ANEXA NR. 1 la hotărârea nr. 19 din 19.09.2024

APROB,

Presedintele Comitetului Local pentru 

                                                                                                                                                    Situatii de Urgenta

                                                                                                                                                     PRIMAR,

                                                                                                                                                                                    TĂNASE ION 


Planului propriu de acţiune pe perioada sezonului rece 2023-2024, la nivelul comunei Ostrov jud. Tulcea;

           Reteaua  de drumuri comunale si străzi administrate de Primaria comunei Ostrov  însumează  o lungime de 22 km la care se adauga  10 km drum judetean (DJ 222F) aflat in  administrarea Consiliului Judetean Tulcea .           

C O M P O N E N Ţ A SECŢIUNILOR DIN STRUCTURA COMANDAMENTULUI COMUNAL DE COORDONARE A ACTIVITĂŢILOR SOCIAL-ECONOMICE IN PERIOADA SEZONULUI RECE 2024/2025

Coordonator : Primarul  Comunei Ostrov ;

Coordonator tehnic :Viceprimarul comunei Ostrov ;

Secretar: Secretarul  general al Comunei Ostrov ;

 

Membri: Topor Daniel – Referent Primaria Ostrov ;

               Neacsu Gigel   -Conducător buldoexcavator Primaria Ostrov 

               Baluta Ionel -muncitor/conducator utilaje Primaria Ostrov  

               Tudose Dumitrel  - muncitor intretinere Primaria Ostrov

               Cocoiag Nicolae-muncitor la sistemul public de alimentare cu apa-Ostrov

               Tudose Gigi-muncitor operator statie de epurare ;

              Rentea Ionel  Fochist Primaria Ostrov

              Dache  Stefan - Fochist Scoala Gimnazială Ostrov 

              Scăpău Dumitrel  - Fochist Camin cultural Ostrov 

 

OBIECTIVE PRINCIPALE 

  1. coordonarea activităţilor de asigurare a accesului la unitaţile scolare,cabinet medical,agenţi economici,staţie de calatori,piaţa,biserică , cimitir ; 
  2. coordonarea activitaţilor de asigurare a incalzirii unitaţilor scolare si a instituţiilor de utilitate publica ; 
  3. supravegherea constituirii unor stocuri de alimente de baza pentru o perioada de minim 15 zile; 
  4. coordonarea activitaţilor privind asigurarea funcţionarii normale a traficului rutier pe raza comunei;
  5. urmărirea activităţii de menţinere în funcţiune a tuturor sistemelor de comunicaţie, alimentare cu energie electrica şi cu apă a populaţiei si instituţiilor publice de pe raza comunei precum şi funcţionarea în bune condiţii a canalizării si staţiei de epurare. 
  6. Coordonarea activitaţii de deszapezire şi asigurare cu apa,hrana si lemne de foc pentru batranii si familiile nevoiaşe.

             Pentru realizarea obiectivelor  stabilité  actiunile de prevenire și combatere a închiderii circulatiei pe drumurile din comuna    vor fi orgamizate  astfel :

                  -comuna a fost împărțită pe sectoare ,iar in fiecare sector   se va   amenaja câte un punct de aprovizionare cu material antiderapant  ,actiunile fiind coordonate  de câte un   reprezentant al  Comitetului Local   pentru deszăpezirea  și combaterea poleiului  și înlăturare   a altor forme  meteorologice periculoase specifice sezonului  de iarnă din zonă.

                   -Pentru asigurarea unei circulatii normare a autovehicolelor și a pietonilor  ,precum și pentru buna aprovizionare a populatiei și a societatilor comerciale de la nivelul comune Ostrov  pe perioada  în care se manifesta fenomene meteorologice periculoare  ,în iarna 2024/2025  s-a stabilit  tehnologia adecvată de interventie pe strazile si trotuarele din comună în functie  de materialele din care acestea  sunt construite (beton ,piatra sparta, asfalt,dale etc) atât din punct de vedere al utilajelor și forțelor care vor funcționa cât și a  materialului antiderapant cu care se actionează .

 

UTILAJE CARE VOR ACŢIONA LA DESZĂPEZIRE SI MATERIALELE NECESARE

  • Tractoare cu lama  2 bucăti ;
  • Buldoexcavatoare   2 bucăti ;
  • Mig împrăștiat material antiderapant  1 buc ;
  • Remorcă  5 tone +1buc ;
  • Vitanja  1 buc ;

   Materiale  ce vor fi folosite :

  • Carburanti : necesar 1000 litri   existent 200 l ;
  • Nisip : necesar 40 tone   existent  30 tone ;
  • Sare : necesar 1000 kg ,existent 200 kg ;

Cantitățile de materiale necesare se vor aproviziona  până la finele   lunii octombrie.

                 Avînd în vedere experiența din ani precedenți precum si  dotarea cu utilaje si materiale ce se pot    asigura   de administratia locala , lucrările de degajare a căilor de acces se va face cu forțe proprii  fără încheierea de contracta cu prestatori externi asigurandu-se astfel o interventie rapidă și  mult mai ieftină pentru aceste lucrări  ce necesita a fi realizate .

                 In caz de blocaj de trafic  se vor asigura conditii de cazare  la Căminul Cultural și la After School  pentru un numar de 30 de persoane .

                 Comandamentul local va  organiza si desfășura două tipuri de activități  în functie de starea vremii astfel :

             1)In perioadele cu ninsori și viscol la sol   Comandamentul  local  va functiona cu program de veghe și coordonează actiunile  utilajelor de deszapezire  asigurând interventia  pentru înlăturarea înzăpezirii și deblocarea căilor de circulatie locale ,sau insotirea   ambulantelor  în cazuri speciale  în concordanță cu actiunile Comandamentului Judetean .

            2)În perioadele  fără ninsori sau viscol la sol  Comandamentul local va funcționa cu program între orele 8.00 și 16,30 și desfăsoara activitati de informare ,preluare  și centralizare  a datelor cu privire  la fenomenele meteorologice  în derumare .

 Comandamentul    local de interventie  este organizat și va functiona  la sediul primariei  pe toată perioada iernii 2024/2025.

 Pentru derularea efectiva a lucrărilor de deszăpezire și contracarare a înghetului și poleiului se va actiona după cum urmează :

  1. ETAPA I-a

-deszăpezire (în timpul zilei ) lucrări ce se vor desfășura sub comanda  și îndrumarea viceprimarului  și se va acționa cu 

  • 2 tractoare cu lamă 
  • 2 buldoexcavatoare

2.ETAPA II-a

 In afara personalului  ce  vor actiona utilajele  susmentionate ,pentru lucrările manuale se vor antrena  persoanele ce au obligatia de a efectua lucrari în folosul comunitatii .

 In raport de starea vremi și a cantitătilor de ninsori ce vor  cade , se va colabora și cu fortele de interventie de la Drumuri judetene Tulcea , pentru rezolvarea  situatiile deosebite ce se pot ivi.

 In zonele de acțiune ale formatiunilor  de lucru se va coopera cu politia  comunală  în vederea reglementării circulatiei rutiere pe tronsoanele menționate 

                                        Primar ,

                                    TĂNASE  Ion