Nr. 16 / 28.02.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind stabilirea de măsuri privind registrul agricol începând cu anul 2025

Hotărâre

România

România

Județul Bihor

Consiliul Local al orașului Săcueni

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 16 din 28.02.2025

privind stabilirea de măsuri privind registrul agricol începând cu anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 1 alin. (5), art. 120 și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată;
  2. articolul 4 paragrafele 1 – 4 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  3. art. 7 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare;
  4. art. 129 alin. (1) și alin. (14), art.139 alin. (1) și art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  5. art. 1 alin. (1), precum și alin. (5) –  alin. (7) din Ordonanța Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 98/2008, cu modificările și completările ulterioare;
  6. art. 6 alin.(2) lit. e) și alin. (7) din Normele tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024, aprobate prin Ordinul nr. 25/1382/37/1642/14297/746/20/2020 al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale,   ministrului lucrărilor publice, dezvoltării și administrației,     ministrului afacerilor interne,   ministrului finanțelor publice, președintelui Institutului Național de Statistică, directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

      având în vedere faptul că la  art. 1 alin. (6) din Ordonanța Guvernului nr. 28/2008, aprobată cu modificări  aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 98/2008, cu modificările și completările ulterioare, se prevede opțiunea autorității deliberative privind modul de întocmire a registrului agricol, iar la alin. (7) al aceluiași articol există prevederea imperativă potrivit căreia „se întocmește și se ține la zi în format electronic”, este evident că alternativa pentru „modul de întocmire a registrului agricol, pe suport hârtie sau în format electronic” este inaplicabilă; în cazul în care consiliul local ar opta pentru modul de întocmire a registrului agricol, pe suport hârtie, am avea o situație de îndepărtare de la voința legiuitorului de constituire a unei evidențe, în format electronic, denumită Registrul agricol național, așa cum este prevăzut, tot cu caracter imperativ la alin. (5) al aceluiași articol; 

      justificarea anterioară își are temeiul în prevederile art. 6 alin. (1) și (2) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care conduce la necesitatea ca fundamentarea acestei hotărâri să pornească de la dezideratele sociale prezente și de perspectivă, respectiv constituirea de evidențe în format electronic.

Ținând cont de:

- prevederile art. 84 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare, 

Luând act de:

  1. referatul de aprobare prezentat de către primarul orașului Săcueni, în calitatea sa de inițiator.
  2. raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, înregistrat sub nr. 10 din 24 februarie 2025, constatând necesitatea de a aproba modul de întocmire a registrului agricol la nivelul  orașului Săcueni, dar și de a avea posibilitatea de a invita la primărie persoanele fizice,
  3. avizul comisiei de specialitate a Consiliului Local al orașului Săcueni

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al orașului săcueni

întrunit în a 3-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre:

Art. 1. – (1) Se aprobă modul de întocmire a registrului agricol a orașului Săcueni, doar în format electronic.

(2) Se poate utiliza modalitatea „e) prin invitarea la primărie a persoanelor fizice care au obligaţia să efectueze declarațiile pentru înscrierea datelor în registrul agricol”, în raport de situațiile concrete care să conducă la înregistrarea datelor care să corespundă realității.

Art. 2. – Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se asigură de către primarul orașului Săcueni.

Art. 3. – Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul secretarului general al orașului Săcueni, în termenul prevăzut de lege, primarului orașului Săcueni și prefectului județului Bihor și se aduce la cunoștință publică în Monitorul Oficial Local la adresa www.sacueni.ro 


PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Kinga-Ibolya CSORBA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL ORAȘULUI SĂCUENI,

Gabriela GALAMB

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 16 / 28.02.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 9
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 17
2 Numărul consilierilor locali în funcție 17
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 17
4 Numărul voturilor „PENTRU” 17
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 16 / 28.02.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 28.02.2025
2 Comunicarea către primar 13.03.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 13.03.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 13.03.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie și produce efecte juridice începând cu