f) Legea 44/2018 privind modificarea și completarea OG 34/2013 (2) Caietul de sarcini trebuie să cuprindă urmatoarele elementele: a. informatii generale privind obiectul închirierii b. scopul închirierii c. obiectul închirierii si condiții privind încheierea contractului d. condiții obligatorii privind exploatarea închirierii e. durata contractului de închiriere f. nivelul minim al valorii chiriei- nivelul minim de pornire al licitației publice g. regimul bunurilor utilizate de locatar în derularea închirierii h. obligațiile privind protecția mediului și a persoanelor i. clauzele referitoare la încetarea contractului de închiriere j. contravaloarea caietului de sarcini este de 500 lei și a taxei de participare la sedinta publică cu strigare este de 1.000 lei. 

SECTIUNEA a 4-a Reguli privind anunţul de licitaţie publică cu strigare 

ART. 8 (1) Se intocmeste anunţul de licitaţie, după aprobarea documentaţiei de închiriere de către locator. Anunțul va fi publicat/afisat, precum și pe site-ul Primăriei. (2) Anunţul de licitaţie va cuprinde urmatoarele elementele: 1. Informaţii generale privind locatorul 2. Informaţii generale privind obiectul închirierii Procedura aplicată 3. Informaţii privind documentaţia de închiriere; Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de închiriere Denumirea și adresa compartimentului din cadrul locatorului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de închiriere Costul si condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar 1. Informaţii privind cererile de înscriere: 4.1. Data limită de depunere a cererile de înscriere la licitație 2. Data si locul la care se va desfăsura sedinţa publică de licitație 3. Denumirea instanţei competente în soluţionarea litigiilor SECTIUNEA a 5-a ORGANIZATORUL LICITAŢIEI Primăria Obârșia Cloșan, judet. MH. 

SECTIUNEA a 6-a DATA ORGANIZĂRII LICITAŢIEI Licitaţia se va organiza în termen de  3 zile calendaristice de la data finalizării atriburii directe, din care rezultă suprafețele de pajiști calificate pentru licitația publică cu strigare .

 SECTIUNEA a 7-a CLAUZE FINANCIARE Licitaţia va începe de la suma de prețul minim lei/ha/an. Pasul de strigare al licitației publice cu strigare este de 100 lei. Pentru adjudecarea licitației în cazul fiecărei parcele este necesar un număr de minim un pas de strigare. Contractul de închiriere va fi încheiat la valoarea adjudecată la licitație. 

CAPITOLUL III DESFĂŞURAREA LICITAŢIEI SECTIUNEA a 1-a DESFASURAREA LICITATIEI Art. 9. Organizarea licitației publice cu strigare. Licitaţia se va organiza în termen de   trei zile zile calendaristice de la data finalizării atriburii directe, din care rezultă suprafețele de pajiști calificate pentru licitație publică cu strigare. In prima zi se primesc cererile de participare la licitație, Comisia de atribuire directă, evaluare și licitaţie va evalua cererile depuse și va afișa Procesul verbal de atribuire. In următoarea zi se primesc și se soluționează eventualele contestații legate de îndeplinirea calității de licitant. La data și ora se va stabili pentru licitația publică cu strigare vor fi prezenţi membrii Comisiei de atribuire direct , evaluare și licitaţie cât şi participanți înscriși la licitație care vor avea asupra lor documente doveditoare a achitării taxelor de participare la licitație. Asociaţiile participante la licitaţie vor fi reprezentate de către preşedinţii acestora sau de către un împuternicit cu delegaţie specială, persoanele juridice vor fi reprezentate de către administratorul firmei sau împuternicitul acestuia prin delegaţie specială. Eventualele obiecţiuni legate de modul de organizare vor fi formulate înainte de deschiderea şedinţei de licitaţie şi vor fi soluţionate pe loc. Comisia de evaluare și licitaţie va verifica îndeplinirea calității de licitant şi va încheia un proces verbal al şedinţei de licitaţie publice cu strigare, precizând licitanții admişi şi respinşi şi motivele care au stat la baza respingerii. La licitaţie vor putea participa doar licitanţii declaraţi admişi. Într-o etapă de licitație publică cu strigare fiecare ofertant își poate adjudeca un singur lot de pășune scos la licitație. În cazul în care vor fi organizate mai multe etape de licitație publică cu strigare, ofertanții declarați câștigători la celelalte etape de licitație pot participa și își pot adjudeca alte loturi de pășune suplimentare. Modul de desfăşurare a licitaţiei se va menţiona în procesul-verbal al şedinţei; Procesul-verbal al şedinţei va fi semnat de către membrii Comisiei de evaluare și licitaţie şi de către participanţii la licitaţie. La cerere se va înmâna câte o copie şi participanţilor; Contestaţiile formulate cu privire la modul de desfăşurare a licitaţiei se depun la registratura Primăriei Obârșia Cloșani în termen de 24 de ore de la data licitaţiei şi vor fi soluţionate în termen de 24 de ore. Contestaţiile vor fi motivate în drept şi în fapt arătându-se probele pe care le administrează şi motivele de drept pe care se întemeiază. Licitatorul care oferă cel mai mare nivel al chiriei anuale/hectar (cel mai mare preţ în lei) va fi declarat câştigător; Comisia de evaluare și licitaţie va preciza în încheierea procesului-verbal licitantul câştigător; suma cu care s-a adjudecat licitaţia; cât și identificarea cadastrală a suprafeței inchiriate. Licitatorul declarat câştigător are obligaţia ca în termen de 3 zile lucrătoare, să se prezinte la sediul Primăriei Obârșia Cloșani în vederea încheierii contractului de închiriere. Contractul de închiriere cu licitantul câştigător se va încheia cu respectarea contractului –cadru, care face parte din documentaţia de atribuire. 

SECTIUNEA a 2-a Art. 10. Comisia de evaluare și licitație Comisia de atribuire directa , evaluare și licitație este alcătuită dintr-un număr de minim 3 membri. Fiecăruia dintre membrii comisiei i se va desemna un supleant. Comisia este alcătuită din reprezentanţi ai consiliului local și ai aparatului de specialitate al Primarului, numiţi în acest scop prin dispoziție a primarului comunei. În comisie poate fi cooptat și un consultant, fără drept de vot, care va sprijini comisia în luarea deciziilor. Fiecare dintre membrii comisiei beneficiază de câte un vot. Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul majorităţii membrilor.

 ART. 11 Membrii Comisiei de evaluare și licitaţie, supleanţii acestei comisii de asemenea trebuie să respecte regulile privind conflictul de interese, astfel: - Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire locatorul are obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a evita situaţiile de natură să determine apariţia unui conflict de interese si/sau manifestarea concurenţei neloiale. - Nu au dreptul să fie implicate în procesul de licitație următoarele persoane: a) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu licitantul, persoană fizică; b) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu personae care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre licitanți, personae juridice; c) persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre licitanţi sau persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre licitanţi; Membrii comisiei de evaluare și licitație şi supleanţii sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate si confidenţialitate pe propria răspundere, după termenul limită de depunere a cererilor de înscriere la licitație, care se va păstra alături de dosarul închirierii. - În caz de incompatibilitate, presedintele Comisiei de evaluare și licitație îl va sesiza de îndată pe locator despre existența stării de incompatibilitate si va propune înlocuirea persoanei incompatibile, cu unul dintre membrii supleanţi. ART. 12 Supleanţii participă la sedinţele Comisiei de evaluare și licitație numai în situaţia în care membrii acesteia se află în imposibilitate de participare datorită unui caz de incompatibilitate, caz fortuit sau forţei majore. ART. 13 Atribuţiile Comisiei de evaluare și licitație sunt: a) analiza cererilor și a documentelor depuse de către licitant; b) întocmirea fișei licitatorului cuprinzând cererile licitanților; c) întocmirea proceselor-verbale după licitație; 

ART. 14 (1) (1) Comisia de evaluare și licitație adoptă decizii în mod autonom, numai pe baza documentaţiei de licitație și cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

 SECTIUNEA a 3-a Art.15. Comisia de solutionare a contestațiilor Comisia de soluționare a contestațiilor este alcătuită dintr-un număr impar de membri. Fiecăruia dintre membrii comisiei de solutionare a contestațiilor i se poate desemna un supleant. Comisia de soluționare a contestațiilor este alcătuită, din reprezentanţi ai Consiliului local și ai aparatului de specialitate al Primarului. Componenţa comisiei de soluționare a contestațiilor, membrii acesteia, precum și supleanţii lor sunt numiţi prin dispoziţia primarului. Președintele comisiei de soluționare a contestațiilor este numit de locator dintre reprezentanţii comisiei. Secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor este numit de locator dintre membrii comisiei. Deciziile comisiei de soluționare a contestațiilor se adoptă cu votul majorităţii membrilor. Membrii comisiei de solutionare a contestatiei nu au dreptul de a participa la soluţionarea unei contestaţii dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute mai jos, sub sancţiunea nulităţii deciziei pronunţate: a) dacă acestia, au vreun interes în soluţionarea contestaţiei sau când sunt soţi, rude sau afini până la al patrulea grad inclusiv cu vreuna dintre părţi; b) dacă s-au pronunţat public în legătură cu contestaţia pe care o soluţionează; c) dacă se constată că au primit de la una dintre părţi bunuri material sau promisiuni de bunuri materiale ori altfel de avantaje. În exercitarea atribuţiilor sale, comisia de solutionare a contestatiilor adoptă decizii in conformitate cu legislatia in vigoare.

 CAPITOLUL IV PROCEDURA DE REPETARE A LICITAŢIEI 

Procedura licitaţiei se va repeta în următoarele situaţii: a) dacă licitantul câştigător nu s-a prezentat în termen de 3 zile lucrătoare pentru încheierea contractului de închiriere b) este exclus de la această rundă de licitaţie, licitantul desemnat câştigător din prima licitaţie care s-a aflat în una din situaţiile de la pct. a) c) dacă după încheierea licitație se constată că au rămas suprafețe de pajiște neatribuite. 


OFERTANT DECLARAŢIE

Subscrisa (denumirea ofertantului).................................................................... ,cu sediul in ...........…....................……………., str…………….................... nr , inregistratala Oficiul Registrului Comertului.........................sub nr.............., CUI , reprezentata prin.................................................................................... , in calitate de Ofertant la procedura de atribuire directa /licitaţia publicădeschisă cu strigare, a parcelei de pasune din domeniul privat al comunei Obârșia Cloșani organizată de Primaria comunei Obarsia closani  , sub sancţiunea excluderii din procedură şi a sancţiunilor aplicate faptei de fals în acte publice, declar pe proprie răspundere că:

-cunoscând prevederile art.326 din Codul penal, declar că la elaborarea ofertei am luat în considerare toate obligaţiile legale, precum și cele prevăzute în documentatia de atribuire, respectiv în Amenajamentul pastoral al UAT Obârșia Cloșani  privitoare la protecţia mediului, obligații pe care mă oblig să le respect în totalitate pe întreaga durată contractuală.

-nu am avut / nu am  contract de inchiriere pasune cu primaria Obarsia Closani, pentru care  am / nu respectat clauzele contrcatuale care sa duca la excluderea mea de la atribuire directa sua licitatie cu strigare.

Numele si prenumele................................................... ,  semnatura ....................................................

 Data intocmirii............................................................., Obarsia Closani