APROB,
Presedintele Comitetului Local pentru
Situatii de Urgenta
PRIMAR,
TĂNASE ION
Planului propriu de acţiune pe perioada sezonului rece 2023-2024, la nivelul comunei Ostrov jud. Tulcea;
Reteaua de drumuri comunale si străzi administrate de Primaria comunei Ostrov însumează o lungime de 22 km la care se adauga 10 km drum judetean (DJ 222F) aflat in administrarea Consiliului Judetean Tulcea .
C O M P O N E N Ţ A SECŢIUNILOR DIN STRUCTURA COMANDAMENTULUI COMUNAL DE COORDONARE A ACTIVITĂŢILOR SOCIAL-ECONOMICE IN PERIOADA SEZONULUI RECE 2024/2025
Coordonator : Primarul Comunei Ostrov ;
Coordonator tehnic :Viceprimarul comunei Ostrov ;
Secretar: Secretarul general al Comunei Ostrov ;
Membri: Topor Daniel – Referent Primaria Ostrov ;
Neacsu Gigel -Conducător buldoexcavator Primaria Ostrov
Baluta Ionel -muncitor/conducator utilaje Primaria Ostrov
Tudose Dumitrel - muncitor intretinere Primaria Ostrov
Cocoiag Nicolae-muncitor la sistemul public de alimentare cu apa-Ostrov
Tudose Gigi-muncitor operator statie de epurare ;
Rentea Ionel Fochist Primaria Ostrov
Dache Stefan - Fochist Scoala Gimnazială Ostrov
Scăpău Dumitrel - Fochist Camin cultural Ostrov
OBIECTIVE PRINCIPALE
- coordonarea activităţilor de asigurare a accesului la unitaţile scolare,cabinet medical,agenţi economici,staţie de calatori,piaţa,biserică , cimitir ;
- coordonarea activitaţilor de asigurare a incalzirii unitaţilor scolare si a instituţiilor de utilitate publica ;
- supravegherea constituirii unor stocuri de alimente de baza pentru o perioada de minim 15 zile;
- coordonarea activitaţilor privind asigurarea funcţionarii normale a traficului rutier pe raza comunei;
- urmărirea activităţii de menţinere în funcţiune a tuturor sistemelor de comunicaţie, alimentare cu energie electrica şi cu apă a populaţiei si instituţiilor publice de pe raza comunei precum şi funcţionarea în bune condiţii a canalizării si staţiei de epurare.
- Coordonarea activitaţii de deszapezire şi asigurare cu apa,hrana si lemne de foc pentru batranii si familiile nevoiaşe.
Pentru realizarea obiectivelor stabilité actiunile de prevenire și combatere a închiderii circulatiei pe drumurile din comuna vor fi orgamizate astfel :
-comuna a fost împărțită pe sectoare ,iar in fiecare sector se va amenaja câte un punct de aprovizionare cu material antiderapant ,actiunile fiind coordonate de câte un reprezentant al Comitetului Local pentru deszăpezirea și combaterea poleiului și înlăturare a altor forme meteorologice periculoase specifice sezonului de iarnă din zonă.
-Pentru asigurarea unei circulatii normare a autovehicolelor și a pietonilor ,precum și pentru buna aprovizionare a populatiei și a societatilor comerciale de la nivelul comune Ostrov pe perioada în care se manifesta fenomene meteorologice periculoare ,în iarna 2024/2025 s-a stabilit tehnologia adecvată de interventie pe strazile si trotuarele din comună în functie de materialele din care acestea sunt construite (beton ,piatra sparta, asfalt,dale etc) atât din punct de vedere al utilajelor și forțelor care vor funcționa cât și a materialului antiderapant cu care se actionează .
UTILAJE CARE VOR ACŢIONA LA DESZĂPEZIRE SI MATERIALELE NECESARE
- Tractoare cu lama 2 bucăti ;
- Buldoexcavatoare 2 bucăti ;
- Mig împrăștiat material antiderapant 1 buc ;
- Remorcă 5 tone +1buc ;
- Vitanja 1 buc ;
Materiale ce vor fi folosite :
- Carburanti : necesar 1000 litri existent 200 l ;
- Nisip : necesar 40 tone existent 30 tone ;
- Sare : necesar 1000 kg ,existent 200 kg ;
Cantitățile de materiale necesare se vor aproviziona până la finele lunii octombrie.
Avînd în vedere experiența din ani precedenți precum si dotarea cu utilaje si materiale ce se pot asigura de administratia locala , lucrările de degajare a căilor de acces se va face cu forțe proprii fără încheierea de contracta cu prestatori externi asigurandu-se astfel o interventie rapidă și mult mai ieftină pentru aceste lucrări ce necesita a fi realizate .
In caz de blocaj de trafic se vor asigura conditii de cazare la Căminul Cultural și la After School pentru un numar de 30 de persoane .
Comandamentul local va organiza si desfășura două tipuri de activități în functie de starea vremii astfel :
1)In perioadele cu ninsori și viscol la sol Comandamentul local va functiona cu program de veghe și coordonează actiunile utilajelor de deszapezire asigurând interventia pentru înlăturarea înzăpezirii și deblocarea căilor de circulatie locale ,sau insotirea ambulantelor în cazuri speciale în concordanță cu actiunile Comandamentului Judetean .
2)În perioadele fără ninsori sau viscol la sol Comandamentul local va funcționa cu program între orele 8.00 și 16,30 și desfăsoara activitati de informare ,preluare și centralizare a datelor cu privire la fenomenele meteorologice în derumare .
Comandamentul local de interventie este organizat și va functiona la sediul primariei pe toată perioada iernii 2024/2025.
Pentru derularea efectiva a lucrărilor de deszăpezire și contracarare a înghetului și poleiului se va actiona după cum urmează :
- ETAPA I-a
-deszăpezire (în timpul zilei ) lucrări ce se vor desfășura sub comanda și îndrumarea viceprimarului și se va acționa cu
- 2 tractoare cu lamă
- 2 buldoexcavatoare
2.ETAPA II-a
In afara personalului ce vor actiona utilajele susmentionate ,pentru lucrările manuale se vor antrena persoanele ce au obligatia de a efectua lucrari în folosul comunitatii .
In raport de starea vremi și a cantitătilor de ninsori ce vor cade , se va colabora și cu fortele de interventie de la Drumuri judetene Tulcea , pentru rezolvarea situatiile deosebite ce se pot ivi.
In zonele de acțiune ale formatiunilor de lucru se va coopera cu politia comunală în vederea reglementării circulatiei rutiere pe tronsoanele menționate
Primar ,
TĂNASE Ion