Nr. 2 / 24.02.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind alegerea presedintelui de sedinta pentru conducerea şedintelor Consiliului Local al comunei Ploscuteni si semnarea hotărârilor pentru perioada februarie 2025 –aprilie 2025

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie și produce efecte juridice din:

24 Februarie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Vrancea

Consiliul Local al comunei Ploscuțeni

Comuna Ploscuțeni

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 2 din 24.02.2025

privind alegerea presedintelui de sedinta pentru conducerea şedintelor Consiliului Local al comunei Ploscuteni si semnarea hotărârilor pentru perioada februarie 2025 –aprilie 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

a) art.15 alin.(2),art.120 alin.(1) și art.121 alin.(1) și alin.(2) din Constituția României, republicată;
b) art.3 și art.4 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
c) art.7 alin.(2) din Codul civil al României, adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicat,cu modificările și completările ulterioare;
d) art. 1 alin. (2), art. 123 alin. (3) și alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului  nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
e) art. 2 alin. (2), art. 41 alin. (5), art. 50 alin. (4), art. 58, art. 59, art. 61, art. 62  și art. 70 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
f) art.7 alin.13 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu modificările și completările ulterioare;

Luând act de:

a) referatul de aprobare al primarului comunei Ploscuteni, în calitatea sa de inițiator;
b) raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Ploscuteni;
c)  avizul Comisiilor de specialitate ale Consiliului Local;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei ploscuțeni

întrunit în ședință ordinară, adoptă prezenta hotărâre:


Art.1. Domnul consilier local Tujan Vasile este ales preşedinte de şedinţă pentru conducerea şedintelor Consiliului Local al comunei Ploscuteni si semnarea hotărârilor pentru perioada februarie 2025 –aprilie 2025 .

Art. 2. Preşedintele de şedinţă exercită următoarele atribuţii principale:
 - conduce şedinţele Consiliului Local;

- supune votului consilierilor locali proiectele de hotărâri şi anunţă rezultatul votării,cu precizarea voturilor „pentru", a celor „împotrivă" şi a „abţinerilor" numărate şi evidenţiate de secretarul general al comunei în procesul-verbal al şedinţei;
 -semnează procesul-verbal al şedinţei;

-asigură menţinerea ordinii, în condiţiile regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului local;

-supune votului consilierilor locali orice problemă care intră în competenţa de soluţionare a consiliului local;

-aplică, dacă este cazul, sancţiunile prevăzute la art. 233 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ sau propune Consiliului Local aplicarea unor asemenea sancţiuni, după caz;

Art. 3.Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, primarului comunei Ploscuteni, prefectului judeţului Vrancea şi persoanei prevăzute la art. 1 și se aduce la cunoștință publică prin publicare în Monitorul Oficial Local de pe pagina de internet www.primaria-ploscuteni.ro. 

 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Vasile TUJAN

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI PLOSCUȚENI,

Constantina RADEȘ

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 2 / 24.02.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 12
4 Numărul voturilor „PENTRU” 12
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 1
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 2 / 24.02.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 24.02.2025
2 Comunicarea către primar 24.02.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 07.03.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 26.02.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 05.03.2025
6 Devine obligatorie și produce efecte juridice începând cu 24.02.2025