Nr. 12 / 24.03.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea suportului alimentar acordat preșcolarilor și elevilor în cadrul Programului Național ,,Masă Sănătoasă,, în anul 2025

Inițiator proiect

Ion AVRAM

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

25 Martie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Vrancea

Consiliul Local al comunei Ruginești

Comuna Ruginești

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 12 din 24.03.2025

privind aprobarea suportului alimentar acordat preșcolarilor și elevilor în cadrul Programului Național ,,Masă Sănătoasă,, în anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 120 și art.121 alin.1  și 2 din Constituția României, republicată; 
  2. art. 8, art. 9 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, rectificată prin Legea nr. 199/1997;
  3. art. 20, ar. 21 din Legea cadru a descentralizării nr. 195/2006;
  4. art. 7 alin. 2, art. 1166 și următoarele din Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, republicat, cu modificările ulterioare;
  5. Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislative pentru elaborare a actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Hotărârea de Guvern nr. 23/2025 privind instituirea Programului național ,,Masă sănătoasă,, în anul 2025;
  7. Hotărârea de Guvern nr. 80/2025 privind repartizarea pe unităţi/subdiviziuni administrativ - teritoriale şi pe unităţi de învăţământ preuniversitar de stat a sumei, prevăzută în bugetul de stat pe anul 2025 nr. 9/2025, pentru finanţarea Programului naţional "Masă sănătoasă";
  8. art. 129 alin. 14, art. 134 alin. (1), lit. a), alin. (3), lit. a), art. 139 alin. (1), alin. (3) lit. a) din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de:

  1. Raportul de specialitate;
  2. Referatul de aprobare.

Luând act de:

a) Hotărârea Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale Ruginești nr.11/2025 prin care stabilește tipul suportului alimentar în cadrul PNMS (masă caldă în regim catering). 

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei ruginești

întrunit în a 6-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1  (1) Se aprobă tipul de suport alimentar, constând în ,, masă caldă în regim catering,,, ce se va acorda unui număr total de 333 preșcolari și elevi în cadrul Programului Național ,,Masă Sănătoasă,,, conform reglementărilor din H.G nr. 80/2025.

 (2) Pe perioada desfășurării cursurilor școlare, preșcolarilor și elevilor din cadrul Școlii Gimnaziale Ruginești, li se acordă, un suport alimentar, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată.

 (3) La cererea motivată a părintelui/reprezentantului legal/ocrotitorului legal formulată înscris și însoțită, după caz, de documente justificative, înregistrată la secretariatul unității de învățământ, preșcolarii și elevii care din, considerente de natură medicală sau religioasă, au restricții alimentare, beneficiază de masă sănătoasă adecvată situației acestora, în limita valorii zilnice prevăzute anterior.

(4) Cererile și documentele justificative se depun și vor fi păstrate de unitatea școlară.

Art. 2 Programul de servire a mesei și timpul alocat acestei activități vor fi stabilite de  conducerea unității de învățământ.

Art. 3 Atribuirea contractului de achiziție publică se va face cu respectarea prevederilor legislației în domeniul achizițiilor publice de servicii din categoria celor cuprinse în Legea achizițiilor publice nr. 98/2016, coroborat cu prevederile H.G 23/2025. 

Art. 4 (1) Finanțarea Programului Național ,,Masă Sănătoasă,, se asigură de la bugetul de stat, din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, în funcție de numărul beneficiarilor și de limita valorii zilnice.

(2) Plata se va efectua pe baza documentelor de recepție calitativă și cantitativă întocmite și aprobate de unitățile de învățământ, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. 6 din HG nr. 80/2025. 

 Art. 5 (1) Prevederile prezentei hotărâri vor fi aduse la îndeplinire de primarul comunei Ruginești și conducerea Școlii Gimnaziale Ruginești.

(2) Prezenta hotărâre poate fi contestată în condițiile legii contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 6 Prezenta hotărâre va fi comunicată celor în drept, în termenul prevăzut de lege, de către secretarul general al comunei Rugineşti, judeţul Vrancea și publicată pe site-ul primăriei.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Costantin BÂRLEA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI RUGINEȘTI,

Nicoleta TĂNASE

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 12 / 24.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 12 / 24.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 24.03.2025
2 Comunicarea către primar 25.03.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 04.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 25.03.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 01.04.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 25.03.2025