Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 11 / 26.03.2024
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind analiza stadiului de înscriere a datelor în Registrul Agricol pentru anul 2023 și pentru trimestrul I 2024 şi stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi, inclusiv pentru soluționarea situațiilor particulare identificate la nivelul localității pe linia completării registrului agricol și care nu sunt reglementate prin norme

Raportul compartimentelor de resort

Raport Secretarul general

Forma inițiatorului

România

România

Județul Teleorman

Consiliul Local al comunei Peretu

Proiect de hotărâre

Nr. 11 din 26.03.2024

privind analiza stadiului de înscriere a datelor în Registrul Agricol pentru anul 2023 și pentru trimestrul I 2024 şi stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi, inclusiv pentru soluționarea situațiilor particulare identificate la nivelul localității pe linia completării registrului agricol și care nu sunt reglementate prin norme

CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI PERETU, JUDEŢUL TELEORMAN, întrunit în ședință de lucru, având în vedere:

 

  • raportul nr. 2052  din 26 martie 2024  - privind stadiul de înscriere a datelor în Registrul Agricol pentru anul 2023 și în trimestrul I al anului 2024 ;
  • referatul de aprobare întocmit de dnului primar, nr.2049  din 26 martie 2024  , prin care se solicită Consiliului local PERETU analiza stadiului de înscriere a datelor în Registrul Agricol pentru anul 2023 și  în trimestrul I al anului 2024 și stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi,
  • raportul   compartimentului de specialitate   nr. 2052  din 26 martie 2024  ;  
  • proiect de hotărâre iniţiat de primar, 
  • raportul comisiei de specialitate a primarului,
  • prevederile art. 1 alin.(5), (6), art. 6, art.8, art.9, art.15 lit.a) din O.G. nr. 28/2008 privind Registrul Agricol, cu modificările şi completările ulterioare prin legea nr. 98/2009 ;
  • prevederile HG nr. 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020-2024 ;
  • pct. 88 și 89 Titlul IX din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal aprobate prin HG nr. 1 / 2016 cu modificările și completările ulterioare ;
  • prevederile Legii nr. 68/1991 privind registrul agricol ;
  • prevederile art. 7 alin.(4)  din  Normele tehnice privind modul de completare a Registrului Agricol pentru perioada 2020-2024,
  • prevederile art. 3 alin.(2), art.31, art. 40 – 49 și art. 80 – 83   din legea nr. 24 / 2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile art. 129 alin. (2) lit. a) și d) și alin. (3), lit. c) și alin. (7) lit. p) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrative.

 

Fiind îndeplinite prevederile art. 136 alin. (8) din OUG nr. 57/2019,

În temeiul art. 139 alin. (1) și art. 196 alin. (1) lit. a) din din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

 

Consiliul Local al comunei PERETU

 

H o t ă r ă ş t e :

 

Art. 1

Se ia act de stadiul de înscriere a datelor în Registrul Agricol  în anul 2023 și respectiv în  trimestrul I al anului 2024 la nivelul UAT PERETU, conform anexei nr. 1 la prezenta, care face parte integrantă din hotărâre. 

 

Art. 2

Se aprobă Programul de măsuri pentru eficientizarea activităţii de înscriere a datelor în Registrul Agricol pe trimestrul II al anului 2024 la nivelul UAT PERETU, conform anexei nr. 2 la prezenta, care face parte integrantă din hotărâre.

 

Art. 3

Se aproba întocmirea registrului agricol pentru anul 2024 pe suport hârtie și în format electronic, care se interconectează cu Registrul agricol național în condițiile art.1 alin.(5) din OG nr. 28/2008.

  • a)     Obligațiile cu privire la registrul agricol se aduc la cunoștința persoanelor fizice, precum și a celor juridice, prin publicarea pe internet în Monitorul Oficial     local la adresa www.comunaperetu.ro  în subeticheta ”alte documente” în condițiile art. 15 lit.a) din OG nr. 28/2008.
  • b)     se constată transmiterea automată a datelor către RAN începând cu 12 ianuarie 2022.
  • c)     după analizarea transferului, respectiv validării datelor, care în prezent sunt parțiale, se verifică că pozițiile de rol din RAN, prin rularea procesului de corelare în vederea depistării eventualelor inconsistențe și complinitrea acestora.
  • d)     Concomitent cu operațiunile prevăzute la lit.a) se face și corelarea cu registrul de rol fiscal, astefl ca materia impozabilă din registrul agricol să fie preluată în rolul fiscal.
  • e)     Se publică în M.O local, în format electronic, la adresa www.comunaperetu.ro, în subeticheta ”alte documente” informațiile privind consultarea on-line a datelor referitoare la gospodăriile proprii cu vizualizarea datelor în mod geospațial acolo unde există informație geospațială, semnalarea de situații neconforme, consultarea de statistici de interes public, pentru adresa: https://ran.ancpi.ro/.

 

Art. 4

 

 

Art.5

 

 

Art.6

Secretarul general al comunei PERETU verifică prin sondaj, cel puțin de două ori pe an, concordanța dintre datele din registrul agricol și datele din registrul de rol nominal unic. 

 

Se constată că nu sunt situații particulare  identificate la nivelul localității pe linia completării registrului agricol și care nu sunt reglementate prin normele tehnice. 

 

Compartimentul registrul agricol, fond funciar și cadastru va  duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

 

Art. 7

Prezenta hotărâre se aduce la cunoştinţã publicã prin afişare la sediul autoritãţilor administraţiei  publice locale, pe pagina de internet proprie www.comunaPERETU.ro și se comunică persoanelor interesate și:

  • Primarului Comunei PERETU,
  • Instituției Prefectului Județului Teleorman,
  • Secretarului general al UAT,

Compartimentului registrul agricol, fond funciar și cadastru .

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI PERETU

Florin-Mihai SOREAȚĂ

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI PERETU

Simona-Valentina ALECU

Documente de prezentare și motivare

  • Forma inițiatorului
    Forma inițiatorului
  • Referat de aprobare
    Referat de aprobare
  • Raport Secretarul general
    Raport Secretarul general
  • Avizul comisiei de specialitate ( Comisia 1 )
    Avizul comisiei de specialitate ( Comisia 1 )
  • Avizul comisiei de specialitate ( Comisia 2 )
    Avizul comisiei de specialitate ( Comisia 2 )
  • Avizul comisiei de specialitate ( Comisia 3 )
    Avizul comisiei de specialitate ( Comisia 3 )

Rezultate voturi