Nr. 7 / 30.01.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

pentru modificarea HCL 28/21.11.2024, privind autorizarea și desfășurarea activităților comerciale pe raza comunei Ostrov

Inițiator proiect

Gabriel NEACȘU

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Tulcea

Consiliul Local al comunei Ostrov

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 7 din 30.01.2025

pentru modificarea HCL 28/21.11.2024, privind autorizarea și desfășurarea activităților comerciale pe raza comunei Ostrov

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. articolul unic din Legea nr. 310/2024 din 6 decembrie 2024 pentru completarea art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă,

Ținând cont de:

  1. referatul nr. 199/28.01.2025 de aprobare al primarului comunei OSTROV din care rezulta necesitatea si oportunitatea modificarii hotararii nr. 28/21.11.2024 privind autorizarea și desfășurarea activităților comerciale pe raza comunei Ostrov;
  2. raportul de specialitate nr. 198/28.01.2025 al d-lui Mehedintu Marian, conducatorul compartimentului financiar contábil si resurse umane;

Luând act de:

  1. raportul comisiei de specialitate a consiliului local; 

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. e) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei ostrov

întrunit în a 3-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

ARTICOL UNIC

Se modifica art. 5 din Anexa la HCL 28/21.11.2024 – REGULAMENT privind autorizarea și desfășurarea activităților comerciale pe raza comunei Ostrov si va avea urmatorul cuprins:

Art.5 (1) Acordul de funcţionare este actul administrativ cu caracter individual, prin care se stabilesc condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, şi se emite de către autoritatea administraţiei publice locale pe raza căreia operatorul economic urmează să îşi desfăşoare activitatea, în structuri de vânzare cu sediu fix, pe perioadă nedeterminată, atât timp cât condiţiile iniţiale pentru care s-a solicitat acordul de funcţionare rămân nemodificate şi documentele care constituie dosarul de solicitare a acordului/autorizaţiei de funcţionare sunt valabile.

    (2) Taxa de emitere/reînnoire a acordului de funcţionare se stabileşte anual prin hotărârea consiliului local.

    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul apariţiei oricăror modificări în tipul de activitate desfăşurată sau al schimbării suprafeţei structurii de vânzare pentru care s-a solicitat acordul de funcţionare sau în cazul expirării documentelor depuse la dosarul constituit în vederea eliberării acordului de funcţionare, operatorul economic are obligaţia, în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activităţii noi/modificate/expirării documentelor în vederea desfăşurării activităţii, să obţină un nou acord de funcţionare. În lipsa efectuării acestor demersuri, acordul de funcţionare se suspendă în mod automat, cu aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 58 pct. 1.


 Prezentul proiect de hotarare va fi supus dezbaterii si aprobarii Consiliului Local al Comunei Ostrov in sedinta din 30.01.2025.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Steluța SILEA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

p SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI OSTROV,

Virginia-Nicoleta STROE

cu atribuții delegate specifice secretarului general

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 7 / 30.01.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 6
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 11
2 Numărul consilierilor locali în funcție 11
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 9
4 Numărul voturilor „PENTRU” 9
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 2
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 7 / 30.01.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 30.01.2025
2 Comunicarea către primar 31.01.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 12.02.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 03.02.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 10.02.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu