Art. 1. Se aprobă modul de întocmire și ținere la zi a registrului agricol pentru perioada 2025 - 2029, pentru Comuna Ruginoasa, județul Iaşi, doar în format electronic.
Art. 2. Întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol în format electronic se realizează potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările și completările ulterioare, și a Normelor tehnice de completare a registrului agricol, și se va interconecta cu Registrul Agricol Național (RAN), fiind implementat, dezvoltat și administrat de către Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară în vederea raportării unitare către instituțiile interesate a datelor gestionate de către acestea.
Art. 3. Înscrierea, completarea, ținerea la zi a Registrului Agricol în format electronic precum și centralizarea și transmiterea datelor către Registrul Agricol Național - RAN se va face de către compartimentul Registru agricol din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Ruginoasa, judeţul Iaşi.
Art. 4. Pentru eficientizarea activității de înscriere a datelor în registrul agricol se vor lua
următoarele măsuri:
- Îndrumarea cetățenilor, cu privire la declararea datelor în registrul agricol, la termenele stabilite de prevederile legale, date care să fie în concordanță cu declarațiile făcute la alte compartimente/instituții;
- Publicarea pe pagina de internet a instituției, a nomenclaturii stradale și a anunțului privind termenele până la care se declară datele în registrul agricol și completarea registrului agricol cu nomenclatura stradală aprobată;
- Analiza semestrială a stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol și stabilirea măsurilor de eficientizare;
- Datele din registre se vor transmite către Registrul Agricol Național - RAN, conform normelor legale;
- Se vor completa cu datele la zi și totodată se vor corela datele din acestea, cu pozițiile de rol din registrele agricole din perioada anterioară și cu pozițiile din Rolul Nominal Unic de la Compartimentul impozite, taxe locale şi executări silite;
- Completarea tabelelor centralizatoare ale registrului agricol, cu datele la zi;
- Respectarea reglementărilor în vigoare și a procedurii de lucru privind completarea în registrele agricole;
- Comunicarea tuturor modificărilor apărute în registrul agricol, către compartimentul de impozite, taxe locale şi executări silite în termen de 3 zile lucrătoare de la data modificării și efectuarea de punctaje reciproce între compartimentele de resort din cadrul primăriei, în vederea identificării eventualelor diferențe;
- Anexarea și verificarea documentelor justificative la declarațiile pentru înscrierea datelor în registrul agricol;
- Înscrierea atestatelor de producător și a carnetelor de comercializare în registrul agricol, de către persoana desemnată;
- Eliberarea adeverințelor pe baza datelor din registrele agricole, numai la cererea scrisă a persoanelor îndreptățite;
- La eliberarea diverselor documente, cetățenilor, la care sunt necesare date din evidențele mai multor compartimente, persoanele responsabile cu aceste evidențe vor face verificarea între ele şi dacă se impune, vor lua măsuri legale pentru remedierea eventualelor neconcordanțe;
- Ținerea permanentă a evidenței datelor din registrele agricole, la zi, în format electronic;
- Confruntarea periodică a datelor și punerea de acord cu evidențele sanitar-veterinare, O.C.P.I., D.A.D.R., etc;
- Înregistrarea în registrele agricole a contractelor de arendă, verificarea termenelor de valabilitate ale acestora și operarea modificărilor intervenite de către persoana responsabilă care, va monitoriza permanent contractele de arendă înregistrate, pentru a preveni înregistrările multiple ale parcelelor cadastrale și acolo unde constată erori, neconcordanțe, greșeli, etc., vor invita părțile contractante pentru a le remedia;
- Pentru o evidenţă corectă în registrele agricole, persoanele responsabile de înregistrarea datelor în acesta, vor conlucra mereu cu personalul din cadrul compartimentului de cadastru şi fond funciar/urbanism, persoana cu atribuții de stare civilă, cu persoanele din compartimentul impozite, taxe locale şi executări silite, etc.
- O atenție deosebită se va acorda confidențialității datelor înscrise în registrele agricole, manipulării lor, păstrării acestora în securitate, fără a avea acces la acestea persoanele care nu sunt împuternicite în acest scop sau au responsabilitate în acest sens.
Art. 5. Primarul comunei Ruginoasa, judeţul Iaşi, prin intermediul personalului din cadrul compartimentului registrul agricol va asigura aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri.
Art. 6. Secretarul general al comunei Ruginoasa va face public conținutul prezentei Hotărâri prin procedura afişării şi va înainta copii după aceasta Primarului comunei Ruginoasa, compartimentului registru agricol şi Instituției Prefectului Județului Iaşi.