Consiliul Local al Comunei Plenița, întrunit în şedinţa extraordinară din 11.07.2024;
Având în vedere,
-Referatul nr.8547 din 08.07.2024 al Primarului Comunei Plenita;
-Raportul de specialitate nr. 8548 din 08.07.2024 al Compartimentului Financiar contabil si achizitii publice;
-Prevederile art.173 alin.(1) lit.d) și alin.(5) lit.a) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
-Prevederile Ghidului Solicitantului pentru Apelul „Microbuze electrice pentru elevi” în cadrul ”, Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta C15: Educație, Reforma 6: Actualizarea cadrului legislativ pentru a asigura standarde ecologice de proiectare, construcție și dotare în sistemul de învățământ preuniversitar, Investiția 10: Dezvoltarea rețelei de școli verzi și achiziționarea de microbuze.
În temeiul art. 139 alin. (3) lit. f din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
H O T Ă R Ă Ș T E
Art.1. Se deleagă către Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Dolj depunerea în numele Unității Administrativ-Teritoriale Comuna Plenita a aplicației de finanțare pentru proiectul „Transport școlar verde pentru elevii din județul Dolj” în cadrul Apelului „Microbuze electrice pentru elevi”, Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta C15: Educație, Reforma 6: Actualizarea cadrului legislativ pentru a asigura standarde ecologice de proiectare, construcție și dotare în sistemul de învățământ preuniversitar, Investiția 10: Dezvoltarea rețelei de școli verzi și achiziționarea de microbuze.
Art.2. Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Plenita, prin Consiliul Local al Comunei Plenita, declară următoarele:
- Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Plenita nu a primit contracte sau împrumuturi de la Bănci europene, State Membre ale Uniunii Europene sau instituțiile Uniunii Europene în ultimele 36 de luni de la lansarea apelului, având ca obiect achiziția de microbuze electrice pentru transportul elevilor și activități cu scop educațional;
- Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Plenita nu are cereri de finanțare depuse în ultimele 6 luni sau pe cale de a fi depuse, având ca obiect achiziția de microbuze electrice pentru transportul elevilor și activități cu scop educațional;
- Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Plenita nu a primit nicio altă finanțare din fonduri publice naționale sau comunitare pentru Proiectul „Transport școlar verde pentru elevii din județul Dolj” și activitățile acestuia ce vizează persoanele care fac parte din grupul țintă.
Art.3. Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Plenita, prin Consiliul Local al Comunei Plenita, își asumă următoarele obligații:
- asigurarea condițiilor de desfășurare optimă a activităților proiectului;
- asigurarea funcționalității echipamentelor achiziționate pentru cel puțin durata minimă normală de viață a acestora, respectiv 7 ani, în conformitate cu prevederile naționale în vigoare, perioada fiind măsurată începând cu data primirii acestora de la UAT Județul Dolj;
-folosirea produselor pentru scopul declarat în proiect;
- asigurarea capacității operaționale și administrative necesare implementării proiectului (resurse umane suficiente și resurse materiale necesare);
- să păstreze garanția bunului achiziționat și să asigure mentenanța acestuia;
-notificarea Unității Administrativ-Teritoriale Județul Dolj/Ministerului Educației asupra oricărei situații intervenite de natură a afecta cele angajate, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la apariția acesteia;
-de a nu furniza informații false în legătură cu proiectul;
-pentru investiții în infrastructură, nu se va:
înceta sau delocaliza activitatea în afara locației de implementare în cadrul căreia a fost prevăzută inițial implementarea proiectului;
realiza o modificare a proprietății asupra unui element de infrastructură care dă un avantaj nejustificat unui terț;
realiza o modificare substanțială care afectează natura, obiectivele sau condițiile de realizare ale proiectului și care ar determina subminarea obiectivelor inițiale ale acestuia;
-amplasarea pe teritoriul Unității Administrativ-Teritoriale Comuna Plenita a unei stații de încărcare până la momentul achiziției microbuzului electric pentru transportul elevilor, dar nu mai târziu de 30.09.2025;
- conectarea la rețeaua de curent electric a școlii/a UAT-ului, în localitatea pentru care se cere microbuz electric, în cazul în care în localitatea respectivă nu există deja o stație de încărcare funcțională;
-asigurarea pe o durată de minimum 4 ani a resursei umane (șofer), a costurilor de reparații și întreținere, respectiv a costurilor de alimentare necesare microbuzului electric;
Art.4. Se aprobă încheierea unui Acord de Parteneriat între Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Plenita și Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Dolj privind depunerea spre finanțare, implementare și monitorizare a proiectului menționat la art. 1, în forma prevăzută în Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
Art.5. Se împuternicește Primarul Comunei Plenita, domnul Calafeteanu Mihai Puiu, să semneze în numele Unității Administrativ-Teritoriale Comuna Plenita, Acordul de parteneriat prevăzut la art. 4.
Art.6. Se împuternicește Primarul Comunei Plenita, domnul Calafeteanu Mihai Puiu, să semneze în numele Unității Administrativ-Teritoriale Comuna Plenita, Declarația de angajament privind amplasarea stației de încărcare, în forma prevăzută în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre.
Art.7. Se împuternicește Primarul Comunei Plenita, domnul Calafeteanu Mihai Puiu, să semneze în numele Unității Administrativ-Teritoriale Comuna Plenita, Declarația de angajament privind asigurarea, pe o durată de minimum 4 ani, a resursei umane (șofer) și a costurilor de reparații și întreținere a microbuzelor, precum și costurilor de alimentare, în forma prevăzută în Anexa nr.3 la prezenta hotărâre.
Art.8. Se împuternicește Primarul Comunei Plenita, domnul Calafeteanu Mihai Puiu, să semneze în numele Unității Administrativ-Teritoriale Comuna Plenita, Declarația privind necesarul numărului de elevi și numărul de kilometri, în forma prevăzută la Anexa nr.4.
Art.9. Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.10. Prezenta hotărâre se comunică la:
-Instituția Prefectului - Județul Dolj
-Consiliul Județean Dolj.