Nr. 9 / 27.02.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea suportului alimentar acordat preșcolarilor si elevilor în cadrul Programului naţional "Masă sănătoasă" în anul 2025

Inițiator proiect

Gabriel NEACȘU

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Tulcea

Consiliul Local al comunei Ostrov

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 9 din 27.02.2025

privind aprobarea suportului alimentar acordat preșcolarilor si elevilor în cadrul Programului naţional "Masă sănătoasă" în anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 3 alin (3)  si alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 23/2025 privind instituirea Programului naţional "Masă sănătoasă" în anul 2025;
  2. ORDINUL Nr. 3840/81/2024 din 23 februarie 2024 privind aprobarea Listei unităţilor de învăţământ preuniversitar incluse în Programul naţional "Masă sănătoasă" în anul 2024;      

Ținând cont de:

  1. referatul de aprobare al Primarului Comunei Ostrov, înregistrat sub nr. 471/18.02.2025;
  2. referatul nr.470/18.02.2025 al d-lui Mehedintu Marian, conducatorul compartimentului financiar contábil si resurse umane din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Ostrov;

Luând act de:

  1. adresa nr. 231/12.02.2025 a directorului Scolii Gimnaziale Ostrov, prin care, in baza aprobarii Consiliului de administratie, propune ca in anul 2025 tipul de suport alimentar sa fie “masa calda, in regim de catering”, prevazut la art.3, alin (1), lit.(b) din HG 23/2025;
  2. avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local Ostrov;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei ostrov

întrunit în a 4-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 – (1) Se aproba ca în anul 2025, pe perioada desfasurarii cursurilor școlare, preșcolarilor și elevilor înscriși la Scoala Gimnazială Ostrov, să li se acorde zilnic, cu titlu gratuit, suport alimentar constând într-o masă caldă, în regim de catering, servită în sala de clasă, în limita unei valori zilnice de 15 lei/ beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adaugata. 

          (2) La cererea motivată a elevului major/ părintelui/ reprezentantului legal/ ocrotitorului legal, formulată în scris şi însoţită, după caz, de un document justificativ, înregistrată la secretariatul unităţii de învăţământ, preşcolarii şi elevii care, din considerente de natură medicală sau religioasă, au restricţii alimentare beneficiază de masă sănătoasă adecvată situaţiei acestora, în limita valorii zilnice prevazute la alin (1). 

Art. 2 - Se aproba normele procedurale interne pentru organizarea si desfasurarea propriilor proceduri de atribuire a contractelor de achizitie publica ce au ca obiect Servicii sociale si alte servicii specifice, prevazute în anexa 2 la Legea nr. 98/2016 privind Achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, conform anexei la prezenta hotarare, parte integranta din aceasta. 

Art. 3 - Primarul Comunei Ostrov, prin aparatul de specialitate, va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri.

Art. 4 - Prezenta hotărâre se aduce la cunoştinţă publică şi se comunică prin grija secretarului general al comunei Instituției Prefectului- Județul Tulcea, Primarului comunei Ostrov, Compartimentului financiar contabil și resurse umane și se publică pe pagina de internet a instituției www.primariaostrovtulcea.ro.

Prezentul proiect de hotarare va fi supus dezbaterii si aprobarii Consiliului Local al Comunei Ostrov in sedinta din 27.02.2025.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Adrian GHERGHIȘAN

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

p SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI OSTROV,

Virginia-Nicoleta STROE

cu atribuții delegate specifice secretarului general

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 9 / 27.02.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 6
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 11
2 Numărul consilierilor locali în funcție 11
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 11
4 Numărul voturilor „PENTRU” 11
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 9 / 27.02.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 27.02.2025
2 Comunicarea către primar 28.02.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 12.03.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 03.03.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 10.03.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu