Avand în vedere : Proiectul de hotărâre privind Planul de acţiuni sau de lucrări de interes local de pe raza comunei Obârşia Cloşani pentru anul 2023, referatul de aprobare nr. 18 din 21.01.2025 şi raportul de specialitate cu nr.19 din 21.01.2025;
Avizul favorabil al Comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local ;
În conformitate cu prevederile art.1 al Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune cu modificările şi completările ulterioare şi a prevederilor HG nr. 1154 /2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulteriore ;
În temeiul art. 129, alin. (4), lit. d), din Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul Administrativ.
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI OBARŞIA CLOŞANI, JUDEŢUL MEHEDINŢI ;
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1. Se aprobă Planul de acţiuni şi de lucrări de interes local pe anul 2025, pentru repartizarea orelor de muncă prestate lunar de către persoanele majore apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social în baza Legii nr. nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune cu modificările şi completările ulterioare, conform anexei I care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2.-(1) Persoanele apte de munca din familiile beneficiare de venit minim garantat au obligatia de a efectua actiunile si lucrarile de interes local, in functie de numarul de ore calculate proportional cu cuantumul ajutorului social.
(2) Orele de munca se calculează proporțional cu cuantumul ajutorului social de care beneficiază familia sau persoana singura, cu tarif orar corespunzator salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, raportat la durata medie lunara a timpului de munca.
(3) Norma de munca pe zi este de 8 ore iar programul de desfăşurare a activităţii beneficiarilor de ajutor social apţi de muncă este stabilit în zilele de marţi, miercuri şi joi ale săptămânii în intervalul orar 08 - 16.
Art.3. Identificarea locaţiilor de desfăşurare a activităţilor precum şi evaluarea calitativă a lucrărilor efectuate se vor efectua de către primar sau delegatul acestuia .
Art.4. Realizarea instructajului privind protecţia muncii pentru persoanele majore apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social în baza Legii nr. 416/2001, pe toată durata desfăşurării lucrărilor se va realiza de d-l inspector Gogan Marinică .
Art.5. Efectuarea pontajului zilnic, supravegherea beneficiarilor de ajutor social, apţi de muncă pe toată durata desfăşurării lucrărilor, dar şi comunicarea numărului de beneficiari prezenţi pentru a putea realiza lucrările planificate se vor efectua de către d-l viceprimar Dănciulescu Nicolae.
Art.6. Planul de acţiuni şi de lucrări de interes local, tabelul cuprinzând persoanele care urmează să efectueze orele de muncă în folosul comunităţii precum şi cel cuprinzând beneficiarii de ajutor social, vor fi afişate într-un loc vizibil, la sediul primăriei.
Art.7. Prezenta hotărâre va fi înregistrată în registrul de hotărâri după care va fi înaintată Instituţiei Prefectului Judeţului Mehedinţi în vederea controlului de legalitate, primarului precum şi celor interesaţi şi va fi adusă la cunoştiinţă publică prin grija secretarului comunei Obarşia Cloaşni .