ANEXĂ la proiectul de hotărâre nr. 29 din 25.04.2024

CONTRACT

Nr.  din 

privind constituirea dreptului de acces pe proprietatea publica a comunei Săcădat în vederea instalării, întreţinerii, înlocuirii sau mutării rețelelor de comunicaţii electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susţinerii acestora

 

 

1. Părțile contractante

COMUNA SACADAT, cu sediul în Județul Bihor, Comuna Săcădat, Sat Săcădat, nr.178, cod fiscal nr. 4784296 cont bancar RO46TREZ07621A300530XXXX deschis la Trezoreria Oradea, reprezentată de primar ZILBUT AUREL, în calitate de titular al dreptului de proprietate/administrare asupra imobilului - teren în suprafață de 350 mp din totalul de 2.940 mp, situat în intravilan, Sat Săcădat, Comuna Săcădat, Jud. Bihor, având număr cadastral 51885, înscris în Cartea Funciara 51885, aflat în domeniul public al Comunei Săcădat, denumit în continuare „PROPRIETAR".

Şi

Societatea RCS&RDS S.A., cu sediul social în București, Str. Dr. Staicovici nr. 75, Forum 2000 Building, Faza I, Etaj 2, sector 5, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J40/12278/1994, cod fiscal nr. RO5888716, reprezentată de Dumea Nelu, cu funcția de Director Regional, în calitate de furnizor autorizat de rețele publice de comunicații electronice, în condițiile legislației din domeniul comunicațiilor electronice, denumită în continuare "OPERATOR".

 

Având în vedere că:

- OPERATORUL este titular al Certificatului-Tip de furnizor de rețele publice de comunicații electronice nr. SC-DEASRN-355/10.01.2014, ce îi conferă dreptul de a negocia şi încheia contracte de acces pe proprietatea publică/privată în vederea instalării, întreținerii, înlocuirii sau mutării rețelelor publice de comunicații electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susținerii acestora, şi că

- PROPRIETARUL face dovada calității sale de titular al dreptului de administrare asupra imobilului-teren: în suprafață de 350 mp situat în intravilan, Sat Săcădat, Comuna Săcădat, Jud. Bihor având număr cadastral 51885, înscris în Cartea Funciara 51885, aflat în domeniul public al Comunei Săcădat;

- PROPRIETARUL este de acord cu încheierea prezentului Contract, prin care se stabilesc condițiile de exercitare a dreptului de acces asupra imobilului prevăzut la art. 3.1., conform HCL nr. 29 din 29.04.2024.

 Părțile au convenit de comun acord asupra termenilor şi condițiilor Contractului.

 Contractul este încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice, ale O.U.G. nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, aprobată, cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, ale Codului Civil, precum şi ale oricăror altor acte normative care sunt incidente în materie.

 2. Definiții

2.1. Acces pe proprietatea publică/privată reprezintă accesul pe, deasupra, în sau sub imobile aflate în proprietate publică ori privată, după caz, în scopul construirii, instalării, întreținerii, înlocuirii şi mutării rețelelor de comunicații electronice sau a elementelor de infrastructură fizică necesare susținerii acestora.

2.2. Infrastructură fizică - orice element sau parte componentă a unei rețele, precum şi orice element necesar susținerii acesteia, cu excepția rețelelor de comunicații electronice, care pot fi utilizate pentru instalarea unei rețele de comunicații electronice fără a deveni ele însele elemente ale rețelei de comunicații electronice, cum ar fi: canalele, conductele, țevile, camerele de tragere şi de vizitare, cabinetele, clădirile şi intrările în clădiri, structurile de susținere a antenelor, turnurile, stâlpii, pilonii şi alte construcții inginerești parte a respectivei rețele; cablurile, inclusiv fibra optică neechipată, precum şi elementele rețelelor utilizate pentru furnizarea apei destinate consumului uman, astfel cum aceasta este definită la art. 2 pct. 1 din Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile, republicată, cu modificările ulterioare;

2.3. Rețea de comunicații electronice reprezintă sistemele de transmisie şi, acolo unde este cazul, echipamentele de comutare sau rutare şi alte resurse, inclusiv elementele de rețea care nu sunt active, care permit transportul semnalelor prin cablu, prin unde radio, prin mijloace optice ori alte mijloace electromagnetice, incluzând rețelele de comunicații electronice prin satelit, rețelele terestre fixe, cu comutare de circuite şi cu comutare de pachete, inclusiv internet, şi mobile, rețelele electrice, în măsura în care sunt utilizate pentru transmiterea de semnale de comunicații electronice, rețelele utilizate pentru transmisia serviciilor de programe audiovizuale şi rețelele de televiziune prin cablu, indiferent de tipul de informație transmisă.

2.4. Rețea publică de comunicații electronice reprezintă o rețea de comunicații electronice care este utilizată, în întregime sau în principal, pentru furnizarea de servicii de comunicații electronice destinate publicului.

2.5. Serviciu de comunicații electronice destinate publicului reprezintă un serviciu de comunicații electronice furnizat, de regulă, cu titlu oneros, exclusiv sau în principal, unor terțe persoane.

 3. Obiectul Contractului

3.1. PROPRIETARUL constituie, în favoarea OPERATORULUI, dreptul de folosință/dreptul de acces asupra imobilului - teren în suprafață de 350 mp, situat în intravilan, Sat Săcădat, Comuna Săcădat, Jud. Bihor, având număr cadastral 51885, înscris în Cartea Funciara 51885, aflat în proprietatea sa, în vederea instalării, întreținerii, înlocuirii sau mutării următoarelor elemente de rețea publică de comunicații electronice sau elemente de infrastructură necesare susținerii acesteia, respectiv: 

 - echipamente de telecomunicații, echipamente de radiocomunicații pentru telefonie mobilă și panouri fotovoltaice, incluzând, fără a se limita la: stații radio, un sistem de ventilație-încălzire, un distribuitor/ un terminal de linie, un sistem de iluminare, un sistem de protecție împotriva incendiilor, sistem fotovoltaic, precum şi întregul material tehnic complementar necesar bunei funcționări a echipamentelor şi instalațiilor, un pilon necesar montării suporturilor de antene, rețelele de cabluri necesare pentru buna funcționare a echipamentelor şi instalațiilor, inclusiv cablurile care asigură conectarea la rețeaua de alimentare cu energie electrică şi împământare, legăturile la orice rețea de comunicații electronice, precum şi rețeaua de cabluri care asigură conexiunea între spațiul tehnic şi antene.

3.2. Dreptul de acces prevăzut la art. 3.1. este un drept de folosință, care se exercită în condițiile legii.

3.3. Accesul se acordă începând cu data predării amplasamentului, pe bază de proces verbal de predare-primire, pe toată durata Contractului.

3.4. Suprafața de teren asupra căreia se exercită dreptul de acces este de 350 mp, situată în intravilan, Sat Săcădat, Comuna Săcădat, Jud. Bihor având număr cadastral 51885, înscris în Cartea Funciara 51885, aflat în domeniul privat al Săcădat.

3.5. Dreptul de acces, în înțelesul prezentului Contract, include posibilitatea de a avea liber acces şi la facilitățile imobilului, inclusiv orice drepturi accesorii, precum şi dreptul de instalare a liniei subterane şi/sau aeriene de alimentare cu energie electrică, precum şi dreptul de a obține toate avizele şi autorizațiile necesare, în vederea instalării, întreținerii, înlocuirii sau mutării elementelor de rețele publice de comunicații electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susținerii acestora, prevăzute la art. 3.1., în conformitate cu interesele OPERATORULUI.

3.6 Instalarea, întreținerea, înlocuirea sau mutarea elementelor de rețele publice de comunicații electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susținerii acestora se va realiza pe bază de documentație (proiect) avizat şi autorizat în condițiile Legii nr. 50/1991 republicată, modificată şi completată privind „Autorizarea lucrărilor de construcții”.

3.7. Durata estimativă a executării lucrărilor de instalare, întreținere, înlocuire sau mutare a elementelor de rețele publice de comunicații electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susținerii acestora va fi stabilită prin autorizația de construire.

3.8. În vederea instalării, întreținerii, înlocuirii sau mutării elementelor de rețea publică de comunicații electronice sau elementelor de infrastructură necesare susținerii acestora, OPERATORUL va efectua următoarele lucrări:

a) conform planificării OPERATORULUI, lucrările de instalare, înlocuire sau mutare a elementelor de rețele publice de comunicații electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susținerii acestora, sunt cele stabilite si aprobate prin autorizația de construire obținută legal de la autoritatea publică competentă.

b) periodic, lucrări de întreținere şi reparații a elementelor de rețele publice de comunicații electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susținerii acestora, 

c) în caz de necesitate, lucrări de reparații cu caracter de urgență.

În cazul în care lucrările cu caracter de urgență se produc pe instalațiile aparținând altui deținător/proprietar, atunci remedierea acestora nu se va putea face decât după obținerea acordului deținătorului legal al instalației construcției respective.

 4. Drepturile şi obligațiile Părților

4.1. PROPRIETARUL are următoarele drepturi:

a) să încaseze tariful datorat pentru exercitarea de către OPERATOR a dreptului de acces în cuantumul stabilit la art. 6, sumă care include atât contravaloarea folosinței, cât şi, în măsura în care se produc prejudicii prin efectuarea lucrărilor, şi despăgubirea aferentă;

b) să beneficieze de repunerea în starea inițială a imobilului afectat de realizarea lucrărilor de acces sau de compensarea cheltuielilor determinate de aducerea în starea inițială a respectivului imobil;

4.2. PROPRIETARUL are următoarele obligații:

a) să asigure accesul în zonele stabilite la art. 3.4., inclusiv prin eliminarea acelor împrejurări care ar putea împiedica exercitarea dreptului de acces în bune condiții, astfel:

b) să garanteze liberul acces la imobil, în maxim 2 zile lucrătoare de la primirea unei notificări din partea OPERATORULUI, pentru persoanele desemnate de OPERATOR în vederea efectuării măsurătorilor pentru întocmirea proiectului de lucrări;

c) să garanteze liberul acces, pentru persoanele desemnate de OPERATOR şi pentru toate materialele, utilajele şi instalațiile necesare atât la executarea lucrărilor de construcții şi amenajări, cât şi a lucrărilor de asamblare, instalare, modificare, operare, întreținere şi reparare a rețelelor publice de comunicații electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susținerii acestora, așa cum au fost descrise la art. 3.1.;

d) să pună la dispoziția OPERATORULUI toate informațiile necesare legate de existența unor eventuale restricții asupra utilizării imobilului, impuse de un terț, în cazul în care acestea există;

e) să asigure, într-o manieră care să afecteze cât mai puțin aspectul exterior al proprietății şi mediul înconjurător, tăierea arborilor sau arbuștilor, precum şi a ramurilor ori rădăcinilor care îngreunează sau ar îngreuna efectuarea lucrărilor de acces, la solicitarea în scris a OPERATORULUI, pe cheltuiala OPERATORULUI şi cu acordarea unei despăgubiri conform art. 6.2., în situația în care nu există o soluție alternativă, cu respectarea prevederilor legale din domeniul protecției mediului;

f) să semneze Procesul verbal de începere a lucrărilor în ziua începerii lucrărilor; în cadrul Procesului verbal se vor menționa starea fizică a imobilului, dotările şi utilitățile de care acesta beneficiază în momentul începerii lucrărilor;

g) să se abțină de la orice fapt personal, care ar avea drept consecință împiedicarea sau limitarea exercitării de către OPERATOR a dreptului de acces care constituie obiectul prezentului Contract;

h) să nu instaleze pe, deasupra sau sub imobilul respectiv echipamente tehnice care ar putea să afecteze buna funcționare a echipamentelor OPERATORULUI, fără acordul scris al acestuia;

i) să răspundă pentru evicțiunea totală sau parțială şi pentru viciile ascunse ale imobilului care împiedică exercitarea în bune condiții a dreptului de acces;

j) să nu pretindă şi să nu primească niciun drept în legătură cu activitatea de afaceri a OPERATORULUI, altul decât dreptul de a primi plățile prevăzute în prezentul Contract;

k) să despăgubească OPERATORUL în cazul în care, în exploatarea elementelor de rețele publice de comunicații electronice sau de infrastructură amplasate pe, deasupra, în sau sub imobil, apar defecțiuni tehnice din culpa PROPRIETARULUI;

l) să permită în cel mai scurt timp accesul persoanelor împuternicite de OPERATOR, pe baza unei notificări comunicate telefonic persoanei care exercită dreptul de folosință asupra imobilului sau, în lipsa acesteia, PROPRIETARULUI, în cazul în care se impune efectuarea unor lucrări de întreținere sau de reparații cu caracter de urgență pentru prevenirea sau înlăturarea consecințelor generate de producerea unei calamități naturale ori a unui sinistru deosebit de grav sau a unor lucrări de întreținere sau de reparații impuse de asigurarea continuității funcționarii rețelelor şi serviciilor de comunicații electronice;

m) să acorde şi OPERATORULUI eventualele condiții mai favorabile, inclusiv referitoare la tarif, în ceea ce privește exercitarea dreptului de acces pe proprietăți, stabilite de PROPRIETAR în favoarea unor terți furnizori de rețele publice de comunicații electronice prin contractele încheiate cu aceștia;

n) să pună la dispoziția OPERATORULUI toate documentele necesare pentru înscrierea dreptului constituit prin prezentul contract în cartea funciară a imobilului şi pentru obținerea avizelor/autorizațiilor necesare pentru efectuarea lucrărilor;

o) să asigure executarea lucrărilor efectuate în zona de protecție a rețelei OPERATORULUI numai in prezența reprezentanților acestuia.

4.3. OPERATORUL are următoarele drepturi:

a) să beneficieze de dreptul de acces pe terenul/construcția prevăzută la art. 3.1., în condițiile Legii nr. 159/2016 şi ale prezentului contract;

b) să împuternicească persoane care să efectueze lucrări de acces, inclusiv cele cu caracter de urgență, sau să desfășoare activități de studiu ori de proiectare în vederea efectuării acestor lucrări; 

d) să solicite ca lucrările efectuate în zona de protecție a rețelei sale să se realizeze în prezența reprezentanților săi; 

e) să beneficieze de garanția împotriva oricărei evicțiuni totale sau parțiale;

f) să fie notificat despre intenția PROPRIETARULUI de a efectua lucrări asupra imobilului ce ar afecta rețelele de comunicații electronice sau elementele de infrastructură necesare susținerii acestora, sau buna lor întreținere ori care ar necesita mutarea lor, cu cel puțin 15 zile lucrătoare înainte de data planificată pentru începerea lucrărilor.

4.4. OPERATORUL are următoarele obligații:

a) poartă răspunderea pentru toate pagubele produse imobilului, din culpa sa, pe întreaga perioadă contractuală;

b) să semneze Procesul verbal de începere a lucrărilor în ziua începerii lucrărilor;

c) să obțină avizele/autorizațiile necesare pentru realizarea lucrărilor;

d) să efectueze lucrările de acces pe, deasupra, în sau sub imobilul ce face obiectul prezentului Contract cu respectarea cerințelor specifice de urbanism, de amenajare a teritoriului sau privind calitatea în construcții ori a celor privind protecția mediului, a igienei şi sănătății publice, a muncii, a ordinii publice şi siguranței naționale;

e) să suporte în întregime cheltuielile cu privire la instalarea, modificarea, operarea, întreținerea şi repararea rețelelor publice de comunicații electronice sau elementelor de infrastructură necesare susținerii acestora, aşa cum au fost descrise mai sus;

f) să plătească suma reprezentând contravaloarea dreptului de acces în condițiile stabilite prin prezentul Contract;

g) să pună la dispoziția persoanelor care efectuează lucrări în zona de protecție a propriei rețele toate informațiile necesare, astfel încât să se evite producerea unor daune rețelei de comunicații electronice;

h) să respecte normele şi standardele tehnice aplicabile echipamentelor instalate pe, deasupra, în sau sub imobilul ce face obiectul prezentului Contract;

i) să readucă în starea inițială proprietățile afectate de realizarea lucrărilor sau, prin acordul Părților, de a compensa PROPRIETARULUI cheltuielile determinate de aducerea în starea inițială a proprietății afectate;

j) să folosească suprafețele de teren/construcțiile afectate de exercitarea dreptului de servitute în scopul pentru care s-a încheiat prezentul contract;

k) să restituie suprafața de teren la expirarea duratei contractuale.

 5. Intrarea în vigoare. Durata. Modificarea şi încetarea Contractului

5.1. Prezentul Contract intră în vigoare la data semnării de către părți. Obligația de plată se naște, conform art. 6.3, începând cu data semnării de către părți a Procesului verbal de predare - primire.

5.2. Lucrările prevăzute la art. 3.9 se execută de la data semnării de către părți a Procesului verbal de predare primire.

5.3. Dreptul de folosință care face obiectul prezentului Contract se instituie pe o perioadă de 15 ani.

5.4. Părțile convin ca modificările în Contract să se facă doar în urma unui acord scris, printr-un Act adițional la prezentul Contract. 

5.5. Contractul încetează prin acordul de voință al Părților, prin dispariția imobilului, la expirarea perioadei prevăzute la art. 5.3., ca urmare a rezilierii pentru neexecutarea obligațiilor sau în condițiile prevăzute la art. 5.6. ori la art. 8.1.

5.6. OPERATORUL poate solicita încetarea Contractului, prin transmiterea către PROPRIETAR a unei notificări cu cel puțin 30 zile înainte, într-una din situațiile următoare:

a) utilizarea elementelor de rețea sau de infrastructură instalate devine imposibilă, oneroasă sau mai puțin performantă decât a fost prevăzut inițial;

b) se modifică arhitectura rețelei publice de comunicații electronice a OPERATORULUI, iar elementele de rețea instalate nu mai corespund noii arhitecturi;

c) autorizațiile necesare desfășurării activității OPERATORULUI nu pot fi obținute.

5.7. Pe durata derulării contractului, Proprietarul se obligă să acorde Operatorului cele mai favorabile condiții pe care le-a acordat/le va acorda altor operatori/terți cu privire la dreptul de acces pe proprietățile U.A.T. Săcădat în vederea instalării, întreținerii, înlocuirii sau mutării elementelor de rețele de comunicații electronice şi/sau a elementelor de infrastructură suport pentru acestea. Condițiile mai favorabile se vor aplica din chiar momentul când ele au fost acordate terțului. Modificarea contractului prin ajustarea cu noile condiții contractuale mai favorabile se va face automat, fără negocieri prealabile, U.A.T. Săcădat având obligația de a notifica Operatorul în termen maxim de 5 zile de la data acordării unor condiții mai favorabile oricărui terț. Ca urmare a acestei notificări, părțile vor încheia un Act adițional în termen maxim de 10 zile de la primirea notificării, cu aplicabilitate de la data acordării, de către U.A.T. Săcădat, a condițiilor mai favorabile unui terț. În cazul în care U.A.T. Săcădat refuză semnarea Actului adițional şi/sau nu notifică Operatorul cu privire la condițiile mai favorabile acordate terților, Operatorul va fi îndreptățit să considere contractul ajustat în mod automat cu prevederile mai favorabile conținute în contractele încheiate de U.A.T. Săcădat cu terții.

 6. Tarifare

6.1. Părțile au convenit ca OPERATORUL să plătească suma de 1 200 (una mie doua sute) euro/an reprezentând contravaloarea dreptului de acces menționat la art.3.1. 

6.2.Tarifele percepute pentru utilizarea terenului (constituirea dreptului de acces) vor respecta prevederile legale în vigoare, în special cele prevăzute de Legea nr.159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice, precum şi pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării rețelelor de comunicații electronice, precum și prevederile Deciziei ANCOM privind tarifele maxime care pot fi percepute pentru exercitarea dreptului de acces pe deasupra, în sau sub imobilele proprietate publică. Părțile agreează că în situația în care prevederile prezentului contract contravin reglementarilor legale, vor prevala prevederile din actele normative în vigoare, părțile convenind ajustarea automată a tarifelor conform prevederilor Deciziei ANCOM/ oricărui act normativ relevant cu referire la tarifele maxime de perceput pentru utilizarea domeniului public. Tarifele maximale stabilite de ANCOM și/sau printr-un alt act normativ se vor aplica de drept, în mod automat, corespunzător tipului de acces prevăzut în prezentul contract.

6.3. Plata sumei prevăzute la art. 6.1. se datorează de la momentul semnării de către părți a Procesului verbal de predare primire amplasament, reprezentând începerea lucrărilor.

6.4. Plata se va face anual, până la data de 31 martie a fiecărui an calendaristic, pe baza facturii fiscale emise de către PROPRIETAR, în RON la cursul de schimb valutar Euro/RON al B.N.R. valabil la data emiterii facturii în contul PROPRIETARULUI, nr. RO46TREZ07621A300530XXXX deschis la Trezoreria Oradea.

6.5. OPERATORUL va fi obligat să plătească taxele şi impozitele legale aferente imobilului ce face obiectul prezentului contract (impozit etc.).

6.6. OPERATORUL va constitui cu ”titlu de garanție”, suma stabilită la nivelul a 2/12 din tariful stabilit în contract și să o vireze în contul deschis la Trezoreria Oradea pe numele proprietarului RO30TREZ0765006XXX010714, cod fiscal 4784296.

 7. Cesiunea dreptului

7.1. OPERATORUL poate ceda dreptul de acces prevăzut la art. 3.1. unui alt furnizor de rețele publice de comunicații electronice, autorizat în condițiile legislației din domeniul comunicațiilor electronice, cu condiția notificării PROPRIETARULUI.

7.2. OPERATORUL rămâne dator față de PROPRIETAR numai pentru obligațiile născute înainte de cesiune. Până la notificarea cesiunii, OPERATORUL şi cesionarul răspund solidar pentru îndeplinirea tuturor obligațiilor față de PROPRIETAR.

 8. Forța majoră

8.1. Niciuna dintre Părți nu răspunde de neexecutarea la termen şi/sau executarea în mod necorespunzător - totală sau parțială - a oricărei obligații care îi revine în baza prezentului Contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligației respective a fost cauzată de forța majoră așa cum este definită de lege. Partea care invocă forța majoră este obligată să notifice celeilalte Părți în termen de 30 zile lucrătoare producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecințelor lui. Această notificare va fi confirmată ulterior, sub sancțiunea neluării în considerare, prin dovada eliberată de Camera de Comerț şi Industrie sau de alt organism abilitat. Dacă aceste împrejurări şi consecințele lor durează mai mult de 5 zile lucrătoare, fiecare parte poate renunța la executarea contractului pe mai departe, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.

 9. Notificări

9.1. În accepțiunea Părților, orice notificare în scris adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa prevăzută de prezentul articol.

9.2. În cazul în care notificarea se transmite prin poștă, se va utiliza un serviciu poștal cu confirmare de primire şi se consideră primită de destinatar la data menționată pe formularul tipizat de confirmare de primire.

9.3. În cazul în care se impune efectuarea unor lucrări de întreținere sau de reparații cu caracter de urgență, notificarea telefonică va fi confirmată ulterior în maxim două zile lucrătoare prin email, fax sau poștă.

9.4. Dacă se trimite prin fax, notificarea se consideră primită în prima zi lucrătoare după cea în care a fost expediată.

9.5. Comunicările de rutină se pot efectua şi prin e-mail.

9.6. Detaliile privind punctele de contact ale ambelor Părți, necesare în derularea acestui Contract sunt prevăzute mai jos. În cazul modificării acestor informații partea în cauză este obligată să notifice cealaltă Parte cât mai curând posibil, sub sancțiunea considerării valabile a comunicării transmise la vechiul punct de contact.

Pentru PROPRIETAR - Persoană de contact: primar ZILBUT AUREL, tel./fax: 0259 / 458 239, e-mail: primariasăcădat@yahoo.com.

Pentru OPERATOR Persoană de contact: Departament juridic, Telefax 031.7301642, 0359400401, 0314004445, E-mail: office@rcs-rds.ro.

 10. Litigii

În cazul în care rezolvarea neînțelegerilor nu este posibilă pe cale amiabilă, orice litigiu decurgând din sau în legătură cu acest contract, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, executarea ori desființarea lui, se va soluționa de către instanțele judecătorești competente.

 11. Clauze finale

11.1. Contractul poate fi înscris de către OPERATOR în cartea funciară a imobilului asupra căruia se exercită dreptul de acces/dreptul de folosință şi este opozabil oricărui titular al unui drept real asupra imobilului respectiv, deținătorului cu orice alt titlu, precum şi dobânditorilor imobilului.

11.2. În cazul în care Părțile își încalcă obligațiile ce le revin potrivit prezentului contract, neexercitarea de Partea care suferă vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea întocmai sau prin echivalent bănesc a obligației respective nu înseamnă că ea a renunțat la acest drept al său.

11.3. Prezentul contract reprezintă voința părților şi înlătură orice altă înțelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii sale.

 Prezentul Contract a fost încheiat într-un număr de 3 exemplare originale, dintre care două pentru operator şi unul pentru proprietar, astăzi ____________.

 

 

PROPRIETAR

OPERATOR

COMUNA SĂCĂDAT

S.C. RCS & RDS S.A.

Primar,

Director Regional